| خانه 4 بلاگ 4 مراقبت های بعد از لیپوساکشن

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

افراد بسیاری وجود دارند که با چربی های اضافه و سرسخت در بدن خود، دائم در حال کشمکش هستند. ورزش و رژیم غذایی نیز نتوانسته است مشکل آن ها را حل کند. خوشبختانه، عمل لیپوساکشن به عنوان یک درمان موثر، قادر است این چربی های سرسخت را از بین ببرد. بیشتر بیماران بعد از قرار گرفتن تحت این جراحی، از نتیجه جراحی خود بسیار راضی و خشنود هستند. بمنظور حفظ این حس خوب رضایتمندی از اندام تازه شکل داده شده، پزشک، دستورالعمل هایی را در قالب مراقبت های بعد از لیپوساکشن برای بیمار خود تجویز می کند که رعایت دقیق و همیشگی آنها می تواند فرد را از نعمت داشتن اندامی زیبا، برای همیشه بهره مند سازد در این مقاله راز جراحی به برخی از آن ها پرداخته ایم.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن - راز جراحی

نکات و مراقبت های بعد از لیپوساکشن

  • رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن

هر چند بعد از این جراحی ، دنبال کردن یک رژیم غذایی سخت لزومی ندارد، ولی قطعاً غذاهایی هستند که می توانند تاثیرات منفی را بر روی نتیجه روند بر جای گذارند. غذاهای فرآوری شده و منجمد، باید تا حد امکان از گزینه های روزمره حذف شوند. همچنین، نوشیدنی های شیرین از قبیل نوشابه و آبمیوه نیز جزو این موارد محسوب می شوند.

قند، کربوهیدرات های ساده و چربی های اشباع شده، گروه دیگری از غذاهایی هستند که باید در طول دوره ریکاوری، در رژیم غذایی شما به حداقل رسانده شوند. چربی های حیوانی برای ماندگاری نتیجه، مضر می باشند. بنابراین در مصرف گوشت گاو و پرندگان خصوصاً در مواردی که پوست آن جدا نشده است، دقت کنید. همچنین محصولات لبنی از قبیل شیر و پنیر هم شامل این قاعده می شوند.

بمنظور دستیابی به بهترین نتیجه از انجام این روش، استراتژی های قابل اطمینان را مورد استفاده قرار دهید. برای مثال به جای استفاده از منبع پروتئین گوشتی، منابع دیگر مثل برنج یا لوبیا را برای تامین پروتئین مورد نیاز خود انتخاب کنید. سبزیجات، گروه دیگری از مواد غذایی هستند که مصرف آنها به دلیل تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن، مورد تاکید می باشد. غلات به افزایش متابولیسم و سرعت بخشیدن به روند بهبود کمک می کند. میوه هایی از قبیل انگور و توت فرنگی، تاثیر مثبت شگفت انگیزی را بر جای می گذارند.

یک روش آسان و موثر دیگر، تفکیک کردن وعده های غذایی به وعده های کوچک و متعدد در طول روز می باشد. با این کار می توانید متابولیسم را افزایش داده و کالری را با سرعت بیشتری بسوزانید و از شکل گیری مجدد توده های چربی جلوگیری کرده و در عین حال، احساس گرسنگی نکنید. یک ساختار وعده غذایی خوب، شامل ۵ تا ۷ وعده کوچک و در عین حال، انتخاب گزینه های غذایی سالم می باشد.

  • عزیمت به منزل بعد از جراحی لیپوساکشن

قبل از جراحی لیپوساکشن، بعنوان یکی از اقدامات قبل از جراحی، باید با یکی از دوستان یا نزدیکان خود، در خصوص بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی و بازگرداندن شما به منزل، و همراهی کردن و مراقبت از شما حداقل در روز بعد از جراحی، هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

  • نوشیدن آب بعد از لیپوساکشن

نوشیدن آب نه تنها مزایای مستقیمی از قبیل پاکسازی پوست و گوارش بهتر را به همراه دارد، بلکه می تواند به کنترل گرسنگی نیز کمک کند. آبرسانی به بدن، یک روش ساده برای حفظ نتایج روند و نیز بهبود سلامت کلی تان می باشد. افرادی که این عمل را انجام داده اند، باید روزانه، معادل نصف وزن خود بر مبنای اونس، آب بنوشند. برای مثال اگر وزن شما ۶۸ کیلوگرم است، باید روزانه دو لیتر آب بنوشید.

