| خانه 4 جراحی سر و گردن 4 جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک

شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ | جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

چشم ها چیزهای زیادی در مورد ما می گویند و متأسفانه ، با گذشت زمان و آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عادات سبک زندگی نامناسب و عواملی از قبیل بالا رفتن سن ، به طور معمول ، بر روی پلک های مردان و زنان ، پوست اضافی ایجاد کرده و می تواند باعث افتادگی پلک ها شده و مانعی برای بینایی ایجاد نموده یا پف زیر چشم را که منجر به خسته و پیر به نظر رسیدن چهره می شود، ایجاد نماید. البته جراحی پلک می تواند به جوانسازی چشمان شما از طریق از بین بردن پوست و چربی اضافی پلک ها ، کمک کرده و چشمانی درخشان و جوان را به شما بازگرداند. راز جراحی در مجموعه ای بنام جراحی افتادگی پلک ، به تشریح این روند و آشنا نمودن شما با این راهکار موثر جهت بازیابی جوانی تان می پردازد.

جراحی افتادگی پلک

علائم و نشانه های افتادگی پلک

واضح ترین علائم برای افتادگی پلک ، پایین تر بودن پلک از حالت طبیعی می باشد که علاوه بر به وجود آوردن مشکلات زیبایی می تواند با توجه به میزان افتادگی پلک و مقدار فرو افتادگی ، افراد را دچار مشکلات بینایی کند. در چنین مواقعی ، اغلب متقاضیان ، برای رسیدن به دید مناسب ، صورت خود را به بالا متمایل می کنند یا با بالا بردن یکی از ابروی های خود سعی می کنند دید بهتری داشته باشند. میزان بروز علائم و نشانه های افتادگی در هر فرد متفاوت می باشد. پس اگر زمانی که جلوی آینه قرار گرفتید و دیدید که یکی از پلک های شما افتاده تر می باشد و همین مسئله در میزان دید شما تاثیر می گذارد بهتر است برای انجام جراحی افتادگی پلک به بهترین جراح پلک ایران مراجعه کنید.

چه زمانی نیاز است تا برای انجام عمل جراحی پلک به پزشک مراجعه کنیم؟

بلفاروپلاستی عملکردی یا همان جراحی پلک عملکردی بر خلاف جراحی زیبایی پلک یک عمل جراحی است که به دلایل پزشکی صورت می پذیرد. در اغلب موارد در صورتی که فرد به دلیل افتادگی قادر به رانندگی کردن یا دیگر وظایف بصری دچار کاهش دید شود ، جراحی افتادگی پلک به منظور رفع مشکل و بهبود عملکردپلک و حذف پوست شل شده پلک بالا انجام می شود. یکی دیگر از مشکلات عملکردی در زمان افتاده بودن و شل بودن پلک و همچنین ورم پلک بالا و پایین به وجود می آید ، عدم توانایی در استفاده از عینک یا لنز های تماسی می باشد. از دیگر شرایط پزشکی که ممکن است نیاز به عمل جراحی افتادگی پلک داشته باشد می توان به احساس سوزش در چشم به دلیل سایش پوست اضافی پلک ها بر روی یک دیگر و همچنین ناراحتی پیشانی و به وجود آمدن چین و چروک بر روی آن به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات این ناحیه برای بالا بردن پوست چروک شده و اضافی ناحیه پلک اشاره کرد.

