| خانه 4 بلاگ 4 درمان گوش برجسته

درمان گوش برجسته

مرداد ۵, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

در این مقاله از راز جراحی قصد داریم ، روش های موثر در درمان گوش برجسته را با شما عزیزان در میان بگذاریم. با جستجو در اینترنت به عناوینی چون رفع بزرگی گوش ها بدون جراحی یا عناوینی از این دست ، برخورد می کنید. بهتر است بدانید هیچ روشی همچون جراحی گوش ، نمی تواند در رفع دائمی برجستگی گوش ها مفید واقع شود. از آن جایی که رسالت ما ارائه اطلاعات درست و جامع به همراهان عزیزمان می باشد ، وظیفه خود دانستیم که پاسخگوی سوالات شما در زمینه درمان گوش برجسته باشیم. با ما همراه باشید.

درمان گوش برجسته در راز جراحی

گوش برجسته چیست ؟

هر فردی دارای شکل گوش منحصر به فردی می باشد و معیار نرمال بودن گوش ها ، تناسب آن ها با دیگر اجزای صورت می باشد. گوش طبیعی نسبت به جمجمه دارای زاویه ۲۵ تا ۳۰ درجه بوده و فاصله لبه گوش تا جمجمه ، ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر می باشد. رشد بیش از اندازه غضروف لاله گوش ، در برخی از قسمت ها و یا عدم تشکیل مناسب چین های لاله گوش سبب می شود ، که زاویه یا فاصله لبه گوش تا جمجمه بیشتر شود. بیشتر بودن زاویه یا فاصله گوش تا جمجمه نسبت به حالت استاندارد ، را گوش برجسته می نامند. معمولا برجستگی گوش ها در هر دو گوش دیده می شود ؛ ولی ممکن است گاهی این برجستگی یک طرفه باشد.

اختلال بل گوشی

در اصطلاح عمومی به گوش های برجسته ، بل گوش نیز گفته می شود. بل گوشی یکی از شایعترین اختلالات مادرزادی در ناحیه سر و گردن است ، و تا حدود ۶۰ درصد قابل به ارث رسیدن در افراد یک خانواده می باشد. اختلال بل گوشی ، ناشی از نقصی در لاله گوش می باشد که در آن ، به دلیل عدم تشکیل چینی به نام آنتی هلیکس ، داخل حفره گوش بزرگ و گود می شود. همین امر سبب می شود که لاله گوش به سمت جلو برجسته شده و از حالت طبیعی خود بزرگتر به نظر برسد.

آیا می توان از بزرگ شدن گوش ها پیشگیری کرد ؟

برجستگی گوش ها ژنتیکی بوده و ژنی که سبب ایجاد این عارضه می شود ، معمولا غالب می باشد. در سه هفته اول تولد ، لاله گوش در نوزاد بسیار نرم است و می توان توسط قالب های مخصوص گوش نوزاد ، از ایجاد گوش برجسته در او پیشگیری کرد. به این قالب های مخصوص آتل گفته می شود. آتل از یک سیم کوچک دو سانتیمتری در درون یک لوله پلاستیکی ، تشکیل می شود. آتل گوش که شکلی منحنی دارد ، بسته به شکل گوش نوزاد در قسمت داخلی گوش قرار می گیرد. البته در صورتی که گوش نوزاد بیش از حد فشرده شود ، سبب می شود شکلی مچاله شده به خود بگیرد. همچنین روش دیگر برای درمان گوش برجسته در نوزادان ، استفاده از چسب های مخصوص ، به منظور چسباندن گوش ها به جمجمه می باشد. این روش ها تنها در صورتی موثر واقع می شوند ، که از بدو تولد کودک مورد استفاده قرار گیرند. چنانچه به کمک این روش ها برجستگی گوش نوزاد برطرف نشود ، نیاز به جراحی گوش در سنین بالاتر می باشد. عارضه گوش برجسته در کودکان زیر ۲ سال ، عارضه ای شایع می باشد و اغلب با رشد کودک اصلاح شده ، و نیاز به اقدام درمانی خاصی ندارد. لاله گوش ها در سن ۶ سالگی به رشد کامل خود می رسند و پس از این سن ، دیگر تغییری نخواهند داشت. از این رو مناسب ترین سن برای درمان گوش برجسته با جراحی ، بعد از شش سالگی می باشد.

آیا داشتن گوش های برجسته عارضه ای را در فرد ایجاد می کند ؟

برجستگی گوش ها ، هیچ تاثیری بر شنوایی نداشته و این افراد از شنوایی نرمال و ضریب هوشی برابر ، با سایر افراد جامعه و بعضا حتی بیشتر از سایر افراد ، برخوردارند. مهمترین عارضه ای که گوش های برجسته می تواند برای فرد ایجاد کند ، اثرات روحی و روانی و کاهش میزان اعتماد به نفس فرد ، برای حضور در فعالیت های اجتماعی ، به خاطر ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران ، به دلیل داشتن گوش هایی بزرگ و بدشکل می باشد.

