| خانه 4 بلاگ 4 درمان خانگی ژنیکوماستی

درمان خانگی ژنیکوماستی

تیر ۱۴, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۳ دیدگاه ها

بزرگ شدن سینه در مردان که اصطلاحا به آن ژنیکوماستی گفته می شود ، امروزه به یکی از موضوعات رایج و پر اهمیت در میان آقایان مبدل گردیده است. از این رو روش های درمان خانگی ژنیکوماستی یکی از موضوعاتی است که این روزها آقایان تمایل دارند ، درباره آن جهت کمک برای کوچک کردن سینه بدانند. البته سریعترین و موثرترین روش برای درمان این مشکل ، جراحی می باشد ؛ ولی با توجه به نوع بزرگی سینه در آقایان ممکن است ، روش هایی نظیر درمان خانگی ژنیکوماستی ، درمان ژنیکوماستی با ورزش ، درمان ژنیکوماستی با حجامت یا درمان ژنیکوماستی با زالو ، بتوانند درمانی در دسترس و موقت ، برای آن دسته از افراد که تمایلی به جراحی نداشته یا از انجام آن هراس دارند ، باشند. در این مقاله رسانه راز جراحی کلیه روش های درمان ژنیکوماستی بدون جراحی ، را برای شما همراهان عزیز گردآوری نموده است. شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می کنیم.

درمان خانگی ژنیکوماستی

ژنیکوماستی چیست ؟

یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که می تواند برای آقایان رخ دهد ، و سبب بدشکل به نظر رسیدن ظاهر آن ها شود ، بزرگی سینه در آقایان است. بزرگی سینه آقایان به هیچ عنوان نشانه ای از وجود آمادگی یا قدرت عضلانی در آن ها نیست ؛ بلکه این سینه های بزرگ به دلیل شل و ول بودن سبب می شود ، که سینه های آقایان حالتی دخترانه به خود بگیرند. بروز این عارضه اگر چه اغلب در سنین بالای ۴۵ سال در آقایان رخ می دهد و در این سن آن ها از قدرت روحی و روانی بالایی برخوردارند ؛ ولی باز هم این عارضه می تواند مشکلات عاطفی و روانشناختی را برای مردان به دنبال داشته باشد. در طی دوران بلوغ نیز بر هم خوردن تعادل هورمون های بدن در پسران ، می تواند به ظاهر شدن سینه های زنانه در آن ها منجر شود.

علت بزرگی سینه در آقایان

کاهش سطح هورمون تستوسترون در آقایان ، می تواند به تورم در بافت و غدد سینه های آن ها بیانجامد. بالا بودن سطح هورمون زنانه استروژن در خانم هاست ، که سبب می شود انحناهای زیبایی در بدنشان خلق شود. ولی در مردان زیاد بودن این هورمون ، می تواند به بروز بدریختی های عجیب و غریب در آن ها منجر شود. البته عوامل دیگری چون اختلالات کلیه ، پرکاری تیروئید ، چاقی ، سوء تغذیه ، مصرف بیش از اندازه الکل ، مواد مخدر و قرار گرفتن تحت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی ، نیز می تواند موجب بزرگی سینه در آقایان شود.

انواع ژنیکوماستی

بزرگی سینه در آقایان می تواند به دو دلیل کلی رخ دهد :

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل میان هورمون های استروژن و تستوسترون در آقایان ، می تواند سبب بزرگی بیش از اندازه در یک یا هر دو سینه شود. علاوه بر بر هم خوردن هورمون ها در دوران بلوغ ، بیماری هایی چون سرطان ، بیماری های کبدی و یا تومور غده هیپوفیز نیز می تواند این تعادل را بر هم زند. در این حالت هورمون تستوسترون اضافی که در بدن تولید شده ، تبدیل به استروژن شده و با چسبیدن به گیرنده ها در بافت سینه ، سبب بزرگی سینه ها می شود. اگر بزرگی سینه ها ناشی از تغییرات طبیعی هورمونی در سنین بلوغ باشد ، این امکان وجود دارد که خودبخود درمان شود. ولی بزرگ شدن سینه در بزرگسالان ، معمولا نیاز به اقدام دارویی یا جراحی دارد.

