| خانه 4 بلاگ 4 درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

تیر ۵, ۱۴۰۱ | بلاگ, درمانی | ۱ دیدگاه

درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

به طور قطع تا به حال نام بیماری های نشیمنگاهی ؛ نظیر بواسیر یا هموروئید، شقاق و غیره به گوش تان خورده است. در ادوار گذشته این بیماری ها غالبا در میان افراد میانسال به چشم می خورد و به ندرت اتفاق می افتاد که افراد جوان تر با آن درگیر شوند ؛ اما متاسفانه این روزها به دلیل رژیم های نادرست غذایی و سبک زندگی جدید ، شاهد اپیدمی و فراگیری آن در بین جوانان نیز می باشیم. برای درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی ، راه های متعددی ؛ اعم از درمان خانگی بواسیر با سرکه ، درمان خانگی بواسیر با روغن نارگیل ، درمان خانگی بواسیر با آلوئه ورا ، یخ ، آبلیمو ، روغن بادام ، روغن زیتون و غیره وجود دارند ؛ اگرچه هر یک از این روش ها می توانند تاثیراتی در کنترل این بیماری داشته باشند ، اما هیچ یک قادر به درمان دائمی آن نخواهند بود.

از این رو در صورتی که در پی درمان همیشگی این نوع از بیماری ها هستید و سلامت تان برای تان مهم است ، باید از طریق روش قطعی درمان این بیماری ، که در حقیقت انجام جراحی با تیغ جراحی یا لیزر است ؛ اقدام به رفع دائمی آن نمایید.

اما چنانچه بنا به علل مختلفی از قبیل خجالت از مراجعه به پزشک و معاینه فیزیکی ، می خواهید با استفاده از درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی خود را التیام بخشید ؛ تا انتهای مقاله پیش رو از راز جراحی با ما همراه باشید.

پیش از آن که به روش های درمان بیماری های نشیمنگاهی با روش های خانگی بپردازیم ، لازم دانستیم به اختصار شما را با ماهیت این بیماری آشنا نماییم.

بواسیر چیست ؟

از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی ، می توان به بواسیر که نام دیگر آن هموروئید می باشد ؛ اشاره نمود.

هر فردی ممکن است در برهه ای از زندگی خود ، به نوعی آن را تجربه کند.

این بیماری ، در پی ایجاد فشار مضاعفی که بر بخش انتهایی آنورکتال و رگ های مجاور مقعد وارد می آید ؛ ایجاد می شود و در طولانی مدت سبب پیدایش مشکلات عدیده ای می گردد.

لازم به ذکر است رگ هایی که تحت فشار قرار می گیرند ، متورم شده و در نتیجه این اتفاق ، منجر به پیدایش بافت هایی اضافه در داخل یا خارج مقعد می شود.

این بیماری در برخی موارد ، به خودی خود از بین رفته و حتی فرد از بروز آن آگاه نمی شود ؛ اما در پاره ای موارد به قدری وسیع است یا علائمی ایجاد می کند که موجب بروز حس ناراحتی و درد شده و فرد را ملزم به درمان می نماید.

نکته : نوع خارجی این بیماری نسبت به نوع داخلی آن ، شیوع بیشتری دارد.

در حال حاضر تکنیک های بسیاری برای درمان این بیماری در دسترس است ، اما بهترین آن در ابتدا لیزر و پس از آن جراحی می باشد ؛ پس از این روش های درمانی ، می توان درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی را نیز مورد توجه قرار داد ؛ هر چند این روش ها تنها در انواع خفیف این بیماری ، می توانند مثمر ثمر واقع گردند و به نوعی در جلوگیری از تشدید بیماری و کنترل آن اثرگذار هستند.

درمان خانگی بیماری های نشیمنگاهی با روش های موثر :

قبل از پرداختن به معرفی این روش ها ، بهتر است متذکر شویم که در بسیاری موارد ، این بیماری با راه های خانگی درمان نخواهد شد و با پشت گوش انداختن مراجعه به پزشک و تاخیر در شروع روند درمان ، شاهد آن خواهیم بود که بیماری ، پیشروی کرده و راهی جز انجام جراحی پیش رویمان نخواهد بود.

البته ناگفته نماند که مراجعه زود هنگام به پزشک متخصص ، می تواند درمان کامل بیماری با دارو و روش های غیرجراحی را امکان پذیر ساخته و شما را بدون نیاز به انجام جراحی یا لیزر ، از دردهای ناشی از آن خلاص کند.

