| خانه 4 بلاگ 4 کوچک کردن سینه مردان

کوچک کردن سینه مردان

آبان ۲۲, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۳ دیدگاه ها

وقتی سخن از کوچک کردن سینه مردان در پی دچار شدن به ژنیکوماستی به میان می آید، جراح می تواند با انجام عملیاتی تحت کنترل بر روی سینه ها، انتظارات بیمار را محقق نماید. بزرگ شدن غدد سینه در مردان می تواند نوزادان، پسران نوجوان یا پسرانی که در دوره بلوغ به سر می برند، و حتی مردان مسن را درگیر کند. در ۹۰ درصد موارد، این مشکل به طور خودبخود از بین می رود. بزرگ شدن سینه مردان به معنی ایجاد چربی اضافی در اثر بالا رفتن وزن نیست. این مشکل در اثر ایجاد بافت اضافی سینه بوجود می آید. ورزش کردن و کاهش وزن، باعث کاهش بافت سینه در مردان مبتلا به این مشکل نمی شود. راز جراحی با ارائه مجموعه ای کامل و جامع، کلیه اطلاعات مربوط به ژنیکوماستی و رویکردهای موجود برای کوچک کردن سینه مردان را در اختیار شما قرار می دهد.

کوچک کردن سینه مردان

هزینه عمل کوچک کردن سینه مردان

هزینه عمل کوچک کردن سینه مردان با توجه به سفارشی بودن آن به منظور رفع نیازهای منحصر به فرد برای هر بیمار، تا حد زیادی متغیر می باشد. فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه نهایی عمل کوچک کردن سینه مردان شامل موارد زیر می باشد:

  • نوع بافت برداشته شده
  • حجم بافت برداشته شده
  • پیچیدگی روند
  • هزینه های بیهوشی و مرکز درمان
  • داروهای قبل از جراحی
  • مهارت و تجربه جراح پلاستیک
  • موقعیت جغرافیایی محل درمان

علت بزرگ شدن سینه

این پاتولوژی می تواند در کودکان و در دوران بلوغ و حتی در بزرگسالی اتفاق بیافتد. ژنیکوماستی در دوران کودکی و بلوغ  دارای علل فیزیولوژیکی بوده و معمولاً گذرا و موقتی می باشد. علل بزرگ شدن سینه در آقایان شامل موارد زیر می باشد:

  • بهم ریختن تعادل هورمونی
  • مصرف برخی داروهای خاص
  • سوء مصرف برخی مواد
  • استفاده از برخی مواد بهبود دهنده عملکرد
  • فاکتورهای ژنتیکی
  • سندروم کلاین فلتر
  • بیماری های کبد و کلیه
  • چربی افزایش یافته در بدن که می تواند سطح استروژن را افزایش دهد.

عمل کوچک کردن سینه مردان با لیزر

لیزر لیپولیز یا لیپولیزر، یک تکنیک استفاده از لیزر می باشد که بافت چربی را با وارد آوردن آسیب کمتر و حداکثر ایمنی در مقایسه با روش های سنتی، بر می دارد. این روند شامل استفاده از دو نوع لیزر ۹۲۴ نانومتر برای تخریب بافت چربی و ۹۷۵ نانومتر برای محکم کردن و القای شکل گیری کلاژن می باشد.

در مردان، تجمع چربی در سینه ها با حجم بالا اتفاق نمی افتد، ولی پوست سینه و زیر بغل در برابر آویختگی، مستعد می باشد. به همین دلیل است که انقباض پوست در درمان ژنیکوماستی بسیار حائز اهمیت است.

لیزر لیپولیز برای درمان بافت چربی و غده ای و نیز برای برداشتن چربی تجمع یافته ناشی از بالا رفتن وزن، مناسب می باشد.

ریکاوری بعد از روند کوچک کردن سینه مردان

بعد از جراحی ، اندکی تورم و کبودی در روزهای پس از روند، قابل انتظار می باشد. درد را می توان با استفاده از داروهای مسکن، مدیریت نموده و بیشتر مردان می توانند پس از قطع مصرف داروهای مسکن، رانندگی کرده و به محل کار خود بازگردند.

