| خانه 4 بلاگ 4 هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

تیر ۲۰, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۶ دیدگاه ها

لمینت دندان به عنوان یک پروسه زیبایی در حوزه دندان پزشکی ، می تواند لبخند بسیار زیبایی را برایتان به ارمغان بیاورد. البته پروسه های زیبایی دندان تا حدودی هزینه بر بوده و افراد هنگام مراجعه به کلینیک یا مطب دندان پزشکی و اطلاع از قیمت پروسه های مختلف ، همچون هزینه لمینت دندان ، برای تصمیم گیری نهایی کمی دچار تردید می شوند. البته بالا بودن هزینه ها بی علت نیست و با توجه به موارد دخیل در پروسه ، تعیین می گردند. راز جراحی در قالب این مقاله جزئیات مربوط به مبالغ پرداختی بابت لمینت را بررسی کرده و در اختیارتان قرار داده است.

هزینه لمینت دندان

پروسه لمینت کردن دندان ها یکی از فرایندهای بسیار محبوب میان افرادی است که تمایل دارند به لبخندی زیبا دست یابند. چرا که نتیجه حاصل از آن بسیار طبیعی می باشد. اما خیلی از کسانی که تصمیم به انجام لمینت می گیرند ، با اطلاع از قیمت آن ، عقب نشینی می کنند. در ادامه پیرامون این مسئله که چرا هزینه پرداختی پروسه مذکور زیاد است و در مورد این که آیا راهی برای آسان تر شدن روند پرداختی وجود دارد یا خیر ، توضیحاتی داده شده است. پیشنهاد می شود خواندن آن را از دست ندهید!

این سوال همیشگی برای متقاضیان پیش می آید : چه عواملی در قیمت نهایی که از سوی دندان پزشک اعلام می شود ، دخالت دارند؟ جدا از موارد معمول مثل حق الزحمه دندان پزشک ، نوع لمینت انتخابی ، اقدامات درمانی انجام شده بر روی دندان ها پیش از لمینت و دشواری پروسه از جمله این موارد هستند.

شایان ذکر است که هزینه پرداختی برای افراد مختلف ، یکسان نیست ؛ چرا که ناهنجاری ها و قالب دندان های مراجعه کنندگان ممکن است با یکدیگر مغایرت داشته باشند. بر فرض مثال مشکلات دندانی یک شخص زیاد بوده و باید در وهله اول تحت چندین پروسه درمانی قرار گیرد. از این رو ، بخش عمده ای از مبلغ تعیین شده را بابت روندهای درمان ناهنجاری های دندانی خرج می کند. پس هرچه دندان های سالم تری داشته باشید از هزینه های جانبی که در نهایت همه تحت عنوان قیمت کلی هزینه لمینت دندان ها پرداخت خواهد شد ، کاسته می شود.

قیمت انواع لمینت دندان

اگر مقالات مرتبط با پروسه های زیبایی دندان در راز جراحی را مطالعه کرده باشید ، می دانید که انواع لمینت در دو اصلی دسته پورسلین و کامپوزیت قرار می گیرند. البته لومینیرز هم نوعی از لمینت محسوب می شود.

با توجه به مزایای برتر نوع پورسلین ، از جمله دوام و استحکام بالای آن، در قیاس با نوع کامپوزیت قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده است. کامپوزیت دندان به عنوان یک نمونه اقتصادی از روندهای زیباسازی دندان ها در نظر گرفته می شود. بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن هزینه هر واحد کامپوزیت ، این نوع از لمینت را برای دندان های خود بر می گزینند.

می توان این مورد را هم در نظر گرفت که پروسه لمینت پورسلین کمی طولانی تر و دشوار تر می باشد ؛ بنابراین بالا بودن هزینه ناشی از آن معقول به نظر می رسد.

