| خانه 4 بلاگ 4 انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

مرداد ۹, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

می گویند با لبخند ، آرزوها رنگ واقعی می گیرند و گل های زندگی می شکفند. لبخند همچون خورشیدی است که از پشت ابر بیرون می آید و روز شما و اطرافیان تان را نورانی و درخشان می کند. راز جراحی دوستدار و حامی زیبایی شما این بار در تلاش است تا با ارائه مقاله ای کامل درباره انواع ایمپلنت دندان ، شکوه آفریننده شما را در لبخند زیبای تان به تصویر بکشد. برای داشتن لبخندی زیبا ، بهره مندی از دندان هایی یکدست و درخشان بسیار حائز اهمیت است. به منظور کمک به شما در درک بهتر انواع ایمپلنت دندان ، نخست توضیحاتی را درباره ایمپلنت دندان ارائه می دهیم و سپس به بررسی انواع آن می پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با آشنایی با انواع ایمپلنت دندان ، با لبخند زیبای خود ، احساس خوب را به اطرافیان خود هدیه بدهید.

انواع ایمپلنت دندان - راز جراحی

ایمپلنت های دندان از تیتانیوم خالص ساخته شده اند. آنها بسیار کوچک بوده و در استخوان زیر لثه ثابت می شوند و درست مثل ریشه های دندان طبیعی عمل می کنند. این ایمپلنت ها برای انواع مختلف از دست رفتگی دندان قابل استفاده بوده و می توان آنها را متناسب با نیازهای هر بیمار ، به صورت سفارشی تهیه نمود.

اکنون که درک بهتری از ایمپلنت دندان دارید ، انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم کدام نوع آن متناسب با نیازهایمان بهتر است.

انواع ایمپلنت دندان کدامند؟

انواع ایمپلنت دندان در سه نوع اصلی اندواستیل ، ساب پریو استیل و زیگوماتیک موجود می باشند.

ایمپلنت های اندواستیل رایج ترین نوع ایمپلنت بوده و پس از آن ، ایمپلنت های ساب پریواستیل و سپس ایمپلنت زیگوماتیک ، پیچیده ترین انواع ایمپلنت می باشند که در موارد بسیار نادر استفاده می شوند.

ایمپلنت های اندواستیل

اندواستیل ، رایج ترین نوع ایمپلنت در میان انواع ایمپلنت دندان می باشد. این نوع ایمپلنت برای انواع بیماران مناسب است ، البته ، یکی از شرایط الزامی برای استفاده از آنها برخوداری از سلامت خوب و بهره مندی از استخوان فک سالم برای نفوذ پست در آن می باشد.

ایمپلنت ها قطعاتی شبیه به پیچ هستند که برای ثابت نگه داشتن پست مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت ها در استخوان فک جاسازی می شوند و سپس دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد.

وقتی پروسیجر به پایان رسید ، بهبود تنها در مدت زمان کوتاهی تکمیل می شود. در طول زمان مورد نیاز برای بهبود ، استخوان فک و ایمپلنت به هم جوش می خورند و در نتیجه پایه محکمی برای قرار گرفتن دندان مصنوعی بر روی آن خلق می گردد. وقتی فرایند بهبود به پایان رسید ، می توان دندان مصنوعی را که کاملا ً شبیه به دندان های طبیعی اطراف به نظر می رسد ، بر روی پست قرار داد.

اگر دوست ندارید چیزی در استخوان فک شما قرار داده شود ، می توانید دومین نوع ایمپلنت از میان انواع ایمپلنت دندان را انتخاب کنید.

ایمپلنت ساب پریو استیل

این نوع ایمپلنت ، جایگزین اصلی ایمپلنت های اندواستیل محسوب می شود که به جای ثابت شدن در استخوان فک ، روی استخوان قرار داده می شود ولی موقعیت آن ، همچنان در زیر لثه است.

