| خانه 4 بلاگ 4 عوارض زگیل تناسلی

عوارض زگیل تناسلی

دی ۲۸, ۱۴۰۰ | بلاگ | ۰ دیدگاه

زگیل تناسلی در دهانه رحم یا در داخل واژن می تواند تغییراتی را در گردن رحم ( تحت عنوان دیسپلازی ) بوجود آورد. گاهی عوارض زگیل تناسلی جدی بوده و می تواند به بروز سرطان دهانه رحم منجر می شود. زگیل های تناسلی عمدتاً در اثر ویروس HPV به وجود می آیند ، ولی تمام ویروس های HPV باعث بوجود آمدن زگیل نمی شوند.

عوارض زگیل تناسلی - راز جراحی

انواع دیگر HPV نیز وجود دارند که می توانند خطر بروز سرطان را افزایش دهند. سویه های HPV که می توانند باعث بروز سرطان شوند ، با سویه هایی که باعث بروز زگیل های تناسلی می شوند ، متفاوت هستند.

عوارض زگیل تناسلی مرتبط با بارداری

اگر در طول بارداری ، این بیماری با شدت زیاد تجربه شود ، علت این امر را می توان به سطوح افزایش یافته هورمونی نسبت داد که باعث خونریزی زگیل شده ، اندازه آن را بزرگ تر کرده یا تعداد زگیل ها را چند برابر می کند. عوارض زیر در موارد بسیار نادر ، اتفاق می افتند. این عوارض عبارتند از:

  • یک زگیل بزرگ یا توده متشکل از چندین زگیل ، که کانال یا مجرای زایمان را مسدود می کند. در این شرایط ، زایمان باید با روش سزارین انجام شود.
  • HPV از مادر به نوزاد انتقال پیدا کرده و همین امر باعث شکل گیری زگیل ها در داخل مجاری تنفسی نوزاد شود. این مشکل که پاپیلوماتوز تنفسی مکرر نامیده می شود، در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد.

چگونه می توان از عوارض زگیل تناسلی پیشگیری کرد؟

واکسن HPV می تواند از بدن در برابر انواع خاصی از HPV از قبیل نمونه هایی که باعث بروز زگیل های تناسلی و برخی انواع خاص سرطان می شوند ، محافظت کند. بیش از ۱۰۰ نمونه از انواع مختلف HPV ، وجود دارد. حتی اگر شما قبلاً به نوعی از HPV که باعث بروز زگیل در شما شده است ، مبتلا شده باشید ، باز هم واکسن می تواند از شما در برابر سویه های دیگر این ویروس محافظت کند.

دستورالعمل های اخیر صادر شده توسط سازمان غذا و دارو ، نشان می دهد که مردان و زنان در دامنه سنی تا ۴۵ سال ، می توانند برای محافظت از خود در برابر ویروس HPV واکسینه شوند.  HPV در واقع رایج ترین نوع STD بوده و می تواند باعث بروز سرطان های خاص و زگیل های تناسلی شود. بیش از ۱۴ میلیون عفونت HPV جدید ، هر ساله در کشور آمریکا اتفاق می افتد. واکسیناسیون ، بهتر است از سن ۹ سالگی آغاز شود ، ولی بیشتر افراد در سن ۱۱ الی ۱۲ سالگی به انجام واکسیناسیون اقدام می کنند.

اگر از نظر ارتباطات جنسی ، فعال هستید ، می توانید اقدامات زیر را بمنظور مراقبت از خودتان در برابر ابتلا یا انتقال HPV ، زگیل های تناسلی و سایر STD ها ، انجام دهید :

  • در زمان برقراری رابطه جنسی ، از کاندوم استفاده کنید.
  • واکسن HPV را دریافت کنید.
  • تست های منظم را انجام داده و درمان های مورد نیاز برای STD ها را انجام دهید.
  • در صورتی که به زگیل تناسلی مبتلا هستید ، حتماً موضوع را به شریک جنسی تان اطلاع دهید تا او نیز تست های لازم را انجام داده و در صورت نیاز از درمان مناسب بهره مند شود.
  • سعی کنید ارتباط جنسی خود را تنها به یک شریک جنسی محدود کنید.

