| خانه 4 بلاگ 4 جراحی بینی بدون بیهوشی و درد

جراحی بینی بدون بیهوشی و درد

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۶ دیدگاه ها

بسیاری از افراد که در جهت انجام جراحی های پلاستیک تصمیم گیری می کنند، ممکن است ترس از عمل بیهوشی شک و تردید را در آنان بوجود بیاورد و دچار استرس و اضطراب شوند. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا جراحی بینی بدون بیهوشی و درد امکان پذیر است یا خیر! راز جراحی این موضوع را برای شما روشن می سازد. همانطور که می دانید عمل بینی یک پروسه بسیار محبوب در میان تمامی افراد در سراسر دنیا می باشد ؛ چرا که نتیجه حاصل از آن ، در صورت موفقیت آمیز بودن ، می تواند جذابیت چهره را تا حد زیادی افزایش دهد. البته نحوه انجام جراحی ببنی و درصد موفقیت آن به فرد و آناتومی طبیعی دماغ او بستگی دارد. همچنین هدف او از انجام عمل ، در ماحصل نهایی اثرگذار خواهد بود. علاوه براین ، موارد مذکور در انتخاب نوع بیهوشی هم دخیل هستند که در ادامه مقاله جراحی بینی بدون بیهوشی و درد راز جراحی با جزئیات بیشتری به آن موارد می پردازیم.

جراحی بینی بدون بیهوشی و درد

انواع بیهوشی برای جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی می تواند تحت انواع مختلفی از بیهوشی انجام پذیرد. بی حسی موضعی ، تزریق درون وریدی داروی آرام بخش و بیهوشی عمومی ، گزینه هایی هستند که با در نظر گرفتن چندین فاکتور و نیز صلاحدید جراح بینی ، برای افراد زیباجو اعمال می گردند.

هر یک از روش های گفته شده دارای مزایا و معایبی بوده و در مواردی همچون هزینه ، میزان هوشیاری ، ایمن بودن و اثرات جانبی پس از آن تفاوت هایی را شامل می شوند. جهت کسب اطلاع از میزان سلامتی فرد و نوع بیهوشی مناسب با او ، بهترین جراح بینی پیش از عمل ، انجام آزمایش هایی را برای او تجویز می نماید. هر چند اکثر متقاضیان از سلامت فردی مطلوبی برخوردار بوده و می توانند هر یک از انواع بیهوشی را برای خود برگزینند.

فارغ از گزینه مد نظر برای بیهوش کردن فرد ، پروسه بی حسی موضعی (ترکیبی از لیدوکائین و اپی نفرین) به منظور بی حس کردن بینی و کاهش خونریزی نیز انجام می پذیرد. برخی از جراحان نیز برای انجام عمل بینی ، تنها از بی حسی موضعی به همراه تزریق داروی آرام بخش کمک می گیرند.

بی حسی موضعی

برای تعدادی از افراد مراجعه کننده ، جراح می تواند پروسه بی حسی موضعی را در پیش بگیرد. در این حالت ، متخصص بیهوشی ، ماده بی حسی را بر روی عضو مورد نظر ، یعنی بینی ، اعمال می نماید. بدین نحو آن ناحیه به طور کامل احساس خود را از دست داده و فرد هیچگونه دردی را متحمل نمی شود.

در بی حسی موضعی فرد هوشیار است ، یعنی می تواند نظاره گر نحوه انجام پروسه باشد ؛ اما دردی را احساس نخواهد کرد. گاهی اوقات جراح برای کاهش اضطراب و استرس بوجود آمده در فرد که از عمل ناشی می شود ، داروی آرام بخشی نیز به او تزریق می نماید. این روند برای رینوپلاستی های ساده تر اتخاذ می شود.

