| خانه 4 جراحی سر و گردن 4 عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی

اسفند ۴, ۱۴۰۰ | جراحی سر و گردن | ۶۶ دیدگاه ها

عمل بینی استخوانی معمولاً مطلوب ترین نتایج را ارائه می دهد. از گذشته تا کنون بینی های استخوانی، در نزد جراحان بسیار محبوب بوده و هستند؛ زیرا این بینی ها به دلیل ساختار مناسبی که دارند، پس از جراحی نتیجه بسیار زیبا و رضایت بخشی را هم برای جراح و هم برای فرد رقم می زنند. همچنین افرادی که ساختار بینی آنان استخوانی است پس از جراحی بینی ، دوره ریکاوری آسان تری را پشت سر خواهند گذاشت. در این مقاله هدف ما بیان نکات مربوط به بینی استخوانی و جراحی آن است.

ساختار بینی یکی از فاکتورهایی است که در نحوه انجام جراحی، تکنیک مورد استفاده و نیز ماحصل آن، بسیار دخیل است. عمل بینی عموماً بر روی ساختار درونی بینی انجام می شود اما نتیجه نهایی آن در ساختار بیرونی بینی نمایان خواهد شد.

 

جراحی بینی استخوانی راز جراحی

 

ساختار بینی استخوانی

فرم و شکل بینی در بسیاری از موارد به ساختار و اسکلت درونی آن وابسته است.

همان طور که از اسم آن پیداست، بخش بیشتری از اسکلت بینی استخوانی را بافت استخوان تشکیل داده است و به همین سبب ساختمان محکمی دارد. غضروف بینی های استخوانی بافت سفتی دارند و همین امر از افتادگی نوک بینی جلوگیری می کند. پوست این بینی ها نازک و منعطف می باشد. این پوست نازک می تواند هم مزیت و هم نوعی محدودیت برای بینی استخوانی محسوب شود. در ادامه دلیل آن را متوجه خواهید شد.

همچنین در بینی های استخوانی، در قسمت پل بینی، معمولاً قوز و برآمدگی دیده می شود که با انجام جراحی زیبایی بینی برطرف خواهد شد.

عمل بینی استخوانی به سبک های مختلف

شاید شما نیز شنیده باشید که شخصی بینی خود را طبیعی عمل کرده است؛ یا دیگری بینی خود را فانتزی (عروسکی) جراحی کرده است. حتی ممکن است شنیده باشید که فرد تمایل دارد بینی خود را نیمه فانتزی جراحی کند. این موارد مدل های مختلفی هستند که فرد با توجه به ساختار بینی خود می تواند یکی از آن ها را برای انجام جراحی رینوپلاستی انتخاب کند. لازم است این نکته را متذکر شویم که بینی استخوانی می تواند به هر سه مدل جراحی شود و نتایج فوق العاده ای نیز به ارمغان بیاورد. پس می توانیم بگوییم خوشا به احوال فردی که بینی او استخوانی است.

 

جراح بینی استخوانی راز جراحی

 

نکات مربوط به عمل بینی استخوانی

جراح با انجام هر رینوپلاستی متفاوت، چالش های متفاوتی نیز بر سر راه اش قرار می گیرد. همچنین افرادی هم که تحت عمل بینی استخوانی قرار می گیرند با چالش های پس از عمل باید دست و پنجه نرم کنند. جراحی بینی استخوانی نیز با نکات مثبت و منفی همراه است که در ادامه به تفکیک، به آن ها می پردازیم.

نکات مثبت

  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، ضخامت لایه بافت چربی زیر جلدی در بینی آنان بسیار کم است؛ بنابراین، یعد از عمل تزریق کورتون به منظور جلوگیری از تشکیل بافت اسکار، ضروری نخواهد بود و حتی از سوی پزشک هم انجام این امر پیشنهاد نمی شود.
  • دیگر مورد مثبتی که می توان به بینی های استخوانی نسبت داد این است که اغلب اوقات ، پس از جراحی میزان تورم بینی های استخوانی، بسیار کم می باشد. همچنین تورم ایجاد شده در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می شود.
  • پس از عمل بینی استخوانی ، برش های ایجاد شده بر روی بینی استخوانی در بیشتر اوقات کاملاً برطرف می شوند و اسکار بر جای نمی گذارند.
  • هر دو تکنیک عمل زیبایی بینی باز و بسته برای جراحی این دسته از بینی ها گزینه مناسبی هستند. این مورد نیز ویژگی بسیار مطلوبی است.
  • همان طور که آگاه هستید، نتیجه اصلی و نهایی عمل بینی بلافاصله پس از پایان عمل نمایان نمی شود. بلکه چندین ماه باید بگذرد، تورم و کبودی های برطرف شوند تا به مرور فرم نهایی بینی پدیدار شود. با توجه به این موضوع یکی دیگر از ویژگی های مثبت جراحی زیبایی بینی های استخوانی این است که نتیجه ، نهایتاً پس از یک سال به طور کامل مشخص خواهد شد.