چارچوب فلزی با استفاده از یک پست متصل به آن ، در زیر لثه قرار داده می شود. سپس لثه در اطراف چارچوب ، بهبود پیدا می کند و از این قابلیت برخوردار می شود که می تواند دندان مصنوعی را محکم سر جای خود نگه دارد. دندان مصنوعی با استفاده از پستی که از لثه بیرون آمده است ، بعنوان عضو جدید در میان خانواده دندان های طبیعی شما ، وارد می شود.

این پروسیجر تنها زمانی استفاده می شود که بیمار از استخوان کافی در ناحیه فک خود برای جایگذاری ایمپلنت برخوردار نبوده یا تمایل نداشته باشد که تحت جراحی برای افزودن استخوان در ناحیه فک برای تقویت پایه جایگذاری ایمپلنت قرار گیرد.

ایمپلنت های زیگوماتیک

ایمپلنت های زیگوماتیک ، آخرین نوع از انواع ایمپلنت دندان رایج موجود در صنعت دندانپزشکی هستند. این نوع ایمپلنت دندان ، پیچیده ترین پروسیجر می باشد و تنها در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که شما از استخوان کافی در ناحیه فک برای پشتیبانی از ایمپلنت جایگذاری شده ، برخوردار نباشید.

به این ترتیب ، ایمپلنت دندان به جای قرار گرفتن در استخوان فک ، در استخوان گونه قرار داده می شود. اکنون که با سه نوع ایمپلنت دندان آشنا شدید ، در ادامه به بررسی مهم ترین تکنیک ها در اجرای انواع ایمپلنت دندان می پردازیم.

تکنیک های انواع ایمپلنت دندان

اگر در فک شما مشکلاتی بروز کند که فک نتواند ایمپلنت را تحت پشتیبانی قرار دهد دندانپزشک ، تکنیک های زیر را به مرحله اجرا در می آورد.

  • پروتز استخوان

در این تکنیک ، دندانپزشک ، در صورت عدم وجود استخوان کافی در ناحیه فک ، به بازیابی استخوان در این ناحیه می پردازد. در فرایند تقویت استخوان از مواد مخصوصی استفاده می شود تا پایه محکمی خلق شود که بتواند از قابلیت پشتیبانی ایمپلنت ، برخوردار باشد.

  • لیفت سینوس

این فرایند شامل اضافه کردن استخوان در زیر سینوس است و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که استخوان در برابر از بین رفتن ناشی از افتادن دندان های پشتی ردیف بالا ، مدیریت شده باشد.

  • افزایش دادن لبه

گاهی پهنای فک شما برای قرار دادن ایمپلنت دندان در آن کفایت نمی کند. در چنین حالتی ، دندانپزشک می تواند مواد گرافت را به فضای خلق شده در طول بخش فوقانی فک ، مورد استفاده قرار دهد.

هر یک از سه تکنیک فوق ، می تواند برای خلق فضای مناسب برای ایمپلنت ها مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر تکنیک های انواع ایمپلنت دندان که ممکن است دندانپزشک شما ، پیشنهاد کند ، شامل موارد زیر می باشد:

  • تصویر برداری سه بعدی

تکنولوژی پیشرفته امروزی ، فرصتی را در اختیار دندانپزشک قرار داده است که می تواند با استفاده از تکنولوژی سه بعدی ، فک شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. با استفاده از این نرم افزار ، دندانپزشک می تواند بهترین پروسیجر ایمپلنت دندان را برای شما ترسیم نماید. به این ترتیب در هزینه و زمان ، صرفه جویی قابل ملاحظه ای به عمل خواهد آمد.

ایمپلنت های دندان فوری

این تکنیک دقیقاً چیزی شبیه به استفاده از یک لاستیک زاپاس در ماشین می باشد. ایمپلنت دندان فوری به شما این امکان را می دهد تا زمان قرار دادن دندان های دائمی خود ، از دندان موقتی استفاده کنید. این گزینه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما از استخوان فک کافی برخوردار بوده و شرایط فک شما به گونه ای باشد که بتواند به خوبی فشار دندان های موقتی شما را تحمل کند.