تجمع چربی بیش از اندازه در ناحیه قفسه سینه

این نوع از بزرگی سینه در آقایان که رواج بیشتری دارد ، از درمان راحت تری نیز برخوردار است. این عارضه ناشی از تجمع چربی اضافی در قفسه سینه ، غالبا منشا ژنتیکی دارد و هورمون ها نقش چندانی در ایجاد آن ندارند. این چربی اضافی با کاهش چربی کل بدن از بین می رود ، و سینه های فرد به حالت نرمال باز می گردد. آقایان با بزرگی سینه ناشی از ازدیاد چربی ، می توانند کاندید مناسبی برای درمان خانگی ژنیکوماستی باشند.

روش های درمان خانگی ژنیکوماستی

درمان خانگی ژنیکوماستی عبارتست از دستورالعمل های درمان بزرگی سینه آقایان در خانه. در ادامه مقاله مهمترین روش های خانگی کوچک کردن سینه در مردان را به شما معرفی می کنیم :

تاثیر زردچوبه در درمان خانگی ژنیکوماستی

وجود کورکومین در زردچوبه ، سبب افزایش تولید تستوسترون در بدن می شود. از آن جایی که کاهش سطح این هورمون در بدن ، یکی از دلایل بزرگی سینه در آقایان است ، مصرف زردچوبه می تواند در درمان این عارضه موثر باشد. همچنین مصرف زردچوبه می تواند به چربی سوزی و سلامت کبد نیز کمک کند. می توانید برای کاهش حجم سینه ها ۱ تا ۲ قاشق چای خوری زردچوبه را در آب گرم حل کرده و این نوشیدنی را دو بار در روز میل کنید. در افراد دارای بیماری های کیسه صفرا و مشکلات گوارشی ، باید برای مصرف زردچوبه با پزشک مشورت کرد.

درمان خانگی ژنیکوماستی با روغن ماهی

روغن ماهی به دلیل اینکه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است ، با متابولیزه کردن استروژن ، تولید تستوسترون را افزایش می دهد. برای کوچک کردن سینه در آقایان ، مصرف ماهی های سرشار از امگا ۳ مانند ماهی های آب سردی چون ماهی تن ، ماهی آزاد و ماهی خال مخالی توصیه می شود. در صورتی که نمی توانید ماهی مصرف کنید ، باید از کپسول روغن ماهی قبل از خواب استفاده نمایید.

روی و تاثیر آن بر بزرگی سینه آقایان

استفاده از منابع غذایی حاوی روی مانند کشمش ، بادام هندی ، نخود ، صدف و خرچنگ دریایی یکی از راه های درمان بزرگی سینه آقایان می باشد. غذاهای سرشار از روی می توانند میزان تولید هورمون تستوسترون در بدن را افزایش دهند. همچنین می توانید از مکمل های روی نیز استفاده کنید.

چربی سوزی سینه با مصرف میوه و سبزیجات

در درمان خانگی ژنیکوماستی ناشی از تجمع چربی در قفسه سینه ، مصرف میوه ها و سبزی های تازه از جمله موز ، توت ، سیب ، پاپایا و آووکادو می تواند نقش موثری داشته باشد. از آن جایی که میوه و سبزی سرشار از ویتامین ها ، املاح معدنی و فیبر هستند ، در سوزاندن کالری اضافی به شما کمک می کنند. در میان سبزیجات کرفس ، هویج ، گوجه و اسفناج جایگاه بهترین چربی سوزها را به خود اختصاص داده اند.

درمان ژنیکوماستی با طب سنتی

در طب سنتی استفاده از برخی گیاهان برای درمان این عارضه توصیه می شود. از جمله گیاهان دارویی مفید برای کاهش بزرگی سینه در آقایان ، گیاهان خارشتر ، گل گاو زبان ، دانه های کتان ، قاصدک ، گاگل ، سارساپاریلا ، کوردیسپس و خارخاسک می باشند. مکانیزم عملکرد گیاهان دارویی ، بیشتر بر روی سوزاندن چربی های اضافی در ناحیه سینه و افزایش سطح تولید هورمون تستوسترون در آقایان ، که به عنوان مهمترین دلایل بزرگی سینه شناخته می شوند ، می باشد.

درمان ژنیکوماستی با ورزش

برنامه ورزشی مناسب برای درمان خانگی ژنیکوماستی ، باید تاکید ویژه ای بر روی از دست دان چربی کل بدن داشته باشد و ضمن چربی سوزی ، عضلات ضعیف بدن شما را نیز حمایت کند. بهترین برنامه برای از بین رفتن چربی های اضافی بدن ، مبتنی بر رشد و تقویت عضلات ضعیف می باشد. توصیه راز جراحی به شما عزیزان اینست که تا حد امکان از روش های موضعی ، برای از بین بردن چربی های قفسه سینه استفاده نکنید.

