| خانه 4 بلاگ 4 روش خانگی از بین بردن پف پلک

روش خانگی از بین بردن پف پلک

اسفند ۱۳, ۱۴۰۰ | بلاگ | ۰ دیدگاه

روش خانگی از بین بردن پف پلک

یکی از دغدغه هایی که افراد با آن مواجه هست پف پلک می باشد و چون از جراحی پلک واهمه دارند به دنبال روش خانگی از بین بردن پف پلک می باشند، به همین منظور تیم راز جراحی این مقاله را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

پوست اطراف چشم ها ، به دلیل نازک و حساس بودن ، نیازمند مراقبت بیشتری می باشد. چشم ها معمولا اولین چیزی است که مردم در برخورد اول ، به آن توجه می کنند. مسلما هیچ فردی دوست ندارد پلک های پف کرده خود را ، در اولین برخورد در معرض دید قرار دهد.

پف پلک ها سبب می شوند ، چشم هایتان کوچکتر و خسته به نظر برسند و چهره شما شادابی خود را از دست بدهد و پلک هایتان ، افتاده دیده شوند. در بعضی موارد این افتادگی به حدی شدت دارد ، که ممکن است دید طبیعی شما را با اختلال مواجه کند. برای درمان پف پلک روش های گوناگونی وجود دارد. البته قبل از درمان بهتر است ، علت پف پلک ها و افتادگی آن ها را بیابید ، تا بتوانید موثر ترین روش درمان را انتخاب کنید.

می توان از روش خانگی از بین بردن پف پلک ، بعنوان ساده ترین راه برای کاهش یا برطرف کردن تورم پلک ها ، استفاده کرد. البته برای افرادی که به دنبال روشی قطعی برای درمان پف پلک های خود هستند ، یا به صورت ارثی پلک های پف کرده ای دارند ، یا افزایش سن سبب افتادگی پلک های آن ها شده است ، مسلما این روش های درمانی موقت نمی توانند کمکی کنند. خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و روشی برای درمان دائمی افتادگی پلک ها ، وجود دارد. جراحی پلک بعنوان روشی قطعی ، برای برطرف کردن پف کردگی و افتادگی پلک ها می باشد ، که گروه راز جراحی در مقاله ای با همین عنوان ، هر آن چیزی را که شما قبل از جراحی نیاز به دانستن آن دارید ، برای شما گردآوری کرده کرده است. قبل از هر چیزی به شما توصیه می کنیم ، ادامه این مقاله جالب درباره روش خانگی از بین بردن پف پلک را ، از دست ندهید.

علت ورم و پف پلک ها چیست ؟

پف پلک ها ، معمولا در اثر التهاب یا انباشته شدن مایعات اضافی به نام ادم ، در بافت های اطراف چشم ایجاد می شود. این ورم ممکن است پلک بالایی ، پلک پایینی یا هر دو پلک را درگیر کند. چون هنگام دراز کشیدن ، نیروی جاذبه می تواند مایعات بدن را مجددا پخش نماید ، معمولا بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید ، ورم پلک ها در بیشترین میزان خود می باشد. پف کردگی پلک ها ، می تواند به دلایل ارثی ایجاد شود. البته مواردی چون جراحت های چشم ، عفونت چشم ، اصابت ضربه به چشم و مواردی از این قبیل نیز ، می توانند سبب ورم پلک ها شوند. ناگفته نماند واکنش های آلرژیک و حساسیتی ، شایع ترین علت ورم و پف کردگی پلک ها می باشند. بهتر است بدانید تورم و پف کردن پلک ها ، در حقیقت واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل آلرژی زا ، آسیب های چشمی و عفونت ها می باشد.