روش های درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی :

برای درمان این بیماری در خانه ، حتما باید از مواد طبیعی و غیر مصنوعی استفاده نمایید تا شاهد تاثیر آن باشید.

لازم به ذکر است که بواسیرهای کوچک ، صرفا با تغییر سبک زندگی و حتی در برخی موارد بدون درمان ، از بین می روند.

درمان خانگی بواسیر با سرکه :

در صورت خفیف بودن این بیماری و دیگر بیماری های نشیمنگاهی ؛ استفاده از سرکه در ناحیه مقعد ، می تواند از التهاب این بیماری تا حد قابل ملاحظه ای کاسته و آن را کنترل کند ؛ اما درمان کامل آن با این روش ، امری به دور از انتظار است.

درمان خانگی بواسیر با روغن نارگیل :

روغن نارگیل کاربردهای درمانی و سلامتی بسیاری دارد و یکی از روش های طبیعی در راستای درمان بیماری های نشیمنگاهی ؛ همچون هموروئید به شمار می رود.

روغن نارگیل ، دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و همچنین از خاصیت ضددرد نیز برخوردار است.

این روغن را می توان به صورت خوراکی یا موضعی ، برای درمان این نوع بیماری مورد استفاده قرار داد.

باید توجه داشت که روغن نارگیل ، ممکن است در پاره ای موارد حتی در صورت مصرف طولانی مدت ؛ نتیجه بخش نبوده و تاثیری نداشته باشد.

لازم به ذکر است که مصرف خوراکی روغن نارگیل در برخی افراد امکان دارد  ، سبب بروز ناراحتی های گوارشی شده و زمینه ساز بروز اختلالاتی اعم از سوء هاضمه ، اسهال و غیره شود ؛ از این رو در چنین مواردی باید در طول شبانه روز تنها یک قاشق سرخالی از آن مصرف نمایید.

نکته بسیار حائز اهمیت در ارتباط با روغن نارگیل این است که این روغن ها به دلیل سطح بالای چربی اشباع شده ، ریسک بروز ناراحتی های قلبی را تشدید می کنند ؛ لذا افرادی که برای درمان بواسیر ، قصد استفاده از این روغن را دارند ؛ حتما باید موارد اشاره شده را مورد توجه قرار دهند.

درمان خانگی بواسیر با آلوئه ورا :

ژل های آلوئه ورا به راحتی از طریق داروخانه ها قابل تهیه می باشند ؛ در غیر این صورت نیز می توانید با خرید برگ های این گیاه ، خودتان به طور مستقیم ژل آن را برداشت نمایید.

این گیاه ، از خواص ضدالتهابی برخوردار بوده و می تواند نقش قابل توجهی در درمان اختلالات التهابی پوست ایفاء کند ؛ اما در خصوص بیماری نشیمنگاهی باید توجه داشته باشید که در صورت عدم حساسیت به آلوئه ورا ، مجاز به استفاده از آن هستید و در غیر این صورت باید از مصرف آن اجتناب نمایید.

برای این که بفهمید به این گیاه حساسیت دارید یا خیر ، میزان مختصری از آن را بر روی ساعد خود قرار دهید و ۱ الی دو روز منتظر بمانید ؛ در صورتی که واکنش خاصی دیده نشد ، به منزله عدم حساسیت شما به این دارو خواهد بود.

البته توجه داشته باشید که ژل آلوئه ورا ، تنها می تواند این بیماری را تا حدودی کنترل کند و از شدت یافتن آن جلوگیری به عمل آورد ؛ لذا هرگز نمی توان از آن به عنوان یک روش دقیق و موثر برای درمان یاد کرد.

درمان خانگی بواسیر با روغن زیتون :

از دیگر مواد طبیعی و سهل الوصول که در واقع یکی دیگر از گزینه های درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی است و به راحتی می توان آن را تهیه نمود ، روغن زیتون است.

این ماده ، علاوه بر خاصیت روان کنندگی ای که دارد ؛ ضد التهاب نیز بوده و خوردن آن می تواند به کاهش تورم بواسیر و نیز بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و مالیدن آن به موضع آن نیز می تواند به بهبود هموروئیدهای کوچک کمک نماید.

از این روش نیز نمی توان به عنوان روشی کارآمد در راستای درمان کامل این نوع بیماری یاد کرد ، چرا که درمان هموروئید های بزرگ شده با این روش هرگز میسر نخواهد شد.

