| خانه 4 بلاگ 4 کوچک کردن گوش ها بدون جراحی

کوچک کردن گوش ها بدون جراحی

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۷ دیدگاه ها

کوچک کردن گوش ها بدون جراحی

برخی افراد از بزرگ بودن سایز گوش های شان یا بیرون زدگی بیش از حد آن ها و مواردی از این قبیل ناراضی هستند ؛ در نتیجه معمولا به دنبال یافتن راهی برای کوچک کردن گوش ها بدون جراحی می باشند چرا که از انجام جراحی گوش و عوارض آن واهمه دارند. اگرچه در اینترنت و فضای مجازی ، می توانید روش های مختلفی برای کوچک کردن گوش ها بدون جراحی بیابید ؛ اما بهتر است یادآور شویم که جراحی زیبایی گوش که در پزشکی از آن تحت عنوان عمل اتوپلاستی یاد می شود ، موثرترین راه برای رهایی از این مشکل می باشد و نتایج آن تا سال ها ماندگار خواهد بود.

با این وجود ، برخی افراد هستند که به دلیل عدم آگاهی کافی درباره جراحی زیبایی گوش و تبلیغات منفی و خلاف واقعیت که درباره این جراحی وجود دارد ؛ به دنبال تبلیغات وسوسه کننده ای که برخی دلالان برای پر کردن جیب خودشان در رسانه ها و فضاهای مجازی منتشر می کنند ، راغب می شوند از این روش های کاذب برای اصلاح فرم گوش های خود استفاده کرده و متدهای غیرجراحی را هم امتحان کنند.

البته لازم به ذکر است که برخی از این روش ها ، جنبه عملکردی داشته و می توانند برای بهبود مکانیزم داخلی گوش مورد استفاده قرار گیرند.

اما از آن جا که تغییر فرم و موقعیت گوش ها مستلزم تغییر غضروف گوش می باشد ، می توان گفت که روش های غیرجراحی هرگز قادر به تحقق چنین چیزی نیستند ؛ در نتیجه نمی توانند تاثیری بر تغییر شکل ظاهری گوش ها ایجاد کرده و عملا هیچ گونه کارایی ای ندارند.

نتایج تحقیقاتی که ما در اینترنت داشتیم ، بر جستجوی زیاد افراد جهت یافتن روش های غیرجراحی برای بهبود شکل گوش ها دلالت می کند که ریشه در تبلغات گول زننده دارد ؛ از این رو بر آن شدیم تا مقاله ای در خصوص کوچک کردن گوش ها بدون جراحی تهیه کنیم و در اختیار شما همراهان گرامی راز جراحی قرار دهیم.

در صورتی که خودتان یا یکی از عزیزانتان ، با نوعی از اختلالات ظاهری گوش ها مواجه هستید و تمایل به کوچک کردن گوش ها بدون جراحی دارید ؛ پیشنهاد ما به شما این است که در این مطلب از راز جراحی ، با ما همراه باشید.

کوچک کردن گوش ها بدون جراحی ممکن است!!!

شاید با شنیدن این عبارت ، متعجب شوید و از خودتان سوال کنید که آیا واقعا می شود بدون جراحی ، فرم گوش ها را تغییر داد؟!

اگر شما هم در شبکه های اجتماعی یا ماهواره ، با تبلیغاتی از این دست برخورد کرده اید که چنین ادعایی داشته اند ؛ مقاله پیش رو را با دقت مطالعه بفرمایید.

راه های کوچک کردن گوش ها بدون جراحی :

یکی از مشخصه های ظاهری شما که در وهله اول برخورد با دیگران ، به خوبی جلب توجه می کند ؛ مدل و سایز گوش های تان می باشداین مورد در آقایان و کودکان بیشتر مشهود است..

بزرگ یا برجسته بودن گوش ها ، گاهی اوقات می تواند به میزان قابل توجهی از اعتماد به نفس افراد کاسته و آن ها را به فردی منزوی تبدیل کند که از معاشرت با دیگران فاصله می گیرند.

در ادامه ، برخی از روش های کوچک کردن گوش بدون جراحی را معرفی نموده ایم ؛ اما باز هم تاکید می کنیم که همه این روش ها ، مقطعی بوده و اثرات آن ها بعد از چند وقت از بین می رود ؛ از این رو دقت داشته باشید تا در دام سودجویان نیفتید.

استفاده از چسب گوش برای کوچک کردن گوش :

در رابطه با عملکرد چسب های گوش ، شک و تردید زیادی وجود دارد. این چسب ها با شعار چسب کوچک کردن گوش ها بدون جراحی یا فرم دهنده گوش به بازار عرضه می شوند و قیمت چندان زیادی ندارند.

