| خانه 4 بلاگ 4 ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست

ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست

مرداد ۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست ! شنیدن این جمله برای همه ما خصوصاً اگر از متقاضیان کاشت مو باشیم می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. اگر با سایت راز جراحی آشنایی داشته باشید می دانید که ما همواره به دنبال مطالبی هستیم که کامل ترین اطلاعات را در هر مورد در اختیارتان قرار دهند. پس حتما حتما به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا بدانید که چه فاکتورهایی در وقوع این رکوردشکنی دخالت دارند. در هر حال شکسته شدن رکوردهای جهانی در راستای رسیدن به پیشرفت بیشتر در زمینه های مختلف ، مسئله ای است که همیشه مورد استقبال همگان قرار می گیرد و برای مدتی توجه ها را به خود جلب می کند. در این مواقع همه ما به دنبال این موضوع می رویم که چه عواملی موجب شده اند تا یک کشور در یک حوزه چنین موفقیت بزرگی را کسب کند. همین امر حتی می تواند یک محرک و بوجود آورنده شوق و انگیزه درون ما باشد. امروز می خواهیم راجع به این مسئله توضیح خیلی کاملی را ارائه دهیم که تا به الان این موارد را هیچ کجا نخوانده و نشنیده اید ؛ پس راز جراحی را دنبال کنید.  در کشور ما نیز به سبب بهره مند بودن از بهترین جراحان پوست و مو و سرآمد بودن آنان در حوزه عمل های زیبایی ، شنیدن جمله ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست ، نمی تواند امر غیر منتظره ای باشد. همچنین در این مقاله می خواهیم ببینیم آمار کاشت مو در ایران از سال ۱۴۰۰ تا به الان تغییری کرده است ؟ یا اینکه آمار کاشت مو در اراک ، اصفهان ، تهران ، تبریز ، شیراز ، مشهد و دیگر شهرهای ایران به چه صورت است.

ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست - راز جراحی

بهتر است بدانید یکی از مشکلات بزرگی که بشر از همان ابتدای تاریخ درگیر آن بوده است ، مسئله ریزش مو و نحوه درمان آن است. در دوران قبل ار رنسانس ، برای درمان این مشکل بیشتر از روغن های گیاهی استفاده می شد. در آن زمان بشر به دنبال را هایی برای تقویت و افزایش موهای سر بود ؛ چراکه از گذشته این باور وجود داشت که داشتن موهای سالم ، پرپشت ، جزئی از زیبایی های چهره محسوب می شود. با ورود به قرن ۱۹ میلادی و پیشرفت علم شرایط و راه های درمانی دچار تغییرات شد. با ورود به این دوره کمتر کسی نگران کچلی و طاسی سر بود ؛ زیرا می دانستند که عمل کاشت مو روز به روز در حال پیشرفت است و اگر به مرور زمان و یا به علت ژنتیک دچار ریزش مو شوند ، می توانند با انجام این پروسه ، به صورت طبیعی صاحب موهای زیبا شوند.

رکورد کاشت مو در ایران شکسته شد !!!

البته راجع به پروسه پیوند مو وقتی حرف از رکورد شکنی به میان می آید نا خودآگاه ما را به فکر فرو می رود که آیا چنین اتفاقی بازتاب تغییرات مثبت است یا منفی ؟!

