| خانه 4 بلاگ 4 پیرسینگ و جراحی بینی

پیرسینگ و جراحی بینی

مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پیرسینگ و جراحی بینی آیا به همدیگر ارتباطی دارند یا خیر ؟ اگر جراحی بینی انجام داده یا اینکه پیرسینگ بینی داشته و قصد عمل کردن دماغ تان را داشته باشید ، حتما این مورد هم برای شما سوال برانگیز شده است. دقیقا موضوعی که این مقاله از راز جراحی به آن پرداخته در این باب است و می خواهد برای کسانی که دنبال کننده ترندهای مد و فشن هستند ، این مسئله را شفاف سازی کنند. بدین ترتیب این افراد متوجه می شوند که آیا می توانند بعد از این عمل زیبایی ، دماغ شان را سوراخ کنند یا خیر یا اینکه چه زمانی بعد از عمل برای انجام این کار مناسب است ؟

پیرسینگ و جراحی بینی - راز جراحی

 صنعت مد و فشن که روز به روز در حال تغییر است ، هر چند مدت ، یک ترند را وارد جوامع کرده و شمار زیادی از دختران و پسران جوان را به خود جذب می کند. پیرسینگ بینی هم یکی از این موارد است ؛ شاید این مورد در گذشته کمتر به چشم می خورد اما امروزه وقتی به طور معمول در خیابان راه می رویم ، این مورد به مراتب دیده می شود ؛ به خصوص روی بینی های عمل شده!

پیرسینگ بینی چیست ؟

از آن جایی که در مباحث ارائه شده در راز جراحی ، به صفر تا صد موضوعات پرداخته شده ، در گام اول می خواهیم توضیحی راجع به پیرسینگ بدهیم. پیرسینگ یا سوراخ کردن بینی ، در کنار سوراخ کردن گوش به یکی از محبوب ترین انواع پیرسینگ تبدیل شده است. برای انجام این کار با استفاده از ابزار مخصوص ، حفره ای بر روی بافت گوشتی سوراخ های بینی ، بافت غضروفی سپتوم که محکم تر است یا بر روی کلوملا ( بافت گوشتی نرمی که جدا کننده سوراخ های بینی است ) ایجاد می شود. سپس زیورآلات زینتی که به حلقه یا نگینی بینی معروف هستند را از طریق این حفره وارد کرده و بر روی دماغ قرار می گیرند. حالا می خواهیم بدانیم آیا پیرسینگ و عمل بینی تداخلی با یکدیگر دارند یا خیر.

تاثیر پیرسینگ و جراحی بینی بر یکدیگر 

باید بدانید که سوراخ کردن بینی ، سدی بر سر راه جراحی کردن بینی نخواهد بود. توجه داشته باشید که در این امر ، حفره برای قرارگیری حلقه یا هر زیورآلات دیگری ، بر روی بافت غضروفی دماغ ایجاد شده و در طی جراحی ، مشکلی را برای شما بوجود نمی آورد.

در ادامه مطلب پیرسینگ و جراحی بینی باید اشاره کرد که همانطور که پیش تر گفته شد، بخش های مختلفی از بینی می تواند سوراخ شود اما باز هم این مسئله مانع از پیاده سازی تکنیک های مختلف رینوپلاستی نمی گردد. منظور این است که عمل دماغ می تواند به دو روش باز و بسته انجام پذیرد. حال اگر بیمار مراجعه کننده ، پیرسینگ داشته باشد ، محل قرار گیری آن ، باعث محدود شدن جراح بینی در تکنیک انتخابی نشده و ایشان با توجه به مشکلات بینی ، هر متدی که لازم است را در پیش می گیرد. قابل توجه است که هر چند هیچ یک از این رویکردها ، پیرسینگ بینی را تحت تاثیر قرار نمی دهد ، اما تغییرات ناشی از جراحی ممکن است محل قرار گیری آن را دستخوش تغییراتی کند و گاهاً فرد پس از عمل ، مجبور به سوراخ کردن مجدد بینی خود می باشند.

نکته ! اگر پس از رینوپلاستی مجددا قصد داشتید پیرسینگ انجام دهید ، حتما تا زمانی که بینی تان کاملاً بهبود پیدا کند ، صبر کنید و بعد برای انجام این کار اقدام نمایید.

آیا پیرسینگ پیش از عمل ، باید از بینی خارج شود ؟

هر چند کمی قبل تر در خصوص پیرسینگ و جراحی بینی گفتیم که در بسیاری از موارد ، حلقه یا نگین بینی و محل قرارگیری آن ها در طول رینوپلاستی تغییر نمی کند ؛ اما بدان معنا نیست که برای انجام عمل جراحی می توانید آن را درون بینی خود نگه دارید. در جلسه مشاوره ، بهترین جراح بینی ، به عنوان یکی از اقدامات قبل از عمل بینی از شما می خواهد که پیش از مراجعه برای عمل ، حتما پیرسینگ را از بینی تان خارج کنید. در صورت عدم خارج کردن آن ، ممکن است در حین عمل کردن دماغ ، عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد. ممکن است شیء زینتی از محل قرارگیری خود خارج شود و به مسیر عبور هوا در بینی وارد گردد. همچنین با توجه به این که جنس این نوع از زیورآلات بینی معمولاً فلزی می باشد ، در حین عمل ، احتمال دارد باعث ایجاد الکتریسیته و بالا رفتن دما شوند و در نتیجه آن ، پوست اطراف بینی دچار سوختگی گردد. پس همان طور که جراح به شما می گوید ، قبل از خارج شدن از منزل ، پیرسینگ ها را از بینی خارج کرده و در خانه بگذارید.