بهترین داوطلبین جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک ، یک عمل جراحی زیبایی است که مردان و زنان را به سمت خود جذب نموده است. در طول مشاوره خصوصی با جراح ، جایگزین های درمانی بر اساس علائمی که باید در پلک های زیباجو برطرف شود ، مورد بحث قرار می گیرد. در بیشتر موارد ، داوطلبین ایده آل خواستار برداشته شدن پوست اضافی ، آویزان و چین های بالای چشم خود  یا برجستگی و پف کرده زیر پلک می باشند. پوست آویزان بالای چشم می تواند باعث اختلال بینایی شده ، آرایش چشم را با مشکل مواجه کرده و ظاهر کلی چهره را حتی در زمانی که فرد به اندازه کافی استراحت کرده است، خسته نشان دهد. برای داشتن ظاهری جوان ، جراحی افتادگی پلک می تواند بعنوان  یک روند مناسب و کارساز برای شما محسوب شود. اگر پوست پلک بالایی شما شل بوده و روی پلک بالا افتاده باشد یا پف های زیر چشم تان  شما را از چهره تان ناراضی کرده باشد ، عمل پلک می تواند این حالت را اصلاح نموده و ظاهر جوان تری  رابه شما هدیه بدهد.

روند جراحی افتادگی پلک بالا

جراحی افتادگی پلک بالا یکی از رایج ترین روند هایی است که در مراکز جراحی پلاستیک و بیمارستان ها و کلینیک ها انجام می شود. در اکثر بیماران ، تغییرات لازم در پلک بالا به دلیل ظاهر افتاده پوست اضافی و برآمدگی ناشی از تجمع چربی در زیر پوست و ماهیچه پلک لازم الاجرا می باشد. علاوه بر این ، از دست رفتن مقداری چربی در امتداد لبه های اطراف چشم ها باعث ایجاد پیری در ناحیه پلک فوقانی در برخی از بیماران می شود. برخی بیماران به دلیل ساختار آناتومیکی و ژنتیک زمینه ای ، از عدم تقارن قابل توجه پلک بالا رنج می برند. در این موارد ، جراح متخصص با بکارگیری تکنیک های اندکی متفاوت بر روی هر دو پلک بالا و پایین ، عدم تقارن و سایر مشکلات موجود در این ناحیه را درمان می نماید.

در طول روند عمل پلک بالا ، برداشته شدن پوست اضافی و مقداری چربی از پلک بالا برای خلق حالتی جوان تر در چهره بیمار، الزامی است. بسته به ترجیح بیمار و صلاحدید بهترین جراح پلک ، در واقع می توان خط پلک بالا را کانتورینگ نمود تا طیف وسیعی از زیبایی ظاهری چشم ها در آن نمایان شود. برش های ایجاد شده در پلک بالا بر روی چین های طبیعی پوست به صورت استراتژیک ایجاد می شود. برش های پلک بالا به خوبی بهبود پیدا  می کنند. بعد از ۲ یا ۳ هفته ، این برش ها اصلاً قابل رویت نبوده و در صورت باقی ماندن آثاری از آن به راحتی با آرایش، قابل پنهان کردن می باشند.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین - راز جراحی

پف پلک پایین به دلیل تجمع توده های چربی، شایع ترین مشکل در میان بسیاری از زنان و مردان می باشد. بسیاری از بیماران اظهار می کنند که در بیشتر عمر خود ، مقداری توده چربی در پلک تحتانی خود داشته اند ، چون این مشکل در آنها ارثی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. در برخی از بیماران ، پرکننده ها یا فیلرهای پوستی می تواند  این ناهنجاری را اصلاح کرده و حذف چربی با جراحی ، چندان ضرورتی نخواهد داشت. در طول جلسه مشاوره ، زیباجو می تواند عکس های قبل و بعد از عمل بیمارانی که عکس های آنها در گالری عکس های قبل و بعد از جراحی مطب پزشک موجود می باشد، مشاهده کند.

هنگامی که مشکل ، تجمع توده چربی در پلک پایین بوده و منجر به ایجاد پف در زیر چشم شده است ، جراح می تواند این پف را با ایجاد یک برش در داخل پلک پایین برطرف نماید. در صورت وجود پوست یا عضله اضافی در پلک پایین ، یک برش کوچک درست در زیر مژه ها مورد نیاز می باشد. با ایجاد این برش کوچک ، پوست اضافی برداشته شده و عضله در موقعیت مناسب قرار داده می شود. بخیه ها معمولاً ۲ روز پس از جراحی از پلک پایین برداشته می شوند و جای زخم روند بهبود را طی می نماید. برخی از بیماران به روند درمان ترکیبی که شامل برداشتن چربی و تغییر موقعیت آن بر روی پلک پایینی برای رفع بدشکلی در این ناحیه، می باشند، نیاز دارند.