به بیماران توصیه می شود در طول چند هفته اول بعد از روند، جلیقه های گن مانند بر تن کرده و از انجام فعالیت های سنگین در نیم تنه بالایی خودداری کنند. نتیجه کوچک کردن سینه مردان بلافاصله بعد از روند قابل مشاهده بوده و با پیشرفت پروسه بهبود و فروکش کردن تورم باقی مانده، ادامه می یابد.

تعیین داوطلبی برای عمل کوچک کردن سینه مردان

برای تعیین این موضوع که آیا شما داوطلب خوبی برای جراحی کوچک کردن سینه مردان هستید یا خیر، پزشک تاریخچه سلامت شما را بررسی کرده و یک آزمایش فیزیکی را در طول جلسه مشاوره با بیمار خود انجام می دهد. همچنین عکس های پیش از جراحی نیز از اندام تحت درمان گرفته می شود. در طول جلسه مشاوره، پزشک برای درک اهداف و خواسته های شما وقت گذاشته و همچنین تکنیک های موجود برای درمان را بررسی می کند تا بهترین گزینه را متناسب با شرایط شما انتخاب نماید. داوطلبین برای کوچک کردن سینه یا در سنین نوجوانی بوده و یا در دوره بزرگسالی می باشند.

جراحی کوچک کردن سینه مردان چه مزیتی برای شما دارد؟

هر روند جراحی برای محقق نمودن نیازهای هر بیمار، به صورت سفارشی، طراحی شده است. مزایای این روند شامل موارد زیر می باشد:

  • برداشتن بافت اضافی غده ای در سینه
  • کاهش تشکیل بافت چربی اضافی
  • حذف پوست شل یا افتاده سینه
  • قرار دادن هاله در موقعیت جدید و تغییر اندازه آن

بیماران برخی مزایای روانشناختی را نیز از روند جراحی کوچک کردن سینه در مردان تجربه می کنند. مردانی که سینه های بزرگی دارند، اغلب از شکل سینه های خود ناراضی بوده و گاهی همین امر آنها را از حضور یافتن در برخی مکان های عمومی از قبیل باشگاه، ساحل، یا استخر باز می دارد. با درمان ژنیکوماستی ، مردان می توانند اعتماد به نفس خود را به دست آورده و از حضور در این مکان های عمومی محروم نشوند.

گزینه های کوچک کردن سینه مردان

بزرگی سینه در مردان در حالت نرمال بدون درمان از بین می رود، ولی اگر علت وقوع آن، یک مشکل پایه باشد، درمان مورد نیاز خواهد بود.

اگر مشکل، در مصرف نوعی داروی خاص ریشه داشته باشد، تغییر دارو باید تحت نظر پزشک، انجام شود. اگر بیمار برای مدت زمان کوتاه دارو را مصرف کند، موقعیت، مقطعی بوده و بعد از پایان دوره مصرف دارو، به طور خودبخود درمان خواهد شد.

اگر مشکل ظرف دو سال بهبود پیدا نکرد، یا اگر شرایط به گونه ای بود که در فرد ایجاد حس خجالت زدگی کرده، یا درد در ناحیه سینه برای فرد آزار دهنده باشد، درمان مورد نیاز خواهد بود.

درمان برای کوچک کردن سینه مردان شامل گزینه های جراحی یا هورمون درمانی برای مسدود کردن تاثیرات استروژن می باشد.

داروها برای کوچک کردن سینه مردان

  • تاموکسیفن دارویی است که عملکرد هورمون زنانه استروژن در بدن را مسدود می نماید. این دارو برای درمان و پیشگیری از سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد، ولی می توان از آن برای کاهش علائم درد سینه و بزرگ شدن سینه در مردان نیز استفاده نمود.
  • بازدارنده آروماتاز که برای درمان سرطان سینه و تخمدان در زنان بعد از دوره یائسگی استفاده می شود نیز برای پیشگیری یا درمان بزرگ شدن سینه در مردان، قابل استفاده است.
  • جایگزینی تستسترون نیز می تواند در مردان مسن تر که سطوح تستسترون در آنها پایین است، مورد استفاده واقع شود.

