| خانه 4 بلاگ 4 راه های کوچک کردن بینی در خانه

راه های کوچک کردن بینی در خانه

شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۶ دیدگاه ها

آیا از فرم بینی خود راضی نیستید و می خواهید بینی خوش فرمی داشته باشید ؟ آیا بزرگی بینی آزارتان می دهد ؟ آیا با این دغدغه روبرو هستید که چطور بینی خود را کوچک کنید ؟ اگر این سوالات و سوالات مشابه آن، در ذهن شما به وجود آمده و داشتن یک بینی کوچک و متناسب با اجزای چهره رویای شماست ؛ توصیه می کنم مقاله راه های کوچک کردن بینی در خانه را که تیم راز جراحی برای شما تهیه کرده است تا آخر مطالعه کنید.به خاطر تمایل زیادی که در بین مردم؛ به ویژه جوانان در خصوص داشتن یک بینی خوش فرم در سال های اخیر ایجاد شده ، تبلیغات گسترده ای در زمینه راه های کوچک کردن بینی در خانه یا جراحی بینی در اینترنت و صفحات مجازی مشاهده می کنیم.

راه های کوچک کردن بینی در خانه -راز جراحی

ما در راز جراحی ، وظیفه خود می دانیم که به شما در یافتن بهترین روش کوچک کردن بینی کمک کنیم ؛ تا بدون آن که فریب این تبلیغات گول زننده را بخورید به هدف تان دست یابید.

در میان روش هایی که برای کوچک کردن بینی وجود دارد ، معمولا افراد به دلیل ترسی که از بیهوشی و عمل های جراحی دارند ؛ برای یافتن راه های غیرجراحی تمایل بیشتری از خود نشان می دهند ، علیرغم این که تنها عمل بینی است که قطعی ترین راه برای تحقق این مهم بوده و می تواند نتایج ماندگاری را ایجاد کند.

در راز جراحی در مقاله ای به همین نام ، به طور کامل و مفصل به بررسی این موضوع پرداخته شده است ؛ ولی در این مطلب از راز جراحی با احترام به خواست شما همراهان گرامی ، به راه های کوچک کردن بینی در خانه اشاره داشته ایم.

به طور کلی راهکارهای مختلفی برای کاهش سایز بینی در خانه وجود دارد که ما قصد داریم در ادامه مقاله ، شما را با جذاب ترین این راه ها تحت عناوین ؛ کوچک شدن بینی با ورزش ، کوچک شدن بینی با یخ ، کوچک شدن بینی با آبلیمو ، ماسک چربی سوز بینی ، کوچک شدن بینی با دستگاه و دیگر روش های خانگی آشنا نماییم.

کوچک شدن بینی با ورزش

بینی ، کانونی ترین نقطه صورت است که در معرض توجه قرار دارد ؛ لذا کوچک بودن بینی برای اکثر افراد بخصوص خانم ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

یکی از راه های کوچک کردن بینی در خانه که برای دستیابی به یک بینی کوچک پیشنهاد می شود، انجام یکسری تمرینات و ورزش های خاص می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

فشار بینی با انگشت : برای انجام این تمرین ، توصیه می شود که با دو انگشت اشاره به طرفین بینی فشار مختصری وارد کنید و سعی کنید نفس بکشید.

این تمرین باید به دفعات ده مرتبه در هر روز ، تکرار شود.

توجه داشته باشید که هنگام بازدم ، نباید نفس تان را با فشار زیاد خارج کنید.

گرفتن یکی از سوراخ های بینی با دست و تنفس : تنفس از دیگر تمارین کوچک کردن و شکل دادن به بینی به شمار می رود.

برای انجام این تمرین باید یکی از حفره های بینی تان را به کمک یک دست ببندید و از حفره مقابل ، عملیات دم را انجام داده و پس از ۴ ثانیه بازدم کنید.

سپس این روند را برای سوراخ دیگر بینی تکرار کنید.

فشار وارد آوردن به نوک بینی : به طور کلی با افزایش سن ، پوست و سایر اندام بدن دستخوش تغییرات زیادی می شوند.

غضروف ها و استخوان های بدن نیز با بالا رفتن سن ، دچار تحلیل می گردند که در  صورت فشردن نوک بینی با انگشت اشاره و ماساژ نوک بینی با دیگر انگشتان ؛ می توان روند تحلیل استخوان ها و غضروف ها را به تاخیر انداخته و به کوچک کردن بینی نیز کمک نمود.

