| خانه 4 بلاگ 4 لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

تیر ۷, ۱۴۰۲ | بلاگ | ۰ دیدگاه

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می رود اما یک تکنیک دیگر که این روزها در میان افراد طرفدار پیدا کرده است جراحی لیفت سانترال لب می باشد. این تکنیک که بسیار کم تهاجمی می باشد، با توجه به ماندگاری بیشتری که نسبت به تکنیک های تزریقی دارد محبوب تلقی می شود. این مقاله از راز جراحی را تا انتها بخوانید تا در مورد لیفت لب، از جمله انواع مختلف لیفت ، نحوه عمل، دوره نقاهت و این که کاندید مناسبی برای انجام لیفت لب هستید یا خیر، بیشتر بدانید.

لیفت سانترال لب - راز جراحی

لیفت سانترال لب چیست؟

لیفت لب یک روش جراحی بدون نیاز به بستری می باشد که معمولا در کلینیک و بیمارستان ها قابل انجام می باشد که فضای بین بینی و بالای لب را کوتاه می کند با انجام این پروسه با گسترش دادن و وسعت بخشیدن به ناحیه صورتی رنگ در لب هایتان، لب ها برجسته تر و پرتر به نظر می رسند. بعلاوه، پس از اجرای این متد، زمانی که لب های شما در حالت عادی قرار دارد، میزان دیده شدن دندان های بالایی در مقایسه با دندان های پایین، بیشتر خواهد بود.

انواع لیفت لب

روش های مختلفی برای انجام لیفت لب وجود دارد. برای کسب نتیجه بهتر می توانید از پزشک خود درخواست کنید که روشی که با چهره شما بسیار هماهنگ می باشد را به شما پیشنهاد دهد.

سانترال لب 

از این روش برای بالا کشیدن لب استفاده می شود. این روش رایج ترین و پرطرفدار ترین روش لیفت لب است. برای اجرای این روش جراح یک برش را در زیر بینی ایجاد کرده و لب بالایی را به سمت بالا می کشد و با بکارگیری این تکنیک فاصله بین بینی و لب را کم می کند.

لیفت گوشه لب

این تکنیک مخصوص اشخاصی می باشد که اندکی افتادگی لب پیدا کرده اند و درصدد اصلاح این موضوع می باشند.طی این پروسه لبها را به سمت بالا می کشند و قسمتی از لب را برمی دارند.

لیفت شاخ گاوی

این مدل برشی از زیر بینی دارد که علاوه بر بالا کشیدن بالای لب قادر به لیفت کردن قسمت چپ و راست لب نیز هست.

چه کسی کاندیدای مناسب برای لیفت سانترال لب می باشد؟

شما ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش به شمار بروید در صورتی که مابین بینی و لبها فاصله زیادی را حس می کنید یا لبهای بالای شما باریک به نظر می رسد.معمولا افرادی برای لیفت لب کاندیدای مناسبی هستند تجربه بدی در خصوص تزریق فیلر پشت سر نگذاشته اند در صورتی که از این دسته افراد به شمار می روید این تکنیک مناسب شما می باشد.

ممکن است به دلیل روند پیری تصمیم به انجام این پروسه نداشته باشید و دلیل دیگری برای این کار وجود داشته باشد.بهرحال به دلیل ماندگاری و مزایای این روش ممکن است به جای تزریق زل آن را برگزینید. به طور کلی لیفت لب  یک راه حل دائمی در حجم دهی لب ها می باشد، در نتیجه به دلیل موقتی نبودن می تواند مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. افرادی که از سلامتی کامل بهره می جویند و نیاز دارند فرم لها و لبخند خود را بهبود بخشند.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیفت سانترال لب نمی باشند؟

  • افرادی که فاصله زیادی بین بینی و لب خود ندارند.
  • افرادی که سیگاری هستند.
  • مبتلا به دیابت یا بیماری اختلال در لخته شدن خون می باشند.
  • اشخاصی که مبتلا به هرگونه عفونتی می باشند.
  • داشتن عفونت هایی مانند تبخال امکان پخش شدن در دیگر قسمت های بدن را خواهد داشت بهتر است در صورتی که این عفونت را دارید پیش از جراحی حتما انرا مورد درمان قرار دهید.