نکات منفی

  • هنگام عمل بینی استخوانی، ایجاد یک تغییر کوچک بر روی بینی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر گفتیم که پوست این بینی ها نازک می باشند. پس در صورت بروز خطا در طول جراحی، کاملاً بر روی ظاهر بینی تأثیر می گذارد و به راحتی قابل تشخیص است. (اینجاست که پوست نازک مشکل ساز می شود).
  • پوست نازک بینی های استخوانی ممکن است بعد از جراحی جمع یا فشرده شوند. در صورت فشردگی یا جمع شدن پوست، به ساختار استخوانی بینی فشار وارد شده و موجب کج شدن و بد ریخت شدن بینی می شود.
  • یکی از مشکلاتی که امکان دارد بعد از جراحی در بینی های استخوانی نمود پیدا کند، باریک یا نوک تیز شدن بیش از حد نوک بینی فرد می باشد که ظاهری غیرطبیعی را ایجاد می کند.
  • پس از جراحی بینی استخوانی، به دلیل تراشیده شدن استخوان بینی احتمال دارد که جراحی با میزان درد بیشتری همراه باشد.

برای انجام عمل زیبایی بینی بر روی دماغ استخوانی، جراح بینی باید از یک تکنیک بسیار دقیق و ظریف استفاده کند. زیرا بینی های استخوانی دارای پوست نازکی هستند و معمولاً پس از عمل، ظاهر و ساختار ظریفی را حاصل می کنند. بنابراین در صورت وجود ایراد یا نقص مانند عدم تقارن یا ناهنجاری به وضوح قابل رویت خواهد بود.

معمولاً در عمل بینی های استخوانی، جراح برای فرم دهی نوک بینی از پیوند غضروف استفاده نمی کند.

در صورت بکارگیری تکنیک درست و صحیح، نتایج بسیار خوشایندی پس از عمل بینی استخوانی حاصل می شود.

در برخی از افرادی که بینی آن ها استخوانی است، امکان دارد پوست بینی بسیار بسیار نازک باشد؛ به طوری که بخیه زدن آن در پایان جراحی مشکل ساز خواهد بود. زیرا پوست آنقدر نازک است که نمی تواند نخ بخیه را نگه دارد. در این موارد جراح با استفاده از یک تکنیک و فن جراحی مناسب و قرار دادن یک بافت صاف در زیر پوست، به ضخامت پوست بینی می افزاید تا بتواند برای بستن برش ها از نخ بخیه استفاده کند.

 

 

دلایل انجام عمل بینی استخوانی

ناهنجاری های ظاهری و اختلال در عملکرد دماغ های استخوانی، به طور معمول به دلیل مشکلات استخوان های موجود در ساختار بینی می باشند. قوز یا برآمدگی بینی ممکن است به سبب ضربه بر روی پل بینی یا شکستگی ایجاد شود. با وارد شدن ضربه، بخش بالایی و کناری غضروف بینی و نیز تیغه بینی، از استخوان اصلی جدا می شوند و حالت خمیده و قوز مانندی به خود می گیرند. همچنین امکان دارد که علت برآمدگی بینی، عوامل ارثی باشد.

گاهی اوقات برای برطرف کردن قوز بینی در حین عمل، جراح مجبور می شود تا استخوان بینی را بشکند. در این صورت پس از جراحی ممکن است درد و کبودی شدید بروز پیدا کند.

علاوه بر این، انحراف سپتوم بینی بیشتر مواقع در بینی های استخوانی مشاهده شده است.

به منظور برطرف کردن هریک از موارد ذکر شده در فوق، می توانید جراحی بینی استخوانی انجام دهید.