در این جا باید خاطر نشان شد که ورزش ، شاید بتواند تغییراتی در شکل ظاهری بینی پدید آورد ؛ اما هرگز تاثیرات آن ماندگار نبوده و نمی توان ادعا نمود که با انجام ورزش ، می توان برای همیشه شکل و سایز بینی را تغییر داد.

البته در صورتی که بینی تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد و هنوز غضروف بینی تثبیت نشده باشد ، در صورت صلاحدید جراح معالج ؛ انجام ماساژ بینی و یکسری ورزش های خاص می توانند به فرم گیری بهتر بینی کمک کنند.

کوچک شدن بینی با یخ - راز جراحی

کوچک شدن بینی با یخ

سرد شدن ، منجر به انقباض هر جسمی خواهد شد ؛ بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از ساده ترین دستورالعمل هایی که در راستای کوچک کردن بینی به چشم می خورد ، کوچک کردن بینی با یخ می باشد.

در این روش ، یک تکه یخ را داخل پارچه ای تمیز می پیچند و بر روی بینی قرار می دهند تا بینی جمع تر شده و کوچک تر از آن چه که هست به نظر برسد.

لازم به ذکر است افرادی که با اختلالات سینوسی و بیماری ها و ناراحتی های عفونی مواجه اند ؛ باید از انجام این روش اجتناب کنند، چرا که انجام این روش بر روی این دسته از افراد و همچنین استفاده طولانی مدت از آن می تواند زمینه ساز بروز عوارض جبران ناپذیری شود.

ضمنا به طور کلی نمی توان از این روش به عنوان یک تکنیک کاربردی برای کوچک کردن بینی یاد کرد ؛ چرا که این روش ، مورد تایید هیچ یک از مراجع علمی – پزشکی نمی باشد و می توان گفت صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

کوچک شدن بینی با آبلیمو :

یکی از روش های طبیعی که برای کوچک کردن بینی در رسانه های مجازی به آن پرداخته می شود، تاثیر آبلیمو بر کوچک شدن بینی می باشد.

اما آیا کوچک شدن بینی با آبلیمو واقعیت دارد ؟!

آبلیمو ، خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری گزینه مناسبی به شمار می رود؛ از این رو با استفاده متناوب و مداوم از آن بر روی بینی ، می توان تا حدودی از حجم چربی های زیر پوست بینی کاسته و به کوچک تر شدن بینی به طور موقت و ناپایدار کمک کرد.

در این روش ؛ پیشنهاد می شود که خمیری از ترکیب آبلیمو ، خمیر دندان و پودر زنجبیل تهیه نمایید و مخلوط به دست آمده را پس از آبکشی کامل بینی ؛ به مدت ۲۰ – ۱۰ دقیقه بر روی بینی قرار داده و پس از این بازه زمانی به خوبی بشویید.

ماسک چربی سوز بینی

گاها با این تبلیغ روبرو هستیم که برای داشتن یک بینی قلمی و زیبا ، می توانید با ماسک ها چربی سوز بینی به سهولت چربی های اضافی بینی تان را از بین ببرید.

این تبلیغ در ظاهر ، یکی از راه های کوچک کردن بینی در خانه به نظر می رسد و افراد را ترغیب می کند که برای کاهش چربی های زیر پوست بینی و دستیابی به یک بینی خوش فرم و کوچک ، اقدام به خریداری این ماسک ها نمایند.

اما آیا ماسک های چربی سوز ، تاثیری بر کاهش سایز بینی دارند یا خیر ؟

لازم به ذکر است که هیچ یک از کرم ها و ماسک های کوچک کننده بینی ، روی سایز بینی تاثیری نمی گذارند و در واقع می توان گفت که بی تاثیر بودن آن ها اثبات شده است.

البته ناگفته نماند شاید این ماسک ها تا اندازه ای موجب کوچک و خوش فرم شدن بینی شوند؛ اما هرگز اثربخشی آن ها دائمی نبوده و نتایج به دست آمده ، پس از مدتی از بین خواهد رفت.

کوچک شدن بینی با دستگاه

یکی از تبلیغات پرتکرار و گسترده ای که از طریق ماهواره ها ، مجلات و فضای مجازی صورت می گیرد؛ کوچک کردن بینی با دستگاه های کوچک کننده بینی می باشد.

اما آیا این دستگاه ها برای کوچک کردن بینی جوابگو هستند یا خیر ؟

جواب این سوال ، خیر است. اطلاعات متناقضی در خصوص این دستگاه ها در اینترنت به چشم می خورد ، اما به طور کلی باید متذکر شد دستگاه های کوچک کننده بینی که توسط افراد غیر متخصص ابداع شده اند ؛ هیچ گونه جنبه علمی نداشته و نمی توانند تغییرات دائمی و ماندگاری بر روی بینی شما ایجاد کنند.