اقدامات قبل از انجام لیفت سانترال لب

  1. قبل از انجام این عمل لازم است که مدت زمان ناشتا بودن را رعایت کنید.
  2. ۱۰ روز قبل از انجام عمل سانترال نوشیدن الکل را متوقف کنید.
  3. از دو هفته پیش از انجام این فرآیند ،داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند را مصرف نکنید.
  4. شش ساعت پیش از جراحی از نوشیدن و غذا خوردن خودداری کنید.
  5. به علت کم بودن درد از بی حسی موضعی به جای بیهوشی عمومی استفاده خواهد شد.
  6. پیش از اینکه این پروسه را بر روی لبهایتان انجام دهید باید اقداماتی را پیش از جراحی انجام دهید معمولا تمامی این دستورات توسط پزشک به شما داده خواهد شد.
  7. به مدت ۴ هفته پیش از انجام سنترال لب از کشیدن سیگار خودداری کنید زیرا سیگار کشیدن باعث دیر خوب شدن پوست و افزایش خونریزی خواهد شد.
  8. از مصرف داروهایی نظیر آسپرین و داروهای رقیق کننده خون به مدت ۱۴ روز پیش از جراحی خودداری کنید.
  9. ۴۸ ساعت پیش از جراحی سعی کنید از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا این موضوع می تواند بر روی فرآیند بی حسی و بیهوشی تاثیر بگذارد.

لیفت سانترال لب روی گوشه های دهان نیز تاثیر می گذارد؟

لیفت لب کلاسیک یا زیر بینی ، در بالا کشیدن مزکر لب ها تاثیر زیادی دارد ، اما در ناحیه های کناری آن خیلی تاثیرگذار نیست. برای افرادی که نگران پایین بودن گوشه های دهان خود هستند ، لیفت کنار لب ها گزینه بهتری می باشد. در این عمل مقدار کوچکی از پوست گوشه دهان برداشته می شود و اسکار آن بین پوست و خط لب پنهان می شود. در برخی موارد می توان این دو پروسه را با هم ترکیب کرد.

لیفت لب بدون جراحی

افرادی که دوست ندارند زیر تیغ جراحی بروند و از عوارض آن عذاب بکشند ، می توانند از راه دیگری بهره ببرند. استفاده از فیلر ، راه حل این موضوع است. این فیلرها توسط سوزن بسیار نازکی به لب وارد می شوند و پزشک با در نظر گرفتن آناتومی و تناسب اعضای صورت ، ظاهری زیبا به این عضو می بخشد. با افزایش حجم لب ها طبیعتا فاصله میان آن ها و بینی نیز کمتر خواهد شد و دیگر نیازی به لیفت سانترال لب نخواهد بود.

ماندگاری فیلرها بستگی به عوامل مختلفی دارد ، برای مثال نوع تجزیه پذیر آن در طول زمان از بین می رود. بسته به متابولیسم بدن ، نحوه نگهداری شخص از لب های خود و محصول استفاده شده نتیجه می تواند بین سه تا شش ماه ماندگاری داشته باشد.

برای اینکه قادر باشید مدت طولانی تری از ظاهر جدید لب های خود لذت ببرید ، باید هر ساله دو یا سه بار برای تزریق فالو آپ به پزشک خود مراجعه کنید و یا از فیلرهای دائمی و تجزیه ناپذیر مثل سیلیکون بهره بگیرید.

توجه داشته باشید با اینکه لیفت سانترال لب نیاز به دوره نقاهت نسبتا طولانی دارد ، اما نوع بدون جراحی آن تقریبا نیازی به استراحت ندارد و تنها باید پنج تا هفت روز از لب های خود مراقبت کنید. منظور از مراقبت ، این است که نباید فشاری به آن ها وارد کنید ، صورت خود را روی بالش قرار ندهید ، تا دو سه روز بعد از انجام پروسیجر از رژ لب استفاده نکنید و زمان غذا خوردن با احتیاط این کار را انجام دهید. این اقدامات به فیلر تزریق شده در لب شما فرصت می دهند تا سرجای خود محکم شوند و لب فرم بگیرد.