به این نکته دقت داشته باشید که چنانچه عوامل ارثی علت پدیدار شدن قوز بینی می باشند، برای انجام جراحی حتماً تا زمان رشد کامل بینی صبر کنید.  معمولاً سن مناسب برای دختران و پسران ۱۷ سالگی در نظر گرفته می شوند.

انواع روش جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی با استفاده از روندهای رینوپلاستی اندکی متفاوت، انجام می شود. مشاوره با یک جراح با تجربه که بتواند بهترین گزینه را با توجه به ساختار بینی شما پیشنهاد نموده و شما را از قرار گرفتن تحت جراحی ترمیمی، بی نیاز نماید، بسیار حائز اهمیت است. جراحی بینی استخوانی با دو تکنیک جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز، قابل اجرا می باشد.

  • جراحی بینی استخوانی به روش باز

با استفاده از روند رینوپلاستی باز، جراح بینی برای شکل دهی و خلق کانتور مورد نظر در بینی، به چارچوب داخلی این اندام، احاطه و تسلط بیشتری دارد. این روند از تکنیک هایی برای رفع قوز بینی، به همراه درمان نوک بینی نامتقارن و استفاده از گرافت های غضروفی بمنظور تقویت اسکلت بینی، بهره می برد. جراح پلاستیک، با قرار دادن بیمار تحت بیهوشی عمومی، و خلق برشی چند میلی متری در ستونچه بینی، پوست بینی را به مانند کاپوت ماشین بالا زده و با احاطه و دسترسی کامل به اسکلت داخلی بینی، اصلاحات فانکشنال یا زیبایی، هرچند بسیار پیچیده را در این اندام اجرا می نماید. در جراحی بینی باز، یک اسپلینت یا گچ، به مدت حدوداً یک هفته بر روی بینی قرار داه می شود.

 

انواع روش جراحی بینی استخوانی - راز جراحی

  • جراحی بینی استخوانی به روش بسته

بینی استخوانی که فاحش ترین ایراد آن قوز روی پل بینی است، اغلب با تکنیک کاهش دادن و برداشتن قوز، تحت درمان قرار می گیرد، که نهایتاً اندازه بینی را تحت تاثیر قرار داده و بینی کوچک تری را خلق خواهد کرد. در این روند، استخوان بینی و غضروف آن، با هدف خلق شکل ظاهری مورد نظر و مطلوب، تراش داده می شود. بر خلاف تصور بسیاری که این مرحله از جراحی را بسیار آسان تلقی می کنند، این یکی از دشوارترین انواع رینوپلاستی محسوب می شود. علت این است که تغییرات خلق شده در این ناحیه از بینی، می تواند بر روی شکل ظاهری بخش های دیگر و به طور کلی، تمام صورت، اثر بگذارد.

در رینوپلاستی بسته، پزشک با دسترسی به یک سوم فوقانی ساختار بینی، از طریق یک جفت برش در داخل سوراخ های بینی، تغییرات لازم برای اصلاح ساختار داخلی و تغییر شکل ظاهری بینی را شکل می دهد. در این تکنیک، به دلیل تورم و سطح آسیب دیدگی کمتر پوست، دوره ریکاوری، کوتاه تر خواهد بود.

مراحل عمل بینی استخوانی

مرحله اول : بیهوشی

متخصص بیهوشی در اتاق عمل، با استفاده از داروی بیهوشی شما را در حالت خواب کامل قرار می دهد. البته، در برخی موارد، جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود. به این ترتیب، شما از آنچه در اطرافتان در حال جریان است، مطلع خواهید بود.

انتخاب بین این دو گزینه، به صلاحدید و تشخیص پزشک انجام می شود.

مرحله ۲ : ایجاد برش

همانطور که در طول مقاله اشاره شد، جراحی بینی استخوانی با دو تکنیک باز و بسته قابل اجرا می باشد. بسته به نوع تکنیک، برش ها در خارج یا منحصراً در داخل بینی ایجاد می شوند.

صرفنظر از نوع تکنیک باز یا بسته انتخاب شده، در این مرحله، کلیه اصلاحات و تغییرات لازم، در ساختار اسکلت غضروفی و استخوانی بینی ایجاد می گردد. شکل دهی های لازم انجام شده و در صورت نیاز، گرافتینگ بینی صورت می پذیرد.