خوابیدن بعد از لیپوساکشن - راز جراحی

  • خوابیدن بعد از لیپوساکشن

دراز کشیدن می تواند باعث وارد آمدن فشار به زخم ها و طولانی کردن روند بهبود شود. بهتر است به این نکته از مراقبت های بعد از لیپوساکشن دقت کنید که در زمان استراحت کردن، بدن را در موقعیتی قرار دهید که به بخیه ها فشاری وارد نشده و تحت کشش قرار نگیرند. رکلاینر یا صندلی راحتی، بهترین گزینه برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به بدن، می باشد. با قرار گرفتن بر روی صندلی راحتی، ایده آل ترین موقعیت را خواهید داشت. اگر رکلاینر ندارید، می توانید خودتان با قرار دادن چند بالش بر روی کاناپه یا تخت، موقعیتی مشابه با رکلاینر را بوجود آورید.

  • نوشیدن الکل و استعمال سیگار بعد از عمل لیپوساکشن

سیگار به طور کلی بر روی روند بهبود، عملکرد قبل و ریه تاثیر منفی بر جای گذاشته و باعث افزایش خطر بروز عفونت شده و بهبود زخم را به تعویق می اندازد. بیماران باید ۴ هفته قبل از جراحی ، استعمال سیگار را ترک کنند. دوره ترک سیگار برای بعد از جراحی، طولانی تر است. بیماران غیر سیگاری، در مقایسه با بیماران سیگاری، به مراتب عوارض جانبی بعد از عمل بسیار کمتری را تجربه می کنند. نیکوتین و مونوکسید کربن موجود در سیگار، سطح اکسیژن را کاهش داده و خطر مشکلات مربوط به قلب را تا حد زیادی بالا می برد. سیگار کشیدن با آسیب زدن به ریه، مانع جریان صحیح هوا شده و سیستم ایمنی بدن را نیز کاهش داده و احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد. همچنین سیگار می تواند مانع رسیدن مواد مغذی مورد نیاز برای بهبود، به نواحی مورد هدف در فرایند ریکاوری شود.

مثل سایر روندهای جراحی دیگر، در مراقبت های بعد از لیپوساکشن نیز حداقل تا یک هفته مجاز به نوشیدن الکل نیستید. علت این است که الکل در روند بهبود اختلال ایجاد کرده و خون را رقیق نموده و احتمال کبودی را بالا می برد. بعد از جراحی، بدن دهیدراته است و الکل نیز تاثیر دهیدراسیون را تشدید می کند. با این توضیحات می توانید خودتان حدس بزنید که نوشیدن الکل بعد از روند جراحی، تا چه اندازه می تواند برای بدن مضر باشد.

  • پوشیدن گن بعد از لیپوساکشن

پوشیدن گن بعد از لیپوساکشن - راز جراحی

پوشیدن گن بعد از این روش جراحی ، به بدن در داشتن یک ریکاوری خوب و احساس راحتی در طول روند بهبود کمک می کند. بدن به طور طبیعی، در طول ریکاوری، مایعات تولید می کند. این مایعات گاهی به دام افتاده و در یک جا جمع می شوند و در نتیجه باعث بروز تورم و درد می گردند. گن با وارد آوردن یک فشار ملایم، از شکل گیری این مایعات جلوگیری کرده و به بدن در جذب آن کمک می کند. همچنین پوشیدن گن در بهبود کبودی و جلوگیری از شکل گیری اسکار نیز بسیار موثر است. گن باید بلافاصله بعد از درمان، تا زمان تکمیل روند ریکاوری و مراقبت های بعد از لیپوساکشن ، یعنی تا چند هفته بر تن شود. ساعاتی که باید در طول آنها در طی روز، گن بر تن شود، توسط پزشک، تجویز می شود.