برای از بین بردن چربی های اضافی در ناحیه سینه و بزرگی سینه آقایان ، لازم است با کمک وزنه یا حتی وزن بدنتان ، تمرینات قفسه سینه را در برنامه ورزشی روزانه خود بگنجانید.

بهترین و موثرترین تمرینات ورزشی برای درمان خانگی ژنیکوماستی عبارتند از :

شنا

یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای کوچک کردن سینه در آقایان ، حرکت شنا می باشد. برای انجام این حرکت در حالی که بر روی شکم دراز کشیده اید ، وزن بدنتان را بر روی دست ها و پنچه های پاهایتان بیاندازید. با خم کردن آرنج هایتان تا جایی که می توانید به سمت پایین بیایید. با فشار آوردن به سمت بالا به وضعیت اولیه باز گردید. این حرکت را در ۵ ست ۲۵ تایی تکرار کنید.

پرس سینه

پرس سینه یکی از تمرینات مفید برای تقویت عضلات سینه و کوچک کردن سینه در مردان می باشد. برای انجام این تمرین لازم است به پشت بر روی یک نیمکت دراز بکشید. در حالی که در هر دست خود یک دمبل یا وزنه دارید ، آرنج هایتان را خم کرده و همسطح با سینه در زیر وزنه قرار دهید. با فشار دادن وزنه ها به سمت بالا به وضعیت اولیه باز گردید. این تمرین را در پنج ست و هر ست ۲۵ بار تکرار کنید.

چربی سوزی با ورزش های هوازی

ورزش های هوازی همچون پیاده روی ، دوچرخه سواری ، دویدن و کلاس های گروهی تناسب اندام ، نیز می توانند تاثیر زیادی در سوزاندن چربی های سینه داشته باشند. بیشتر این تمرینات از طریق تقویت ماهیچه های قفسه سینه ، به کاهش حجم سینه ها در آقایان کمک می کنند.

درمان ژنیکوماستی با زالو

زالو درمانی یکی از درمان های سنتی برای درمان بیماری های مختلف است ، که در میان مردم و پزشکان طرفداران زیادی دارد. اثر بخشی درمان بیماری ها با زالو ، سبب شده بیمارستان ها و مراکز پزشکی مخصوصی برای ارائه خدمات زالو درمانی تاسیس شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید ، که برخلاف تاثیر زالوها در درمان بعضی از بیماری ها ، این روش در درمان بزرگی سینه آقایان تاثیر چندانی نداشته و درمان ژنیکوماستی با زالو ، دروغ تبلیغاتی بیش نیست.

درمان ژنیکوماستی با حجامت

درمان ژنیکوماستی با حجامت ، یکی از روش هایی است که برای درمان بزرگی سینه در مردان ، از آن نام برده می شود. حجامت سینه یک روش تخصصی و دارای حساسیت بالاست ، که می تواند در درمان عارضه های گوناگون پستان نظیر آبسه ، دمل ، ورم و آماس موثر واقع شود. اگر چه در درمان ورم سینه ها حجامت روشی مناسب در طب سنتی شناخته می شود ، ولی در درمان بزرگی سینه آقایان که ناشی از اختلالات هورمونی یا تجمع چربی است ، حجامت هیچ تاثیری نخواهد داشت.

چای سبز درمان خانگی ژنیکوماستی

چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی است که به سم زدایی بدن و چربی سوزی آن کمک می کنند. از این رو برای درمان بزرگی سینه آقایان بسیار مثمر ثمر است.

برای تاثیر بیشتر از چای سبز ، روزنه بینی ۴ تا ۵ فنجان به طور منظم میل کنید. در صورتی که تمایل به دریافت نتیجه بهتر دارید ، حتما چند برش کوچک از زنجبیل در چای خود اضافه کنید.

دقت داشته باشید که مصرف زیاد چای سبز می تواند سبب سرگیجه و افت فشار بشود. بنابراین بیش تر از حد ذکر شده میل نکنید.

غذاهای حاوی ویتامین E

مواد غذایی دارای ویتامین E ، سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب اشباع نشده ای هستند که می توانند در درمان خانگی ژنیکوماستی مثمر ثمر واقع شوند. این ویتامین با کاهش سطح استروژن بدن از روش ها خانگی موثر در کوچک کردن سایز سینه آقایان است.