دلیل این که چنین سوالی در ذهن ما شکل می گیرد این است که عللی که یک فرد را به سمت کاشتن مو سوق می دهند ، گاها ژنتیکی و گاهاً به عوامل محیطی و شرایط زندگی فرد مربوط می شوند. چنانچه عامل ژنتیکی باشد ، کاری از دست ما ساخته نیست و فرد دیر یا زود ، بعد از یک سنی شاهد ریزش مو و طاس شدن سر خود خواهد بود. اما در این میان ، هستند کسانی که به سبب فشارهای روانی ، استرس ، اضطراب ، کمبود خواب ، عدم تغذیه مناسب و بسیاری از موارد دیگری که سلامتی را تحت الشعاع قرار می دهند ، به ریزش شدید مو دچار شده و احتمالا تصمیم به انجام پروسه مذکور می گیرند. اگر نگاه عمیقی به مورد دوم بیندازیم ، چنانچه مسئله ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست ، به آن بستگی داشته باشد ، تا حدودی این وضع کمی نگران کننده به نظر می آید. اما همیشه این علت اصلی نیست ؛ گاهی اوقات افراد به خاطر دل خودشان و رسیدن به زیبایی بیشتر برای انجام پیوند طبیعی مو اقدام می کنند. یعنی می توانیم نگاه مثبتی به این قضیه داشته باشیم که در عصر حاضر ، مردم اهمیت بیشتری به داشتن ظاهری آراسته و جوان می دهند و همین امر باعث شده که آمار جراحی های زیبایی مثل پیوند مو طبیعی در کشور ما بالا برود.

نگاهی به آمار جهانی کاشت طبیعی مو

به شما گفتیم که در راز جراحی بروزترین و صحیح ترین اطلاعات در اختیار شما قرار می گیرند. در این بخش هم می خواهیم آمار و سرشماری جهانی پیوند مو که از سوی سایت رسمی  ishrs.org (THE INTERNATIONAL SOCIETY OF HAIR RESTORATION SURGERY) را بررسی کنیم تا به اهمیت قضیه شکسته شدن رکورد کاشت مو در ایران پی ببریم. سرشماری انجمن بین المللی جراحان مو هر ۲ سال یک بار به انجام می رسد. این انجمن بعد از برآوردهای بسیار در زمینه مذکور ، در کشورهای مختلف ، تخمین زده است که  ۷۰۳۱۸۳ پروسه کاشت طبیعی مو تا پایان سال ۲۰۲۱ به انجام رسیده که طبق نمودار ارائه شده بخش زیادی از آن به قاره آسیا که کشور ما ایران در آن واقع است مربوط می شود.

آمار جهانی کاشت طبیعی مو - راز جراحی

یکی دیگر از یافته های جالب انجمن نامبرده این است که امروزه جراحان مو پروسه مذکور را برای هر بیمار طی یک جلسه به انجام می رساند ؛ در حالی که تا همین چند سال پیش متخصصان برای هر فرد حدوداً طی سه جلسه فرایند پیوند مو را به اتمام می رساندند. می توان گفت وقوع این امر به سبب پیشرفته تر شدن تجهیزات پزشکی و ابداع متدهای جدید و نوین می باشد. بدین ترتیب شایان ذکر است که این متدها و ابزارهای جدید به کشور ما ورود پیدا کرده اند و به خاطر اینکه پروسه به کمک آن ها با دقت بالاتری به انجام می رسد ، متقاضیان این امر رو به افزایش می رود ؛ در نتیجه احتمال اینکه بشنویم ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست نیز بالا می رود. زیرا علاوه بر مجهز بودن کلینیک های پوست و مو در تهران ، کرج ، اصفهان و سایر شهرهای مختلف کشور ما ، همانطور که پیش تر هم گفتیم بهترین دکترهای کاشت طبیعی مو را در اختیار داریم. طبق گفته ها و شنیده ها شیراز به عنوان مهد این عمل شناخته می شود و خیلی از داوطلبین برای انجام این پروسه از تهران ، کرج ، شمال ، مشهد ، یزد و سایر شهرها به آن جا مراجعه می کنند. اما بدین معنا نیست که کاشت طبیعی مو در تهران ، اصفهان ، مشهد ، اهواز و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان در سطح بالایی قرار ندارد. بلکه شما در هر جا که ساکن هستید ، اگر به بهترین مرکز پیوند مو طبیعی مراجعه کنید و تحت نظر بهترین متخصصان ، جراحی را به انجام رسانید ، نتیجه مطابق انتظارتان خواهد بود. به دنبال این امر می توانیم بگوییم آمار کاشت مو در ایران از سال ۱۴۰۰ به بعد بیشتر از پیش افزایش پیدا می کند چرا که هر روزه شاهد پیدایش پیشرفت هایی در حوزه پزشکی زیبایی هستیم.

