| خانه 4 جراحی سر و گردن 4 تزریق چربی به صورت ✨ راز جراحی

تزریق چربی به صورت ✨ راز جراحی

آبان ۸, ۱۴۰۱ | جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

تزریق چربی به صورت ، به منظور کاهش نشانه های پیری و البته حجم دهی انجام می شود. فرایندهای جوانسازی پوست صورت، در دنیای امروزی بسیار محبوب شده اند. شما هم اگر از مشکلات ظاهری پوست خود مانند چین و چروک ها، افتادگی گونه ها و باریک بودن لب های خود خسته شده اید می توانید به تزریق چربی روی بیاورید. در این دوره و زمانه که اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند، افراد پیش از مراجعه به متخصص مربوطه، درمورد پروسه مد نظر خود تحقیقاتی انجام می دهند و اطلاعاتی کسب می کنند. تیم راز جراحی برای شما این امکان را فراهم ساخته است تا بتوانید به تمام اطلاعات مورد نیاز خود به طور جامع  دسترسی پیدا کنید.

تزریق چربی به صورت

جدیدترین روش تزریق چربی به صورت

هر روزه در تمام زمینه های پزشکی و زیبایی، شاهد رشد و پیشرفت می باشیم. فرایند تزریق چربی نیز از این پیشرفت ها بهره مند شده است. همان گونه که می دانید در تزریق چربی به صورت ، بافت چربی از دیگر قسمت های بدن، مانند شکم و پهلو، گرفته شده است. امروزه جهت تزریق این چربی های از دو روش میکروفت و نانوفت استفاده می شود.

میکروفت (Microfat)

منظور از میکروفت، خارج کردن مقدار کمی از چربی اضافه بدن می باشد. بدین صورت که بافت چربی از طریق یک برش بسیار کوچک و ظریف برداشته شده و سپس به صورت تزریق می شود. برش ایجاد شده در این روش، آنقدر کوچک و ظریف می باشد که پس از پروسه، نیازی به بخیه زدن آن نیست.

نانوفت (Nanofat)

در روش نانوفت، چربی ها به روش میکروفت استخراج می شوند و آن ها را از یک سوزن بسیار ظریف عبور می دهند. به گونه ای که سلول های چربی تخریب شده و سلول های کوچک تری به نام سلول های بنیادی آزاد می شوند. در اصل در روش نانوفت سلول های بنیادی بدست آمده از بافت چربی، به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند. سلول های بنیادی در جوانسازی و ترمیم اسکار ها نیز مؤثر هستند.

اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت

پیش از انجام پروسه پیوند چربی، لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. نکات مراقبتی پیش از پروسه از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که فرایند تزریق، دوره ریکاوری و روند بهبودی را تحت تأثیر قرار می دهد. در برخی موارد بروز عوارض پس از تزریق، می تواند به دلیل عدم رعایت این نکات باشد.

  • ترک سیگار و دخانیات

سیگار و دخانیات، باعث کند شدن عملکرد بدن شده و روند بهبودی را مختل می سازند. همچنین این دو مورد، بر احتمال بروز عوارضی از قبیل عفونت و خونریزی، نیز می افزایند. بدین ترتیب، بایستی حداقل ۶ هفته پیش از پیوند چربی، سیگار کشیدن و استعمال دخانیات را متوقف کنید.

  • مصرف دارو

برخی داروها همچون آسپیرین، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی و نیز مصرف گیاهان دارویی، سبب رقیق شدن خون شده و ممکن است حین یا پس از تزریق، میزان خونریزی را افزایش دهند. بنابراین لازم است ۲ هفته قبل از فرایند، از مصرف آن ها خودداری کنید.

  • هیدراتاسیون

هیدراته بودن پوست و بافت بدن، در نحوه انجام فرایند بسیار تأثیر گذار است. بنابراین پیش از تزریق به میزان کافی آب بنوشید.

  • خوردن و آشامیدن

توصیه می شود، یک شب قبل از فرایند تزریق ، از نیمه شب به بعد، خوردن و آشامیدن را متوقف سازید. در صورت مصرف داروی خاص در ساعت معین، می توانید با نوشیدن جرعه ای آب داروی خود را مصرف کنید.