تزریق درون وریدی

بسیاری از جراحان ، این عمل بیهوشی را جهت انجام عمل زیبایی بینی بر می گزینند. اما برخی نیز معتقد هستند که به لحاظ ایمنی ، تأثیرگذاری و راحتی فرد ، تزریق درون وریدی رویکرد مناسبی نمی باشد. جهت اعمال بیهوشی مذکور ، میزان دقیق و مشخصی از یک داروی بیهوشی قوی ، از طریق کاتتر ، درون رگ تزریق می شود. معمولاً این فرایند توسط متخصص بیهوشی صورت می پذیرد. طی تزریق درون وریدی فرد هوشیاری خود را از دست داده و بی حرکت باقی می ماند. در عین حال سیستم تنفسی فرد نباید دچار مشکل و اختلالی شود.

در صورت تزریق داروی آرام بخش از طریق رگ توسط یک متخصص حاذق ، این پروسه به نحو احسن انجام می پذیرد ؛ زیرا دوز دارو در این گونه بیهوشی ، از اهمیت بسیار بالایی دارد. در سوی دیگر چنانچه متخصص بیهوشی فرد کارآزموده ای نباشد ، ممکن است از داروی کمتری استفاده نماید و به سبب آن ، فرد به طور صحیح بیهوش نشده و امکان دارد در حین عمل تکان بخورد. علاوه بر این ، در صورت تزریق بیش از حد دارو ، سیستم تنفسی شخص تحت عمل ، دچار اختلال شده و نفس او قطع می گردد. در پروسه های طولانی ، بکار گیری بیهوشی درون وریدی بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

بیهوشی عمومی

برخی از افراد بر این باورند که بیهوشی عمومی در قیاس با سایر رویکردها ، از ایمنی کمتری برخوردار است. اما باید گفت این چنین نیست. شخص و واکنش بدن او نسبت به داروی بیهوشی ، ایمن یا خطرناک بودن آن را مشخص می سازد. این نوع بیهوشی  برای جراحی های طولانی مدت ، بسیار گزینه مطلوبی در نظر گرفته می شود.

میزان دوز دارو جهت اعمال بیهوشی عمومی در مقایسه با تزریق درون وریدی ، بیشتر خواهد بود ؛ زیرا فرد باید به طور کامل هوشیاری خود را از دست دهد و در طول عمل به خواب فرو رود ؛ در نتیجه بروز اثراتی جانبی پس از روند مذکور محتمل بوده که البته در اکثر موارد ، زودگذر و موقتی هستند. ناخوشایند ترین واکنش بدن نسبت به داروی بیهوشی حالت تهوع و استفراغ می باشد. هر چند این مورد در بین همه شایع نیست اما احتمال بروز آن را باید در نظر گرفت.

علاوه بر این ، به دلیل آن که عمل تنفس فرد توسط دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) کنترل می شود، عمیق بودن بیهوشی باعث ایجاد اختلال در نفس کشیدن او نخواهد شد ؛ بدین نحو فرد بدون تحرک در طول عمل باقی می ماند و شرایط بسیار راحت تری برای انجام جراحی فراهم می شود. همچنین درصد موفقیت آمیز بودن پروسه افزایش می یابد. شماری از افراد به دلیل واهمه از عدم کسب هوشیاری پس از عمل ، بیهوشی عمومی را انتخاب نمی کنند. لازم به ذکر است که هزینه پرداختی بابت عمل بیهوشی عمومی ، از سایر روش ها ، بیشتر خواهد بود.

انتخاب نوع بیهوشی برای جراحی رینوپلاستی

اتخاذ روند بیهوشی مناسب به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. در وهله اول لازم است که جراح بینی ، سلامت فرد زیباجو را در نظر گیرد. در صورتی که فرد به اختلالات خونی دچار باشد و این امکان نیز وجود داشته باشد که طی عمل خون زیادی را از دست دهد ، بهتر است بیهوشی عمومی را برای او اعمال نماید.