هزینه اقدامات درمانی پیش از لمینت

فاکتور دیگری که در متفاوت بودن هزینه ها میان افراد مختلف تاثیرگذار است ، پروسه های درمانی دندان می باشد. برای آن که نتیجه حاصل از لمینت بسیار مطلوب و رضایت بخش حاصل شود ، مستلزم این امر است که روکش به درستی بر روی دندان های طبیعی شخص اتصال یابد. حال اگر دندان های او دچار ناهنجاری هایی باشند ، مشخصاً نحوه اتصال لمینت را تحت تاثیر قرار می دهند.

بنابراین لازم است پیش از اقدام برای هرگونه روند زیباسازی دندان ، مشکلاتی مانند پوسیدگی ، نامرتب بودن دندان ها ، ترک یا شکستگی ، بیماری های مربوط به لثه و موارد دیگری از این قبیل را برطرف سازند. موارد مذکور خود با توجه به شدت ناهنجاری ، روندهای درمانی متفاوتی را همچون ، ارتودنسی ، جراحی ، عصب کشی ، پر کردن دندان ها و غیره را می طلبند که هر کدام هزینه ای جدا و متفاوت را شامل می شوند. هرچه به روند درمانی بیشتری نیاز باشد ، هزینه لمینت دندان نیز افزایش می یابد.

بابت همین امر ، دندانپزشک ابتدا معاینات لازم را انجام داده ، پروسه های مورد نیاز را برایتان شرح می دهد و در نهایت با یک جمع بندی کلی هزینه دقیق را به شما اعلام می کند.

توصیه می شود به دلیل افزایش هزینه به جهت درمان دندان ها پیش از لمینت ، از قرارگیری تحت فرایندهای درمانی صرف نظر نفرمایید؛ زیرا در این صورت نه تنها نتیجه خوشایندی از پروسه لمینت بدست نمی آید بلکه امکان دارد مشکلات دندان را وخیم تر کرده و حتی دندان های سالم را خراب کند. بدین نحو پول و زمانی که صرف کردید بی اثر می شود.

هزینه لمینت دندان در شهرهای مختلف

حتماً تا الان با این مسئله مواجه شدید که هزینه لمینت در شهرهای متفاوت کمی با یکدیگر مغایر هستند. سوال پیش می آید که دلیل این امر چه چیزی می تواند باشد؟

توانایی مالی و متوسط حقوق افرادی که در یک شهر زندگی می کنند تا حدودی می تواند بر روی مبالغی که دندان پزشکان و کلینیک ها برای پروسه های زیبایی تعیین می کنند ، اثر گذار واقع شود. بدین صورت انتظار می رود قیمت لمینت دندان در مشهد ، تهران ، اهواز ، اصفهان که به عنوان کلان شهرها شناخته می شوند در مقایسه با شهرهای کوچک و کم جمعیت تر ، بالاتر باشد.

البته در مناطق مختلف یک شهر نیز امکان دارد مبلغ اعلام شده از سوی دندانپزشکان با یکدیگر یکسان نباشد. محل جغرافیایی مطب یا کلینیک دندانپزشکی نیز بالا یا پایین بودن قیمت را تحت الشعاع قرار می دهد.

هزینه لمینت دندان در تهران

کلینیک های دندانپزشکی معتبر بسیاری در تهران وجود دارند که خدماتاصلاح طرح لبخند با ونیر دندان را با موفقیت بالایی انجام می دهند. هرچه کلینیک دارای سابقه طولانی مدت باشد و از از پرسنل و تیم پزشکی حرفه ای تشکیل شده باشد و همچنین در منطقه خوبی از تهران قرار گرفته باشد ، هزینه بیشتری را برای ارائه خدمات دندانپزشکی نظیر لمینت ، ایمپلنت ، کامپوزیت و غیره دریافت می کند. علاوه بر این موارد نوع لمینت ، تعداد دندان ها ، تخصص دندانپزشک ، هزینه لابراتور ، دستمزد متخصص و دستیار ، تجهیزات مورد استفاده و غیره از مواردی هستند که در تعیین قیمت لیمنت در تهران نقش دارند. بر خلاف تصور هزینه اصلاح طرح لبخند در تهران آنچنان گران قیمت نیست و با توجه به نوع متریال مصرفی و تعداد مورد نیاز برای لمینت ، قیمت آن متغیر است. بهترین متخصص دندانپزشکی به شما در انتخاب نوع ونیر متناسب با فرم دهان و دندان کمک می کند. همچنین بسیاری از کلینیک ها طرح های ویژه مخصوصی دارند و یا در جشنواره هایی که به مناسبت های مختلف برگزار می کنند ، تخفیف های ویژه ای را برای مراجعه کنندگان در نظر می گیرند.