مزایای تزریق چربی به صورت

به محض خارج شدن چربی از ناحیه اهدا کننده بدن، پس از تصفیه و خالص سازی آن، جراح  می تواند آن ها را به قسمت های مختلف صورت تزریق نماید. از مزایای چربی تزریق شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود بخشیدن بافت و کشسانی پوست
  • فرم دهی و زاویه سازی چانه و فک
  • باز گرداندن حجم از دست رفته گونه و شقیقه
  • برطرف سازی گودی زیر چشم و رفع چین و چروک های اطراف آن
  • کاهش چروک های اطراف دهان و و برجسته کردن و حجم دهی لب ها
  • کاهش احتمال بروز آلرژی؛ چرا که چربی تزریقی، از بدن خود فرد گرفته شده است

همچنین دیگر مزیت این پروسه، نتیجه طبیعی حاصل از آن است که کانتورینگ چهره را بهبود بخشیده وظاهری جوان را  به ارمغان آورده است. ضمناً ماندگاری چربی، طولانی مدت می باشد.

تزریق چربی به صورت لاغر

صورت های لاغر معمولاً گرینه مطلوبی برای پیوند چربی در نظر گرفته می شوند. علت لاغری صورت در افراد مختلف متفاوت است.

  • در برخی افراد افزایش سن و از دست دادن حجم گونه ها و شقیقه ها، علت لاغری صورت می باشد.
  • فرم طبیعی و مادرزادی صورت بعضی از افراد لاغر است.
  • کاهش وزن نیز یکی از دلایل لاغر شدن صورت می باشد.

این افراد برای پر کردن ، برجسته کردن و افزایش حجم نواحی از صورت خود، می توانند چربی های اضافه قسمت های دیگر بدن را به قسمت هایی از صورت خود انتقال دهند. نتیجه چربی تزریق شده بر روی این صورت ها به دلیل ظرافتی که دارند، به خوبی نمایان می شود.

کسانی که فرم صورتشان بدین گونه می باشد، عموماً تمایل دارند تا چربی را در گونه ها و شقیقه ها تزریق نمایند.

تزریق چربی فریز شده به صورت - راز جراحی

تزریق چربی فریز شده به صورت

فریز چربی، یک متد بسیار مؤثر و کارآمد برای تکرار روند تزریق چربی می باشد. در سراسر جهان تزریق چربی شیوه بسیار مناسبی برای جوانسازی پوست، حجم دهی به اجزای صورت یا سایر نواحی بدن در نظر گرفته شده است. اما یکی از مشکلات اساسی این پروسه، غیرقابل پیش بینی بودن نتیجه آن است. بدین صورت ممکن است برای یک فرد، عمل تزریق چندین بار انجام شود. چربی مورد استفاده از بدن شخص مراجعه کننده گرفته می شود؛ بنابراین پیش از تزریق بایستی ساکشن چربی انجام پذیرد. حال تصور کنید که یک نفر بخواهد چندین بار تحت این پروسه قرار بگیرد. علاوه بر زمان بر بودن پروسه، مطمئناً تحمل آن و گذراندن چندین دوره ریکاوری برای او سخت و دشوار خواهد بود.

فریز چربی، هم برای جراح و هم فرد، روش بسیار مطلوبی است. چرا که در یک فرایند، تمام چربی مورد نیاز استخراج شده و جهت استفاده در زمانی دیگر، فریز می شود. پس از تحقیقات عملی و مطالعات بسیار، متخصصان به این نتیجه دست یافتند که تزریق چربی فریز شده ، بسیار کاربردی و ایمن می باشد.

جراح پس از اتمام تزریق، چربی های باقی مانده را با یک ماده شیمیایی که از سلول ها در برابر فرایند انجماد، محافطت می کند، ترکیب کرده و در سرنگ های ۴ یا ۵ میلی لیتری تقسیم بندی می کند. سپس با کنترل دما و افزایش تدریجی آن، عمل انجماد را انجام می دهد. این فرایند تا زمانی که دما به منفی ۸۰ درجه برسد، ادامه پیدا می کند و بعد از آن، سرنگ های چربی، در نیتروژن مایع قرار گرفته و در دما ۱۹۶ درجه زیر صفر نگهداری می شوند.