این متد خطرناک است؟

تنها زمانی که به سراغ یک درماتولوژیست نامتبحر بروید ، ریسک بروز عوارض بالا می رود. این عارضه ها شامل خونریزی ، آسیب دائمی به اعصاب ، دفرمه شدن لب ها و یا کشیده شدن پوست می باشد که ممکن است برای رفع آن ها نیاز به جراحی باشد. کشیدگی پوست زمانی رخ میدهد که دکتر مقدار زیادی از فیلر را به لب تزریق کند. معمولا پزشکان با مقادیر کم کار را شروع می کنند تا به تدریج به نتیجه ای که بیمار می خواهد برسند.

خطرات و عوارض احتمالی پس از لیفت سانترال لب

مانند تمام جراحی ها، لیفت لب نیز دارای برخی خطرات و عوارض احتمالی می باشد، به همین دلیل مراجعه به پزشک مجرب بسیار ضروری می باشد. عوارض جراحی لیفت لب عبارتند از وجود اسکار، بهبودی کند زخم ، خون ریزی شدید ، واکنش های آلرژیک به بیهوشی

پروسه لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود؟

 

جراحی لیفت سانترال لب

 

همانگونه که قبلا نیز گفته شد لیفت لب سانترال پروسه ای می باشد که قابل انجام به تنهایی یا به همراه دیگر پروسه های جراحی می باشد.این جراحی قادر است با راینوپلاستی ،  فیس لیفت و غیره انجام شود. پروسه با مشخص کردن نقطه مورد نظر برای جراحی که توسط پزشک مشخص می شود انجام می شود سپس ماده بی حسی در ناحیه مورد نظر مانند بی حسی در فرآیند های دندان پزشکی تزریق می شود.بخش لازم پوست که زیر بینی قرار دارد به آرامی برداشته می شود و میزان کم خونریزی کنترل می شود سپس بریدگی را با تعدادی  بخیه کوچک می بندند که بهترین نتیجه را از حیث زیبایی رقم بزنند.در ادامه قسمت مورد جراحی قرار گرفته شده را با مکمل های انتی بیوتیک پوشانده می شود و بخیه ها چند روز بعد نیاز به کشیده شدن خواهند داشت.

آیا بیهوشی برای این پروسه مورد نیاز می باشد؟

در صورتی که لیفت لب تنها پروسه ای باشد که تصمیم به انجام ان دارید بخش مورد نیاز را با بی حسی موضعی سر می کنند اما گاهی اوقات لیفت لب با بپروسه های دیگر زیبایی ترکیب خواهد شد که نیازمند بیهوشی عمیق تری است.

مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب

  1. بلافاصله بعد از پروسه لب بالایی دچار سوزش و تورم در روزهای ابتدایی باشد.این بخش طبیعی مرحله ریکاوری می باشد و خطرناک به شمار نمی رود.زخم و بخیه ها را به وسیله داروهای انتی بیوتیک به مدت یک هفته پوشانده خواهد شد.
  2. در روز اول بعد از جراحی سعی کنید استراحت کنید و بعد از ۲۴ ساعت روتین عادی خود را انجام دهید.
  3. از مصرف غذاهای شور در روزهای اول بعد از جراحی خودداری کنید.
  4.   نوشیدن میزان زیادی آب می تواند به هیدراته نگاه داشتن بدنتان و تسریع در فرآیند بهبودی تان کمک کند.
  5. از بلند کردن اجسام سنگین تا ۷۲ الی ۹۶ ساعت بعد از جراحی خودداری کنید.
  6. انجام برخی از فعالیت ها به مدت دو هفته ممنوع می باشد و این پروسه بهبودی ۲ الی ۳ هفته به طول خواهد انجامید.
  7. لبهایی حجیم به فرآیند بهبودی طولانی تر نیاز دارند.
  8. برای مدتی از خوابیدن روی صورت یا باز کردن بیش از حد دهان پرهیز کنید.
  9. نور خورشید می تواند برای زخم ها و بخیه ها مضر باشد بهتر است برای اینکه جای اسکار بر روی صورتتان باقی نماند از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید خودداری کنید و در صورتی که مجبور هستید حتما از ضد آفتاب بر روی پوستتان استفاده کنید.
  10. از یک مسواک نرم و کوچک استفاده کنید و به آرامی  مسواک بزنید.
  11. لب های خود را مرطوب نگه دارید.
  12. از مصرف غذاهای خیلی داغ یا خیلی سرد خودداری کنید.
  13. لبهایتان را به وسیله بالم لب یا وازلین سه هفته قبل و بعد از جراحی نرم نگه دارید.
  14. از آرنیکا و ویتامین C دو هفته قبل و بعد از جراحی می تواند از تورم زیاد  پیشگیری کرده و در فرآیند بهبودی تاثیر بسیار خوبی بگذارد.
  15. محل برش ها را تمیز نگه دارید.
  16. در هفته های بعد از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب کنید.
  17. پوست هایی با تن رنگ روشن روند بهبودی سریع تری نسبت به تن رنگ تیره خواهند داشت.
  18. از جویدن آدامس تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  19. بعد از جراحی سانترال لب از داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت های ناشی از ویروس ها و باکتری ها کاملا توصیه می شود.
  20. محل مورد جراحی قرار گرفته ممکن است قرمز شود.
  21. در صورتی که درد داریئ بهتر است که از داروهای مسکن برای کاهش درد جلوگیری کنید.

