| خانه 4 بلاگ 4 لیزر موهای زائد و سرطان

لیزر موهای زائد و سرطان

خرداد ۱, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

لیزر موهای زائد و سرطان راز جراحی

آیا ارتباطی میان لیزر موهای زائد و سرطان وجود دارد ؟ آیا اشعه لیزر برای سلامتی مضر است ؟ آیا انجام لیزر در ناحیه زیر بغل ، باعث بروز سرطان سینه می شود ؟ آیا ارتباطی میان لیزر مو زائد ناحیه بیکینی و بروز سرطان در خانم ها ، وجود دارد ؟ با توجه به گمانه زنی های زیادی که در زمینه تاثیرات لیزر موهای اضافی و ایجاد بستر برای رشد سلول های سرطانی در بدن افرادی که از این تکنولوژی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می کنند، وجود دارد. ممکن است برای افرادی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارند یا اینکه پیش تر از این روش استفاده کرده اند ، نگرانی هایی از بابت خطر ابتلا به سرطان در استفاده از این روش ، به وجود بیاید و سوالاتی مانند سوال هایی که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم ، در ذهن این افراد ایجاد شود.

با توجه به اینکه از بین بردن موهای زائد با لیزر ، یکی از موثرترین روش های از بین بردن موهای اضافی و مزاحم است و امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده؛ راز جراحی وظیفه خود می داند ، که در این مقاله رابطه بین لیزر موهای زائد و سرطان ، را بررسی کند ، تا بتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات علمی و دقیق در این زمینه ، به نگرانی های شما همراهان عزیز پایان دهد و بتوانید بدون دغدغه خاطر ، مناسب ترین روش را برای از بین بردن موهای زائد خود ، را انتخاب نمایید.

رابطه بین لیزر موهای زائد و سرطان

به دلیل پرطرفدار بودن این روش ، در میان افراد جامعه و نگرانی های زیادی ، که از بابت گمانه زنی های مختلف در ذهن مردم ایجاد شده ، اظهار نظر های بسیاری در این خصوص در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی توسط افراد مختلف ارائه شده است.

ولی در این مقاله می خواهیم به ارتباط میان لیزر موهای زائد و سرطان ، از دید متخصصان می پردازیم و نظر کارشناسی این متخصصان را ، در اختیار شما قرار دهیم. اما قبل از این که بخواهیم سرطان زا بودن اشعه لیزر را بررسی کنیم ، بهتر است ابتدا با تکنولوژی لیزر آشنا شویم.

لیزر مو زائد چیست ؟

لیزر ، اشعه نوری است که قدرت بسیار زیادی ، برای از بین بردن دائمی ریشه موها دارد. این اشعه قدرتمند ، هنگامی که به پوست تابانده می شود، از طریق بافت پوست، در فولیکول های مو نفوذ کرده و برای از بین بردن دائمی موها، پیاز مو را در آن ناحیه به صورت همیشگی می سوزاند. البته سوزاندن همیشگی پیاز مو ، در بیشتر موارد با یک جلسه درمانی محقق نمی شود و برای جلوگیری از رویش مجدد پیاز مو ، افراد باید هر چند ماه یک بار و به صورت منظم ، جلسات درمانی خود را پیگیری نمایند. مدت زمانی که مورد نیاز است تا موهای زائد به طور کامل از بین بروند ، در افراد مختلف متفاوت است و با توجه به فاکتور های هر فرد ، از قبیل رنگ پوست ، میزان ضخامت مو ، رنگ و جنس مو های زائد و دیگر عوامل ، توسط متخصص تعیین می شود.

آیا اشعه لیزر سرطان زاست ؟

درست است که پایه و اساس رفع موهای زائد با لیزر ، بر تاباندن اشعه استوار است؛ ولی اشعه لیزر ، اشعه ای ایمن و  بی خطر است. اشعه ای که در لیزر مورد استفاده قرار می گیرد ، اشعه ای غیر یونیزه است که می تواند با تولید پرتو های مناسب ، سبب نابودی فولیکول های مو شود. ساز و کار اشعه لیزر ، با اشعه های خطرناک و سرطان زای دیگر ، مانند اشعه ایکس ، کاملا متفاوت است. اشعه ایکس اشعه ای یونیزه است ، که می تواند از سطح بدن عبور نموده و با ایجاد تاثیرات مخرب ، در سلول های بدن و آسیب رساندن به دی ان ای فرد ، سبب ایجاد سرطان در او شود. ولی اشعه غیر یونیزه لیزر ، به هیچ عنوان نمی تواند از سطح پوست عبور کرده ، و در لایه های عمقی پوست نفوذ کند. در نتیجه اشعه لیزر ، نمی تواند به دی ان ای بدن فرد آسیب برساند و سبب جهش آن شود ، و تاثیر اشعه لیزر در بروز سرطان ، به طور کلی منتفی می باشد.