کشف کاشت مو در برزیل

با توجه به اینکه روش های مختلفی برای کاشت پیدا شده است ، اما همچنان پزشکان به دنبال روش هایی هستند که با ظرافت بیشتری بتوان ریشه مو را از پوست سر استخراج کرد. امروزه در روش های میکروگرافی می توان ۱ تا ۴ فولیکول مو را به صورت همزمان برداشت. از آنجایی که مراجعه کنندگان به دنبال نتایج طبیعی کاشت هستند ، در سال ۱۹۸۰ دکتر کارلوس اسکار که یک دکتر برزیلی است ، موفق شد به جای کاشت تک به تک فولیکول های مو ، نواری از منطقه بانک مو را به پوست سر پیوند بزند، همین امر در یک دوره زمانی باعث افزایش آمار کاشت مو شد.

آیا بالا رفتن آمار در افزایش قیمت کاشت مو در ایران تاثیر گذار است شاید این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد!

مشخصا با به کارگیری بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا در بهترین کلینیک های ایران انتظار می رود که شاهد افزایش هزینه کاشت مو باشیم؛ البته صرفه اقتصادی آن نسبت به دیگر کشورها سبب شده که تعداد داوطلبین افزایش یافته و این رکورد در ایران شکسته شود.

آمار بالای کاشت طبیعی مو در تهران

در حال حاضر تهران را می توان به عنوان مرکز جراحی های زیبایی ایران به شمار آورد. هرساله تعداد زیادی از متقاضیان عمل های زیبایی از سایر شهرهای ایران و حتی کشورهای خارجی به تهران سفر می کنند تا عمل خود را توسط بهترین جراحان انجام دهند. کاشت طبیعی مو در ایران و تهران ، با جدیدترین متدهای روز دنیا و با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود. کلینیک های پیوند مو بسیاری در تهران وجود دارد که کیفیت و خدمات بسیاری مطلوبی را به متقاضیان این عمل ارائه می دهند. تجهیزات کامل ، دسترسی سریع و بهره مندی از بهترین جراحان از جمله عواملی است که موجب می شود تا افراد زیادی تهران را برای انجام پروسه کاشت انتخاب کنند و همین عاملی است که آمار کاشت مو را در تهران تا حد زیادی افزایش داده است.

اولین کاشت مو در ژاپن

مطالعات زیادی در باره قسمت هایی از پوست سر که برای پروسه کاشت مناسب است ، انجام شد. در سال ۱۹۳۰ در کشور ژاپن اولین پیوند مو توسط دکتر ساساکاوا صورت گرفت. در واقع این عمل را می توان اولین عمل پیوند مو موفقیت آمیز در پوست سر انسان دانست. بعد از گذشت ۹ سال ، یک متخصص پوست دیگر در کشور ژاپن روش جدیدی را در مطب خود برای انجام کاشت مو امتحان کرد. او در این روش به دنبال راهی بود تا بتواند پیوند مو را برای افرادی که قربانی سوختگی شده اند ، انجام دهد و بتواند زیبایی را مجدد به آن ها برگرداند. دکتر اوکادا در این روش ، فولیکول های مو را از پوست سر خارج می کرد و در نواحی از پوست که بعد از سوختگی بهبود پیدا کرده بودند ، می کاشت. در نهایت مشاهده کرد که موهای تازه پیوند زده شده دوباره به صورت طبیعی شروع به رشد کرده اند و در نهایت نتیجه موفقیت آمیزی رقم زده شد.