شاید این چسب ها به خاطر قیمت نازلی که دارند ، از نظر افرادی که با مشکلات ظاهری در گوش های خود روبرو هستند و سعی دارند بدون جراحی از این مشکل خلاص شوند ؛ ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

در این جا باید متذکر شد اگرچه این چسب ها حالت نامرئی دارند ، اما از فاصله نزدیک قابل رویت هستند و این مسئله جلوه خوشایندی ندارد ؛ همچنین چسب های گوش ، صرفا به صورت موقتی می توانند فرم گوش ها را اصلاح کنند و طبعا با برداشتن آن ها از روی گوش ، شاهد بازگشت گوش ها به موقعیت اصلی خواهیم بود.

لیفت گوش با نخ :

طی چند سال اخیر ، صحبت از اصلاح موقعیت و فرم گوش ها با نخ های لیفت به میان آمد.

هرچند خاصیت اصلی نخ های کلاژنی مورد استفاده در این تکنیک ؛ این است که با قرار گیری در موضع مورد نظر ، سبب لیفت و کشیده شدن آن ناحیه شوند ؛ اما با این وجود به صراحت می توان گفت که این روش نمی تواند برای لیفت تمامی نقاط صورت مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه لیفت گوش با نخ ، به عنوان یک روش کوچک کردن گوش ها بدون جراحی معرفی می شود ؛ اما باید اشاره داشت که این روش در همه انواع گوش ها کاربرد نداشته و شاید تنها برای گوش های آویزان تا حدودی تاثیرگذار باشد.

ضمنا استفاده از نخ های لیفت ، سبب ایجاد اسکار ( جای زخم ) در ناحیه پشت گوش شده و نه تنها نتیجه مطلوبی ایجاد نخواهد کرد ؛ بلکه وجود این اسکارها ممکن است مانع انجام جراحی زیبایی گوش شده و فرد را نیازمند جراحی ترمیمی نماید.

زیرا عمل گوش ، برای فردی که قبلا لیفت گوش با نخ انجام داده ؛ به مراتب دشوارتر و پیچیده تر است ، چرا که امکان دارد بافت های گوش در پی حرکات نخ آسیب دیده باشند.

لازم به ذکر است که هرگز با استفاده از تکنیک لیفت با نخ ، نمی توان غضروف گوش ها را تغییر داده و موقعیت آن ها را به طور قطع تغییر داد.

کوچک کردن گوش با لیزر :

احتمالا در رابطه با لیزر گوش یا عمل زیبایی گوش با لیزر ، حرف های زیادی شنیده اید.

به طور کلی تغییر فرم گوش ، یک جریان وسیع و گسترده است و نیازمند تغییر غضروف و برداشتن پوست اضافی می باشد.

بنابراین کوچک کردن گوش ها بدون جراحی و با استفاده از لیزر ، تنها یک تبلیغ گول زننده است و هیچ گونه جنبه علمی ندارد ؛ زیرا هنوز این تکنولوژی به جایی نرسیده که به کمک آن بتوان غضروف یا استخوان را تراشیده و تغییر داد.

البته ناگفته نماند که استفاده از لیزر ، برای اعمال اصلاحات بر روی گوش ها کاربردی ندارد ؛ البته لیزر یکی از روش هایی است که اگرچه تاثیری در تغییر موقعیت و فرم گوش ها ندارد ، اما در بهبود عملکرد گوش داخلی موثر است و برای برخی درمان های گوش نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتظارات غیر منطقی از جراحی های زیبایی :

در کنار افرادی که از اعمال جراحی ترس دارند ، هستند افرادی که گرایش افراطی به انجام جراحی های زیبایی عجیب و غریب دارند و در پی تبعیت از مد و الگوبرداری از مدل های ناهنجار و ایجاد تمایز میان خود با سایر افراد جامعه ، تن به انجام جراحی های نامعقول و برگشت ناپذیر می دهند.

جراحی گوش الاغی ، چشم گربه ای ، لب شتری و عمل دماغ خوکی ؛ از جمله جراحی هایی هستند که با هدف جلب توجه و با پیروی از الگوهای نامتعارف اجتماعی ، امروزه در میان جوانان باب شده اند.

لازم به ذکر است که هدف اصلی جراحی های زیبایی ، ایجاد تناسب میان اجزای صورت و افزایش زیبایی می باشد ؛ لذا هر عمل جراحی ای که هارمونی چهره را از عرف خارج ساخته و متناسب با معیارهای زیبایی شناختی نباشد ، در دسته جراحی های زیبایی قرار نخواهد داشت.