چرا درمان گوش برجسته اهمیت دارد ؟

یکی از اجزای صورت که نقش مهمی در زیبایی صورت فرد ایفا می کند ، گوش ها هستند. برجسته بودن گوش ها و بزرگی آن ها نسبت به اندازه طبیعی شان ، از عوامل نازیبایی و بدشکلی گوش می باشد. در سنین کودکی وجود چنین مشکلاتی در گوش می تواند ، سبب شود که کودک مورد تمسخر همسالان خود قرار گیرد. تا جایی که اعتماد به نفس کودک برای حضور در جمع های همسالان کاهش می یابد ، یا از طریق روش هایی مانند بلند کردن موها سعی می کند که ایراد گوش خود را پنهان کند. خانم ها به دلیل داشتن موهای بلند ، می توانند در پنهان کردن عیب گوش های خود موفق باشند ؛ ولی پنهان کردن گوش ها در آقایان کار راحتی نیست. در این هنگام بهترین راه برای بخشیدن ظاهر طبیعی به گوش و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته در فرد ، رفع بزرگی گوش ها می باشد.

به کودک خود یاد دهید با نقص هایش کنار بیاید!

داشتن گوش های برجسته نقصی است ، که به راحتی و قبل از سن مدرسه می توان به کمک جراحی آن را اصلاح کرد. ولی همه نقص ها در کودک قابل اصلاح و برطرف شدن نیستند. با ورود کودک به مدرسه و قرار گرفتن در جمع همسالان ممکن است ، این نواقص مشکلاتی را برای کودک ایجاد کنند. نمی توان از همسالان کودک انتظار داشت که ساکت باشند. بنابراین ضرورت دارد که بر روی کودک کار کنیم ، تا بتواند نقص های خود را بپذیرد. می توان قبل از مدرسه رفتن کودک ، او را در زمینه صحبت کردن دیگران درباره نقص هایش مطلع کرده و حتی به او برای مقابله با این مشکلات ، در آماده کردن پاسخ های آماده کمک کنیم.

روش های درمان گوش برجسته

برای درمان گوش های برجسته ، روش های مختلفی وجود دارد و هر یک از این روش ها با توجه به شدت برجستگی گوش ها یا مشکلات دیگر آن ، می تواند در برخی افراد تا حدودی موثر واقع شود. در مقاله کوچک کردن گوش ها بدون جراحی در راز جراحی ، همه روش های غیر جراحی رفع بزرگی گوش ها را برای شما عزیزان بررسی کردیم ، که می توانید آن را مطالعه کنید. ولی به طور کلی می توان گفت عناوینی چون درمان گوش برجسته در خانه ، درمان گوش برجسته با چسب و غیره تاثیر چندانی در رفع برجستگی گوش ها نداشته ، و روش هایی موقتی هستند. جراحی گوش ، تنها روش دائمی برای درمان گوش برجسته می باشد.

درمان گوش برجسته با جراحی

عمل گوش یا اتوپلاستی ، بهترین روش برای درمان مشکلات ظاهری گوش ها از جمله درمان برجستگی گوش ها می باشد. عمل گوش برجسته ، معمولا یک جراحی سرپایی است و به راحتی با بی حسی موضعی قابل انجام می باشد. البته کودکان ممکن است بخاطر ترس از عمل ، همکاری لازم را با جراح گوش نداشته باشند ، که در این موارد از بیهوشی عمومی قبل از جراحی استفاده می شود. برای تغییر شکل گوش و نرمال سازی آن ، به کمک برشی در پشت گوش قسمتی از غضروف آن برداشته می شود ، و گوش به سایز طبیعی خود باز می گردد. پس از ایجاد فرم مناسب در غضروف گوش ، محل های برش بخیه زده می شوند و با گذشت زمان ، این نواحی کاملا ترمیم شده و قابل مشاهده نخواهند بود.

جراحی گوش افراطی - راز جراحی

جراحی گوش افراطی

در کنار افرادی که برای درمان گوش برجسته نیاز به اتوپلاستی دارند ، هستند افرادی که به رغم داشتن گوش های طبیعی ، تمایل به تغییر شکل عجیب و غریب گوش های خود دارند. جراحی گوش الاغی یا گوش شیطانی ، عملی است که امروزه مورد توجه جوانان قرار گرفته است. در این جراحی برای اینکه گوش نوک تیز شود ، برشی را در قسمت بالایی گوش ایجاد می کنند و سپس با بخیه زدن آن ، فرم گوش را به شکل مثلثی تغییر می دهند. هیچ نیازی به این جراحی زیبایی احساس نمی شود ، و چنین عمل هایی تنها با اصرار خود فرد انجام می شود. البته اینگونه افراد پس از مدتی از شکل غیر طبیعی گوش خود خسته می شوند ؛ ولی در بعضی موارد هیچ روشی برای برگشت گوش آن ها ، به حالت طبیعی اولیه وجود ندارد.