مرحله ۳ : بستن برش ها

پس از تکمیل روند، برش ها با دقت بسته می شوند.

در مرحله آخر، نتیجه به دست آمده از روند، قابل مشاهده می باشد.

 

جراحی ترمیمی بینی استخوانی - راز جراحی

 

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی

  1. از جمله اقدامات مهم قبل از جراحی ، انتخاب پزشک متخصص جراحی زیبایی بینی می باشد.  پزشکی را انتخاب کنید که در زمینه عمل بینی های استخوانی تجربه و مهارت بالایی داشته و از میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان برخوردار باشد. برای این منظور بعد از انتخاب جراح مورد نظر خود می توانید به مطب مراجعه کنید و از نزدیک نمونه کارهای او را مشاهده نمایید و درباره میزان رضایت سایر بیماران سوال کنید.
  2. لازم است در جلسه مشاوره ای که با جراح بینی دارید سوالات خود را مطرح نمایید. هم چنین در صورت داشتن بیماری یا مشکل خاص لازم است به پزشک خود در اطلاع دهید و هدف خود را از جراحی زیبایی بینی بیان کنید و به توصیه های پزشک معالج برای داشتن عمل موفقیت آمیز گوش دهید.
  3. لازم است از ۲ هفته قبل از جراحی بینی داروهای رقیق کننده خون و برخی داروهای مسکن مثل ایبوپروفن را مصرف نکنید. بنابراین در صورت استفاده از داروهای خاص با پزشک خود مشورت نمایید.
  4. از دو هفته قبل از جراحی بینی استخوانی لازم است از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات پرهیز کنید. زیرا احتمال خون ریزی شدید در زمان جراحی را بالا می برد.
  5. قبل از جراحی بینی توسط جراح آزمایش هایی تجویز می شود، که لازم است قبل از عمل آن ها را انجام دهید و حتما در روز جراحی با خود به همراه داشته باشید.
  6. شب قبل از جراحی شام سبک و زود هضم میل کنید . ۸ ساعت قبل از جراحی لازم است ناشتا بمانید؛ بنابراین از مصرف هرگونه نوشیدنی و مواد غذایی ۸ ساعت قبل از جراحی خودداری کنید. هرچه معده شما خالی تر باشد ریکاوری راحت تری خواهید داشت.
  7. شب قبل از جراحی زیبایی بینی دوش بگیرید. اگر آقا هستید لازم است ریش و سبیل های خود  را اصلاح نمایید و اگر خانم هستید لاک انگشتان خود را پاک نمایید در صورتی که کاشت ناخن دارید، لازم است حداقل  کاشت یکی از ناخن ها را قبل از عمل در آورید.
  8. سعی کنید خواب راحتی داشته باشید و هر گونه استرس را از خود دور نمایید.
  9. وسایل مورد نیاز خود را از شب قبل از جراحی آماده کنید و با خود لباسی که دکمه دار باشد و یا یقه گشادی دارد همراه داشته باشید تا بعد از عمل  هنگام پوشیدن لباس دچار مشکل نشوید.
  10. در روز جراحی حداقل با یک همراه در زمان مشخص شده به کلینیک یا بیمارستان مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

  1. به منظور کاهش میزان کبودی و تورم لازم است تا ۴۸ ساعت از کمپرس یخ استفاده نمایید. از فشار آوردن کمپرس به بینی خودداری کنید. کمپرس را در اطراف چشم و پیشانی خود قرار دهید.
  2. داروهای تجویز شده توسط  پزشک معالج را سر ساعت مصرف نمایید.
  3. از دستکاری کردن گچ بینی خودداری کنید و هم چنین مراقب باشید، گچ بینی خیس نشود. برای تمیز کردن صورت خود می توانید از حوله مرطوب و یا تونر های آرایشی بهداشتی مخصوص صورت استفاده نمایید.
  4. برای تسریع روند بهبودی لازم است مواد غذایی مقوی و سرشار پروتئین مصرف کنید. می توانید از آب قلم به صورت روزانه در رژیم غذایی خود بهره ببرید.
  5. از رفتن به مکان های شلوغ تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  6.  می توانید برای کاهش میزان تورم و کبودی بینی استخوانی آناناس و آب کرفس مصرف کنید.
  7. از ماساژ دادن بینی و دستکاری کردن بینی استخوانی خودداری کنید و برای تعویض چسب به مطب پزشک مراجعه نمایید.
  8. با دهان باز عطسه و سرفه کنید تا فشاری به بینی وارد نشود.
  9. از انجام فعالیت های شدید تا ۶ هفته بعد از عمل بینی خودداری کنید.
  10. از مسافرت هوایی تا یک هفته بعد از عمل جراحی بینی پرهیز نمایید.
  11. تا ۶ هفته بعد از عمل به صورت طاق باز بخوابید و بهتر است دو بالش در زیر سر خود بگذارید به نحوی که شانه ها بالاتر از بدن قرار بگیرد این عمل به خارج شدن مایع درون بینی کمک می کند و موجب می شود تورم بینی شما زودتر التیام پیدا کند.