کوچک کردن گوش ها بدون جراحی در نوزادان

دغدغه بسیاری از پدر و مادر ها فرم و اندازه ها گوش ها بعد از تولد نوزاد می باشد در برخی مواقع نوزاد بعد از تولد گوش هایی با ظاهر غیر طبیعی دارد و یا با گذشت زمان و افزایش سن گوش ها بزرگتر می شوند. که همین مسئله موجب نگرانی در والدین آنها خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع بزرگی گوش های نوزاد بعد از مدتی با رشد ناحیه سر کوچک تر دیده می شود و این مسئله بدون انجام هیچ گونه اقدامی برطرف می شود.

 از علت های اصلی و مهم برجستگی و بزرگ بودن گوش ها ژنتیک می باشد. پزشکان توصیه می کنند برای درمان بد شکلی و اصلاح بزرگی و برجستگی و  کوچک کردن گوش ها بدون جراحی نوزادان در همان ۳ هفته اول بعد از تولد اقدام به اصلاح و درمان نمایید ؛ زیرا هنوز غضروف ها انعطاف پذیری لازم را دارد و می توان با استفاده از آتل آن را تغییر داد و بهبود بخشید.

نوزادانی که بعد از تولد به دلیل ژنتیک یا خوب شکل نگرفتن  غضروف های گوش دچار بد فرمی گوش می شوند و یا گوش هایی به شکل بادبزنی و برجسته دارند ، در سنین بزرگسالی همین مسئله موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد می شود. به همین دلیل توصیه می شود در سنین کودکی اقدام به راهکار و درمان برای بزرگی و یا برجسته بودن گوش ها نمایید ؛ زیرا در سنین نوزادی و کودکی غضروف های گوش هنوز قابلیت انعطاف پذیری دارند و ممکن است با راهکارهایی بدون جراحی بتوان فرم آن را بهبود بخشید.  هم چنین پزشکان آمریکایی معتقدند درمان و اصلاح گوش در سنین کمتر موجب می شود کودک از فشار ها و آسیب های روانی  و مسخره شدن  به علت فرم گوش ها در هنگام بازی با سایر کودکان در امان باشد. در ادامه چندین روش را که برای بد شکلی گوش نوزاد از آن ها می توانید استفاده کنید بیان شده است :

درمان بدشکلی گوش نوزاد با استفاده از آتل سیمی

استفاده از آتل گوش برای اصلاح بد شکلی گوش ها از جمله روش های ارزان قیمت و بدون جراحی می باشد که اخیراً پزشکان از آن برای اصلاح فرم یا کوچک کردن گوش ها بدون جراحی در سنین نوزادی استفاده می کنند.  در این روش از سیمی کوچک به طول ۲ سانتی متر که درون لوله پلاستیکی قرار گرفته است به عنوان آتل استفاده می کنند. این سیم کمی انحنا دارد که در قسمت داخلی گوش مورد استفاده قرار می گیرد و نصب می شود. با این حال محل قرارگیری این آتل به نوع بد شکلی گوش بستگی دارد و ممکن است تغییر  کند. این آتل ها توسط نوار جراحی در گوش جای می گیرند و نیازی به ایجاد برش و بخیه و یا تزریق ندارد. و حدودا بعد از استفاده ۲ ماهه مشکل گوش های نوزاد برطرف خواهد شد.

اصلاح حالت گوش نوزاد با کلاه :

از زمان های قدیم به منظور جلوگیری از بادبرنی شدن گوش ها بستن گوش به وسیله دستمال یا پارچه و یا روسری به دور سر بچه مرسوم بود. حتی در مواردی گوش نوزاد را با چسب به سر او می چسباندند تا از برجستگی گوش ها جلوگیری نمایند.

امروزه پزشکان توصیه می کنند از کلاه برای این منظور استفاده نمایید ؛ زیرا استفاده از کلاه برای نوزاد آزار دهنده نیست و جلب توجه نمی کند و بهتر از هر روش دیگر می تواند از بادبزنی شدن گوش ها جلوگیری نماید.