درمان گوش برجسته بودن جراحی

برخی از افراد به دلیل بزرگ بودن سایز گوش های شان یا بیرون زدگی بیش از حد آن ها به دنبال راه هایی برای درمان آن ها هستند اما به دلیل ترس از تیغ جراحی ترجیح می دهند روشی را انتخاب کنند که بدون جراحی و کم خطر باشد. اما قبل از هر چیزی باید بگویم کوچک کردن گوش ها بدون انجام عمل جراحی امکان پذیر می باشد ولیکن نیاز به مدت زمان طولانی برای نمایان سازی نتایج دارد و در بیشتر موارد ممکن است نتیجه بخش و رضایتمند نباشد. با این وجود برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی کافی در رابطه با جراحی زیبایی گوش و تبلیغات جذاب و گول زننده ، به دنبال تبلیغات وسوسه کننده ای که عده ای دلالان برای پر کردن جیب های خودشان در فضای مجازی پخش می کنند راغب می شوند از آن ها برای اصلاح و درمان گوش برجسته خود استفاده کنند.

نتایج تحقیقاتی که ما در اینترنت داشتیم نشان دهنده جستجوی زیاد افراد برای یافتن روش های غیره جراحی جهت بهبود شکل گوش ها می باشد. از همین رو بر آن شدیم تا در طی این مقاله روش های کوچک کردن گوش ها بدون عمل جراحی را که دارای کمترین هزینه هستند و می توانند به میزان بسیار کمی موثر باشند را در اختیار ما قرار دهیم.

چسب مخصوص گوش بل بلی

در رابطه با عملکرد چسب های مخصوص گوش ، شک و تردید های بسیار زیادی وجود دارد. چرا که شعار این چسب ها کوچک شدن گوش ها و درمان گوش برجسته بدون جراحی می باشد و قیمت چندانی ندارد. شاید این چسب ها به دلیل اینکه قیمت بسیار کمی دارند ، توانسته اند نظر افرادی را که با مشکلات ظاهری در گوش رو به رو هستند و سعی دارند بدون جراحی از شر این مشکل خلاص شوند ، را به خود جلب کنند اما لازم است بدانید که استفاده از یک یا دو عدد چسب مخصوص گوش بل بلی و چسباندن گوش به سر با چسب تاثیری بر فرم دهی گوش های شما نداشته و نیاز است تا از تعداد بسیار زیادی از آن ها استفاده کنید که همین مسئله نیز باعث افزایش هزینه و سود بردن دلالان می شود.

در این جا نیاز است تا در رابطه با شکل ظاهری این چسب ها نیز توضیحاتی را بیان کنیم ، با وجود اینکه این چسب ها بدون رنگ می باشند و حالتی نامرئی دارند ف اما از فاصله نزدیک قابل مشاهده می باشند و این موضوع اصلا جلوه زیبا و خوشایندی نخواهد داشت. از طرفی دیگر چسب های گوش به صورت موقتی بوده و تا زمانی که بر روی گوش قرار دارند می توانند فرم گوش های شما را اصلاح کنند و طبعا زمانی که آن ها را از روی گوش خود بردارید شاهد بازگشت گوش خود به فرم قبل خواهید بود.

البته لازم به گفت است که درمان گوش برجسته بودن جراحی و با استفاده از چسب مخصوص گوش بل بلی تنها در نوزادان که غضروف گوش هایشان بسیار نرم و انعطاف پذیر است موثر می باشد.

درمان خانگی گوش برجسته

یکی از راه کار های خانگی که از قدیم مادر ها و مادربزرگ های انجام می دادند و واقعا هم موثر بود بستن گوش ها با استفاده از یک دستمال است. البته لازم به ذکر است که این کار تنها در نوزادان و کودکان زیر پنج سال قابل انجام و نتیجه بخش می باشد. امروزه نیز به جای استفاده از یک دستمال از یک آتل گوش که مخصوص نوزاد می باشد استفاده می شود. به کمک این آتل می توان فرم برجسته گوش را قبل از شکل گیری کامل اصلاح کرد. بعد از ۵ سالگی نیز گوش ها به خود فرم گرفته و غضروف های آن سفت می شوند و اعمال تغییر بر روی آن ها بدون انجام عمل جراحی دشوار و در بیشتر موارد غیر ممکن می شود. به همین دلیل است که جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی سن مناسب عمل زیبایی گوش را ۵ سالگی تعیین نموده اند.

 با توجه به مطالب فوق می توان گفت چنانچه در کودکی شاهد برجسته بودن گوش های فرزندتان بودید بهتر است سریعتر در آن سن از روش های گفته شده استفاده نمایید چرا که در غیره این صورت مجبور به انجام عمل اتوپلاستی هستید.

سخن پایانی

عارضه گوش های برجسته ، یکی از نقایص مادرزادی گوش است که به کمک عمل گوش به راحتی قابل درمان است. البته برای اینکه جراحی برای شما نتایج موفقیت آمیز و دائمی را به ارمغان بیاورد ، لازم است از یک جراح ماهر و باتجربه کمک بگیرید. در راز جراحی روش های درمان گوش برجسته یا کوچک کردن گوش را مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه مقالات در این زمینه ، می توانید به راحتی مناسب ترین روش درمان را انتخاب کنید و برای همیشه ، از شر گوش های برجسته خود خلاص شوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

2.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...