انحراف بینی استخوانی

در صورتی که تیغه استخوانی میانی بینی ( سپتوم) که تیغه داخلی بین دو سمت بینی می باشد، در مرکز بینی قرار نگرفته باشد موجب انحراف بینی و اختلال در تنفس می شود.

عواملی مثل ژنتیک و وراثت ، وارد شدن ضربه به بینی به خصوص در زمان کودکی و شکستن بینی می تواند موجب بروز انحراف بینی در افراد شود.  انحراف بینی در بسیاری از موارد از روی ظاهر بینی قابل تشخیص نمی باشد، اما ممکن است موجب اختلال در تنفس و خواب شود. با مراجعه به جراح بینی با معاینه و عکس سی تی اسکن میزان انحراف قابل تشخیص بوده و قابل برطرف کردن با عمل جراحی می باشد. عمل انحراف بینی را می توان همزمان با عمل زیبایی بینی انجام داد.

جراحی ترمیمی بینی استخوانی

به این نکته دقت داشته باشید که به طور معمول پس از هر عمل زیبایی بینی، پوست بینی کمی از ضخامت خود را از دست می دهد و به عبارتی نازک تر می شود. از این رو جراحی ترمیمی بینی استخوانی ممکن است کمی دشوار و چالش برانگیز باشد؛ زیرا که این بینی ها خود به طور طبیعی پوست نازکی دارند و احتمال داده می شود که بعد از انجام جراحی زیبایی بینی پوست آن نیز نازک تر شود. حال اگر قرار باشد که مجدد تحت جراحی قرار بگیرد کار را کمی برای جراح سخت می کند.

جهت جراحی ترمیمی این نوع بینی، جراح باید عملکرد بسیار دقیقی داشته باشد تا کمترین آسیب ممکن به بافت پوستی وارد شود. این جراحی به منظور برطرف کردن ناهنجاری های ایجاد شده در رینوپلاستی ابتدایی انجام می شود. متخصص زیبایی طی عمل ترمیمی برای بینی استخوانی، یک بافت صاف را زیر پوست قرار می دهد.

چسب زدن پس از جراحی بینی استخوانی

بعد از عمل بینی به منظور کاهش ورم ناشی از آن، تا چندین هفته باید از چسب بینی مخصوص استفاده کنید. مدت زمان زدن چسب بر روی بینی بین ۲ هفته تا ۲ ماه متغیر است و به فرم و ساختار بینی شما بستگی دارد.

همان طور که اشاره کردیم، بینی استخوانی بعد از عمل زیبایی به میزان کمتری ورم می کند و در کمترین زمان نیز برطرف می شود. بدین ترتیب مدت زمان استفاده از چسب برای این مدل بینی نیز کوتاه تر است. لازم است به مدت دو الی چهار هفته پس از عمل بینی استخوانی، از چسب استفاده کنید. البته در صورت تمایل می توانید تا ۶ ماه نیز بر روی بینی خود چسب بزنید.

 

چسب زدن پس از جراحی بینی استخوانی

 

آیا بازگشت قوز بینی استخوانی، پس از جراحی امکان پذیر است؟

به ندرت دیده شده که این عارضه وقوع پیدا کند. در صورتی که شما توصیه های ارائه شده توسط جراح از جمله چسب زدن صحیح، محافظت از بینی در برابر ضربه و نخوابیدن بر روی شکم و موارد دیگر را به زور کامل رعایت کنید، بازگشت قوز بینی پس از عمل دماغ استخوانی، امکان پذیر نخواهد بود.