آیا سرطان از عوارض لیزر موهای زائد واژن است؟

لیزر های درمانی مانند اشعه ایکس که برای دیگر زمینه های پزشکی استفاده می شوند از پرتوهایی با اشعه یونیزه تشکیل شده اند. این پرتو ها علاوه بر فواید خود می توانند برای بدن مضراتی داشته باشند. اما اشعه لیزر رفع موهای زائد به هیچ عنوان یونیزه نیست. این اشعه تنها به فولیکول های مو اصابت کرده و نمی تواند از بدن عبور کند ؛ بدین ترتیب تاثیری در دیگر نواحی بدن ندارد و نمی تواند زمینه ساز سرطان باشد. طبق تحقیقات انجام شده بر لیزر موهای زائد و سرطان ، تا کنون گزارشی مبنی بر ایجاد سرطان وجود نداشته است. از این رو به عوارض لیزر موهای واژن تنها می توان به قرمزی ، التهاب و سوزشی اشاره کرد که تنها تا ساعاتی پس از انجام لیزر ادامه دارند و با رعایت مراقبت های لازم نیز از بین می روند.

آیا لیزر می تواند ، لایه های عمقی پوست را تحت تاثیر قرار دهد و به آن ها ، صدمه بزند ؟

معمولا در لیزر مو های زائد ، پالس انرژی تابانده شده بر روی پوست ، را به گونه ای تنظیم می کنند که تنها فولیکول های مو ، که در لایه سطحی پوست قرار دارند ، را تخریب نماید. بنابراین هیچ نگرانی بابت استفاده از لیزر ، در نواحی حساس بدن خانم ها ، مانند نواحی تناسلی و خط بیکینی وجود ندارد و  متعاقبا ، هیچ خطری از نظر ابتلا به سرطان یا آسیب دیدن سلول های این نواحی ، در آن ها وجود ندارد. طول موجی که در روش لیزر مورد استفاده قرار می گیرد ، به دلیل عدم آسیب رسانی به سلول ها و دی ان ای ، نمی تواند خطر بروز بیماری سرطان را ایجاد کند و در نتیجه تکنولوژی لیزر ، به عنوان یکی از ایمن ترین و موثر ترین روش های برای از بین بردن موهای زائد ، شناخته می شود.

آیا ممکن است لیزر ، سبب ایجاد سرطان پستان شود ؟

خطر بروز سرطان سینه ، پس از استفاده از لیزر در این ناحیه ، افسانه ای بیش نیست.  نظر متخصصان را در این زمینه جویا می شویم: “میزان عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست زیاد نیست ؛ از این رو این اشعه نمی تواند تاثیری در نسج پستان داشته باشد. تا کنون هیچ آزمایشی نتوانسته اثبات کند ، که رابطه ای میان لیزر موهای زائد و سرطان وجود دارد.”

از دیگر سوالات رایجی که مطرح می شود این است که آیا لیزر زیر بغل سرطان زاست ؟

در این بخش نظر متخصصان را در زمینه اصلاح موهای زائد زیر بغل و احتمال بروز سرطان سینه در اثر تحریک غده های زیر بغل ، می خوانیم: “در صورتی که روش های اصلاح موهای زائد ، مانند لیزر یا اپیلاسیون ، به صورت غیر بهداشتی انجام شوند ، ممکن است زمینه ساز ایجاد عفونت در ناحیه پوست زیر بغل شوند. این عفونت می تواند باعث بزرگ شدن غدد لنفاوی ، در این ناحیه شود. با بزرگ شدن این غدد ممکن است ، فرد دچار این ذهنیت شود که ، مشکلی در ناحیه پستان ایجاد شده است و پروسه تشخیص را زمانبر کند. ولی بزرگ شدن این غدد ، ارتباطی با سینه ها نداشته و به هیچ عنوان نمی تواند ، سبب بروز سرطان پستان در فرد شود.”

استفاده از لیزر ، چه عوارضی را می تواند در فرد ایجاد کند ؟

در صورتی که فرایند لیزر ، در یک کلینیک معتبر پوست و مو و توسط متخصصان ماهر ، انجام شود هیچ گونه عوارضی را برای فرد استفاده کننده در پی نخواهد داشت و تنها ممکن است ، در افرادی که دارای پوست های حساس هستند ، عوارض خفیف و موقتی مانند احساس سوزش ، قرمزی پوست و تغییر رنگ جزئی پوست را ایجاد کند ، که بعد از گذشت مدتی از بین می روند.

تنها نگرانی که از بابت این روش وجود دارد ، انجام آن در مراکز نامعتبر و غیر استاندارد است. زیرا لیزر کردن موهای زائد در این مراکز ، به دلیل عدم رعایت استاندارد های لازم برای تاباندن نور لیزر یا استفاده طولانی مدت و مستقیم اشعه لیزر در یک ناحیه از پوست ، ممکن است خطر بروز سوختگی پوست را افزایش دهد. ولی به هیچ عنوان ، خطراتی همچون بروز سرطان را در پی نخواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله تاثیرات اشعه لیزر ، را بر بدن بررسی کردیم و با ارائه دلایل منطقی و نظرات کارشناسان و متخصصان ، اثبات کردیم که لیزر ، فرایندی ایمن و بی ضرر بوده و نمی تواند ، سلامت شما را به خطر بیاندازد. برای عزیزانی که تمایل دارند ، از این تکنولوژی موثر برای ریشه کن کردن موهای زائد خود استفاده کنند ، گروه راز جراحی مقاله ای را با عنوان لیزر موهای زائد تهیه کرده و در آن ، همه اطلاعاتی را که قبل از انجام لیزر لازم است بدانید ، در آن گنجانده است. با خیال راحت و به کمک این روش شگفت انگیز ، رویای حذف دائمی موهای زائد خود را تحقق بخشید.

در صورت داشتن سوال می توانید، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...