جراحی برای کوچک کردن سینه مردان

سینه، دارای بافت غده ای متراکم و محکم، و بافت چربی نرم می باشد. این نسبت در میان افراد مختلف، متفاوت است. در یک مرد مبتلا به ژنیکوماستی، گاهی هر دو نوع بافت، به میزان زیاد در سینه ها وجود دارد.

لیپوساکشن می تواند بافت چربی اضافی را بردارد. این روند شامل وارد کردن یک لوله کوچک از یک برش ۳ تا ۴ میلی متری می باشد.

استخراج به معنی ایجاد برش و بیرون کشیدن بافت با یک اسکالپل جهت برداشتن بافت غده ای اضافی است. این روند به طور نرمال، جای زخمی را در اطراف لبه نوک سینه بر جای می گذارد.

اگر یک روند کاهش عمده در بافت و پوست مورد نیاز باشد، برش و بافت اسکار بر جای مانده از آن نیز بزرگ تر خواهد بود.

در برخی موارد برش و لیپوساکشن هر دو مورد استفاده قرار می گیرند.

بعد از جراحی، قفسه سینه کبود و متورم می شود و بیمار باید گن را به مدت چند هفته برای کمک به میزان تورم بر تن نماید.

بعد از ۶ هفته می توان فعالیت های نرمال را از سر گرفت. عوارض جانبی در جراحی کوچک کردن سینه آقایان، بسیار نادر می باشد. این عوارض شامل برداشته شدن مقدار ناکافی از بافت سینه، کانتور غیر یکنواخت در قفسه سینه و کاهش حس در یک یا هر دو نوک سینه می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه مردان

مراقبت های بعد از جراحی برای کوچک کردن سینه در مردان به اندازه خود جراحی حائز اهمیت است. ریکاوری بعد از جراحی، دوره مهمی است که در کسب بهترین نتایج موثر است. توصیه های جراح به شرح زیر می باشد:

  • بازگشت به فعالیت های نرمال

مثل هر جراحی دیگری، بدن به زمان برای بهبود نیاز دارد. محدود کردن فعالیت می تواند به بدن برای بهبود یافتن در طول دوره ای که در برابر آسیب دیدگی مستعد است کمک کرده و از طولانی شدن دوره ریکاوری جلوگیری کند. به طورکلی، جدول زمانی مورد انتظار برای بازگشت به فعالیت های نرمال به شرح زیر می باشد:

  • بیشتر بیماران یک یا دو روز قبل از بازگشت به کار و دیگر فعالیت های نرمال روزمره، به مرخصی نیاز دارند.
  • فعالیت سنگین ( هر چیزی که باعث بالا رفتن فشار خون شود ) باید در طول دو هفته اول بعد از جراحی، مورد اجتناب قرار گیرد.
  • بعد از دو هفته اول می توان فعالیت های مربوط به نیم تنه پایینی را از سر گرفت.
  • مهم تر از همه اینکه فعالیت های ورزشی مربوط به نیم تنه بالایی بدن، بعد از چهار هفته قابل از سر گیری می باشد.

احساس سفتی و درد ملایم معمولاً تا چهار هفته ادامه داشته و می تواند بر روی سطح فعالیت تاثیر داشته باشد.

  • پوشیدن جلیقه های گن مانند و مصرف مایعات

بر تن کردن جلیقه های گن مانند برای دستیابی به یک نتیجه خوب از جراحی، بسیار حائز اهمیت است. بعد از جراحی، بافت شروع به جمع شدن می کند و در طول دوره ریکاوری فروکش می نماید. این جلیقه ها ابزار خوبی برای کمک به سازگار شدن بدن با شرایط و کنترل تورم و ایجاد یک پشتیبانی برای تسهیل جمع شدن پوست می باشد.

این تصور غلط وجود دارد که مصرف مایعات می تواند به فرایند بهبود کمک کند، ولی این موضوع در خصوص کوچک کردن سینه مردان صحت ندارد. بالا رفتن میزان مصرف مایعات، گاهی باعث بالا رفتن احتمال شکل گیری سروما می شود. سروما، تجمع مایعات آبکی است که می تواند در ناحیه قفسه سینه بعد از جراحی ژنیکوماستی شکل گرفته و در فرایند بهبود اختلال ایجاد کرده و عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

  • ماساژ بافت

در طول ریکاوری، زمانیکه بافت و پوست نرم است، ماساژ ناحیه درمان شده با دست یا یک غلتک می تواند برای چندین روز هر بار به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر، تاثیر خوبی را بر جای گذارد. این کار به نرم شدن بافت اسکار کمک کرده و به پوست اجازه می دهد تا به طور یکنواخت بر روی قفسه سینه قرار گیرد.

