| خانه 4 بلاگ 4 جراحی بینی سه بعدی

جراحی بینی سه بعدی

مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

مشاوره قبل از عمل بینی یکی از مهم ترین بخش های فرایند عمل محسوب شده و بسیاری از جراحان ، آن را فرصتی طلایی برای بیمار و جراح تلقی می کنند که در طول آن می توان با انجام ارزیابی ها ، گفتگوها و تبادل نظرها اطلاعات ارزشمندی را به دست آورد که می تواند فرایند را به یک نتیجه رضایت بخش و شگفت انگیز نزدیک تر کند. امروزه بسیاری از جراحان صاحب تجربه و متعهد که هدف تامین رضایت بیمار از اجرای فرایند درمان و خلق یک نتیجه برازنده بر روی صورت را دنبال می کنند ، از تکنولوژی جراحی بینی سه بعدی بهره می برند. این تکنولوژی یک فناوری در حوزه نرم افزار کامپیوتر است که در آن با گرفتن عکس هایی از چهره و بینی بیمار از زوایایی مختلف و اجرای تغییرات و اصلاحات مد نظر بر روی تصاویر و خلق یک نتیجه مجازی ، می توان آنچه را که قرار است به عنوان نتیجه جراحی در بینی بیمار خلق شود ، در قالب تصویر مشاهده کرده و در صورت نیاز ، تغییراتی را در آن برای دستیابی به نتیجه ای بهتر ، اعمال نمود. راز جراحی در ادامه توضیحات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار می دهد.

جراحی بینی سه بعدی - راز جراحی

جراحی بینی سه بعدی چه اثری بر روی نتیجه فرایند دارد؟

اثر مطلوب جراحی بینی سه بعدی این است که بیمار و جراح ، در خصوص تغییرات و اصلاحاتی که قرار است در طول فرایند بر روی بینی پیاده شود ، اطمینان خاطر بیشتری به دست آورده و درصد یقین آنها نسبت به این موضوع که نتیجه جراحی ، زیبایی مورد تصور و برازنده صورت را خلق خواهد نمود ، افزایش خواهد یافت. بعلاوه با استفاده از این فناوری ، پزشک می تواند به شکلی ملموس تر ، تناسب تغییرات خلق شده در بینی در طول جراحی را با سایر اجزای صورت مورد بررسی قرار دهد. در برخی موارد ، با استفاده از این تکنولوژی ، جراح به این نتیجه می رسد که علاوه بر جراحی بینی ، فرایند های دیگری از قبیل جراحی چانه نیز به منظور خلق نتیجه رضایت بخش تر مورد نیاز می باشد.

هزینه جراحی بینی سه بعدی چقدر است؟

همانطور که پیشتر شرح داده شد جراحی بینی سه بعدی در واقع تکنولوژی است که قبل از جراحی با عکسبرداری از صورت و بینی ، تغییراتی که قرار است در بینی خلق شود را به صورت مجازی ، به تصویر می کشد. هزینه این فرایند ، رقم قابل توجهی نبوده و در مقایسه با سایر فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه جراحی بینی از قبیل دستمزد جراح ، هزینه های بیهوشی ، موقعیت جغرافیایی مرکز درمان و برخی موارد دیگر ، تغییر محسوسی را در هزینه درمان ، بوجود نمی آورد.

جراحی بینی سه بعدی چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی سه بعدی در واقع نامی است که به یک فناوری و تکنولوژی نرم افزاری اشاره دارد که در طول فرایند جراحی به صورت مجازی ، تنها بر روی تصویر عکسبرداری شده از زوایای مختلف از چهره و بینی بیمار ، مانور می نماید. هدف از این کار این است که جراح و بیمار در انتهای کار می توانند ببینند که در صورت اجرای تغییرات مورد توافق در طول فرایند مشاوره و آنچه به صلاحدید پزشک ، بر روی بینی قابل اجرا بوده و بیشتر برازنده چهره بیمار خواهد بود ، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. پس در طول این فرایند ، عملاً جراحی در دنیای واقعی اتفاق نمی افتد و تنها یک سری عملکردهای نرم افزاری برای خلق یک پیش فرض از بینی قبل از جراحی ، اجرا می شود.

