| خانه 4 بلاگ 4 اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

تیر ۳۱, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

اگر در حال آماده شدن برای جراحی بینی هستید ، در مورد نحوه آماده شدن ، اقدامات قبل از جراحی بینی ، حین و بعد از عمل ، سوالاتی در ذهن شما شکل می گیرد. پزشک اطلاعات مورد نیاز در این خصوص را به شما ارائه می دهد تا ایده ای درباره آنچه باید قبل از عمل آن انجام دهید داشته باشید. جراحان برای آماده سازی بیمار اقداماتی را توصیه می کنند تا بتوانند نتیجه عمل بینی شما را راحت تر پیش بینی کنند. هر چند جراحی بر روی بینی شما انجام می شود ، ولی می تواند بقیه بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین بهتر است قبل از عمل جراحی ، خود را برای آن آماده کنید. راز جراحی در مجموعه ای کامل و جامع ، آنچه باید در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی و آماده شدن برای این روند و کسب بهترین نتیجه انجام دهید را در اختیار شما قرار می دهد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

مشاوره جراحی بینی

قبل از برنامه ریزی برای عمل بینی ، مشاوره با جراح امری ضروری می باشد. در طول جلسه مشاوره ، جراح با شما در مورد همه فاکتورهای لازم برای تعیین تعیین مناسب بودن داوطلبی تان برای جراحی و دستیابی به نتایج مطلوب ، گفتگو می کند.

این بحث احتمالاً موارد زیر را پوشش می دهد:

سابقه پزشکی شما – نخست ، انگیزه شما برای تمایل به جراحی مورد نظر مورد بحث قرار می گیرد. جراح سوالات مربوط به سابقه پزشکی تان را از شما می پرسد. این سوالات شامل سابقه انسداد بینی ، جراحی های قبلی و فهرستی از داروها و مکمل هایی است که در حال حاضر مصرف می کنید. اگر دچار اختلال خونریزی مانند هموفیلی هستید ، احتمالاً جراح بینی شما را بعنوان یک داوطلب مناسب برای جراحی ، مورد تائید قرار نخواهد داد.

معاینه فیزیکی –  جراح یک معاینه کامل فیزیکی را انجام داده و پوست و داخل و خارج بینی شما را بررسی می کند. این کار به منظور ارزیابی تغییرات مورد نیاز و تاثیر ویژگی های جسمانی تان بر نتایج روند ، انجام می شود. وی ضخامت پوست و غضروف بینی شما را نیز ارزیابی می کند. یک معاینه کامل برای اطمینان از عدم اختلال در توانایی تنفس صحیح بعد از عمل نیز الزامی می باشد.

انتظارات شما – جراح ، انگیزه و انتظارات شما را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می دهد. داشتن انتظارات منطقی از جراحی ، الزامی می باشد. او به طور مفصل چگونگی روند جراحی ، جایگزین هایی احتمالی ، نیاز به انجام جراحی پروتز چانه و سایر جراحی های زیبایی برای بهبود چهره را نیز توصیه می کند.

پس از تعیین داوطلبی شما ، برنامه ریزی برای عمل ، انجام گرفته و اقدامات لازم برای آماده سازی توصیه می شود.

جراح از شما می خواهد تا حداقل ۲ هفته قبل و بعد از عمل از مصرف داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن اجتناب کنید ، زیرا این داروها می تواند روند انعقاد خون را کند کرده و خطر خونریزی داخلی را افزایش دهند.

از افراد سیگاری خواسته می شود تا قبل از عمل و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنند. سیگار کشیدن به طور معمول روند بهبود را کند کرده ، باعث منقبض شدن رگ های خونی و در نتیجه کاهش تامین اکسیژن و خون به بافت های بدن شده و می تواند شرایط را برای ابتلا به عوارض مرتبط با عفونت مستعد کند.

اگر به دنبال جراحی بینی در آینده نزدیک هستید ، باید نهایت تلاش خود را برای یافتن بهترین جراح بینی به کار ببندید. انتخاب یک جراح بینی خوب ، یک عامل کلیدی در موفقیت جراحی شما محسوب می شود ، بنابراین وقت صرف کرده و برای یافتن یک پزشک ماهر که شرایط لازم برای انجام عمل بینی شما را داشته باشد ، تحقیق کنید. برای اطلاع از نحوه انتخاب جراح بینی خوب در ادامه با ما باشید.

فاکتورهای دخیل در انتخاب جراح بینی خوب:

  • تجربه جراح را ارزیابی کنید.

  • عکس های قبل و بعد از جراحی سایر بیماران جراح منتخب خود را ببینید.

  • سطح توانایی او در ایجاد تعامل موفق را ارزیابی کنید.
  • سطح احساس راحتی تان با جراح را بسنجید.
  • از دو درباره تعداد دفعاتی که جراحی بینی انجام داده است، سوال کنید.
  • از داشتن بورد تخصصی برای جراحی بینی اطمینان حاصل کنید.

