| خانه 4 بلاگ 4 مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

تیر ۳۰, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

اکنون که با لیزر موهای زائد از شر موهای زائد و خسته شدن از اصلاح مو، وکس کردن و استفاده از موچین، خلاصی یافته اید، باید اقداماتی را در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ، جهت مراقبت از پوست و حفظ نتیجه به دست آمده از این روند انجام دهید.متخصص با تجربه که روند لیزر مو های زائد را برای شما انجام می دهد، دستورالعمل هایی را در قالب مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین شما نیز با رعایت صحیح این دستورالعمل ها، سهم خود را در کسب بهترین نتیجه از اجرای روند ایفا می کنید. ولی از آنجایی که گاهی برخی کلینیک های خدمات لیزر مو زائد به دلیل ضیق وقت یا دلایل دیگر این دستورالعمل های مراقبتی را در اختیار زیباجویان قرار نمی دهد، از اینرو راز جراحی تصمیم به جمع آوری یک پکیج کامل و جامع اطلاعاتی در این زمینه نموده است تا با پیگیری گردآوری پاسخ رایج ترین سوالاتی که برای زیباجویان در این حوزه زیبایی مطرح می شود، در ارائه اطلاعاتی مفید و ارزنده کسب شده در پی گفتگو با بهترین متخصصین از بین بردن موهای زائد با لیزر، نیاز شما عزیزان را مرتفع نماید.

ژیلت کردن بعد از لیزر موهای زائد

ژیلت بعد از لیزر

گاهی بین دو جلسه درمان برای لیزر مو زائد، موهایی بر روی پوست ناحیه تحت درمان رشد می کنند. در این مدت، استفاده از ژیلت برای برداشتن این موهای زائد از روی پوست، بلامانع بوده و در روند درمان لیزر مو زائد اختلالی ایجاد نمی کند.

با توجه به نحوه عملکرد لیزر، زیباجویان همیشه به استفاده از ژیلت قبل از هر جلسه از بین بردن موهای زائد با لیزر، بمنظور به حداکثر رساندن نتیجه درمان، تشویق می شوند. لیزر های استفاده شده در زدودن موهای زائد، ملانین ( رنگدانه ) موجود در فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهند. با ژیلت کردن پوست قبل از درمان، تمام مو ( و ملانین ) در زیر سطح پوست در نزدیکی ریشه، مورد هدف قرار گرفته و از بین بردن موی زائد به شکل موثرتری انجام خواهد پذیرفت.

بنابراین ژیلت کردن بین جلسات رفع موهای زائد با لیزر ، ایده خوبی بوده و هیچ تاثیر منفی بر روی نتیجه درمان بر جای نخواهد گذاشت.

نکاتی در خصوص استفاده از ژیلت، قبل و بعد از لیزر موهای زائد

شما می توانید قبل و بعد از انجام این روش دائمی از بین بردن موهای زائد، از ژیلت استفاده کنید، ولی فوت های کوزه گری وجود دارد که می تواند به شما در کسب بهترین نتیجه از درمان و مراقبت از پوست کمک کند.

ژیلت کردن قبل از لیزر موهای زائد

  • از ژیلت استفاده کنید- از وکس یا موچین یا کرم های موبر استفاده نکنید.
  • شب قبل از درمان، ژیلت کنید.
  • بعد از ژیلت کردن، از مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • اگر به ژیلت حساسیت دارید از ریش تراش استفاده کنید.

ژیلت کردن بعد از لیزر موهای زائد

  • چند روز بعد از لیزر ، برای ژیلت کردن، دست نگه دارید.
  • برای لایه برداری پوست، بعد از لیزر مو زائد، ۴ تا ۵ روز دست نگه دارید.
  • با توجه به کاهش موهای زائد در نتیجه قرار گرفتن تحت انجام لیزر ، عادات ژیلت کردن خود را تغییر داده و دفعات استفاده از آن را کاهش دهید.

چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟

در حالت ایده آل باید تا ۲۴ ساعت بعد از درمان، برای دوش گرفتن بعد از لیزر دست نگه دارید، ولی در مواقع اضطرار حداقل ۶ تا ۸ ساعت بعد از درمان می توان دوش گرفت. از ساییدن ناحیه درمان، استفاده از اسفنج های شستشوی بدن یا لیف کشیدن بر روی ناحیه درمان شده جداً خودداری کنید.