دمنوش زنجبیل

چای یا دمنوش زنجبیل نقش اصلی در کاهش هورمون استروژن یا افزایش هورمون تستوسترون ندارد ؛ اما به عنوان نوشیدنی موثر در چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند سایز سینه آقایان را کوچک کند.

دقت داشته باشید که دمنوش زنجبیل طبع بسیار گرمی دارد و مصرف زیاد آن می تواند عوارضی ایجاد کند ؛ از این رو در مصرف این نوشیدنی ، زیاده روی نکنید.

درمان خانگی ژنیکوماستی با دانه های کتان

اسید های چرب امگا ۳ ای که در دانه های کتان وجود دارد به افزایش سطح هورمون های تستوسترون کمک کرده و بدین ترتیب شرایط را برای کاهش سینه مردان ایجاد می کند. شما می توانید یک قاشق غذاخوری بذر کتان چرخ شده را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به طور روزانه مصرف کنید.

ناگفته نماند که استفاده از روغن بذر کتان در وعده های غذایی نیز به افزایش سطح هورمون تستوسترون کمک شایانی می کند. روزانه حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن بذر کتان استفاده کنید.

در صورت مصرف داروی خاص ، بررسی کنید که داروی مصرفی با دانه های کتان یا روغن آن تداخل نداشته باشد.

درمان خانگی ژنیکوماستی با دوری از بعضی مواد غذایی و آلایندها

بعضی از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی هورمون استروژن هستند و بدین ترتیب زمینه بزرگ شدن سینه مردان را ایجاد می کنند. همچنین بعضی از آلاینده ها نیز در ایجاد این مشکل نقش دارند. برای جلوگیری از این عارضه در ادامه تعدادی از آن ها را شرح می دهیم.

  • دوری از سرب برای رفع عارضه بزرگ بودن سینه مردان

قرار گیری مستمر با مقدار زیادی از آلاینده های سربی می تواند باعث بزرگ شدن سینه مردان شود. در صورتی که آقایی به دلیل موقعیت شغلی خود با سرب زیاد در تماس است می تواند دچار بزرگی سینه شود. از این رو تا جایی که می توانید از این ماده دوری کنید.

  • عدم مصرف پودرها و قرص های پروتئین دار

یکی از عواملی که به روند درمان خانگی ژنیکوماستی آسیب می رساند استفاده از پودرها و قرص های پروتئین دار است. بسیاری از آقایان برای افزایش کلی حجم بدن خود از پودرها و قرص های حاوی پروتئین استفاده می کنند که البته این اقدام آن ها اگر تحت نظر مربی حرفه ای باشد مشکل ژنیکوماستی ایجاد نمی کند و تنها سبب عضله سازی می شود. اما در صورتی که خود دچار بزرگی سینه هستید با مصرف قرص های حاوی پروتئین می توانید مشکل ژنیکوماستی را در خود افزایش دهید.

قرص ها و پودرهای پروتئینی از شیر که منبع غنی از هورمون استروژن است تهیه می شوند. از این رو از خوردن شیر نیز اجتناب کنید.

  • پرهیز از خوردن تخم مرغ

تخم مرغ دارای مقدار زیادی هورمون استروژن و دیگر هورمون های بدن است. آقایانی که نیازمند عضله سازی هستند ، مصرف زیاد تخم مرغ را در برنامه روزانه خود دارند ؛ اما اگر بیش از اندازه از آن استفاده شود ، احتمال بزرگ شدن سینه آقایان وجود دارد.

سخن پایانی

بزرگی سینه در آقایان عارضه ای است که می تواند با ایجاد ظاهری عجیب و غریب و بدشکل ، سبب بروز ناراحتی و مشکلات روانشناختی در آن ها شود. روش های درمان خانگی ژنیکوماستی ، از جمله ورزش و تغذیه درمانی ، می تواند در برخی از انواع این عارضه در مدت زمان طولانی ، سبب کاهش این عارضه در آقایان شود. ولی تنها راه درمان سریع و موثر بزرگی سینه در آقایان ، جراحی می باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

4.2 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
2 سال قبل

مقاله جالبی بود مرسی

فرشته محمودی
فرشته محمودی
2 سال قبل

سلام مقاله تون عالی بود

سلیمانی
سلیمانی
2 سال قبل

سینه بزرگ ستمه به خدا

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...