انتظارات بعد از جراحی افتادگی پلک

پس از جراحی افتادگی پلک ، بخیه ها معمولاً در روزهای دوم تا پنجم بعد از عمل و بخیه های پلک پایین نیز ، که در زیر مژه ها ایجاد می شود ، در روز دوم یا سوم بعد از عمل کشیده می شوند. شدت کبودی بعد از جراحی پلک در افراد مختلف ، متفاوت است. معمولاً کبودی در طول یک دوره  ۷ تا ۱۰ روزه از بین می رود. آرایش کردن را می توان ۲۴ ساعت پس از برداشتن بخیه از روی پلک ها انجام داد. وقتی از روش پیوند ملتحمه برای برداشتن چربی از پلک های پایین استفاده می شود ، هیچ بخیه ای برای برداشته شدن وجود نخواهد داشت. هنگامی که کبودی از بین می رود و تورم کنترل می گردد ، بیماران می توانند شاهد نتایج درمان در پلک های جدید خود بوده و معمولاً از تفاوت خلق شده در ظاهر خود شگفت زده می شوند. چشم ها یکی از برجسته ترین نواحی صورت افراد محسوب می شوند. این جراحی به بیماران کمک می کند تا جوان تر و سرحال تر به نظر برسند.

آیا می توان از بیمه برای پرداخت هزینه جراحی افتادگی پلک استفاده کرد؟

اگر پوست اضافی ، بینایی شما را به خطر اندازد ، بیمه بخشی از هزینه عمل پلک شما را پوشش می دهد.

سایر مزایای جراحی افتادگی پلک چیست؟

جراحی افتادگی پلک نه تنها به شادابی چهره شما کمک می کند ، بلکه می تواند جنبه های دیگر زندگی تان را نیز بهبود بخشد. با برداشتن پوست اضافی از پلک بالا ، میدان دید شما گسترش می یابد. همچنین وقتی پلک فوقانی تان صاف می شود ، آرایش چشم بسیار ساده تر قابل انجام خواهد بود. از بین بردن خطوط و چین و چروک های ریز ، پف و حلقه های تیره زیر چشم می تواند چشم های شما را حتی بدون استفاده از لوازم آرایش، درخشان تر و زیباتر نشان دهد. روند جراحی افتادگی پلک ، به ویژه در هنگام ترکیب با سایر درمان ها ، می تواند ظاهری کاملاً جوان را در شما ایجاد کند.

آیا جراحی افتادگی پلک ، چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی را برطرف می کند؟

خطوط پنجه کلاغی با لیفت ابرو بهتر درمان می شود ، زیرا نتایج جراحی پلک فقط به پلک ها محدود می شود. جراحی پلک را می توان با یک روش غیرجراحی مانند بوتاکس برای رفع چین و چروک های پیشانی و اطراف چشم یا فیلرهای پوستی برای بازگرداندن حجم از دست رفته در مناطق توخالی و فرو رفته مثل شقیقه ها برای خلق ظاهری زیباتر و جوان تر ، ترکیب نمود. در طول مشاوره ، پزشک طرح درمان منحصر به فرد شما را بر اساس نیازها و اهداف تان خلق می نماید. این طرح درمان می تواند ترکیبی از درمان های جراحی و غیر جراحی را شامل شود که بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

درمان های غیرجراحی جایگزین جراحی افتادگی پلک

سفت کردن پوست بدون جراحی و درمان چین و چروک با استفاده از فیلرهای پوستی می تواند بهبودهایی را در پوست ایجاد کند. البته ، اگر شما دارای افتادگی متوسط ​​تا شدید هستید یا می خواهید نتایج طولانی مدتی داشته باشید ، جراحی ، نتایج بهتری را در مقایسه با درمان غیرجراحی به دست می دهد.