اهمیت قرار گرفتن حالت سر نوزاد در هنگام خواب :

در مواردی ممکن است علت بد شکل شدن گوش نوزاد ها مربوط به حالت خوابیدن آن ها باشد. زیرا همانطور که قبلا اشاره شد گوش نوزاد بسیار انعطاف پذیر بوده و هنوز غضروف ها استحکام لازم را ندارند. برای اصلاح گوش نوزاد می توانید کمی آن را جا به جا کنید. در بیشتر مواقع به مرور و با گذشت زمان غضروف های گوش سفت تر می شود و شکل خود را حفظ می کند. توصیه می شود در سنین نوزادی تا قبل از استحکام غضروف های گوش مراقب نحوه خوابیدن نوزاد باشید تا با بد قرار گرفتن حالت گوش و روی آن خوابیدن موجب بد شکلی فرم گوش ها نشوید.البته توصیه می شود از دستکاری کردن گوش نوزاد تا جایی که ضرورت ندارد خودداری نمایید. در صورتی که نگرانی درباره این موضوع دارید لازم است قبل از هر چیز با پزشک مشورت نمایید تا اقدامات لازم زیر نظر پزشک انجام شود و کودک مورد آزار یا آسیب قرار نگیرد.

سخن پایانی :

گفتیم برخی افراد به دلیل ترس از روش های جراحی که در پی ناآگاهی اتفاق می افتد ، تمایل بیشتری به انجام کوچک کردن گوش ها بدون جراحی دارند ؛ اما باید متذکر شد که تکنیک های غیر تهاجمی هرگز نیاز آن ها را مرتفع نخواهد کرد.

هرچند ممکن است با روش های اشاره شده در مقاله بتوان فرم گوش ها را به صورت موقتی اصلاح کرد ؛ اما هیچ یک از این روش ها ، کارایی لازم را نداشته و صددرصد پاسخگو نیستند ؛ لذا به جرأت می توان اذعان داشت که عمل زیبایی گوش ، همچنان به عنوان بهترین گزینه برای رفع عیوب گوش ها شناخته می شود و هیچ روشی نمی تواند جایگزین عمل گوش گردد.

قابل ذکر است لازمه دستیابی به نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی گوش ، داشتن اطلاعات کافی از این جراحی و مراجعه به یک جراح متخصص مجرب و ماهر می باشد ؛ برای  کسب آگاهی از این جراحی ، مقاله جراحی گوش موجود در سایت راز جراحی را مطالعه نمایید.

تیم راز جراحی ، با تهیه مقالات جامع سعی در افزایش آگاهی شما مخاطبان عزیز دارد ؛ امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و با مطالعه آن پاسخ سوال خود را یافته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

3.8 15 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نشاط امیری
نشاط امیری
2 سال قبل

واقعا جواب میده؟

مرضیه جلال پور
مرضیه جلال پور
2 سال قبل

با چشم های ۲۴ ساعته انجام میشه ؟

امید حمیدیان
امید حمیدیان
2 سال قبل

باید زیر نظر متخصص باشه

مائده سراوان
مائده سراوان
2 سال قبل

بدون جراحی چه ایده جالب هست کوچیک کردن بینی

امیر
امیر
1 سال قبل

با زنجبیل توی گوگل بزنید میاد

ساسان حسن زاده
ساسان حسن زاده
2 سال قبل

من شنیدم با یه ابزاری به نام: ” کلیپس رفع برجستگی گوش ” دقیقا گوشهای برجسته مشکلشون حل میشه. همون جمله رو تو گوگل سرچ کنید اطلاعاتش بالا میاد.

...
...
1 سال قبل

من زن هستم و گوشهام برجسته‌س ولی همیشه یه تل میزنم روی گوشم و با روسریم میپوشونم معلوم نمیشه،اما اگه این راه ها جواب بده بهتره،درکل ممنونم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ...

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

مدیریت خونریزی‌ بعد از عمل بینی : نکات ضروری

مدیریت خونریزی‌ بعد از عمل بینی : نکات ضروری

برخورد با عارضه شایع خونریزی بعد از عمل بینی ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد ، اما حقیقت این است که این عارضه ، یکی از عوارض طبیعی و نرمال محسوب می شود و تجربه شدن آن توسط تمام افرادی که تحت این فرایند زیبایی قرار می گیرند ، قابل انتظار است. با داشتن دانش کافی در خصوص...

همه چیز درباره عدم تقارن سینه + علل شایع ، بهترین روش درمان

آیا فکر می‌کنید یکی از سینه‌هایتان اندازه یا شکل متفاوتی نسبت به دیگری دارد؟ آیا این موضوع باعث می‌شود که احساس ناخوشایندی داشته باشید و این عدم تقارن باعث شده است که در زمان پوشیدن لباس هایی که تا حدودی جذب هستند ، احساس ناراحتی کنید ؟ آیا فکر می کنید هیچ چاره ای...