هزینه لیفت سانترال لب

عمل لیفت لب انواع گوناگونی دارد و این مساله باعث تغییر هزینه ها داشته باشد بنابراین نمی توان هزینه را برآورد کرد. هزینه لیفت لب سانترال به مسائلی چون هزینه های کلینیک ،دستمزد پزشک ،هزینه مواد بی حسی و داروهای مورد نیاز برای این جراحی بستگی دارد. این مساله را می تواند در جلسه مشاوره پیش از عمل از پزشک یا مسئولین کلینیک سوال کنید.

نتیجه نهایی لیفت سانترال لب چه هنگامی قابل مشاهده است؟

بهبود شکل لب بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است و دیدن نتایج نهایی بعد از از بین بردن تورم و برداشتن بخیه ها انجام خواهد شد.با گذشت حدود ۲ الی ۳ هفته به طور کامل خواهید توانست نتیجه نهایی را به خوبی ببنید و از آن لذت ببرید.

میزان ماندگاری لیفت سانترال لب

معمولا ماندگاری این تکنیک کاملا دائمی خواهد بود و مانند روش های تزریقی در آن نیزی به ترمیم وجود ندارد.البته با گذشت چند سال و علائم پیری مجددا ممکن است میزانی چین و چروک در این نواحی پدید بیاورد.

بهترین دکتر برای جراحی لیفت سانترال لب چه کسی است ؟

برای اینکه از این مساله اگاهی پیدا کنید باید در اینترنت جست و جو کنید و یا از طریق دوستان و آشنایانتان در این مورد جویا شوید بهتر است پیش از انجام دادن این پروه به میزان کافی تحقیق کنید تا بعدا مشکل و عوارضی برایتان به وجود نیاید و بتوانید از ظاهر زیبا و جوان لب هایتان و تناسب بسیار خوب ان با دیگر اجزای صورت کاملا لذت ببرید.

سخن آخر

بعد از اینکه افراد پا به سن می گذارند آثار پیری بر روی چهره انها قابل مشاهده خواهد بود این روش نتیجه ای بسیار طبیعی تر از تزریق زل خواهد داشت و فرم لب به حالت طبیعی خود باقی خواهد ماند و مصنوعی نخواهد بود. این روش معمولا تاثیری کاملا دائمی و همیشگی دارد و نیازی به ترمیم مجدد ان وجود ندارد.سعی کنید که پیش از انجام این پروسه حتما به دنبال جراحی باشید که تخصص لازم رابر روی این پروسه داشته باشد و قادر باشد به خوبی این پروسه را انجام دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...

لیزر موهای زائد ۱۰۰% خلاصی از موی زائد

لیزر موهای زائد ۱۰۰% خلاصی از موی زائد

لیزر موهای زائد یکی از پنج درمان زیبایی برتر در سراسر دنیا می باشد. سالانه هزاران زن و مرد، این روش ماندگار زدودن موهای زائد را برای خلاصی از شر موهای زائد مورد استفاده قرار می دهند. رشد موهای زائد می تواند در اثر تغییرات هورمونی، دارویی، ژنتیکی و عوامل دیگر رخ دهد....