مهمترین دلایلی که سبب می شوند پلک شما ورم کند ، عبارتند از :

  • کم خوابی
  • کم آبی در بدن
  • استفاده زیاد از نمک
  • استرس های شدید
  • گریه کردن به مدت طولانی
  • آلرژی و حساسیت
  • تغییرات هورمونی
  • بالا رفتن سن و پیری

در مواردی که افتادگی و تورم پلک ها ، به دلایل ارثی و افزایش سن ایجاد نشده باشند ، ممکن است روش خانگی از بین بردن پف پلک ، بتواند به شما در حل این معضل کمک کند. البته در موارد التهابی و آلرژی برای جلوگیری از ایجاد تورم پلک ، باید منشا عواملی که سبب بروز این واکنش ها در بدن شما می شوند ، شناسایی شود و اقدام درمانی مناسب صورت پذیرد. به هر حال اگر عارضه پف کردن پلک ها ، شما را آزار می دهد ممکن است این روش های ساده بتوانند ، در از بین بردن پف پلک هایتان معجزه کنند.

۱۰ روش خانگی از بین بردن پف پلک

رفع پف پلک با چای کیسه ای

یکی از روش های متداول درمان خانگی پف پلک ها ، استفاده از چای کیسه ای سرد می باشد. کافی است یک لیوان آب جوش تهیه کنید و پس از اینکه چای کیسه ای را در آب جوش خیساندید ، آن را از لیوان خارج کنید و بگذارید در یخچال تا سرد شود. سپس برای از بین بردن پف چشم ، چای کیسه ای سرد شده را بر روی پلک های خود قرار دهید. این روش را می توان با چای های کیسه ای که کافئین دار نیستند ، نیز انجام داد. ولی بهتر است بدانید ، چای های کافئین دار می توانند تا حد زیادی به کاهش پف پلک ها کمک کنند و حتی خطوط ریز و چروک پوست اطراف چشم ، را از بین ببرند.

روش خانگی از بین بردن پف پلک با سفیده تخم مرغ

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، سفیده تخم مرغ سبب سفت شدن پوست اطراف چشم می شود و می تواند ، نقش مهمی در از بین بردن افتادگی پلک ها داشته باشد. در حقیقت کشیده شدن ناحیه دور چشم ها توسط سفیده تخم مرغ باعث می شود ، که پف پلک ها کمتر دیده شود. برای استفاده از این روش کافی است ، پس از شکستن تخم مرغ ها ، سفیده آن ها را جدا نموده و با برسی دور چشم های خود بمالید ، و شاهد تاثیر معجزه گر آن باشید.

روش خانگی از بین بردن پف پلک با خیار - راز جراحی

روش خانگی از بین بردن پف پلک با خیار

شاید همه شنیده باشند که قرار دادن برش های خیار بر روی چشم ها ، می تواند پف پلک ها را برطرف کند. ولی راز جراحی روشی موثرتر در استفاده از خیار ، برای کاهش پف پلک به شما آموزش می دهد. کافیست خیار را در مخلوط کن بریزید و پس از اینکه به مدت ۱۵ دقیقه این مخلوط را دور چشم های خود قرار دادید ، صورت خود را بشویید. خواهید دید در مدت زمان کمتر ، به میزان بیشتری پف پلک هایتان کاهش می یابد.

رفع پف پلک با سیب زمینی

درست شنیدید سیب زمینی! سیب زمینی به دلیل داشتن نوعی آنزیم می تواند به روشن تر کردن پوست ، کاهش پف پلک ها و از بین بردن حلقه های سیاه اطراف چشم ، کمک کند. باورتان می شود سیب زمینی اینقدر شگفت انگیز باشد ؟ سیب زمینی را می توانید به صورت برش زده شده یا پوره شده ، بر روی چشم های خود استفاده کنید. برای اینکه بیشترین نتیجه را بگیرید ، از سیب زمینی سرد شده در یخچال استفاده کنید. بعد از گذشت نیم ساعت ، می توانید شاهد معجزه سیب زمینی بر روی پلک های خود باشید.