قیمت لمینت دندان در مشهد

مانند سایر تعریفه های دندانپزشکی نظیر هزینه ارتودنسی ، قیمت ایمپلنت دندان و غیره که نمی توان به صورت دقیقی هزینه آن را مشخص کرد ، در خصوص قیمت لمینت دندان در مشهد نیز این موضوع صادق است. به همین دلیل توصیه می شود اگر در شهر مشهد سکونت دارید بعد از انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در مشهد به آن مراجعه کنید تا بعد بررسی وضعیت دندان های شما و انتخاب نوع ونیر و تعداد دندان هایی که قصد انجام لمینت را دارید ، هزینه نهایی به شما اعلام شود. جنس و ترکیبات به کار رفته در ساخت روکش ها متفاوت بوده و ماندگاری مختلفی دارند. همین مسئله موجب تفاوت قیمت انواع لمینت های دندانی می شود.

قیمت لمینت دندان در شیراز

برای اطلاع از تعرفه لمینت دندان در شیراز باید نوع روکش و کیفیت و ماندگاری آن را در نظر بگیرید. روکش های سرامیکی در مقایسه با روکش های کامپوزیتی از هزینه بالاتری برخوردار هستند. اگر تصمیم دارید برای اصلاح طرح لبخند خود از این روش با قیمت مناسبی بهره بگیرید ، پیشنهاد می شود از روکش های کامپوزیتی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه مستقیم روکش دندان برای هر واحد ، لازم است هزینه های جانبی دیگری را پرداخت کنید. برای مثال هزینه ویزیت ، اسکن دندان ، نسخه پزشک ، تجهیزات مورد استفاده از مواردی هستند که در قیمت نهایی این درمان نقش دارند.

هزینه لمینت دندان در اصفهان

شاید برای بسیاری سوال باشد که با وجود تعرفه ثابت علت تفاوت قیمت لمینت دندان در اصفهان در کلینیک های مختلف چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تعرفه قیمت این روش درمانی در سال ۱۴۰۱ در اصفهان به نوع روکش که سرامیکی و یا کامپوزیتی است بستگی دارد. همچنین تخصص دندانپزشک ، زمان صرف شده و موقعیت جغرافیایی از دیگر عواملی هستند که نرخ ثابت تعرفه را دستخوش تغییر می کنند. دندانپزشکان عمومی هزینه بسیار کمتری را برای این عمل دریافت می کنند. اما توصیه می شود برای انجام ونیر دندان حتما به متخصص دندانپزشکی مراجعه نمایید تا دچار مشکل نشوید. در بسیاری از موارد ممکن است فرد قبل از قرار دادن روکش ها به درمان های خاصی نیاز داشته باشد. همچنین تراش دندان ها باید به نحوی انجام شود که به مینای دندان آسیبی وارد نشود.

هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۱

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ به عواملی نظیر تعداد دندان هایی که فرد قصد انجام ونیر را دارد ، وضعیت دندان های بیمار و همچنین کیفیت روکش ها و کار لابراتور بستگی دارد. روکش های لمینت انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلف تولید می شوند ؛ بنابراین نوع ونیر و برند تولید کننده آن از جمله مواردی است که می تواند در تعیین قیمت این عمل نقش داشته باشد. از طرفی روکش های لمینت وارداتی هستند و قیمت ارز در خرید این نوع لیمنت ها تاثیرگذار است. در حال حاضر لیمنت های Zirconia B با ۱ سال ضمانت قیمتی حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان برای هر واحد ، کمترین هزینه را دارد در حالی که real life با ماندگاری ۱۰ سال قیمت بالاتری برای هر واحد را دارد. این مبالغ می تواند در کلینیک های دندانپزشکی مختلف ، در شهرهای ایران متفاوت باشد.