میزان موفقیت جراحی بینی استخوانی به چه عواملی بستگی دارد؟

مهم ترین فاکتوری که می تواند موفقیت آمیز بودن جراحی بینی استخوانی را برای شما تضمین کند، مراجعه به یک جراح کارآزموده و متبحر در زمینه رینوپلاستی بینی های استخوانی می باشد. زیرا که عمل بینی استخوانی اغلب هم به منظور بهبود ظاهر بینی و هم درمان اختلالات آن انجام می شود. همچنین، دیگر ویژگی های بینی مانند پوست نازک آن، حساسیت رینوپلاستی را دو چندان می کند. بنابراین میزان چیره دستی و مهارت عملی و نیز دقیق و متمرکز بودن جراح، به میزان بسیار زیادی در موفقیت جراحی، تأثیر گذار خواهد بود.

 

هزینه جراحی بینی استخوانی - راز جراحی

 

هزینه جراحی بینی استخوانی و عوامل مؤثر در تعیین آن

هزینه مربوط به عمل بینی استخوانی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. زیرا مشکلات بینی هر کدام و حتی انتظاراتشان از انجام جراحی با یکدیگر تفاوت دارد. پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه عمل بینی استخوانی دخیل هستند. علاوه بر دستمزد جراح، هزینه های بیمارستان یا کلینیک و داروهای مصرفی در طول جراحی، عوامل دیگری همچون وجود انحراف تیغه بینی، وجود قوز بینی، شکستگی استخوان بینی نیز در تعیین هزینه بسیار دخیل هستند. زیرا در این صورت نه تنها جراحی درمانی باید انجام شود بلکه برای برطرف کردن این موارد دقت و صرف زمان بسیاری نیاز است.

واکنش پوست نازک بعد از جراحی بینی استخوانی

در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که پوست نازک، در روند جراحی بینی استخوانی بسیار تأثیر گذار است و همین فاکتور سبب مغایرت آن با بینی های گوشتی می باشد. به طور کلی ساختار بینی به لحاظ افقی، به سه بخش تقسیم می شود. پس از اعمال تغییرات، واکنش پوست نازک بینی نسبت به آن ها، در هر یک از یک سوم های فوقانی (فاصله میان پیشانی و بینی یا می توان گفت فاصله میان دو چشم) ، میانی (پشت بینی) و تحتانی (نوک بینی) دماغ، متفاوت است.

پوست کم ضخامت ناحیه فوقانی باعث ملموس به نظر رسیدن ساختارهای درونی آن ناحیه می شود و گاهی حتی محل برش استخوان ها نیز از روی پوست به طور واضح، قابل رویت است. همچنین شاخک های استخوانی، ناهنجاری های جزئی یا رشد مجدد استخوان ها به صورت نامتقارن، از روی لایه نازک پوستی، تا حدودی مشخص می باشند. بعد از عمل، پوست قسمت میانی بینی، بسیار مستعد بروز تغییر در رنگ، بافت و خاصیت کشسانی است. یک سوم تحتانی دماغ، عموماً در معرض آسیب هایی است که سبب تغییر شکل نوک بینی می شوند.

 

جراحی بینی استخوانی با لیزر - راز جراحی

 

جراحی بینی استخوانی با لیزر

احتمالاً تا کنون هنگام سرچ راجع به جراحی بینی، در گوگل یا هر جای دیگر، به این مورد برخورد کرده باشید: عمل زیبایی بینی استخوانی با لیزر بدون درد و خونریزی. به نظر شما امکان دارد که ساختار محکم استخوان های بینی بدون ایجاد برش، تغییر کنند؟ باید گفت که تنها روش قطعی برای برطرف کردن مشکلات دماغ های استخوانی، جراحی است و بدون برش و ایجاد دسترسی نمی توان ساختار درونی آن را تغییر داد.

به طور کلی به دلیل پیشرفت علم در حیطه پزشکی، امروزه فناوری لیزر در بسیاری از روندهای درمانی کاربرد دارد؛ اما این تکنولوژی در زمینه عمل بینی، تا این لحظه قابل استفاده نمی باشد.