آمار کاشت مو در غرب

خوب است بدانید که تاریخچه این تکنیک در غرب منجر به دوره جدیدی از جراحی در سراسر جهان شد. در اواخر سال ۱۹۵۰ میلادی ، با تلاش های دکتر Norman Orentreich ، دوره مدرن کاشتمو در کشورهای غربی شروع شد. در واقع اولین کاشت به روش امروزی توسط این دکتر در نیویورک انجام شد. تا مدت زیادی ، این تکنیک فقط در مناطق محدودی از سر انجام می شد و جراحان برای این عمل محدودیت های خاصی را در نظر می گرفتند که این محدودیت ها تا سال ۱۹۸۰ نیز ادامه داشت. درست بعد از این زمان بود که کاشت با برش های نواری ، ترویج پیدا کرد. این روش در حال حاضر روش کاشت مو FUT نامیده می شود. در طی این روش ، از پشت سر ، یک باریکه به شکل نوار خارج می کنند. سپس فولیکول های استخراج شده از این نوار مو را در پوست سر پیوند می زنند. برای آشنایی بیشتر در این باره می توانید مقاله کاشت مو راز جراحی را مطالعه بفرمایید. این روش ، اولین تکنیک این پروسه شناخته می شود. این تکنیک تهاجمی بوده و لازم است بخیه هایی در قسمت هایی از پشت سر و گوش که نوارهایی برای کاشت برداشته می شود ، بزنند و اغلب جای اسکار و زخم های این تکنیک باقی می ماند.

تاریخ های سرنوشت ساز در کاشتن مو

  1. در سال ۱۹۳۰ توسط یک پزشک ژاپنی به نام Sasagawa اولین پیوند مو انجام شد.
  2. دکتر اوکاد ، متخصص پوست ژاپنی در سال ۱۹۳۹ موفق شد تا تکنیک سال ۱۹۳۰ را توسعه دهد.
  3. یک پزشک آمریکایی در نیویورک به نام دکتر نورمن اورنتریش در سال ۱۹۵۹ قدمی بزرگ در زمینه جراحی برداشت.
  4. پیوند مو FUT در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی تکامل پیدا کرد و توانست جایگزین روش های تهاجمی شود.

آمار کاشت مو در مشهد

اگر قصد دارید تا به صورت تضمینی صاحب موهای زیبا و پرپشت شوید ، بهتر است قبل از هرچیز در رابطه با بهترین دکتر و بهترین کلینیک کاشت مو در شهر خود تحقیق کنید و سپس به صورت آگاهانه برای انجام این عمل اقدام نمایید. در حال حاضر در شهر مشهد ، کلینیک های کاشت مو موفق بسیاری وجود دارد که با تحقیق و نظر سنجی در سایت هایی مثل نی نی سایت  ، راز جراحی و غیره می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید و با اطمینان از نتیجه عمل خود لذت ببرید.

نتیجه گیری از آمار کاشت طبیعی مو در ایران

آمار کاشت طبیعی مو در ایران - راز جراحی

می دانید که عصر حاضر ، عصر ارتباطات نامیده می شود ؛ بدین معنا که اکثریت مردم جامعه با دسترسی به اینترنت و فضاهای مجازی نسبت به خیلی از موضوعات آگاهی پیدا کرده و حتی امکان دارد نگرش شان نیز تغییر کرده باشد. در راستای انجام پروسه های زیبایی نیز این امر صادق است. بدین ترتیب می توانیم بگوییم هر روزه بر متقاضیان عمل های زیبایی افزوده می شود. پس مبتنی بر این گفته می توانیم بگوییم آمار پیوند طبیعی مو در ایران در سال های مختلف متفاوت بوده و هر ساله نیز بیشتر می شود. به بیانی می توان گفت آمار کاشت مو در ایران از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ و حتی فراتر از آن ، رو به افزایش خواهد بود و ما را به شنیدن عنوان ایران رکورد کاشت مو در جهان را شکست را از خبرگزاری های مختلف نزدیک تر می کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...