تنها روش برای اعمال تغییر بر روی فرم و سایز بینی ، انجام عمل بینی است ؛ لذا گول این تبلیغات بی انتها را نخورید.

در این موارد ، عقل شماست که می تواند شما را در برابر تبلیغات وسوسه کننده محافظت کند؛ زیرا متاسفانه در برخی موارد استفاده از این ابزارها می تواند مخاطره آفرین بوده و شما را در معرض عوارضی قرار دهد که گاها در برخی موارد جبران پذیر نمی باشند.

کوچک کردن بینی با ماساژ - راز جراحی

کوچک کردن بینی با ماساژ

ماساژ یکی دیگر از راه های کوچک کردن بینی در خانه است. برای کاهش سایز بینی باید دست های خود را به شکل دایره ای در کناره های بینی حرکت دهید. ابتدا از بالای دماغ شروع کرده به سمت پره ها حرکت کنید در این ناحیه انگشت های خود را بر محور دایره بچرخانید. پس از گذشت مدتی شاهد نتیجه آن خواهید بود.

با عسل ، سایز بینی خود را کاهش دهید

یکی از راه های کوچک کردن بینی در خانه ، عسل است. عسل را با سرکه ترکیب کنید و برای ۳۰ دقیقه روی بینی قرار دهید. . این ترکیب چربی های روی پوست بینی را از بین برده و بدین ترتیب سبب کوچک شدن سایز آن می شود.

طی گذشت ۱۵ الی ۳۰ روز شاهد خوش فرم تر شدن بینی خود خواهید بود.

به کمک زنجبیل بینی خود را کوچک کنید

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی موثر در درمان بسیاری از عارضه ها است. این ماده موثر در کاهش سایز بینی هم نقش به سزایی دارد. برای استفاده از زنجبیل ، پودر آن را با آب مخلوط کرده و به حالت خمیری دربیاورید. اکنون می توانید زنجبیل را به مدت ۱۵ دقیقه روی بینی قرار دهید. طی این بازه زمانی ممکن است احساس سوزش به شما دست دهد ؛ در این صورت راه دیگری برای کاهش سایز دماغ انتخاب کنید.

استفاده از ماسک های مخصوص برای کاهش سایز بینی

ماسک های کوچک کننده بینی در قالب های متفاوتی تولید می شوند. از آن جا که تغییر اندازه بینی نسبت به دیگر قسمت های صورت و بدن کمی سخت است ، در بیشتر مواقع برای تاثیر پذیری بهتر به بیش از یک راه موثر نیاز دارید. در این خصوص ما به شما پیشنهاد می دهیم حتما یکی از راه های کوچک کردن بینی در خانه را استفاده از ماسک های کوچک کننده ، قرار دهید.

آمپول کوچک کننده بینی

تزریق آنزیم به بینی یا آمپول کوچک کننده اندازه آن از دیگر روش های نیمه خانگی است که می توان از طریق آن چربی های موجود در بینی را از بین برد. این روش برای بینی های گوشتی بسیار مناسب است. در طی این روش مراجعه کننده به ۲ الی ۶ جلسه درمانی نیاز دارد که فاصله بینی هر جلسه حدود ۱ تا ۲ هفته است.

برای کوچک کردن بینی لبخند بزنید !

یکی از راه هایی که با استمرار در زیبا شدن فرم بینی شما تاثیر دارد ؛ لبخند زدن است. بدین گونه که هنگام لبخند زدن ، نوک بینی را با انگشت خود به سمت بالا هدایت کنید. این اقدام شما به فرم دهی آرام عضلات کناره بینی کمک موثری می کند. برای تاثیر پذیری بهتر روزانه ۲۰ تا ۳۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید. این اقدام یکی از جذاب ترین راه های کوچک کردن بینی در خانه است.

از چسب بینی استفاده کنید

چسب لیفت به کاهش پهنای بینی ، همچنین لیفت آن کمک شایانی می کند. این چسب ها با رنگ نامرئی نیز موجود هستند. بدین ترتیب زیباجو می تواند بعد از استفاده از این چسب ها بدون دیده شدن روی آن ها آرایش کند.

چسب لیفت بینی را می توانید از داروخانه ها و مراکز فروش خدمات پزشکی خریداری کنید. برای استفاده از آن ها ابتدا صورت خود را با آب و شوینده شست و شو صورت بشویید ؛ سپس حدود ۶ تا ۸ سانتی متر از چسب را با قیچی جدا کرده و در حالی که بینی را به سمت بالا می کشید ، چسب را بزنید. چسب را می توانید به اندازه ای بالا بکشید که می خواهید نوک بینی به سمت بالا برود.