آیا نتایج جراحی افتادگی پلک چشمگیر است؟

از آنجایی که جراحی افتادگی پلک، یک فرایند بسیار دقیق بوده و تفاوت های ظریفی را ایجاد می کند ، تغییرات قابل ملاحظه ای برای بیماران خلق می شود. با استفاده از این درمان، نتایج چشمگیری به دست می آید.

عوارض جراحی پلک 

یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که افراد پس از مراجعه به پزشک می پرسند این است که آیا جراحی افتادگی پلک عوارض جانبی دارد یا خیر؟ چگونه می توان از بروز این عوارض جراحی پلک جلوگیری کنیم؟ در پاسخ به سوال اول باید بگویم عمل پلک نیز همانند سایر جراحی های زیبایی و درمانی از عوارض جانبی خاصی برخوردار می باشد. پیش از انجام عمل بلفاروپلاستی ، جراح و چشم پزشک ، شما را برای عوامل خطر ساز همچون مشکلات خشکی چشم ، بیماری تیروئید ، دیابت و غیره مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد. بهتر است این مورد را همواره به یاد داشته باشید که شدت و تعداد مشکلات سلامتی ممکن است موجب شود که از روش عمل افتادگی پلک برای شما انتخاب نشود. از جمله عوارض جانبی که این پروسه دارد می توان به خشک شدن ، تورم ، کبودی ، عدم توانایی در بازکردن پلک ها  ،احساس درد در زمان بازکردن پلک ، خارش ، سوزش ، خونریزی ، آب دهی چشم و غیره اشاره کرد. در برابر سوال دوم که چگونه می توان از بروز چنین عوارضی جلوگیری کرد؟ می توانیم بگویم پدید آمدن یا نیامدن این عوارض به تصمیمات شما بستگی دارد. شاید با خود بگوید که چرا تنها ما؟ باید بگویم این شما هستید که برای درمان مشکل افتادگی پلک هایتان به دنبال یک جراح پلک خوب در شهر محل زندگی خودتان از قبیل تهران ، مشهد ، قم ، شیراز ، اصفهان ، تبریز ، کرج ، اهواز ، زاهدان ، اراک و غیره هستید و در صورتی که شما در این زمینه بی دقتی کنید یا به آن اهمیت ندهید و یک جراح بی تجربه ، ناکارآمد و غیر متخصص را برای انجام این عمل جراحی انتخاب کنید ، احتمال اینکه پس از عمل پلک دچار عوارض جانبی شوید بسیار زیاد می باشد. از طرفی دیگر با انتخاب یک جراح خبره و کارآزموده کار تمام نمی شود چرا که عوارضی همچون تورم ، کبودی ، خونریزی برای کنترل و رفع به رعایت نکات مراقبتی تحت عنوان مراقبت های بعد از جراحی پلک نیاز دارند که این تنها شما هستید که می توانید آن را با دقت انجام دهید. عدم توجه به این نکات مراقبتی پیامد های خطرناک بسیار زیادی دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

جراحی پلک

جراحی پلک

جراحی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک روند جراحی برای کاهش پف پلک های پایینی و برداشتن پوست اضافی از پلک های بالایی می باشد. این جراحی معمولاً با اهداف زیبایی انجام می شود، ولی می تواند به عنوان یک روش موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی که افتادگی...

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین جراحی های زیبایی در میان ایرانیان شناخته شده است در صورتی که شما دوست عزیز قصد انجام این عمل را دارید و دقیقاً نمی دانید که عمل بینی چیست و چگونه انجام می شود، نوع بینیتون چیه و چه مدل بینی برای چهره شما مناسب تره توصیه میکنم...