درمان هموروئید با اسفرزه

اسفرزه ، گیاهی از خانواده گیاهان علفی است ، که به سبب جلوگیری از یبوست می تواند ، به درمان بواسیر کمک کرده و آن را کنترل نماید. برای رفع هموروئید ، قبل از هر وعده غذایی ، یک قاشق دانه های اسفرزه را با مقادیر زیاد مایعات یا آب فراوان میل کنید. این دانه ها در بدن ، آب را به خود جذب کرده و متورم می شوند. هنگامی که این دانه ها وارد روده می شوند ، به حرکات روده کمک کرده و آن را تسهیل می کنند و سبب دفع ، راحت و سریع می شوند. یکی دیگر از قسمت های گیاه اسفرزه که دارای خواص ضد هموروئید می باشد ، پوسته آن است. پوسته اسفرزه به عنوان یکی از منابع فیبر خالص طبیعی شناخته می شود ، و برای درمان بواسیر کافیست پودر آن را ، با آب فراوان میل کنید.

گیاه بابونه برای درمان بواسیر

یکی از گیاهانی که برای آن خواص فراوانی را برشمرده اند ، بابونه می باشد. خاصیت آرامبخشی اعصاب ، ضد روماتیسمی ، ضد اختلالات گوارشی و ضد التهابی ، از جمله مهمترین ویژگی های بابونه می باشد. برای استفاده از بابونه به منظور درمان خانگی بیماری های نشیمنگاهی ، از جمله هموریئید می توانید از دم نوش آن به صورت خوراکی یا روغن بابونه به صورت موضعی ، استفاده کنید. همچنین نشستن در تشت حاوی آب بابونه ، می تواند در درمان بواسیر مفید واقع شود. برای تسکین و بهبود سریعتر می توانید ، در کنار بابونه از گیاهان دارویی دیگری چون گل ماهور ، آب بشقابی ، خاک شیر ، بومادران ، عصاره دانه انگور و گزنه استفاده کنید.

درمان عفونت های مقعد با روغن بنفشه

روغن بنفشه ، یکی از روغن های گیاهی پرکاربرد است ، که به سبب کمک به کاهش التهاب فیستول مقعدی ، می تواند به درمان خانگی بیماری های نشیمنگاهی کمک کند. برای اینکه اثربخشی این روغن را افزایش دهید ، می توانید آن را با روغن های دیگری چون روغن تخم خیار ، روغن هلو و روغن شفتالو ترکیب کنید. برای اینکه به مرور زمان شاهد درمان بیماری خود باشید ، به صورت روزانه از این روغن در محل فیستول ، استفاده کنید.

درمان همورئید با نارون کوهی

گیاه نارون کوهی ، به سبب داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ، می تواند بعنوان ضد تورمی قوی عمل کرده و ورم و کبودی ، را بهبود ببخشد. همچنین یکی دیگر از خواص این گیاه کوهی ، جمع کنندگی یا قابض بودن آن است ، که به سبب این خاصیت می تواند ، یکی از گیاهان موثر برای درمان بواسیر محسوب شده و بافت آن را ، با جمع تر کردن کوچک کند.

برای بهره مندی از خواص این گیاه تسکین دهنده ، کافیست پنبه ای را به عصاره نارون کوهی آغشته کرده و بر روی هموروئید بمالید ، و شاهد تسکین درد و علائم خود باشید. تماس مستقیم با این گیاه ، در بعضی افراد ممکن است علائم را بدتر کند ؛ این افراد باید از این گیاه به صورت غیر مستقیم استفاده کنند. توجه داشته باشید که در عصاره نارون ، الکل وجود نداشته باشد. چرا که الکل تحریک پوست را شدت می بخشد.

عصاره درخت چای برای درمان بیماری های نشیمنگاهی

عصاره درخت چای ، یکی از موثرترین روش های درمان خانگی بیماری های نشیمنگاهی است. این عصاره در درمان بیماری فیستول مقعدی ، کیست مویی و دیگر التهابات و عفونت های مقعدی ، می تواند موثر واقع شود. زیرا دارای خاصیت ضد باکتری قوی می باشد.  برای استفاده از این عصاره در محل عارضه ، باید آن را با آب مخلوط کرده و روزی سه بار نواحی اطراف ، را با این ترکیب ماساژ دهید. سپس آن را با آب گرم شستشو داده و خشک نمایید. می توانید از ترکیب روغن زیتون با روغن درخت چای ، برای درمان عفونت ناشی از فیستول مقعدی استفاده کنید. ترکیب شدن این دو روغن با یکدیگر سبب می شود ، که علاوه بر اینکه غلظت آن ها کم شود ، خواص ضد باکتریایی آن افزایش یابد. پس از اینکه از محلول حاصل در محل فیستول استفاده کردید ، با از گذشت نیم ساعت ، محل عارضه را با آب سرد شسته و خشک نمایید.