ایمپلنت های مینی دنتال

این ایمپلنت ها ، ایمپلنت های بسیار باریکی هستند که اندازه آنها هم سایز یک خلال دندان است. استفاده اولیه این ایمپلنت ها ، پایدار سازی دنتورها در فک پایین می باشد.

این تکنیک در مقایسه با سایر تکنیک ها ، چندان نو آورانه محسوب نمی شود ولی هنوز به عنوان یک گزینه قابل قبول ، مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت های دندان واحد

این تکنیک ، بهترین گزینه برای آندسته از افرادی است که تنها یک یا چند عدد از دندان های خود را از دست داده اند. با استفاده از این تکنیک می توان شکاف و فاصله ایجاد شده بین دو دندان را پر کرده و ترتیبی را در چیدمان و ظاهر دندان ها خلق کرد که کاملاً طبیعی به نظر می رسد.

ایمپلنت دندان چند گانه

اگر تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و شکاف و جای خالی بزرگتری بوجود آمده است ولی هنوز شرایط به گونه ای نیست که ایمپلنت کل دندان ها مورد نیاز باشد ، می توانید از این نوع ایمپلنت از میان انواع ایمپلنت دندان استفاده کنید.

ایمپلنت دندان تک مرحله ای

این یک فرایند رایج برای انواع ایمپلنت دندان می باشد. در طول اولین روز ، فرایند جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک اجرا می شود. چند ماه بعد ، با یک جراحی مختصر ، تاج دندان در موقعیت مناسب خود ، مستقر می گردد.

ایمپلنت All -On -4

این تکنیک بعنوان یکی دیگر از انواع ایمپلنت دندان ، بعنوان جایگزینی برای قرار دادن یک ست کامل در دندان های ردیف پایینی یا بالایی قابل استفاده می باشد. در این تکنیک ، چهار ایمپلنت در استخوان موجود در فک قرار داده می شود و نیازی به گرافت استخوان نمی باشد. در همان روز می توان از یک ست موقتی دندان نیز استفاده نمود.

نقطه ضعف این تکنیک این است که شما باید در طول روند بهبود بافت و پیوند خوردن ایمپلنت با استخوان ، یک رژیم خاص را دنبال کنید.

بعد از یک دوره کوتاه شش ماهه ، ست دائمی دندان ها جایگذاری می شود و شما می توانید بالاخره رژیم نرمال خود را از سر بگیرید.

متریال قابل استفاده در انواع ایمپلنت دندان

  • متریال ایمپلنت دندان تیتانیوم

تیتانیوم یکی از رایج ترین انواع متریال انواع ایمپلنت دندان محسوب می شود. ویژگی های فوق العاده این فلز در سال ۱۹۵۰ کشف شد. در طول این دوره ، یافته ها نشان دادند که ایمپلنت های ساخته شده از فلز تیتانیوم ، امکان رشد استخوان را فراهم می آورد ، یعنی وقتی این فلز در تماس با استخوان قرار می گیرد ، اختلالی در رشد استخوان بوجود نخواهد آورد. از زمان وقوع این کشف ، متریال تیتانیوم ایمپلنت دندان ، بعنوان رایج ترین ماده در این صنعت مورد استفاده قرار گرفته است. این فلز ، نتایج ماندگاری را خلق کرده و هزینه آن نیز بسیار منطقی می باشد. این فلز به عنوان یکی از بهترین متریال در صنعت ایمپلنت دندان ، پیشرو می باشد.

  • متریال ایمپلنت دندان زیرکونیوم

زیرکونیوم در مقایسه با تیتانیوم ، متریالی جدیدتر می باشد. این بعنوان یک محصول نوید بخش معرفی شده است که از اوایل دهه ۱۹۹۰ ، استفاده از آن آغاز گردیده است. ولی در طول مدت استفاده از این متریال ، تیتانیوم همچنان پیشرو بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...