مورد دیگر دشواری پروسه می باشد. افراد با اهداف گوناگون ، زیبایی یا درمانی یا هر دو، جهت عمل بینی اقدام می نمایند. چنانچه فرد تمایل داشته باشد معایب ظاهری و نواقص عملکردی بینی خود را به صورت هم زمان درمان کند ، مشخصاً پروسه به مدت زمان بیشتری نیازمند است. در این شرایط جراح عموماً بیهوشی عمومی را بر می گزیند. اما از طرفی دیگر اگر که پروسه از پیچیدگی کمتری برخوردار باشد با صلاحدید متخصص ، فرد می تواند تحت فرایند تزریق درون وریدی داروی بیهوشی  عمل شود.

به طور کلی جراح بینی ، با بررسی پیشینه پزشکی و عمل های قبلی ، همچنین بررسی نتایج بدست آمده از آزمایشات انجام شده ، قادر است بهترین روند را اتخاذ نماید و احتمال بروز عوارض را برای شما به حداقل رساند.

آیا جراحی بینی بدون بیهوشی و درد امکان پذیر است؟

با توجه به توضیحات داده شده در ارتباط با انواع بیهوشی ، در پاسخ به پرسش آیا جراحی بینی بدون بیهوشی و درد امکان پذیر است باید گفت که بله ؛ این امکان وجود دارد. اما لزوماً برای تمامی متقاضیان اعمال نمی شود. همانطور که پیش تر توضیح دادیم ، سلامت فردی ، هدف و خواسته فرد از جراحی ، تکنیک مورد استفاده ، دشواری پروسه و تشخیص متخصص ، همگی مواردی هستند که برای انتخاب نوع بیهوشی در نظر گرفته می شوند.

در صورتی که فرد مشکل و بیماری حادی نداشته باشد و بدن آن در جراحی های پیشین واکنش بسیاری به داروی بیهوشی نشان نداده باشد ، می تواند تحت بی حسی موضعی قرار گیرد. بدین صورت او بی هوش نبوده و در عین حال دردی را نیز احساس نمی کند.

افرادی که بدون بیهوشی ، جراحی زیبایی بینی انجام می دهند ، عوارض کمتری در انتظارشان خواهد بود. از این رو احتمال بروز عفونت ، تهوع و استفراغ به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد در نتیجه کبودی و ورم بعد از عمل بینی نیز به حداقل می رسد.

بهترین نوع بیهوشی برای جراحی دماغ چیست؟

در ابتدای مقاله نیز اشاره شد که هر یک از انواع بیهوشی جوانب مثبت و منفی را دارا بوده و هیچ یک از آن ها به طور مطلق از مورد دیگری برتر نمی باشد. جراح متخصص با در نظر گرفتن تمام ابعاد جراحی ، بهترین نوع را برای زیباجویان انتخاب می کند. از آن جایی که شرایط تمامی مراجعه کنندگان یکسان نمی باشد پس نحوه بیهوشی آن ها نیز ممکن است متفاوت باشد.

بنابراین بهتر است انتخاب پروسه بیهوشی را به جراح بسپارید تا ایشان به پشتوانه علم و دانش خود در این زمینه بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهد و در پی آن به بهترین نتیجه از عمل زیبایی بینی خود دست یابید.

عمل بینی بدون بیهوشی

شاید شما هم از آن دسته متقاضیان جراحی بینی باشید که به خاطر امر بیهوشی نسبت به انجام این پروسه تردید داشته و به اصطلاح دو دل هستید. البته کمی استرس در این خصوص طبیعی است اما نه تا اندازه ای که به یک ترس و واهمه تبدیل شود. همه ما زمانی که می خواهیم تحت بیهوشی و عمل جراحی قرار بگیریم اولین چیزی که از ذهنمان خطور می کند این است که نکند بعد از بیهوش شدن ، دیگر به هوش نیاییم ؟! بهتر است این را بدانید که چنین امری خیلی به ندرت اتفاق می افتد ؛ مگر آن که فرد مشکل زمینه ای داشته و بهترین جراح بینی تهران یا شهری که در آن جا ساکن است را انتخاب نکرده باشد.