برای استفاده از چربی فریز شده، پس از یخ زدایی آن، ماده شیمیایی محافظ سرما، از ترکیب چربی خارج می شود. این چربی تا ۴۸ ساعت بعد باید تزریق شود.

ترمیم تزریق چربی صورت

دلایل متعددی وجود دارد که سبب می شوند فرد به منظور ترمیم، مجدداً تزریق انجام دهد. این دلایل عبارتند از:

  • عدم کسب نتایج رضایت بخش
  • انتخاب یک جراح که کم تجربه بوده و مهارت کافی نداشته است
  • انتخاب جراح صرفاً به دلیل هزینه پایین

ترمیم تزریق چربی صورت ، می تواند نتایج منفی حاصل از پروسه را که بعد از دوره نقاهت نمایان شده اند، برطرف سازد. معایبی همچون ظاهری ناهموار یا غیرطبیعی، توده ها و برآمدگی ها و عدم تقارن صورت با انجام فرایند ترمیم، از بین می روند.

جهت اقدام برای انجام ترمیم چربی تزریق شده، روند بهبودی پروسه اولیه تزریق باید کامل شده باشد. مدت زمان این روند در میان افراد مختلف، یکسان نیست. اما با توجه به تکنیک استفاده شده و همچنین شرایط سلامت فردی، این پروسه ۲ هفته الی ۲ ماه ممکن است به طول بی انجامد. پس از این مدت، فرد می تواند فرایند ترمیم را انجام دهید.

عوارض تزریق چربی به صورت

در دیگر مقالات راز جراحی نیز اشاره کرده ایم، بروز عوارض تزریق چربی ، بخشی از روند های جراحی و پروسه های زیبایی در نظر گرفته می شود. این روش جوانسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. عوارض ناشی از این فرایند ممکن است در محل تزریق یا در محل برداشت چربی نمود پیدا کنند.

یکی از این عارضه ها، تشکیل توده یا برآمدگی در محل تزریق می باشد. امکان دارد بافت چربی هنگام انتقال یا تزریق آن به قسمتی از صورت بمیرد که به آن نکروز چربی می گویند و باعث ایجاد برآمدگی در محل تزریق می شود که گاهی با درد نیز همراه است.

عدم تقارن نیز یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت می باشد که به دلیل تزریق نا متوازن رخ می دهد. در برخی افراد چین و چروک ها و افتادگی های دو سمت صورت، ممکن است یکسان نباشد. بنابراین متخصص زیبایی باید در یک سمت چربی بیشتری تزریق کند. این عدم تساوی در میزان تزریق، می تواند به عدم قرینگی چهره منجر شود.

در موارد بسیار نادر ممکن است بر اثر تزریق ، اختلالات بینایی همچون کوری، بروز پیدا کند. البته این عارضه عموماً به دلیل عدم مهارت جراح در تزریق پیش می آید. زمانی که چربی به لایه نامناسبی از پوست تزریق شود، احتمال دارد که وارد جریان خون شده و عوارضی از این دسته را موجب شود.

عفونت محل تزریق و خونریزی نیز از دیگر عوارض تزریق چربی به صورت می باشد.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست صورت خود هستید و می خواهید که نتیجه حاصل از آن ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد، تزریق چربی گزینه مطلوبی است. چربی نسبت به فیلرهای پوستی، ماندگاری بیشتری دارد. اثر پیوند چربی می تواند تا چندین سال همچنان باقی بماند. در برخی موارد حتی ماندگاری آن به صورت دائم می باشد. البته زمان دقیق آن برای افراد مختلف، متفاوت است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این پروسه، از افزایش سن جلوگیری نمی کند بلکه نشانه های ناشی از آن را کاهش داده و چهره را از سن حقیقی، جوان تر نشان می دهد. از سوی دیگر، هنگام تزریق ممکن است تمام بافت های چربی زنده نمانند. فاکتورهایی از جمله، مهارت جراح تزریق چربی ، تکنیک مورد استفاده او برای تزریق و واکنش بدن به پیوند چربی و پذیرش و سازگاری با آن، در مدت ماندگاری اثر آن دخیل هستند.