هزینه لمینت دندان در ترکیه در سال ۱۴۰۱

در سال های اخیر مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه افزایش چشمگیری داشته است. از دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه می توان به نزدیک بودن فرهنگ دو کشور ، رسیدن به ثبات اقتصادی ، پایین بودن هزینه مسکن ، جاذبه های گردشگیری ، آب و هوای مطلوب و غیره اشاره کرد. در صورتی که در کشور ترکیه سکونت داشته باشید ، برای انجام خدمات دنداپزشکی لازم است از هزینه های آن در ترکیه اطلاع داشته باشید. لمینت دندان از خدمات ترمیمی دندانپزشکی است که با هدف زیباتر شدن و اصلاح طرح لبخند انجام می شود. برای انجام این عمل می توانید به کلینیک های معتبر دندانپزشکی در ترکیه مراجعه نمایید. در حال حاضر پزشکان ایرانی متبحر و با تجربه ای نیز در ترکیه مشغول به فعالیت هستند ، که شما می توانید برای احساس راحتی بیشتر در طول درمان به پزشکان ایرانی مقیم ترکیه مراجعه بفرمایید. هزینه لیمنت در کشور ترکیه نیز بر اساس کیفیت کار ، محل قرار گیری مطب دندانپزشکی ، مواد و متریال مورد استفاده مشخص می شود.

لمینت دندان اقساطی

پیش تر نیز اشاره شده و قطعاً خودتان نیز آگاهی دارید که فرایند های مربوط به فک و دهان اعم از زیبایی و درمانی ، مبالغ پرداختی زیادی را در بر می گیرند ؛ به طوری که احتمال می رود شمار زیادی از مردم کشور به خصوص در شرایط اقتصادی کنونی ، از عهده پرداخت آن ها بر نمی آیند. این روند هر سال ادامه دارد و مشخصاً هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۰ با سال های پیش و پس از آن متفاوت خواهد بود.

در این راستا برخی از دندان پزشکان و کلینیک های دندان پزشکی در شهرهای مختلف، به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان و قرار نگرفتن تحت فشار مالی ، هزینه را به صورت اقساطی از آن ها دریافت می کنند. بدین صورت تعداد زیادی از افرادی که به خاطر مسائل مالی از درمان و زیباسازی دندان های خود پشیمان شده بودند ، با توجه به شرایط قسط دهی که از جانب دندان پزشک یا کلینیک اعلام شده است ، طی چند دوره مبلغ مشخص شده را پرداخت کرده و به خواسته خود می رسند.

وام و تسهیلات دندان پزشکی

وام و تسهیلات دندان پزشکی پدیده ای نسبتاً جدید است که از سوی برخی بانک ها و شبکه های خدماتی خصوصی و دولتی به افراد ارائه می شود. البته وام ها انواع مختلفی داشته و برخی از آن ها تنها پروسه های درمانی و برخی دیگر پروسه های زیبایی را نیز شامل می شوند.

نحوه استفاده از وام ها بدین صورت است که کلینیک ها با بانک ها یا هر نهادی که تسهیلات مربوطه را ارائه می دهند ، تفاهم نامه ای را امضا کرده ؛ بدین نحو که در قبال معرفی هر فرد مراجعه کننده و ارائه پرونده پزشکی او ، در محدوده سقف اعلام شده ، وام دریافت می کند. به اصطلاح وام به طور مستقیم به دست افراد نمی رسد.

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را تقبل می کند؟

پروسه هایی که اختیاری بوده و عموماً در حوزه زیبایی قرار دارند ، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. بیمه تنها بخشی از هزینه های مربوط به روندهای درمانی را متقبل می شود. لمینت دندان که به عنوان یک فرایند زیباسازی دندان محسوب می شود در حوزه خدمات بیمه قرار نمی گیرد و فرد باید به تنهایی هزینه را پرداخت نماید. البته در موارد فوق به یک سری از تدابیری که برای تسهیل روند پرداختی قیمت های بالای دندانپزشکی زیبایی اندیشیده شده است ، اشاره کرده ایم.