  • ورزش کردن بعد از لیپوساکشن

لازم است به خاطر داشته باشید که این روش جراحی ، یک روند کاهش وزن دائمی نیست، بلکه فرایندی برای خلق کانتور و شکل دهی به بخش های مختلف بدن محسوب می شود. پس از گذر یک دوره ۶ هفته ای از جراحی ، می توانید ورزش های سنگین را آغاز کنید. قبل از این دوره، باید با بدن خود به ملایمت رفتار کرده و فعالیت های ورزشی را در سطح بسیارسبک نگه دارید. بهترین شکل ورزش های هوازی، شامل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و ایروبیک می باشد، ولی ورزش های ساده دیگری نیز برای ناحیه شکم وجود دارد که می توانید اجرا نمایید. بدون ورزش منظم و دنبال کردن یک رژیم متوازن، احتمال بازگشت چربی، وجود خواهد داشت.

  • مدیریت ترشحات از ناحیه درمان لیپوساکشن

گاهی حجم زیادی از ترشحات آغشته به خون از برش های کوچک ناحیه درمان، در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول بعد از جراحی لیپوساکشن، خارج می شود. به طور کلی، هر قدر ترشحات بیشتر باشد، کبودی و تورم، کمتر خواهد بود. در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول پد های جاذب بر روی ناحیه درمان شده، در زیر گن، قرار داده می شود. بعد از اینکه بخش عمده ای از ترشحات متوقف شد، بیمار می تواند همچنان در ناحیه برش، که هنوز حجم جزئی از ترشح در آن ادامه دارد، از پدهای استریل استفاده کند.

  • مراقبت از زخم ها پس از لیپوساکشن

بر حسب ترجیح جراح، شما می توانید پانسمان خارجی در ناحیه درمان را ۲۴ الی ۷۲ ساعت بعد از جراحی بردارید. زخم ها، گاهی باز مانده و گاهی با بخیه بسته می شوند. اگر چسب یا استری استریپ بر روی برش ها گذاشته شده بود، به هیچ وجه به آنها دست نزنید. این چسب ها باید به حال خود رها شوند تا خودبخود از روی زخم جدا شده یا به دست پزشک، برداشته شوند.

برخی جراحان به بیمار اجازه می دهند که ۲۴ ساعت بعد از جراحی، دوش بگیرند. برخی دیگر نیز به واسطه تاکید به بر تن داشتن گن و اجتناب از خیس شدن استری استریپ ها، این مدت را تا ۲ الی ۳ روز اعلام می کنند. در زمان دوش گرفتن می توانید بر روی ناحیه درمان، بدون اینکه آنها را مالش دهید، ترکیب آب و صابون جاری کنید. شما باید بعد از استحمام، ناحیه درمان را با حوله ای تمیز به آرامی خشک کنید.

  • حمام کردن

می توانید ۴۸ ساعت بعد از جراحی ، دوش بگیرید. در صورت احساس سرگیجه، از یکی از اعضای خانواده بخواهید تا در کنار شما باشد. همچنین باید از دوش گرفتن با آب بسیار داغ یا بسیار سرد خودداری کنید. سعی کنید دمای آب را در سطح ولرم نگه دارید. بعد از دوش گرفتن بلافاصله مجدداً گن را بر تن کنید.

  • ماساژ

ماساژ ملایم ناحیه درمان با ابزاری به نام رولر ( غلتک) حائز اهمیت است. البته این کار تا قبل از محو شدن کامل کبودی توصیه نمی شود. یک الی دو هفته بعد از جراحی بهترین زمان برای ماساژ ناحیه درمان می باشد.

سخن آخر

این روش از بین بردن چربی های بدن و لاغری یک ابزار قدرتمند برای شکل دهی بدن می باشد، اما نمی تواند برای شما معجزه کند. بنابراین، بمنظور دستیابی به نتیجه ای مطلوب و مهم تر از آن، حفظ نتیجه به دست آمده، باید اقدامات مناسب در سبک زندگی، از قبیل ورزش و خواب کافی، رژیم غذایی مناسب را با دقت دنبال کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...