استفاده مستقیم از آلئوورا بعد از دوش گرفتن می تواند به پوست در بهبود بعد از لیزر کمک کند. این محصول را در یخچال نگه دارید تا خنک شود. سپس می توانید از مزایای تسکین دهنده آن بهره مند شوید.

دوش گرفتن بلافاصله بعد از جلسه لیزر توصیه نمی شود. وقتی شما درمان لیزر را دریافت می کنید، پوست شما برای یک دوره ۲۴ تا ۴۸ ساعته به حرارت حساس خواهد بود. پوست را خنک نگه دارید و از زدن عطر یا ادکلن یا محصولاتی از این دست در طول این دوره بر روی پوست خود خودداری کنید. شما می توانید بعد از لیزر کردن موهای زائد دوش بگیرید، ولی بهتر است تا روز بعد از جلسه درمان، دست نگه دارید. دمای آب را بمنظور اجتناب از ایجاد حساسیت در پوست، در سطح ملایم نگه دارید.

بعد از لیزر بیکینی می توان رابطه داشت؟

یکی از سوالات متداول مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد ناحیه بیکنی رابطه زناشویی می باشد، لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه بیکینی یکی از روند هایی است که تکمیل آن به شش تا هشت جلسه درمان با فواصل شش تا هشت هفته ای زمان نیاز دارد. نتایج بدست آمده از لیزر ناحیه بیکینی تقریباً دائمی می باشد و بخش عمده ای از دغدغه زنان در زمان داشتن رابطه جنسی را رفع می نماید. البته جلسات نگهداری نتیجه درمان، یک یا دو بار در سال باید انجام پذیرد.

بعد از لیزر موهای زائد بیکینی باید از عرق کردن این ناحیه حداقل به مدت ۲۴ ساعت به منظور اجتناب از بروز حساسیت، خودداری کنید. این بدان معناست که یک روز از انجام فعالیت جنسی به خود مرخصی داده و وارد رابطه جنسی نشوید.

خارش بعد از لیزر موهای زائد

بعد از درمان لیزر، پوست شما دچار حس خارش می شود، ولی باید در برابر این حس خارش مقاومت کرده و از خاراندن پوست در ناحیه درمان خودداری کنید. از آنجاییکه پوست شما بسیار حساس است، حتی یک خارش دادن کوچک می تواند باعث ایجاد حساسیت در آن شده و پوست شما را قرمز و ملتهب نماید. از مرطوب کننده چندین بار در روز استفاده کنید. این کار می تواند به هیدراته شدن پوست و کاهش حس خارش در ناحیه درمان کمک کند و یکی از نکات مربوط به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می باشد.

درمان خارش بعد از لیزر

همانطور که در متن فوق اشاره کردیم خارش و التهاب بعد از لیزر کردن موهای زائد امری طبیعی و عادی می باشد. این خارش و التهاب ممکن است تا یک روز بعد از لیزر کردن نیز ادامه پیدا کند. افراد بسیار زیادی هستند که این احساس را همانند حسی می دانند که بعد از استفاده از ژیلت برای از بین بردن مو های زائد بدن و رشد مجدد مو به وجود می آید. اما راه حل آن چیست؟ در صورتی که چنین مشکلی برایتان به وجود آمد بهتر است از دست زدن به پوست ناحیه تحت درمان ، تحت هر شرایطی خودداری کنید تا پوستتان آسیب نبیند و پس از آن از کمپرس آب یخ و نرم کننده های مناسب استفاده نمایید.

التهاب به وجود آمده معمولا بعد از گذشت ۲۴ ساعت از بین می رود اما چنانچه از این مدت زمان بیشتر شد ، بهتر است به متخصص پوشت خود اطلاع دهید تا وی دستورالعمل های را متناسب با مشکل شما ارائه دهد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی - راز جراحی

به منظور به حداقل رساندن تاثیرات جانبی، باید یک طرح مراقبت صحیح را دنبال کنید. افرادی که از ناحیه درمان، مراقبت صحیح به عمل نمی آورند، ممکن است تاثیرات جانبی شدیدتری را تجربه کرده و دچار اسکار یا تاول شوند.