چه مدت بعد از عمل می توان مجدداً از حلقه یا نگین بینی استفاده کرد ؟

مطلب بعدی که در مورد پیرسینگ و عمل بینی قابل ذکر است در مورد زمان مناسب برای استفاده مجدد از حلقه و نگین بینی پس از عمل است. پس از پایان یافتن عمل زیبایی ، دماغ گچ گرفته و با بانداژ پانسمان می شود ؛ بنابراین تصور اینکه بلافاصله بعد از به هوش آمدن بتوانید از پیرسینگ های خود استفاده کنید را از ذهن تان خارج نمایید. بعد از باز شدن پانسمان ، شاهد یک دماغ متورم هستید که برای مدتی باید چسب بینی بر روی آن قرار گیرد. با گذشت زمان ، بینی بهبودی بیشتری بدست می آورد و ورم آن به میزان بیشتری فروکش می کند. در این شرایط ممکن است متوجه شوید که سوراخ ایجاد شده بر روی بینی تان به طور کامل بسته نشده است و همچنان جایی برای قرار دادن حلقه و نگین بینی وجود دارد. زمان دقیق و مناسب برای وارد کردن این زیورآلات به بینی پس از عمل ، موقعی است که بهبودی تا حد زیادی حاصل شده و احتمال وقوع عفونت از بین رفته باشد. تصمیم گیری این مورد را بهتر است به دکتر بسپارید.

پیرسینگ و جراحی بینی و اثر گذاری بر نتیجه

برخی از متقاضیان تصور می کنند که سوراخ کردن دماغ و قرار دادن حلقه یا نگین بینی منجر به بروز تغییراتی در ساختار جدید بینی ، مثل ناهموار شدن سپتوم ، می شوند ؛ اما آیا چنین مطلبی درست است ؟ در مورد پیرسینگ و عمل بینی باید گفت که نتیجه رینوپلاستی تحت تاثیر این مسئله قرار نمی گیرد. زیرا حفره های ایجاد شده چندان وسیع نبوده و البته زیورآلاتی که مورد استفاده قرار می گیرند ، وزن چندان سنگینی نداشته و باعث کشیده شدن بافت های بینی یا تحت فشار قرار گرفتن آن ها نمی شود. به طور کلی اگر نگاه کنید ، اکثر کسانی که از پیرسینگ بینی استفاده می کنند ، آن هایی هستند که جراحی انجام داده اند ؛ زیرا این گونه به نظر می رسد که این موارد می توانند ظاهر جدید بینی را نیز زیباتر کنند.

البته لازم است که بعد از سوراخ کردن بینی پس از عمل جراحی ، حتما مراقبت های لازم را انجام دهید تا درگیر مشکلات نشوید . مراقبت های مورد نیاز سخت و دشوار نیستند و به راحتی می توانید آن ها را به انجام برسانید. گفته می شود که بهبودی پس از سوراخ کردن سپتوم و بافت ها داخلی ، در قیاس با سوراخ کردن پوست خارجی ، سرعت بیشتری دارد.

به طور کلی مراقبت ها برای این هستند که محل ایجاد حفره به عفونت دچار نشده و بافت بینی عمل شده را تحت تاثیر قرار ندهد. به منظور تمیز کردن حلقه یا نگین بینی می توانید از محلول آب و نمک استفاده کنید. بدین صورت که آن را برای مدتی ، حدوداً ۵ دقیقه در محلول قرار داده و سپس با پدهای بهداشتی آن را تمیز کنید. اگر پیرسینگ داخل بینی است تا ۶ هفته اول روزی دو مرتبه و چنانچه در بخش خارجی قرار گرفته به مدت ۸ هفته روزی دو بار باید تمیز شوند.

سوراخ کردن دماغ بعد از عمل عوارض دارد ؟

مطلبی که اکثر داوطلبین پیرسینگ و جراحی بینی نسبت به آن کمی دلهره دارند این است که آیا ممکن است سوراخ کردن دماغ بعد از عمل خطرناک باشد ؟ به خودی خود این امر خطری را در پی ندارد  مگر آن که نکات مراقبتی گفته شده ، از سوی فرد به درستی انجام نشود. منظور این است که او پیش از تکمیل روند بهبودی بینی اقدام به پیرسینگ کند و این که به درستی بهداشت زیورآلات مورد استفاده را رعایت نکند. در نتیجه این امر ، احتمال وقوع عفونت بالا می رود و در پی آن ممکن است عوارض دیگری نمود پیدا کنند.

به عنوان یک جمع بندی کلی راجع به این مبحث راز جراحی باید بگوییم که سوراخ کردن بینی یک امر کاملاً سلیقه ای است و هر فرد به انتخاب خود این کار را انجام می دهد. حال در این راستا ، اگر او از متقاضیان عمل هم باشد ، سوال برایش پیش می آید که پیرسینگ و عمل بینی تا چه حد با یکدیگر در تداخل هستند؟ به طور کلی افراد می توانند هر دو این امر را در کنار همدیگر داشته باشند اما به شرط رعایت یک سری از موارد. حتما در این زمینه با جراح مشاوره داشته باشید تا در صورت لزوم ایشان در خصوص حلقه و نگین بینی که استفاده می کنید ، اقدامات لازم را به اطلاعتان برساند و چنانچه برای داشتن پیرسینگ بعد از عمل بینی به مراقبت های خاصی نیاز است ، آن موارد را به شما آموزش دهد. بایستی نکاتی که از سوی پزشک به شما اعلام می شود را جدی بگیرید ؛ در غیر این صورت مسئولیت بروز هرگونه عارضه بر عهده خودتان هست.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...