درمان بواسیر با انجیر خشک

درمان بواسیر با انجیر خشک

انجیر خشک حاوی مقادیر بالای فیبر می باشد. رژیم غذایی حاوی فیبر می تواند ، در درمان بواسیر مفید واقع شود. برای رفع هموروئید با انجیر ، تعدادی انجیر خشک را در آب بخیسانید. صبح در حالی که شکمتان خالیست ، آب انجیرها را بنوشید.

چای کیسه ای و درمان خانگی بیماری های نشیمنگاهی

یکی از روش های سریع و در دسترس ، برای درمان بیماری های مقعدی ، استفاده از چای کیسه ای است. در این روش علاوه بر چای کیسه ای سیاه ، می توانید از چای کیسه ای سبز هم استفاده کنید. بعد از اینکه به مدت سه دقیقه چای کیسه ای در آب جوش خیس خورد ، آن را به مدت نیم ساعت در ناحیه مقعد استفاده کنید. بهتر است برای اثربخشی بهتر ، این کار را چند بار در روز تکرار نمایید.

درمان هموروئید با شاه بلوط هندی

یکی از گیاهان دارویی موثر برای درمان هموروئید ، شاه بلوط هندی است. این درخت برگ ریز دارای گل هایی سفید صورتی و خال خال می باشد ، که می تواند عروق را تنگ کرده و برای کمک به قدرت پمپاژ خون ف تن دیواره ها را افزایش دهد. همچنین شاه بلوط هندی ، میزان آنزیم های از بین برنده عروق آسیب دیده را کاهش می دهد ، که این امر سبب می شود که از شکست دیواره ها و تشکیل لخته خون جلوگیری کند. برای استفاده از خواص این گیاه می توانید ، از جوشانده یا دمنوش آن استفاده کنید.

معجزه سیر در درمان بواسیر

سیر گیاهی محبوب با خواصی معجزه آسا است. سیر بعنوان یک آنتی بیوتیک قوی و ضد قارچ ، می تواند در درمان عفونت و بیماری های التهابی نشیمنگاهی ، مفید واقع شود. کیست مویی از جمله بیماری هایی است که می توان به کمک سیر ، آن را درمان کرد. سیر را له کنید و پس از قرار دادن آن بر روی کیست مویی ، محل را به وسیله گاز استریل ببندید. بعد از گذشت سه دقیقه ، محل را به خوبی شستشو دهید. برای اینکه این روش موثر واقع شود ، لازم است به صورت روزانه انجام شود.

درمان بیماری های نشیمنگاهی با موم عسل

داشتن مقادیر زیاد ویتامین A سبب می شود ، که موم عسل خواص ضد التهابی موثری داشته باشد. موم عسل علاوه بر خاصیت ضد التهابی ، ضد عفونت های قارچی پوست است ، که می تواند علائمی چون سوزش ، خارش و عفونت را از بین ببرد. همچنین موم عسل ناحیه آسیب دیده را مرطوب نگه می دارد ، که این امر سبب می شود که بهبودی سریعتر صورت گیرد. برای اینکه میزان اثر بخشی موم عسل را افزایش دهید ، آن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و در داخل ماکروویو قرار دهید ، تا موم ذوب شود. ترکیب حاصل را که دارای خواص ضد التهابی و قابض کنندگی است ، پس از خنک شدن ، در ناحیه مقعد استفاده کنید. این مخلوط همچنین می تواند از عود مجدد بیماری های نشیمنگاهی و مقعدی ، جلوگیری کند.

موم عسل و روغن زیتون برای درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

یکی دیگر از راه های مثمر ثمر در درمان بیماری نشیمنگاهی ، ترکیب موم عسل با روغن زیتون است. این ترکیب که می تواند در درمان هموروئید خفیف موثر باشد ،  بدین گونه به دست می آید:

مقداری از موم عسل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. اندازه این دو ماده باید به یک اندازه باشند.

ترکیب را در مجاورت دمای گرم قرار دهید تا موم ذوب شود و پس از آن اجازه دهید خنک شود.

اکنون می توانید آن را به ناحیه نشینگاهی خود بمالید.