آزمایشات قبل از جراحی بینی

آزمایشات قبل از جراحی بینی - راز جراحی

  • آزمایش خون – آزمایش خون یک آزمایش معمول قبل از عمل است که فقط ۲۰ دقیقه طول می کشد. پزشک وجود هر نوع عفونت ، کم خونی یا اختلال در لخته شدن خون را از طریق نتایج این آزمایش بررسی می کند.
  • آزمایش هپاتیت و HIV – علاوه بر آزمایش خون و تعیین وضعیت سلامت عمومی فرد ، گاهی قبل از عمل آزمایش دیگری نیز مورد نیاز می باشد. پزشک گاهی اسکن اشعه ایکس را برای بررسی وضعیت ریه ها و الکتروکاردیوگرافی را برای بررسی وضعیت قلب تجویز می کند.
  • الکتروکاردیوگرافی

الکتروکاردیوگرافی یک آزمایش پزشکی است که عملکرد الکتریکی قلب را ثبت می کند. این آزمایش برای افراد بالای ۴۰ سال الزامی است.

  • آزمایش بارداری

برای زنانی که مشکوک به بارداری هستند ، آزمایش بارداری الزامی است. اگر فرد باردار باشد ، جراح معمولاً عمل را به تعویق می اندازد.

  • تصویربرداری اشعه ایکس از قفسه سینه

آزمایش اشعه ایکس معمولاً برای افراد سیگاری یا افراد دارای بیماری تنفسی تجویز می شود. این آزمایش اطلاعاتی در مورد وضعیت ریه های فرد و نحوه واکنش ریه ها به بیهوشی را در اختیار پزشک قرار می دهد. جراحی در بیمارانی که از ذات الریه یا سایر اختلالات شدید تنفسی رنج می برند معمولاً به تأخیر افتاده یا لغو می شود.

  • سی تی اسکن

با توجه به شرایط و هدف جراحی ، پزشک گاهی داخل بینی شما را با اسکن سی تی مورد آزمایش قرار می دهد. از طریق تصویربرداری پیشرفته سی تی اسکن ، پزشک می تواند ابتلا به عفونت سینوسی ، پولیپ یا انحراف تیغه بینی را تشخیص دهد. در اغلب موارد ، پزشک مشکلات تنفسی بینی را  به طور همزمان با عمل زیبایی انجام می دهد.

  • معاینه روانشناسی

بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک زیبایی آمریکا ، بیمارانی که وسواس بیشتری نسبت به ظاهر خود دارند ، باید تحت معاینه روانشناختی قبل از جراحی های زیبایی قرار گیرند.

نکاتی در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی

علاوه بر آزمایش های ذکر شده ، مجموعه ای از نکات در جراحی بینی وجود دارد که به فرد کمک می کند تا جراحی موقفیت آمیزی داشته و بهترین نتیجه را از آن به دست آورد. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. دو هفته قبل از عمل جراحی ، از داروهای خاصی مانند آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و همچنین ویتامین E استفاده نکنید ، زیرا باعث افزایش احتمال خونریزی در طول عمل می شوند.
  2. از مصرف مکمل های گیاهی و روغن ماهی به دلیل نقش آنها در رقیق کنندگی خون ، خودداری کنید.
  3. سیگار کشیدن را یک هفته قبل از عمل ترک کنید. نیکوتین باعث عوارض جدی در طول زندگی می شود. با سیگار کشیدن ، دی اکسید کربن بر عروق تأثیر منفی می گذارد و نیکوتین میزان اکسیژن مورد نیاز بدن را محدود می کند. این امر برخی عوارض را در حین جراحی ایجاد کرده و بهبود زخم را به تاخیر می اندازد. از بین رفتن پوست ، خطرات بیهوشی و حتی عفونت ، از دیگر عوارض احتمالی نیکوتین هستند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ، پزشک ۲ تا ۳ هفته قبل از جراحی ، سیگار کشیدن را ممنوع اعلام می کند.
  4. میزان مصرف پروتئین را افزایش دهید. رژیم غذایی قبل از جراحی بینی بسیار مهم است و باید در هنگام آماده شدن فرد برای جراحی ، جدی گرفته شود. توصیه می شود از غذاهای حاوی پروتئین بسیار غنی مانند تخم مرغ ، گوشت ، سویا و مرغ استفاده کنید. پروتئین روند بهبود را ارتقا بخشیده و به بیماران در غلبه بر آسیب های جراحی کمک می کند.
  5. از شب قبل از جراحی چیزی نخورید و نیاشامید. زیرا وقتی معده خالی باشد ، جراحی بی خطر تر خواهد بود. علت این است که در زمان بیهوشی ، بدن نمی تواند از ورود محتویات معده به ریه جلوگیری کند و در نتیجه باعث بروز مشکلات تنفسی می شود.