 

بهترین جراح بینی استخوانی - راز جراحی

 

بهترین جراح بینی استخوانی

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با بینی استخوانی و عمل آن داده ایم، باید متوجه شده باشید که این نوع عمل بسیار حساس است. در اصل نیاز به ریزه کاری های زیادی دارد. از این بابت ، مراجعه به یک جراح متخصص در عمل بینی استخوانی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. بهترین جراح بینی استخوانی باید با انواع تکنیک های رینوپلاستی، آناتومی بینی و دیگر مواردی که به طور جداگانه در یک مقاله دیگر به طور مفصل توضیح داده شده، آشنایی داشته باشد. جهت آگاهی از این موارد می توانید به مقاله مربوطه در راز جراحی مراجعه کنید.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

با توجه به ساختار بینی استخوانی و بافت های تشکیل دهنده آن، می توان گفت که اعمال هرگونه تغییر بر روی این نوع دماغ و جراحی آن به هر سبک و مدلی که پیش تر راجع به آنان توضیح داده ایم، امکان پذیر است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 61 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
66 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رستم کهکشان
رستم کهکشان
2 سال قبل

با تشکر از مقاله خوبتون

گلرخ
گلرخ
2 سال قبل

وای بعد جراحی خیلی زیبا میشن

ابوالفضل جانی
ابوالفضل جانی
2 سال قبل

خیلی خوبه واقعا

مرجان
مرجان
2 سال قبل

سوهان کشی هم میشه

مژگان حمیدی
مژگان حمیدی
2 سال قبل

واقعا آدم تغییر میکنه

فریبا راد
فریبا راد
2 سال قبل

اگه بینی انحراف داشته باشه و استخوانی باشه میشه جراحی نیمه فانتزی انجام داد؟

شهره
شهره
2 سال قبل

من انجام دادم خیلی خوبه

سپهر
سپهر
2 سال قبل

بینیم استخوانی هست چطور وقت بگیرم برای جراحی؟ سوهان کشی هم انجام میدن؟

عرفان
عرفان
2 سال قبل

اصلا اذیت نشدم بعد عمل

درسا الهی
درسا الهی
2 سال قبل

خانم ها از ۱۷ سالگی میشه بینی استخوانی عمل کنن

احمدی
احمدی
2 سال قبل

واقعا مقاله عمل بینی استخوانی خیلی به من کمک کرد

مارال
مارال
2 سال قبل

اصلا در و عوارض نداره بیخود می ترسیدم

هستی امامی
هستی امامی
2 سال قبل

پره بینی هم کوچیک میشه ؟

الهام
الهام
2 سال قبل

چقدر مطلبتون مفید بود

نوشین
نوشین
2 سال قبل

پولیپ هم باهاش عمل میشه ؟

فریبا جلالیپور
فریبا جلالیپور
2 سال قبل

دوره نقاهتش چه مدت هست ؟

حنانه
حنانه
2 سال قبل

سخت هست جراحی بینی قوز دار؟

کاملیا
کاملیا
2 سال قبل

شرایط جسمانی بهتره چطور باشه ؟ قبل عمل

متین قربانی
متین قربانی
2 سال قبل

بینی من قوز داره اما نوکش نرمه این یعنی این که باید عمل بینی استخوانی داشته باشم؟

کوروش
کوروش
2 سال قبل

کبودی هم داره؟

کیارش ندافی
کیارش ندافی
2 سال قبل

زیر چشم کبود میشه؟ تا چند وقت ؟

روشنک همتی
روشنک همتی
2 سال قبل

من خیلی راضی ام مرسی راز جراحی

امیر محمد
امیر محمد
2 سال قبل

درد و کبودی زیر چشم تا چند وقت هست ؟

جواد مردانه
جواد مردانه
2 سال قبل

کمپرس یخ تا کی استفاده میشه؟

منیژه ترابی
منیژه ترابی
2 سال قبل

در چه مواردی تامپون استفاده میشه

مریم آشتیانی
مریم آشتیانی
2 سال قبل

واقعا جراحی ساده ای هست

پروانه رمضانی
پروانه رمضانی
2 سال قبل

ظرف کمتر از دوماه کبودی هام از بین رفت با وجود کمخونی شدیدی که داشتم

فاطمه تاجیک
فاطمه تاجیک
2 سال قبل

فقط از کبودی کلافه میشم

تبسم
تبسم
2 سال قبل

برای رفع انحراف بینی میشه عمل بینی استخوانی انجام داد؟ یعنی میشه تو این عمل انحراف بینی رو هم از بین برد؟