این ترکیب مقعد را نرم می کند و از عود بیماری جلوگیری به عمل می آورد. چرا که عسل دارای ویتامین A است و همانطور که می دانید این ویتامین خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی دارد. بدین ترتیب به درمان خارش ، سوزش و عفونت کمک می کند. همچنین روغن زیتون نیز ، تاثیر مثبتی در درمان بواسیر خفیف دارد. از این رو شما می توانید درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی خفیف را در خانه انجام دهید و از شدت گرفتن یا عود آن جلوگیری به عمل آورید.

درمان هموروئید با فندوق جادوگر

فندوق افسونگر یا هاماملیس انجیلی ، خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل ، می تواند علائم خارش و درد را که به عنوان علائم اصلی هموروئید شناخته می شوند ، را فرو نشاند. برای درمان بواسیر از فندق جادوگر مایع ، روزانه بر روی هموروئید استفاده کنید. همچنین از این گیاه در ساخت صابون ها و دستمال مرطوب ، با خاصیت ضد التهابی و ضد خارش نیز استفاده می شود.

درمان بیماری های مقعد با کپسول ویتامین ای

ویتامین E دارای خواص بیشماری است ، که سبب شده از آن در ساخت پمادهای موضعی و حسی بسیاری استفاده شود. نرم کنندگی زخم هموروئید و از بین بردن سوزش و خارش شدید آن ، توسط استعمال محتویات درون کپسول ویتامین ای در ناحیه مقعد ، امکان پذیر است.

استفاده از روغن بادام در درمان بواسیر

برای از بین بردن علائم درناک پارگی و خشکی مقعد ناشی از بواسیر ، می توانید از روغن بادام برای چرب کردن مقعد استفاده کنید. می توانید از این روغن در صورت نیاز چند بار در روز استفاده کنید.

جاروب قصاب و درمان بواسیر

کاهش التهاب در عروق خونی ، و جلوگیری از پارگی و شکنندگی دیواره ی مویرگ ها با تقویت تن آن ها ، از جمله خواص گیاه جاروب قصاب می باشد. همچنین این گیاه حرکت خون از پاها به سمت قلب ، را تسریع می کند. خاصیت دیگر این گیاه ، جلوگیری از جمع شدن خون درون مویرگ های ناحیه مقعد ، و ایجاد بواسیر می باشد. از این گیاه می توانید به صورت چای یا شربت استفاده کنید.

درمان هموروئید با زغال اخته

زغال اخته با تقویت دیواره مویرگ ها ، تسهیل جریان خون در حال گردش عروق کانال مقعد ، و کاهش فشار بر روی مویرگ ها و جلوگیری از التهاب و پارگی آن ها ، می تواند سبب درمان بواسیر یا کاهش علائم ناشی از هموروئید و تسکین آن شود. از این رو زغال اخته ، به عنوان مکمل گیاهی طبیعی ، در درمان هموروئید شناخته می شود.

درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی با حجامت

در صورتی که بواسیر کوچک باشد ، به محض برطرف شدن یبوست ، این زائده نیز برطرف می شود. اما اگر کمی بزرگ تر باشد ( به اندازه یک نخود) می توانید با حجامت ساکرال یا حجامت روی کمر ، این عارضه را برطرف کنید. در صورتی که بیش از اندازه یک نخود باشد ، طب سنتی به جای جراحی ، از زالو استفاده می کند. به هر حال تمامی این مراحل موثر هستند و می توانند بیمار را از شر این زائده رها کنند.

مراحل درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی در طب سنتی

در قدم اول تشخیص مزاج انجام می شود. اگر بیمار سودایی باشد ، باید مزاج سودا درمان شود. این درمان در خانه و به کمک داروهای گیاهی و گاهی تغییر در تغذیه انجام خواهد شد.

حجامت ناحیه لومبوساکرال یا فصد مچ پا یا زالو گذاشتن روی زائده

مسهلات از دیگر روش های درمانی است. انواع مسهل عام شامل غنچه خشک گل محمدی و برگ سنا است. دقت داشته باشید که در مصرف این مواد نباید زیاده روی کرد ؛ چرا که در غیر این صورت مشکلات دیگری ایجاد می شود. لذا برای صرف این مسهل ها حتما تحت نظر دکتر باشید.

پاکسازی کبد در خانه به وسیله درمان های سنتی ، می تواند به درمان هموروئید بسیار کمک کننده باشد. چرا که کبد نقش مهمی در سودا و در نتیجه یبوست و در ادامه آن بواسیر دارد.

تسکین درد بواسیر با روغن قورباغه از دیگر روش های درمانی است.