اولین و مهم ترین نکته، این است که باید از قرار دادن ناحیه درمان در معرض نور خورشید خودداری کنید. این شامل تابش طبیعی و مصنوعی می باشد. هر دو مورد می تواند تاثیرات معکوسی را بر جای گذارد.

در روزهای بعد از درمان، باید لباس های گشاد بپوشید. باید از رفتن به استخر، وان آب داغ، اتاق های بخار، یا دیگر فعالیت هایی که باعث عرق کردن شدید شود، خودداری کنید.

همچنین از مورد استفاده قرار دادن آب بسیار گرم یا بسیار سرد نیز خودداری کنید.

حتماً در خصوص طرح مراقبت بعد از درمان با تکنسین خود قبل از درمان گفتگو کنید تا از آنچه می توان در طول این دوره انتظار داشت، اطلاع داشته باشید.

شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد

شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد قبل از خواب شب طبق روال نرمال بلامانع می باشد. البته این شستشو باید با ملایمت انجام گرفته و از مواد تمیز کننده ملایم استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه باید از بالا رفتن حرارت پوست در دوره بعد از لیزر باید اجتناب شود، بهتر است آب با دمای ملایم را برای شستشوی صورت خوذ انتخاب کنید.

پوست به مدت ۲۴ ساعت بعد از درمان لیزر، حساس می باشد بنابراین مراقبت از آن از جمله نحوه شستشو دادن آن بدون ایجاد مشکلات ایجاد حساسیت، بسیار حائز اهمیت است.

کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد

همگی ما درباره تاثیرات زیانبار خورشید و اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب شنیده ایم. البته، فراموش کردن استفاده هر روزه از کرم ضد آفتاب با SPF30 بخصوص در روزهای ابری، روزهای زمستانی و روزهای غیر آفتابی امری طبیعی می باشد. تکنسین های با تجربه در مراکز لیزر همیشه زیباجویان را به مراقبت از پوست در برابر تاثیرات زیانبار نور خورشید تشویق می کنند.

هر دو نوع اشعه نور خورشید ( UVA و UVB ) به طور بالقوه به پوست آسیب وارد می کنند. اشعه های UVA از طریق نفوذ در لایه های پوست و کند کردن توانایی بدن برای تولید کلاژن، باعث پیری زودرس شده و به تدریج چین و چروک ها را بر روی پوست شکل می دهند. اشعه های UVB مسئول سوختگی پوست می باشند. از آنجاییکه سوختگی ، اغلب پوست را در برابر رشد سرطان های پوستی آسیب پذیر می نماید، می تواند بسیار خطرناک باشد.

بر اساس گزارش آژانس حفاظت های زیست محیطی  (EPA ) در خصوص حفاظت در برابر نور خورشید، مولفه های معدنی خاص کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، نه تنها برای پیشگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید مفید می باشند، بلکه برای ایجاد شرایط بهتر بهبود پوست نیز موثر هستند. زینک اکساید یک ترکیب فیزیکی در کرم ضد آفتاب است که از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب از طریق منعکس کردن آن محافظت می نماید. همچنین در تسکین حس خارش جزئی در پوست موثر می باشد.

کندن موها بعد از لیزر موهای زائد

شما نباید موهای شل و سست شده را بعد از رفع مو زائد با لیزر، بکنید. این کار چرخه رشد مو را مختل می نماید. وقتی موها سست می شوند، این بدان معناست که مو در چرخه کند شدن رشد خود قرار گرفته است.

اگر مو قبل از رسیدن به مرحله مرگ طبیعی کنده شود، رشد مو دوباره تحریک می شود. این درست مثل وقتی است که مو از ریشه در آورده می شود و خون به سمت ریشه هدایت شده و رشد مجدد آن را تحریک می نماید.

این دقیقاً بر عکس هدفی است که در لیزر مو زائد دنبال می شود. لیزر با مورد هدف قرار دادن ریشه ها، مانع رسیدن خون به فولیکول ها شده و در نتیجه آنها را ضعیف می نماید. در نهایت موها نازک و نازک تر شده و رشد آنها متوقف می شود.