چگونه می توان عوارض زگیل تناسلی را درمان نمود؟

زگیل های تناسلی ، اغلب به طور خودبخود ، از بین می روند. در برخی موارد نیز اندازه آنها بزرگ تر شده و تعداد آنها چند برابر می شود. روش های مختلفی وجود دارد که می توان بواسطه آنها ، عوارض ناشی از زگیل های تناسلی را درمان کرده و زگیل تناسلی را از بین برد. گاهی برای درمان این عوارض ، چندین درمان مورد نیاز است. در بیشتر موارد ، در طول درمان ، از داروی بی حسی برای بی حس کردن ناحیه درمان استفاده می شود. در طول دوره درمان ، پزشک به شما توصیه می کند که از برقراری روابط جنسی ، خودداری کنید.

پزشک یکی از روش های زیر را برای درمان عوارض زگیل تناسلی به شما توصیه می کند:

الکتروکاتری : یک جریان الکتریکی که زگیل را می سوزاند و آن را از بین می برد و عوارض ناشی از آن را نیز درمان می کند.

فریز کردن : در طول کرایوتراپی ، پزشک از نیتروژن مایع برای فریز و منجمد کردن و از بین بردن زگیل و عوارض ناشی از آن ، استفاده می کند.

لیزر درمانی : در این فرایند درمان عوارض زگیل تناسلی ، نور لیزر برای تخریب عروق خونی ریز واقع در داخل زگیل تناسلی مورد استفاده قرار گرفته و در واقع با تخریب و قطع کردن مسیر انتقال خون ، از رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به آنها جلوگیری می کند.

پروسیجر برش الکتروسرجیکال لوپ ( LEEP ) : با این روش ، پزشک از یک حلقه سیمی شارژ شده با انرژی الکتریکی ، برای برداشتن زگیل ها و درمان عوارض ناشی از آن استفاده می کند. این روش همچنین برای برداشتن زگیل ها در دهانه رحم زنان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

داورهای موضعی ( پوستی ) : دوره درمان زگیل های تناسلی و رهایی از عوارض آن ، یک دوره یک هفته ای الی دو هفته ای می باشد. در طول این مدت ، بیمار محلول شیمیایی تجویز شده توسط پزشک را بر روی زگیل ها مورد استفاده قرار می دهد. این مواد شیمیایی باعث می شوند که تاول هایی در زیر زگیل ها شکل گرفته و در نتیجه ، جریان خون به زگیل تناسلی ، متوقف می شود. به این ترتیب ، فعالیت زگیل و عوارض ناشی از آن ، متوقف می شود.

پزشک ، محلول TCA موضعی را در مطب خود بر روی زگیل تناسلی بیمار ، استعمال می کند.

جراحی : پزشک با روش جراحی ، زگیل تناسلی را می برد. این روش برای زگیل های بزرگ یا زگیل هایی که به درمان ، واکنش نشان نمی دهند ، توصیه می شود.

میزان شیوع عوارض زگیل های تناسلی چقدر است؟

طبق برآوردهای انجام شده ، ۴۰۰۰۰۰ نفر به زگیل های تناسلی و عوارض ناشی از آن مبتلا می شوند که از میان این تعداد ، بیشتر آنها در حال سپری کردن اواخر دهه اول و اوایل دهه دوم زندگی شان می باشند. ویروسی که باعث بروز این زگیل های تناسلی و عوارض ناشی از آنها می شود ، ویروس HPV نام دارد. تقریباً ۷۹ میلیون آمریکایی به HPV  مبتلا هستند. HPV دارای انواع بسیار زیادی بوده و این انواع در میان افراد مبتلا به آنها با نسبت های متغیر ، پخش شده اند. البته ، همه انواع ویروس های HPV باعث بروز زگیل های تناسلی نمی شوند.

چه نواحی از بدن ممکن است دچار این عارضه و عوارض ناشی از آن شود؟

زگیل های تناسلی می تواند نواحی زیر را دچار عفونت کرده و عوارض ناشی از این عفونت ، در این نواحی نمایان شود:

کشاله ران ( ناحیه بین شکم و ران )

داخل و خارج مقعد

لب ها ، دهان ، ربان  و گلو

آلت تناسلی مردان و کیسه بیضه ( کیسه ای که بیضه ها در آن قرار گرفته است )

واژن ( شامل بخش داخلی واژن ) لوب های واژن ( لابیای مینور و لابیای ماژور ) و دهانه رحم ( بافتی که واژن و رحم را به یکدیگر متصل می کند )

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...