تفاوت قیمت لمینت دندان با کامپوزیت دندان چقدر است ؟

علاوه بر هزینه ، زمان ماندگاری و کیفیت کامپوزیت دندان با لمینت متفاوت بوده و هزینه لمینت از کامپوزیت بیشتر است. از آن جایی که کامپوزیت های نیز مانند ونیر دندان انواع مختلفی دارند و روکش آن توسط کشورهای مختلفی تولید می شود ، نمی توان به صورت دقیقی تفاوت قیمت این دو را بیان نمود.

چرا هزینه لمینت دندان زیاد است ؟

زیرا این نوع از روکش ها کیفیت بسیار بالایی دارند و از طرفی نصب آن ها در دندان ها موجب زیبایی بیشتر دندان ها می شود که با پیچیدگی های زیادی همراه است. از انجایی که نصب این روکش ها به نحوی جنبه زیبایی دارد ، بیمه هزینه های مربوط به آن را پرداخت نمی کند.

قیمت بهترین نوع لمینت دندان

برخی افراد به دنبال بهترین نوع ونیر دندان هستند. انتخاب بهترین برند و نوع روکش ها انتخاب بسیار هوشنمدانه ای است چرا که کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. هر چند بهترین نوع روکش های دندان قیمت بالایی دارد ، اما به دلیل کیفت و زیبایی که برای شما به ارمغان می آورد می توان گفت مقرون به صرفه است.

 قیمت لمینت دندان در تبریز

از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند استفاده از ونیرهای سرامیکی و ونیرهای کامپوزیتی است. استفاده از هریک از این روش ها به دلیل متفاوت بودن متریال مورد استفاده در ساخت ، دارای تفاوت قیمت هستند. در حال حاضر قیمت لمینت سرامیکی با کیفیت مطلوب برای هر واحد دندان حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته می شود. مجهز بودن کلینیک ، تخصص دندانپزشک ، کیفیت لمینت از مواردی است که در تعرفه نهایی این درمان در تبریز نقش دارد.

کلام آخر

سلامت و زیبایی دندان ها از جمله مسائلی است که باید به آن اهمیت بسیار دهید. شما تا پایان عمر برای کارهای روزمره ای همچون خوردن غذا و صحبت کردن به دندان هایتان نیازمند هستید؛ بنابراین مراقبت از آن ها را نباید پشت گوش بیاندازید. حال در کنار سلامت آن ها ، زیباییشان نیز می تواند جذابیت چهره را بالا برده و اعتماد به نفستان را افزایش دهد.

چنانچه پرداخت هزینه لمینت دندان در یک جلسه برای شما مقدور نمی باشد ، می توانید از روندهای اشاره شده در این مقاله کمک بگیرید یا به کلینیک هایی که به صورت اقساطی کار می کنند مراجعه نمایید. در هر صورت اطلاع دقیق از هزینه تنها با مراجعه به دندان پزشک و انجام معاینات لازم بدست می آید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

هزینه لمینت دندان در تهران با شهرهای دیگر تفاوت دارد ؟

سبزواری
سبزواری
2 سال قبل

هزینه لمینت دندان واقعا بالاست

javadi
javadi
2 سال قبل

مقاله هزینه لمینت دندانتون واقعا خوب و کامله

مهسا اکبرزاده
مهسا اکبرزاده
2 سال قبل

هزینه لمینت دندان به چه چیزهایی بستگی دارد برای قیمت گذاری؟

maryam mirgholi
مدیر
2 سال قبل

هزینه لمینت به عواملی همچون دستمزد دندانپزشک ، تعداد دندان هایی که لمینت می شوند ، نوع لمینت دندان و غیره مشخصه می شود.

زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

کدام جنس لمینت دندان هزینه بیشتری دارد ؟

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...