کوچک کردن سینه مردان بدون عمل جراحی

اغلب افراد به دلیل ترس از بیهوشی و تیغ جراحی به دنبال روش های مختلفی برای درمان مشکلات خود هستند ، اما گاها تنها روش جراحی می تواند به مشکلات شما پاسخ مثبت دهد و آن ها را از بین ببرد. برای کوچک کردن سینه مردان نیز روش های مختلفی از قبیل جراحی ، لیپوساکشن و ورزش کردن و غیره می باشد. زمانی که شما برای درمان این مشکل به پزشک خود مراجعه می کنید ، وی ابتدا اندام شما و وضعیت جسمانی شما را بررسی می کند ، چانچه علت برزگ شدن سینه های شما انباشته شدن چربی ها در این ناحیه باشد روش های همچون لیپوساکشن و ورزش های متفاوتی را پیشنهاد می کند. در صورتی که از روش های گفته شده به خصوص ورزش نتیجه مثبتی دریافت نکنید ، آنگاه پروسه جراحی را به شما پیشنهاد می دهد.

حرکات ورزشی برای کوچی کردن سینه مردان در خانه

همانطور که می دانید یکی از دلایل بزرگ تر شدن سینه آقایان چاقی و اضافه وزن می باشد. در چنین مواردی می توان با ارائه یک برنامه تغذیه ای صحیح و انجام تمرینات ورزشی ، مشکلات را اصلاح و برطرف کرد. با کاهش وزن می توانید اندام خوب و زیبایی برای خود خلق کنید. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به شما ورزش های که با انجام آن ها می توانید سینه های بزرگ شده خود را کوچک کنید ، آموزش دهیم. به یاد داشته باشید ورزش بر روی ظاهر کلی ناحیه سینه تاثیر می گذارد و از همین رو برای از بین بردن آن ها نیاز به یک برنامه ورزشی تخصصی دارید از همین رو بهتر است از یک مربی بدنسازی حرفه ای و مجرب کمک بگیرید.

انجام تمرینات هوازی مختلف

بهترین و ساده ترین ورزش برای کوچک کردن سینه آقایان ، انجام تمرینات ورزشی مانند دوچرخه سواری ، طناب زدن ، تردمیل و پیاده روی می باشد. این تمرینات می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث شود چربی های ذخیره شده در این ناحیه از بین بروند. تمرینات کاردیو برای کاهش وزن کلی بدن نیز بسیار موثر هستند. توصیه می شود هفته ای چند ساعت را به رقص زومبا یا شنا اختصاص دهید.

تمرینات بدنسازی

یکی دیگر از موارد ورزش برای کوچک کردن سینه مردان ، تمرکز بر روی چربی سوزی عضلات سینه می باشد. سینه محل ذخیره سازی چربی در بدن می باشد. از این رو تمرکز بر روی ورزش های پر فشار و کاردیو باعث کاهش چشمگیر بافت چربی در این ناحیه می شود. شما می توانید از ورزش های مانند نشر جناب ، یول اور ، فلای معکوس ، پرس سینه با دمبل ، شنا سوئدی و غیره کمک بگیرید. به یاد داشته باشید اگر تمرینات به شکل استاندارد و درست انجام شوند در نهایت شما شاهد کاهش سایز سینه خود خواهید بود. بهتر است برای اینکه در حین انجام حرکات ورزشی مشکلی برایتان رخ ندهد از یک مربی حرفه ای و مجرب کمک بگیرید و پیش از آن با یک پزشک مجرب صحبت کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمالزاده
جمالزاده
2 سال قبل

کوچک کردن سینه مردان عوارض نداره

مهدی افخمی
مهدی افخمی
2 سال قبل

کوچک کردن سینه مردان عوارض نداره؟؟؟؟

سهیل بختیاری
سهیل بختیاری
2 سال قبل

ربطی به چاقی داره؟

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...