روش خانگی از بین بردن پف پلک با برگ نعناع

این روش خانگی از بین بردن پف پلک ، روشی است که سریعترین نتیجه را برایتان به ارمغان می آورد و مناسب افرادی است ، که صبح ها برای رفتن عجله دارند و نمی توانند زمان زیادی را برای برطرف کردن پف پلک ، صرف نمایند. برگ های نعناع به صورت طبیعی قابض کننده هستند و می توانند ، باعث خوابیدن پف پلک ها و از بین رفتن سیاهی دور چشم هایتان شوند. کافیست برگ های نعناع کوبیده شده را بر روی چشم های خود قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید. همچنین می توانید به کمک برگ های نعناع کوبیده شده و عسل یا روغن زیتون ، یک خمیر شگفت انگیز برای درمان پف پلک ها تهیه کنید.

رفع پف پلک با آلوئه ورا

معمولا این روش سرعت اثر بخشی کندتری نسبت به روش های دیر دارد و تاثیر آن ، بعد از یک هفته استفاده مداوم از آن مشاهده می شود. این گیاه شفا بخش دارای خواص زیادی در سلامتی و زیبا سازی پوست می باشد ، و می تواند پف پلک ها از بین ببرد. توصیه راز جراحی اینست که اگر می خواهید پوستی زیبا و جذاب داشته باشید ، هر شب قبل از خواب از این گیاه معجزه گر استفاده کنید.

روش خانگی از بین بردن پف پلک پف پلک با گلاب

مهمترین خاصیت گلاب ضد التهابی بودن آن است. وجود ویتامین های آ و ث در گلاب باعث می شود ، که استفاده از آن برای پوست بسیار مفید باشد. اگر می خواهید از گلاب برای کاهش پف پلک هایتان استفاده کنید ، کافیست پنبه ی آغشته به گلاب را به مدت ۱۰ دقیقه ، بر روی پلک های خود قرار دهید.

رفع پف پلک با قاشق سرد

استفاده از قاشق بسیار سرد ، یکی از روش های خانگی از بین بردن پف پلک است ، که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است. به کمک قرار دادن قاشق های استیل در ظرف حاوی آب یخ ، و قرار دادن پشت سر هم این قاشق ها بر روی پلک ها ، می توانید پف آن ها را کاهش دهید. البته می توانید برای سرد کردن قاشق ها ، آن ها را در فریزر بگذارید.

روش خانگی از بین بردن پف پلک پف پلک با بابونه

بابونه گیاهی است که به سبب داشتن خاصیت آنتی باکتریالی ، قادر است تورم و التهاب چشم ها را کاهش دهد. برای استفاده از بابونه کافیست این گیاه را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید ، تا دم بکشد و خواص مفیدش را به آب منتقل کند. سپس پنبه ای را به این محلول معجزه گر ، آغشته کرده و بر روی چشم ها قرار دهید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ، شاهد معجزه بابونه ، در از بین بردن ورم و التهاب پلک هایتان باشید.

رفع پف پلک با توت فرنگی

وجود آلفا هیدروکسی اسید در توت فرنگی سبب می شود ، که نقش موثری در کاهش اثرات پیری بر روی پوست و رفع پف پلک ها داشته باشد. از این روش نیز در مواردی که زمان زیادی برای درمان پف چشم ها ندارید ، می توانید استفاده کنید. کافیست مدتی کوتاه برش های توت فرنگی خنک را ، بر روی چشم های خود قرار دهید.

نکته پایانی

روش های خانگی گوناگونی ، برای درمان پف پلک وجود دارد ، که ما سعی کردیم در مقاله روش خانگی از بین بردن پف پلک ، در دسترس ترین و بهترین آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم. ممکن است این روش ها در نگاه اول ساده به نظر برسند؛ ولی در بعضی موارد می توانند به شما کمک کنند ، که با از بین بردن پف پلک ها ، چشم هایی زیبا و گیرا داشته باشید و بتوانید در برخورد اول ، بیشترین تاثیر را در افرادی که با آن ها ملاقات می کنید بگذارید. زیرا چشم ها دریچه روح شما هستند. اگر با انجام این راهکار ها ، هنوز هم پف پلک های شما برطرف نشده است ، بهتر است از روش درمانی موثر تری ، همچون عمل پلک بهره بگیرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...