اگر شما موها را با موچین بیرون بکشید، چرخه و فاز رشد را مختل می نمایید و نتیجه درمان به این ترتیب لغو می شود. در نتیجه انجام درمان های بعدی نیز بی تاثیر خواهد بود.

باید اجازه بدهید تا موها، خودبخود فرو بیافتند. چند هفته بعد از درمان، موهای مرده به طور خودبخود شروع به ریزش خواهند کرد.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

اگر لیزر موی زائد به درستی انجام شود، باعث تیرگی پوست نخواهد شد. البته در برخی موارد که در آن دستگاه های نامناسب مورد استفاده قرار می گیرند، پوست می تواند بعنوان یک مکانیسم دفاعی، در برابر حرارت، رنگدانه هایی را تولید کند. اما با انتخاب یک دستگاه مناسب و استفاده از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، این درمان برای تمام انواع پوست ها، بی خطر و موثر خواهد بود.

در آمدن مو بعد از لیزر

لیزر یک گزینه درمان رایج در میان زنان و مردان می باشد. دلیل آنها برای بهره مندی از این روش درمان، خلاصی از شر موهای زائد و خداحافظی کردن همیشگی با آنها می باشد. این روند درمان به شکلی بی خطر و موثر، نتایج دراز مدتی را در خصوص از بین بردن موهای زائد در سراسر صورت و بدن خلق می نماید.

در هر درمان، رنگدانه ها در فولیکول های مو مورد هدف قرار گرفته و نهایتاً موها می میرند و به طور خودبخود فرو می افتند. بافت اطراف ناحیه درمان شده به طور کامل دست نخورده باقی مانده و هیچگونه آسیبی متوجه آن نمی شود.

رفع موهای زائد با لیزر فرایندی است که فاز رشد طبیعی مو را مختل می نماید. تکنسین شما با زمان بندی ویژه متناسب با ناحیه درمان و ویژگی های پوست شما، این فاز رشد را با لیزر، مختل نموده و نهایتاً توقف موها در ناحیه تحت درمان اتفاق می افتد. بنابراین بر خلاف سایر روش های از بین بردن موهای زائد از قبیل اصلاح کردن ، وکس کردن، استفاده از کرم های موبر یا موچین، موها در تکنولوژی لیزر قابلیت رشد خود را از دست داده و شما برای همیشه از شر آنها خلاص می شوید.

استفاده از کمپرس سرد پس از لیزر مو زائد

یکی از نکات مراقبت های بعد از لیزر مو های زائد این است که بعد از انجام ان باید از کمپرس یخ استفاده کنید. بعد از لیزر کردن مو های اضافه بدن خود ممکن است کمی درد و التهاب را تجربه کنید. از همین رو بهترین و مجرب ترین متخصصان پوست توصیه می کنند برای کنترل و کاهش این التهاب و درد از کمپرس یخ استفاده کنید. البته بهتر است به یاد داشته باشید که نباید کمپرس سرد را به صورت مستقیم با پوست تماس دهید و بیش از حد بر روی پوست بگذارید. برای این کار بهتر است از یک دستمال تمیز استفاده کنید و هر ساعت برای چند دقیقه کمپرس را بر روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.

از صدمه دیدن پوست خود جلوگیری کنید!!

در زمان رفع مو های زائد با استفاده از دستگاه لیزر به صورت انتخابی به فولیکول های موی خود اسیب می زنید تا از کار بیافتند. وظیفه اصلی این فولیکول ها رشد مو ها هستند. به همین دلیل اگر از کار بیافتند رشد مو ها به طور کامل یا برای مدت زمان طولانی متوقف می شود. پس می توانیم بگویم در لیزر ما به پیاز مو و فولیکول های مو آسیب می رسانیم پس از همین رو باید مراقب باشیم تا چندین روز بعد از پروسه درمان به فولیکول ها اسیب جدی تری وارد نکنیم. از همین رو توصیه می شود تا چندین روز بعد از کارهایی مثل وکس ، الکترولیز ، تاتو و روش های جوانسازی همانند هایفو اجتناب فرمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...