ترفند های آرایشی برای کوچک نشان دادن فرم بینی

آرایش یا گریم می تواند یکی از راه های موثر در کوچک نشان دادن اندازه بینی و رفع ایرادات آن باشد. اما نمی تواند به عنوان راهی برای کوچک کردن معرفی شود. افرادی که از ظاهر و اندازه بینی خود رضایت ندارند با استفاده از کانتور روشن و تیره ، به بینی فرمی جدید می دهند. در صورتی که این کار مطابق با اصول زیبایی شناسی انجام شود ، ظاهر بینی بسیار زیباتر از قبل می شود ؛ اما اگر به اندازه کافی به کانتور بینی آگاهی ندارید ، پیشنهاد می دهیم این اقدام را به فردی متخصص محول کنید. پس از اتمام آرایش ، شاهد فرم زیبایی در بینی خود هستید. با کانتور می توان افتادگی بینی ، پهنای زیاد ، قوز و دیگر مشکلات را تا حدی کمرنگ کرد.

آیا راه های کوچک کردن بینی در خانه موثر هستند؟

تمامی راه های ذکر شده در بعضی از افراد موثر است و در بعضی دیگر تاثیری ندارد. به عنوان مثال افرادی که بینی آن ها ساختاری استخوانی مقاوم دارد ، چربی در زیرپوست ندارند که بخواهند آن ها را رفع کنند. تنها راه این افراد مراجعه به جراح بینی و انجام جراحی زیبایی بینی است. اما افرادی که بینی گوشتی با پوست ضخیمی دارند ، می توانند با استفاده از این روش ها چربی موجود در زیر پوست را از بین برده و تا حدودی در بینی خود کاهش سایز ایجاد کنند.

راه های کوچک کردن بینی در خانه تا چه اندازه ای بینی را کوچک می کنند؟

دستورالعمل هایی که در طی مقاله برای کوچک کردن بینی در خانه گفته شد ، همگی می توانند تا اندازه کمی موثر باشند. در واقع تاثیر این روش ها به اندازه جراحی بینی نخواهد بود. در صورتی که قصد دارید تغییر زیادی در ظاهر بینی خود استفاده کنید ، پیشنهاد می دهیم عمل زیبایی بینی انجام دهید.

با این تمرین از افتادگی نوک بینی خود جلوگیری کنید !

همانطور که می دانید بینی تنها عضوی از بدن است که تا اخرین لحظه رشد می کند. بنابراین افرادی که در دوره میانسالی قرار دارند ، بینی های بزرگ تر و افتاده ای دارند. در صورتی که می خواهید از افتادگی بینی خود جلوگیری کنید ، روزانه انگشت خود را زیر بینی قرار دهید و آن را به سمت بالا هدایت کنید. هنگامی که در حالت استراحت هستید ، می توانید این اقدام را انجام دهید. این پروسه در طولانی مدت سبب کاهش افتادگی بینی یا عدم افتادگی در آن می شود.

سخن پایانی :

همیشه همه عناصر صورت ، مورد تایید و پسند ما نمی باشند و این امکان وجود دارد که هر فردی از عضوی از بدن خود ناراضی باشد.

شاید راه های کوچک کردن بینی در خانه ، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و بدون عارضه جدی باشند؛ اما از آن جا که اثربخشی آن ها دائمی نبوده و صرفا به طور موقت موجب بهبود فرم بینی و کوچک شدن سایز آن می شوند یا حتی گاها هیچ تاثیری بر روی سایز بینی ندارند، پیشنهاد ما به شما انجام جراحی بینی است که حصول نتایج ایده آل و دائمی را تحقق می بخشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 20 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطیما ریاحی
فاطیما ریاحی
2 سال قبل

چقدر مقاله جالب و جذابی بود، موفق باشید

سحر اکبری
سحر اکبری
2 سال قبل

چه جالب اما به نظر من بهترین راه جراحی بینی

نغمه نیک پور
نغمه نیک پور
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم امکان داره که بعد از این روش های خونگی دیگه نیازی به جراحی بینی نباشه؟

روشا محمدی
روشا محمدی
2 سال قبل

وای چه جالب نمی دونمستم راه های کوچک کردن بینی در خانه هم وجود داره

ترابنژاد
ترابنژاد
2 سال قبل

را های کوچک کردن بینی در خانه چقدر اسونن من فکر می کردم به وسایل خاصی و ورزش های خاصی نیاز داره

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...