گرفتن عکس قبل از جراحی بینی

یکی از اجزای مهم در هنگام مقایسه جراحی زیبایی بینی قبل و بعد از روند ، عکس های گرفته شده در طول این دو دوره است. تصاویر اغلب بهتر از نوشته ها حقیقت را بیان می کنند. بنابراین جراحان پلاستیک صورت با ارائه این عکس ها کیفیت کار خود را در وب سایت نشان می دهند. پزشک جراحی که تصاویری با کیفیت بالا را ارائه می دهد ، تلاش می کند تا نتیجه تجربه خود را در سطح عالی ارائه نماید.

  • گرفتن عکس در پس زمینه ساده بهتر است ، زیرا به شما اجازه می دهد تا روی کیفیت عمل بینی ، تمرکز کنید.
  • هر دو تصویر قبل و بعد از عمل باید دارای نور یکسانی باشند. اگر یکی از عکس ها سایه دار و عکس دیگر واضح باشد ، نتایج نامشخص خواهد بود.
  • زاویه هر یک از عکس های قبل و بعد از جراحی بینی باید یکسان باشد. در غیر این صورت ، نمی توانید در خصوص پیشرفت جراحی ، قضاوت شفافی داشته باشید. به عنوان مثال ، مقایسه نمای جانبی قبل و نمای مستقیم پس از جراحی به شما در درک کامل نتیجه ، کمک نمی کند.

درمان استرس قبل از عمل بینی

استرس قبل از عمل های جراحی یکی از شایع ترین و رایج ترین عواملی است که باعث می شود افراد در میان راه از انجام عمل زیبایی یا درمانی خود منصرف شوند. یکی از دلایل اصلی بروز استرس ، نا آگاهی بیمار از روند جراحی  نداشتن اطلاعات درست و کامل می باشد که بیشتر دیگران در اختیار آن ها قرار می دهند. به همین دلیل داشتن آمادگی ذهنی یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، کاهش استرس می باشد. یکی از دلایل شایعی که باعث بروز ترس و استرس در افراد قبل از عمل کردن بینی می شود ، ترس از عوارض جانبی عمل بینی است. باید توجه داشت که عمل بینی نیز همانند سایر عمل های درمانی و زیبایی ، دارای عوارض احتمالی کوچک و بزرگ بسیار زیادی همچون کاهش حس بویایی ، خونریزی ، تنفس همراه با صدای سوت و غیره باشد که می توان از بروز تمامی آن ها با انتخاب یک جراح بینی متبحر ، مجرب و متخصص جلوگیری کرد. همچنین داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هر یک از عوارض جانبی می توانید از استرس خود کم کنید. سالانه میلیون ها نفر چه در ایران و چه در کشور های خارجی زیر تیغ جراحی می روند و از نتیجه عمل خود راضی و خوشنود هستند. اما چنانچه استرستان با کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب یک جراح زیبایی بینی خوب رفع نشد می توانید از راه کار های کمکی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنید.

تکنیک های کاهش استرس

همانطور که می دانید یکی از واکنش های طبیعی بیماران قبل از عمل استرس است. اگر میزان آن بیش از حد طبیعی و نرمال باشد ، فرد شاهد علائمی همانند تپش قلب ، احساس درد در قفسه سینه ، بی خوابی و حالت تهوع می باشد که تمامی آن ها در نتیجه عمل تاثیر خواهند گذاشت. به همین دلیل کنترل اضطراب بسیار مهم و حیاتی است. برخی از تکنیک های که می توانید برای کاهش استرس از آن ها استفاده کنید ، عبارت اند از ، پیاده روی در طبیعت ، گوش کردن به موزیک ، خوابیدن ، نگاه کردن به طبیعت و غیره می باشد. این روش ها برای کاهش استرس های که منبع آن ها امتحان دانشگاه ، خواستگاری ، ازدواج و غیره است نیز مناسب می باشد.

استفاده از روش تجسم

این تکنیک به شما کمک می کند تا نسبت به فرایند عمل جراحی آمادگی ذهنی داشته باشید. بیمار قادر است با داشتن یک نگاه مثبت از روز جراحی ، خود را در حین عمل زیبایی بینی و پس از آن تصورر نماید. بدین صورت بیمار در روز جراحی از نظر روحی و روانی آمادگی بیشتری دارد. به یاد داشته باشید که آماده نبودن از نظر روحی و روانی می تواند عوارض جانبی خطرناکی را برای شما به وجود آورد از همین رو توصیه می شود حتما در رابطه با استرس و ترس خود با پزشک صحبت کنید تا وی با توضیح بیشتر در رابطه با عمل بینی شما را از نگرانی در بیاورد.

کمک گرفتن از یک مشاور

یکی دیگر از راهکار های کاهش استرس مراجعه به روانشناس یا مشاور عمل بینی می باشد. شما می توانید با مراجعه به این افراد در رابطه با استرس خود صحبت کنید و آن ها را برطرف نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...