استفاده از تغذیه مناسب ، مواد غذایی فیبر دارد و البته گرم از دیگر روش های درمانی این عارضه است.

نسخه راز جراحی برای درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

دلیل اصلی ایجاد بواسیر ، بیماری یبوست است. بنابراین در قدم اول درمان هموروئید ، باید دلیل ایجاد آن برطرف شود. از این رو راز جراحی در این باره چندین نسخه موثر و البته راحت تجویز کرده است. برای آشنایی با این نسخه ها به ادامه مطلب توجه فرمایید.

سالاد روغن بادام شیرین

سالاد روغن بادام شیرین بهترین درمان برای رفع یبوست است. بهتر است مواد تشکیل دهنده دارای فیبر باشند. به عنوان نمونه گوجه فرنگی ، کاهو یا هر سبزیجات دیگری که به اندازه کافی فیبر دارند ، برای این سالاد مناسب هستند. روغن بادام شیرین را روی سالاد بریزید و نوش جان کنید. استمرار در خوردن این سالاد بسیار کمک کننده است.

شربت انجیر

در صورتی که دلیل اصلی یبوست سردی بیش از حد معده باشد ، شربت انجیر مناسب است. این روش در درمان یبوست و درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی مثمر ثمر می باشد. برای درست کردن این شربت ، ۷ انجیر را در لیوان آب بریزید و اجازه دهید شب تا صبح خیس شود. سپس صبح به صورت ناشتا شربت و خود انجیر در آب قرار گرفته شده را نوش جان کنید. این نسخه را هر روز انجام دهید. در اولین روز استفاده از این شربت ، تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

آلوئه ورا با روغن زیتون و عسل

از دیگر نسخه های تاثیر گذار ترکیب برگ آلوئه ورا با روغن زیتون و عسل است. برگ های آلوئه ورا را به اندازه ۷ سانتی متر خورد کرده و پس از آن با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید. خوردن این ترکیب برای درمان یبوست و بواسیر بسیار مثمر ثمر است.

معرفی بهترین مواد غذایی برای درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی

سبزیجات و صیفی جات موثر

  • تره
  • ترخون
  • سیر
  • نعناع
  • تربچه
  • بادرنجبویه
  • ترب
  • شاهی
  • ترخون

انواع گوشت های گرم

  • گوشت گوسفند
  • بزغاله
  • مرغ محلی
  • پرندگان کوچک
  • تخم مرغ محلی به طبخ عسلی

آجیل و میوه ها ی موثر

  • کشمش
  • انار شیرین
  • انجیز
  • خربزه
  • کنگر
  • آلوی شیرین
  • مویز
  • فندق

انواع لبنیات و روغن های مفید

  • پنیر با گردو
  • روغن کنجد
  • روغن حیوانی
  • شیر تازه گوسفندی

انواع غذاهای مفید

  • سوپ با سبزی های گرم مزاج
  • نخود آب
  • کباب گوسفندی
  • آبگوشت با گوشت گوسفندی

سخن پایانی :

از آن جا که این که این روزها سبک زندگی و عادات غذایی ، نسبت به دوره های گذشته تغییر زیادی داشته و مصرف غذاهای پرچرب و مواد غذایی فرآوری شده ؛ جای خود را به مواد غذایی سالم و سبزیجات داده اند ، شاهد آن هستیم که اکثر افراد جامعه با اختلالات گوارشی ؛ اعم از یبوست درگیر هستند و در پی آن دچار مشکلات مختلفی ؛ از جمله بیماری های نشیمنگاهی می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که کم تحرکی ، افزایش شغل هایی که نیاز به نشستن طولانی در یکجا دارند و به طور کلی مواردی از این قبیل ؛ نیز از دیگر پارامترهایی هستند که در بروز بواسیر و بیماری های نشیمنگاهی اثرگذار هستند.

از این رو با توجه به این که در حال حاضر ، آمار ابتلا به این نوع از بیماری ها رو به افزایش است ؛ یافتن بهترین راهکار برای درمان آن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

در این مقاله از راز جراحی با معرفی و شرح کامل روش های درمان خانگی بیماری نشیمنگاهی ؛ سعی کردیم شما را در یافتن موثرترین روش درمان یاری نماییم.

امید است با خواندن این مقاله و آگاهی از خود این بیماری و تکنیک های درمان آن ؛ توانسته باشیم شما را کمک کنیم تا انتخاب درست و به جایی داشته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محرمی
محرمی
2 سال قبل

سلام درمان های خانگی بواسیر واقعا جواب میده؟

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...