| خانه 4 بلاگ 4 هزینه مشاوره خانواده

هزینه مشاوره خانواده

خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

خانواده اولین ارتباطی است که انسان ها با یکدیگر دارند و جامعه حول محور آن تشکیل می شود. بدون برقرار کردن ارتباط با دیگران ممکن است انسان ها در راهی که هستند و در پیش دارند به تکامل یا پیشرقت نرسند. با این وجود تمامی خانواده ها بدون مشکل ، دعوا ، استرس ، ترس و نگرانی نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه داشتن یک خانواده موفق و خوب این است که اعضای خانواده بتوانند یک دیگر را بفهمند و به یک دیگر کمک کنند. مشاوره خانواده نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در برطرف کردن مشکلات بسیار زیادی به آن ها کمک کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد تنها به دلیل اینکه فکر می کنند هزینه جلسات مشاوره بسیار بالا است از مراجعه به آن ها خودداری می کنند. در صورتی که اگر از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که هزینه مشاوره خانواده نه تنها بالا نیست بلکه در مقابل هزینه مشکلات متعددی که برایمان ممکن است به وجود آید بسیار کم است. راز جراحی در ادامه این مطلب به بررسی تعرفه های مشاور خانواده در سال ۱۴۰۱ در شهر اصفهان ، تهران ، شیراز ، مشهد و عوامل موثر بر آن می پردازد.

هزینه مشاوره خانواده - راز جراحی

هزینه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۱

تعرفه خدمات روانشانی و مشاور خانواده در سال ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و سال های قبل از آن از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نیمه اول یا دوم سال تعیین شده و پس از تائید دولت اجرا می شود. این تعرفه ها به این معنا هستند که روانشناسان و مشاوران در هر کجای ایران که باشند باید بر اساس این تعرفه ها با افزایش قیمت بسیار کمی هزینه دریافت کنند. تعرفه های تعیین شده در حقیقت برای جلسات حضوری در نظر گرفته می شوند و تاکنون برای جلسات آنلاین و مشاوره تعرفه استانداری تعیین نشده است که دلیل آن و هزینه نهایی آن را در ادامه این مطلب بیان خواهیم کرد. همانطور که گفته شد با ارائه این تعرفه ها روانشناسان می توانند با توجه به موقعیت مکانی مطب ، خدمات ارائه شده ، شهرت و تجربه خود ، طول جلسه درمان ، تخصص خود ، نوع مشاوره غیره تنها درصد بسیار کمی به هزینه ها اضافه کنند. به عنوان مثال هزینه مشاوره خانواده توسط یک روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد کمتر از یک روانکاو با مدرک دکتری می باشد یا در صورتی که فرد جهت دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا روان درمانی به یک روانشناس خوب مراجعه کند هزینه متفاوتری را پرداخت خواهد کرد.

هزینه روانکاو خوب در تهران

افرادی که در شهر تهران زندگی می کنند بیشتر از سایر شهر های ایران در معرض ابتلا به بیماری های روانی هستند چرا که محیط زندگی آن ها پر استرس و متشنج تر است. مهم ترین عاملی که افراد در زمان مراجعه به روانشناس آن را در نظر می گیرند هزینه می باشد ، سعی دارند یک روانکاو خوب ، متبحر ، مجرب در تهران با هزینه خوب پیدا کنند. باید به این افراد بگویم هزینه مشاوره خانواده توسط یک روانشناس خوب ، مجرب و متبحر به عوامل بسیار زیادی مانند سابقه درمان ، تجربه او ، میزان تحصیلات ، موقعیت مکانی مطب و غیره بستگی دارد. از همین رو اگر شما یک روانشناس با تجربه ، با سابقه درخشان ، با مدرک تحصیلی دکتری که مطب او واقع در زعفرانیه ، پلادیوم ، سعادت اباد ، غرب تهران ، شمال تهران ، جنوب تهران ، شرق تهران یا شهر های بزرگ دیگر مانند شیراز ، اصفهان ، مشهد و غیره را برای درمان مشکلات خود و مشاوره در رابطه با خانواده ، ازدواج و تحصیل انتخاب کنید به طور قطع هزینه بسیار زیادی را خواهید پرداخت. اما این مورد نیز در نظر داشته باشید که انتخاب همچین مشاوری باعث می شود شما زندگی خوبی را داشته باشید و بهترین نتیجه را از جلسات مشاوره خود دریافت کنید. از همین رو بهتر است ابتدا یک مشاور خوب ، با تجربه و با مهارت را پیدا کنید و سپس از نظر هزینه آن ها را بررسی نمایید. چرا که هستند برخی از افراد تنها به خاطر کلاه برداری و سوء استفاده هزینه کمی را دریافت می کنند.

هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی

حتما تا کنون زمانی که پست های اینستاگرام را بالا پایین می کردید یا استوری بلاگر ها و اینفلوئنسر ها را چک می کردید شاهد تبلغاتی در رابطه با مشاوره خانواده آنلاین بوده اید یا زمانی که در حال وب گردی بودید همچین تبلغاتی را مشاهده کرده اید. در این نوع مشاوره ها بدون این که شما مسافت طولانی را طی نمایید و به مطب پزشک مراجعه کنید ، می توانید با روانشناس خود صحبت کرده  و از او مشاوره دریافت کنید. هزینه مشاوره خانواده آنلاین با هزینه های حضوری زمین تا آسمان فرق می کند به عنوان مثال برخی از روانکاو ها تنها برای جذب مشاوره حضوری آن را رایگان ارائه می دهند و برخی به خاطر اینکه مبتدی هستند و به تازگی کارشان را شروع کرده اند با هزینه کم تر و گاها رایگان آن را انجام می دهند تا علاوه بر کسب تجربه ، درآمدی نیز داشته باشند. از همین رو بهتر است در زمان دریافت مشاوره ازدواج یا خانواده آنلاین حتما به پزشک مورد نظر خود دقت کنید و کسی را بر گزینید که دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران باشد ، زیرا حتما در شبکه های مجازی شاهده اسامی روانشناس نماهایی که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرده است ، بودید که با عناوینی همچون مشاور انگیزشگی ، روانشناس انگیزشی ، مشاوره تحصیلی ، کوچینگ شغلی و غیره ، بدون داشتن مجوز رسمی و پروانه اشتغال در حال فعالیت و کسب درآمد بودند و با گفتن جملات ارامش بخش و زیبا هزینه های گذافی را از مردم دریافت می کردند. در رابطه با هزینه مشاوره تلفنی و آنلاین نیز باید گفت که تعرفه ثابتی برای آن از سوی سازمان در نظر گرفته نشده است. اما از انجایی که جلسات مشاوره حضوری و آنلاین با یک دیگر تفاوتی ندارند و در ان روانشناس یک نوع خدمات را ارائه می دهد ، هزینه مشاوره آنلاین و هزینه مشاوره تلفنی با حضوری در تهران  ، شیراز ، اصفهان ، قم ، مشهد ،گیلان ، مازندران ، همدان ، زنجان ، بندرعباس ، اردبیل ، یزد و سایر شهر های ایران تقریبا یکسان می باشد.

تعرفه تست های روانشناسی

آزمون های روانی یا تست های روانشناسی ، روش های استاندارد و مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات مفید و کامل از افراد هستند که بیش تر به صورت پرسشی بوده و در دسترس روانشناسان قرار می گیرند. این تست ها در سه نو مداد و کاغذ کوتاه مدت ، بلند مدت و آزمون های فرافکن می باشند که هزینه مشاوره خانواده با اجرا و تفسیر تست های کاغذی کوتاه مدت که بیشتر برای درمان افسردگی ، ترس و استرس به کار می روند نسبتا کم تر از روش مداد و کاغذ بلند مدت و ازمون های فرافکن می باشد. تست های فرافکن نیز به دلیل سخت و پیچیده بودن اجرا و تفسیر و طولانی مدت بودن دارای هزینه های بسیار زیادی می باشد. روانشناس ها از این نوع تست ها برای کمک به روند درمان و آگاهی در رابطه با شخصیت فرد استفاد می کنند.

هزینه مشاوره ازدواج

ازدواج یکی از مهم ترین و بزرگ ترین تصمیماتی است که زندگی یک دختر و پسر جوان را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد. از همین رو کاملا منطقی است که برخی از افراد در رابطه با این تصمیم دچار استرس و نگرانی شوند و نیاز به مشورت با افراد با تجربه ، خبره و کاردان برای اطمینان پیدا کردن از تصمیماتشان ، داشته باشند. ازدواج معقوله پیچیده و حساسی است چرا که دو فرد از خانواده ها مختلف با  فرهنگ ها ، عقاید ، آداب و رسوم ، اخلاق و رفتار های متفاوت را با یک دیگر پیوند می دهد. از همین رو در صورت بی دقتی ممکن است برای هر دو شخص پشیمانی بزرگی را به وجود اورد. یکی از بهترین و مناسب ترین راه های شناخت طرف مقابل و سنجش میزان تفاهم دو فرد استفاده از مشاور ازدواج می باشد. اما مهم ترین مسئله ای که باعث می شود افراد از انجام این کار صرف نظر کننده و تنها از بزرگ تر ها ، دوستان و آشنایان خود کمک بگیرند هزینه مشاوره خانواده و ازدواج می باشد. خیلی از افراد زمانی که به فکر مراجعه به روانکاو می افتند ابتدا به دنبال یافتن هزینه های پرداختی خود می باشند و در صورتی که هزینه های بالایی را مشاهده کنند با خود می گویند ” این همه پول را برای صحبت کردن با فردی که هیچ شناختی از من ندارد بدهم؟ ” سپس به سراغ دوستان و اطرافیان خود می روند. اما بهتر است به این افراد بگویم هزینه ای که آن ها مشاهده می کنند ، خیلی خیلی کمتر از هزینه مشاوره ازدواج است که در صورت عدم انتخاب درست و بروز مشکلات خانوادگی باید خرج کنند است و از ان جایی که پیشگیری بهتر از درمان است بهتر است برای انتخاب درست و جلوگیری از بروز مشکلات متعدد و در نهایت طلاق  این هزینه را بپردازند. هزینه مشاوره خانواده در تهران ، اصفهان ، مشهد ، کرج ، یزد ، شیراز ، هرمزگان ، زاهدان ، تبریز و دیگر شهر های کشور عزیزمان ایران بسیار کم بوده و بستگی به پزشک انتخابی ، تعداد جلسات و غیره دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...