هزینه تزریق چربی به صورت

برای تعیین هزینه تزریق چربی صورت باید چندین عامل را مد نظر قرار دهیم از جمله عمل بیهوشی، دستمز جراح و پرسنل همراه او، ویزیت های بعد از پایان فرایند. البته فاکتورهای دیگری وجود دارند که سبب افزایش یا کاهش هزینه می شوند. میزان تخصص و تجربه جراح، تعداد محل های مورد نظر برای تزریق، میزان چربی ساکشن شده و تعداد جلسات مورد نیاز، مواردی از این دسته می باشند.

لازم به ذکر است که میزان قیمت و مبلغ پرداختی، ممکن است برای تمامی افراد متقاضی یکسان نباشد. جراح با معایه شخص و بررسی خواسته های او، هزینه ای که باید بابت چربی تزریق شده بپردازد را به او اعلام می کند.

مراقبت بعد از تزریق چربی به صورت

بعد از تزریق ، شما متوجه تغییر و حجم گرفتن محل مورد نظر خواهید شد. اما این تغییر، نتیجه نهایی نمی باشد. مراقبت های پس از تزریق، در تسریع روند بهبودی و حاصل شدن نتیجه مطلوب و دلخواه بسیار اثر گذار هستند.

پس از بازگشت به خانه، ۲۴ ساعت بعدی را به طور کامل استراحت کنید. در ۳ شب اول، هنگام خواب ۲ الی ۳ بالش زیر سر و پشت کمر خود قرار دهید. این امر به کاهش ورم صورت کمک می کند.

بروز ورم و کبودی پس از تزریق کاملاً طبیعی است و میزان و شدت آن به گستردگی تزریق بستگی دارد. به منظور کاهش تورم و کبودی، در ۲۴ ساعت ابتدایی بر روی محل تزریق، کمپرس یخ قرار دهید. توجه کنید که نباید یخ را مستقیماً بر روی صورت بگذارید.

در صورت وجود درد، می توانید از داروهای مسکن تجویز شده استفاده نمایید. برای پیشگیری از بروز عفونت، دوره مصرفی داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده را تکمیل کنید. هنگام استفاده از دارو، از مصرف نوشیدنی الکلی امتناع کنید.

پس از ۲۴ ساعت می توانید صورت خود را با صابون یا مواد شوینده ملایم، شستشو دهید و با استفاده از یک حوله تمیز بدون هیچ فشاری، پوست صورت را خشک کنید. در ۱ الی ۲ روز اول، دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید.

بعد از پروسه، پوست صورت نسبت به اشعه های آفتاب بسیار حساس می شود. بدین ترتیب هنگام خروج از خانه باید از کرم ضد آفتاب (حداقل SPF 15) استفاده نمایید.

از بین بردن چربی تزریق شده به صورت

هرچند که ایجاد چهره ای متقارن و طبیعی، نتیجه مورد انتظار از تزریق چربی به صورت می باشد، اما در برخی موارد ممکن است عکس این نتیجه رخ دهد. البته امکان دارد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی قبل و پس از تزریق، عوارض ناشی از آن بروز پیدا کنند و سبب نارضایتی شوند.  در این صورت فرد به منظور تخلیه چربی تزریق شده، به جراح مراجعه می کند.

تخلیه چربی تقریباً به مرحله اول ساکشن پیش از تزریق، شباهت دارد. به این صورت که ابتدا بر روی ناحیه مورد نظر، داروی بی حسی اعمال شده و سپس جراح با استفاده از یک سوزن ظریف، چربی را از محل تزریق شده، بیرون می کشد. سوزن تخلیه چربی از سوزن ساکشن اولیه ظریف تر می باشد. از این رو بر محل مورد نظر اثر چندانی نمی گذارد و در صورت بروز کبودی یا ورم،  پس از چند روز برطرف می شوند.