زهرا بلانی
زهرا بلانی
2 سال قبل

تورم در جراحی بینی استخوانی زیاد هست؟

زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

آیا امکان برگشت نتیجه عمل بینی استخوانی وجود دارد ؟

مرجان عارفی
مرجان عارفی
2 سال قبل

بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی خیلی بهتر هست جراحیش

مینا سلطان زاده
مینا سلطان زاده
2 سال قبل

مدل فانتزی برای عمل بینی استخوانی بهتره یا نیمه فانتزی؟

زهرا صارمی
زهرا صارمی
2 سال قبل

خیلی مقاله کاملی بود ممنونم

الناز موسوی
الناز موسوی
2 سال قبل

تورم بعد عمل بینی استخوانی زیاد هست؟

ستایش زاهدی
ستایش زاهدی
2 سال قبل

خیلی سبک هست زود هم شک نهایی مشخص میشه

گلنوش قیاسی
گلنوش قیاسی
2 سال قبل

عمل بینی استخوانی چه عوارضی داره؟؟؟؟؟؟؟

مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
2 سال قبل

لیفت بینی میشه ؟ قسمت قوز سوهان کشیده میشه ؟

ریحانه نظری
ریحانه نظری
2 سال قبل

عمل بینی استخوانی به چه مدل هایی میشه عمل کنه؟

زهرا قاسمی
زهرا قاسمی
2 سال قبل

آیا نوک بینی استخوانی بدون جراحی بینی قابل اصلاحه؟

سارا شبنمی
سارا شبنمی
2 سال قبل

من ۱۵ سالمه و بینی ام قوز داره میتونم عمل بینی استخوانی انجام بدم؟

رها پیروزمند
رها پیروزمند
2 سال قبل

آیا جای بخیه ها بعد از عمل بینی استخوانی به دلیل نازک بودن پوست بینی باقی میمونه ؟

سمیه جعفری
سمیه جعفری
2 سال قبل

بهترین کار بعد از عمل بینی استخوانی زدن چسب هست

مهسا علیپور
مهسا علیپور
2 سال قبل

بینی استخوانی چقدر خوش فرم میشه بعد جراحی

پریا رفیعی
پریا رفیعی
2 سال قبل

چقدر شیک میشن قوز استخوانی رو بردارن

سمانه شاکری
سمانه شاکری
2 سال قبل

واسه دی ماه نوبت دارم فقط قوز بینیم برداشته بشه

مرتضی سرلک
مرتضی سرلک
2 سال قبل

پوست بینی ضخیم باشه مشکلی پیش میاد ؟ برای جراحی

maryam mirgholi
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  مرتضی سرلک

امروزه با توجه به پیشرفت علم در حوزه جراحی بینی میتوان گفت احتمال ایجاد مشکل بسیار کم شده است.

امیر عشایر
امیر عشایر
2 سال قبل

بینی های استخوانی بهترین کیس جراحی هستن

امین طائفه
امین طائفه
2 سال قبل

سر قوز رو سوهان می کشن؟ آیا از نخ جهت لیفت هم استفاده میکنن؟

احمد اسلامی
احمد اسلامی
2 سال قبل

بینی گوشتی دارم آیا خوب میشه عمل کنم یا بر میگرده ؟

maryam mirgholi
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  احمد اسلامی

امروز با توجه به روش هایی که در جراحی بینی گوشتس به کار برده می شود امکان بازگشت بینی گوشتی بسیار کم است اما توصیه می شود با یک پزشک مجرب و باتجربه صحبت کنید.

مقالات مرتبط

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

جراحی پلک

جراحی پلک

جراحی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک روند جراحی برای کاهش پف پلک های پایینی و برداشتن پوست اضافی از پلک های بالایی می باشد. این جراحی معمولاً با اهداف زیبایی انجام می شود، ولی می تواند به عنوان یک روش موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی که افتادگی...

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین جراحی های زیبایی در میان ایرانیان شناخته شده است در صورتی که شما دوست عزیز قصد انجام این عمل را دارید و دقیقاً نمی دانید که عمل بینی چیست و چگونه انجام می شود، نوع بینیتون چیه و چه مدل بینی برای چهره شما مناسب تره توصیه میکنم...