نوع بینی و جراحی بینی سه بعدی

بینی افراد مختلف بر حسب ویژگی ها ، به دو نوع گوشتی و استخوانی دسته بیندی می شوند. البته اسامی که برای هر یک از این انواع بینی انتخاب شده است به معنی وجود گوشت یا استخوان بیشتر در چارچوب آنها نیست. پزشکان از این اسامی برای ملموس تر نمودن توضیحات و درک بهتر چارچوب بینی برای بیمار ، استفاده می کنند.

بینی های استخوانی با ویژگی هایی از قبیل پوست نازک و چارچوب غضروفی قوی تر شناخته می شوند و اغلب بر روی پل بینی این نوع بینی ها ، یک برامدگی وجود دارد که بیشتر ما آن را تحت عنوان قوز بینی می شناسیم.

بینی های گوشتی بینی های چالش برانگیز تری هستند که جراحی آنها اغلب دشوار تر می باشد. این نوع بینی ها به داشتن پوست ضخیم ، چارچوب غضروفی ضعیف و غدد چربی فراوان بر روی پوست بینی شهرت دارند.

افراد دارای بینی های استخوانی از شانس بیشتری برای دستیابی به یک بینی زیباتر برخوردارند. حال آنکه صرفنظر از نوع بینی شما ، جراحی بینی سه بعدی به دلیل تمرکز بر روی اعمال تغییرات بر روی بینی در قالب تصاویر مجازی ، می تواند تصویری از بینی که بعد از عمل صاحب آن خواهید شد را در اختیارتان قرار دهد.

شاید بتوان گفت که تکنولوژی جراحی بینی سه بعدی ، یک خبر خوب برای بیمارانی است که بینی گوشتی داشته و به دلیل چالش برانگیز و پیچیده تر بودن جراحی بینی شان ، نتیجه جراحی بینی شان چندان قبل پیش بینی نمی باشد. بینی های گوشتی از جمله بینی هایی هستند که دقت در انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه ، در اجرای آن از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و فرایند حساس تری خواهد بود.

مدل بینی و جراحی بینی سه بعدی

امروزه با پیشرفت های شکل گرفته در صنعت جراحی دماغ ، جراحان قادرند با مانور دست های هنرمند خود و با استفاده از تکنیک های پیشرفته ، بینی بیماران را با مدل های مختلف طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی جراحی کنند.

تفاوت عمده این سه مدل ، در اندازه بینی ، زاویه بین لب بالا و بینی و انحنا یا قوس روی پل بینی ، نهفته شده است.

در مدل بینی طبیعی ، زاویه بین لب بالا و بینی اغلب بین ۹۰ تا ۹۵ تنظیم شده و پل بینی کاملاً صاف می باشد. اندازه بینی نیز به حدی است که کاملاً متناسب با سایر اجزای صورت بوده و نهایتاً بینی خلق می شود که چنان طبیعی به نظر می رسد که گویی بیمار از همان بدو تولد صاحب آن بینی زیبا بوده است.

مدل بینی فانتزی که با نام بینی عروسکی نیز شناخته می شود ، از نظر اندازه بسیار کوچک بوده ، زاویه بین لب بالا و بینی معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ درجه تنظیم شده و قوس بسیار محسوسی خصوصاً از نمای نیمرخ بر روی پل بینی قابل مشاهده می باشد. بینی هایی که به این مدل جراحی می شوند ، شباهت بسیار زیادی با بینی عروسک زیبای باربی دارند.

مدل بینی نیمه فانتزی ، ویژگی های دو مدل طبیعی و فانتزی را به عاریه گرفته است. در این مدل بینی ، قوس روی پل بینی در حد فاصل بینی طبیعی و فانتزی بوده و زاویه بین لب بالا و بینی بین ۹۵ تا ۱۰۰ درجه تنظیم می شود.