ورم صورت بعد از تزریق چربی

تزریق کردن چربی به صورت هرچند که از روش ها محبوب و بسیار پرطرفدار به ویژه در خانم ها می باشد. اما یکی از مهم ترین عوارض جانبی بعد از درمان ، در رابطه با متورم شدن صورت می باشد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه موارد مهمی را که در کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی موثر است را بیان کنیم :

نوشیدن مایعات : یکی از اصلی ترین راه ها برای کاهش تورم و از بین بردن التهاب ، دهیدراته نگه داشتن بدن است. نوشیدن آب کافی کمک می کند تا عواملی که سبب تورم شده اند ، ترغیب شده و در نهایت ریکاوری با سرعت بیشتری انجام می شود.

از فشار دادن و دستکاری نواحی تزریق خودداری کنید : شما باید از دستکاری کردن منطقه تزریق به مدت ۵ الی ۱۰ روز پرهیز نمایید. هرگونه فشار و لمس پوست می تواند منجر به حرکت چربی ها در زیر پوست شده و تورم را افزایش دهد. این موضوع در نتیجه نهایی درمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کاهش مصرف نمک : مصرف نمک موجب کاهش حجم آب بدن می شود و در نتیجه تورم را افزایش می دهد از این رو بهتر است مصرف نمک را در وعده های غذایی خود کاهش دهید.

استفاده از کلاه به ویژه کلاه های ایمنی و یا کلاه موتور سیکلت موجب ایجاد فشار به صورت می شود به همین دلیل ما باید تا زمان مشاهده نتیجه دلخواه از پوشیدن کلاه خودداری نمایید.

از مصرف خود سرانه هر نوع دارو شیمیایی و گیاهی و همچنین دمنوش ها باید در این دوره خودداری شود.

چه زمان می توان بعد از تزریق کردن چربی به صورت حمام کرد ؟

توصیه می شود از حمام کردن به مدت ۳ روز خودداری نمایید. همچنین بعد از این مدت تا زمان ریکاوری و بهبودی کامل باید از حمام کردن طولانی مدت و استفاده از آب بسیار گرم خودداری شود. از مصرف صابون و شامپوهایی که سبب سوزش و یا التهاب می شوند نیز باید اجتناب شود.  متاسفانه برخی افراد به این موضوع توجهی ندارند و بعد از دوش گرفتن طولانی مدت و استفاده از محصولات شوینده دچار قرمزی و التهاب پوست می شوند.

تزریق ژل به صورت بهتر است یا تزریق چربی صورت ؟

ابتدا باید این نکته را بیان نمود که هر یک از این روش ها مزایای خاصی دارد. همچنین نوع و جنس پوست و میزان مشکلات پوستی از دیگر عوامل تاثیر گذار و موثر در انتخاب هر یک از این پروسه های زیبایی می باشد.  در صورتی که چین و چروک و مشکلات پوستی شما عمیق است و انتظاری ماندگاری بیشتری دارید، توصیه می شود تزریق چربی انجام دهید. در غیر اینصورت اگر به دنبال اثربخشی سریع و نتایج موقت هستید و میزان چروک های پوستی شما چندان عمیق نیست ، می توانید تزریق ژل به صورت انجام دهید. این فرآیند نسبت به تزریق چربی با سرعت بهبودی بیشتری همراه بوده و به همین دلیل افراد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی می توانند فعالیت های روتین خود را آغاز کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

جراحی پلک

جراحی پلک

جراحی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک روند جراحی برای کاهش پف پلک های پایینی و برداشتن پوست اضافی از پلک های بالایی می باشد. این جراحی معمولاً با اهداف زیبایی انجام می شود، ولی می تواند به عنوان یک روش موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی که افتادگی...

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین جراحی های زیبایی در میان ایرانیان شناخته شده است در صورتی که شما دوست عزیز قصد انجام این عمل را دارید و دقیقاً نمی دانید که عمل بینی چیست و چگونه انجام می شود، نوع بینیتون چیه و چه مدل بینی برای چهره شما مناسب تره توصیه میکنم...