امروزه مطلبی که بسیار میان داوطلبین عمل بینی فراگیر شده است عمل بینی بدون بیهوشی یا به عبارتی جراحی بینی با حسی است. پیشرفت علم در این حوزه به سمتی رفته است که تمامی متقاضیان بتوانند با کمترین ترس و اضطراب تحت پروسه مورد علاقه خود قرار بگیرند. از این رو زیباجویی که ترس از بیهوشی دارد وقتی به دکتر عمل بینی مراجعه می کند احتمالا اولین سوالی که از او می پرسد این است که عمل جراحی بینی بدون بیهوشی انجام می دهد یا خیر؟!

منظور از عمل جراحی بدون بیهوشی این است که فرد برای انجام پروسه ، کاملاً به خواب فرو نمی رود بلکه تنها موضع مورد نظر که دماغ باشد ، بی حس می شود. اما زیباجو همانطور که بر روی تخت اتاق عمل دراز کشیده است و جراح بینی در حال عمل کردن دماغ اوست ، چشمانش باز بوده و حتی می تواند به صحبت های افراد داخل اتاق عمل گوش دهد. این امر را می توانید بوضوح در فیلم جراحی بینی با بی حسی موضعی مشاهده کنید. عمل بینی با بیحسی موضعی بدین نحو است متخصص بیهوشی دارو را تنها در ناحیه هدف تزریق می کند و باعث کاهش حس و تحریک پذیری آن نقطه از صورت می شود. اما دارو موجب نمی شود که فرد به خواب برود. در کنار بی حسی موضعی برای انکه شخص در حین عمل آرامش بیشتری داشته باشد ، به صورت درون وریدی داروی آرامبخش برایش تزریق می شود. عمل جراحی بینی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی مسئله ای است که از سوی FDA نیز تایید شده است و همین امر متقاضیان را بیشتر تحریک می کند تا به دکتری که با بی حسی بینی عمل میکند ، مراجعه کنند.

مزایای عمل جراحی بینی بدون بیهوشی و سرپایی

یکی از مهم ترین فوایدی که این روند به همراه دارد این است که کسانی که به خاطر ترس خود نسبت به بیهوش شدن ، از عمل کردن دماغ منصرف شده اند ، با مراجعه به دکتری که با بی حسی بینی عمل میکند می توانند با خیالی آسوده تر به همان بینی زیبایی که آرزویش را داشتند برسند.

کسانی که تجربه عمل بینی با بی حسی را داشته اند ، دیگر به عوارض داروی بیهوشی بعد از جراحی دچار نمی شوند. معمولا با اعمال بیهوشی عمومی ، بعد از اینکه فرد به هوش می آید تا مدتی همچنان احساس سرگیجه و تهوع داشته و حتی غذا خوردن برایش سخت و دشوار است. اما مزیت بیحسی موضعی برای جراحی بینی در این است که دیگر خبری از این حالات ناخوشایند نیست. همچنین با عمل جراحی بدون بیهوشی ریسک واکنش های آلرژیک نسبت به این دارو کاهش پیدا می کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 7 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی گوشکی
نازی گوشکی
2 سال قبل

کادر درمان حرفه ای باشن اذیت نمیشه فرد

سروش شرافت
سروش شرافت
2 سال قبل

بی حسی موضعی عالیه واسه جراحی بینی

فرناز جابری
فرناز جابری
2 سال قبل

خیلی خوبه بدون بی هوشی

مائده همتی
مائده همتی
2 سال قبل

جراحی بینی بدون بیهوشی جالبه

ساناز امیری
ساناز امیری
2 سال قبل

جراحی بدون بیهوشی کامل کمی بهتره

سمیرا فلاح
سمیرا فلاح
2 سال قبل

سلام روز بخیر افرادی که داروهای ضد تشنج مصرف می کنن هم می تونن تحت جراحی بینی بدون درد و بیهوشی قرار بگیرن

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...