بسیاری از بانوان ، طرفداران پر و پا قرص مدل بینی فانتزی و نیمه فانتزی هستند. اما نکته مهم اینجاست که آیا این دو مدل بر روی هر صورتی می تواند زیبایی خود را نشان داده و اصطلاحاً برازنده آن صورت باشد؟ البته تشخیص این موضوع برای جراح بسیار ساده است چراکه جراح می تواند به راحتی با در نظر گرفتن تناسبات سایر اجزای صورت با ویژگی های مدل بینی ، تشخیص دهد که آیا انتخاب این مدل خاص ، یک انتخاب صحیح است یا خیر. اما می توان گفت که جراحی بینی سه بعدی یک پاسخ قانع کننده برای بیمارانی است که علیرغم تشخیص پزشک ، همچنان بر روی جراحی بینی با مدل مورد نظرشان اصرار دارند. این بیماران می توانند با مشاهده تصویر اجرای مدل مورد نظر بر روی بینی ، به این قطعیت برسند که در انتخاب مدل بینی مد نظر خود اشتباه کرده و بهتر است انتخاب مدل را به جراح بینی قابل اعتماد خود بسپارند.

چه کسانی داوطلب ایده آل جراحی بینی سه بعدی محسوب می شوند؟

در پاسخ به این سوال که چه افرادی می توانند از مزایای عمل بینی سه بعدی بهره مند شوند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که بینی آنها بدشکل و کج بوده و قرار است بعد از جراحی ، صاحب یک بینی صاف ، متقارن و زیبا شوند.
  • افرادی که پل بینی آنها بسیار صاف است و قرار است انحنایی ملایم و زیبا در بینی آنها ایجاد شود.
  • افرادی که شکل بینی آنها غیر طبیعی بوده و مثلاً به دلیل یک نتیجه جراحی اولیه ناموفق ، بینی آنها دارای ایراداتی است که باید رفع شود.

آیا عمل بینی سه بعدی با قالب کنترلی متفاوتی است؟

اسکن سه بعدی در واقع نام دیگر قالب کنترلی است. در این دو فناوری ، با استفاده از نرم افزار های مخصوص تصاویر سه بعدی از چهره بیمار تهیه می شود. در طول جلسه مشاوره ، جراح و بیمار از این قالب های کنترلی به عنوان الگویی برای دستیابی به یک نتیجه نهایی استفاده می کنند.

انتخاب بهترین جراح بینی سه بعدی

جراحی بینی یک عمل مینیاتوری است که کوچک ترین و ظریف ترین تغییرات در آن می تواند تاثیر به سزایی را بر جای گذارد. منطقی است که این فرایند حساس و ظریف باید به دست متخصص جراحی سپرده شود که از تجربه و مهارت لازم برخوردار بوده و بتواند بر روی کل فرایند ، تسلط و احاطه کامل داشته باشد. عمل بینی سه بعدی به دلیل مزایایی که در بالا بر شمرده شد ، مورد استقبال بسیاری از جراحان به نام و صاحب تجربه می باشد. چراکه با استفاده از این تکنولوژی و فناوری ، جراح می تواند یک گام به سمت خلق نتیجه مطلوب تر و رضایت بخش تر بردارد.

مزایای جراحی بینی سه بعدی

عمل بینی سه بعدی مزایای بسیاری را چه برای بیمار و چه برای جراح ، به همراه دارد. بیماران اغلب به دلیل غیر قابل تصور بودن نتیجه جراحی برایشان ، دچار استرس و نگرانی می شوند که شاید فاکتور مثبتی در طول فرایند جراحی و ریکاوری به شمار نیاید. ولی با مشاهده یک تصویر فرضی و مجازی از نتیجه ای که قرار است بر روی بینی آنها خلق شود می توانند به آرامش بیشتری دست پیدا کرده و تجربه پر آرامش تری از جراحی بینی خود داشته باشند.

جراح بینی نیز می تواند از مزایای عمل بینی سه بعدی بهره مند شود به این ترتیب که با بررسی دقیق تغییرات مورد نیاز جهت اجرا در طول فرایند ، طرح درمانی دقیق تر ترسیم کرده و می تواند تسلط خود را بر روی پروسیجر افزایش دهد. به این ترتیب ، برخی اقدامات غیر الزامی در طول فرایند جراحی ، حذف شده ، طول مدت جراحی کوتاه تر شده و جراحی به شکلی کمتر تهاجمی تر اجرا می شود. همین موارد بر روی دوره ریکاوری بعد از عمل نیز تاثیر می گذارد. به طور کلی می توان ادعا کرد که عمل بینی با استفاده از تکنولوژی و فناوری سه بعدی ، یک فرایند پر از مزیت محسوب می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...