| خانه 4 بلاگ 4 اقدامات قبل از لیفت سینه

اقدامات قبل از لیفت سینه

آذر ۲۱, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۱ دیدگاه

لیفت سینه شاید به ظاهر تنها یک فرایند برای بازیابی یک کانتور جذاب در سینه ها به شما آید. ولی این فرایند می تواند با درمان مشکلاتی از قبیل افتادگی، صاف بودن یا کشیده شدن سینه ها تحت عوامل تاثیر گذار مختلف، علاوه بر بازیابی کانتور جذاب از دست رفته در سینه ها، یک تجربه مثبت را در ذهن شما به یادگار گذاشته و اعتماد به نفس از دست رفته را دوباره به شما بازگرداند و حس جوانی و زیبایی را در شما زنده کند. برای اینکه نتیجه جراحی شما در مسیری پیش برود که بهترین بازده از آن حاصل شود، اقدامات قبل از لیفت سینه ، بعنوان یک پیش نیاز برای برخورداری از آمادگی لازم جهت قرار گرفتن تحت درمان و کسب نتیجه مطلوب، بخش الزامی فرایند محسوب می شود.

اقدامات قبل از لیفت سینه - راز جراحی

فعالیت های ورزشی و اقدامات قبل از لیفت سینه

به طور کلی داشتن عادات خوب فیتنس، فاکتور مهمی در سلامت کلی شما محسوب می شود. حرکات کششی در نیم تنه بالایی و تمرینات با بلند کردن وزنه های سبک، می تواند پاسچر و قدرت بدنی شما را در هفته های منتهی به جراحی ، در وضعیت خوبی قرار دهد. مهم ترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هر چند عادات ورزشی بعنوان بخشی از اقدامات قبل از لیفت سینه، یک اقدام بسیار خوب است، ولی انجام هر گونه فعالیت سنگینی که بتواند به طور بالقوه باعث آسیب دیدگی در ناحیه کتف، کمر، ماهیچه ها، بازوها و بخش فوقانی بدن شود، اصلاً ایده خوبی به شمار نمی آید و باید مورد اجتناب قرار گیرد. با ملایمت و بدون آسیب زدن به بدن، ورزش کنید.

تغذیه خوب از مهم ترین اقدامات قبل از لیفت سینه

  • در طول هفته های منتهی به عمل جراحی، سعی کنید عادات غذایی خوب را دنبال کنید. پرخوری کردن یا مصرف مشروبات الکلی اصلاً گزینه خوبی نبوده و می تواند تا حد زیادی سلامت شما را به خطر بیاندازد. یک رژیم غذایی متعادل و سالم، بهترین گزینه است
  • دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم قبل از جراحی لیفت پستان به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. به طور کلی مصرف مواد غذایی مغذی و سالم و هیدراته نگه داشتن به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کرده، التهاب را به حداقل رسانده و گردش خون صحیح را تقویت کند. به این ترتیب، مکانیسم های سلامت طبیعی بدن شما مورد پشتیبانی قرار گرفته و نتیجه زیبایی، ارتقا می یابد.
  • سبزیجات و میوه ها خصوصاً موارد حاوی آنتی اکسیدان از قبیل انواع توت ها و سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج را میل کنید. میوه ها و سبزیجات علاوه بر آنتی اکسیدان، منبع غنی فیبر نیز محسوب می شوند.
  • کربوهیدرات کمتر مصرف کنید. غذاهایی از قبیل نان، پاستا، برنج و غلات حاوی کربوهیدرات فراوان هستند. به جای آنها برنج قهوه ای میل کنید.
  • حتماً پروتئین را در سبد غذایی تان قرار دهید. جوجه، ماهی، لوبیا و سایر بغولات، حاوی پروتئین زیاد هستند. پروتئین برای حفظ و بالا بردن جرم ماهیچه لازم است.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ را فراموش نکنید. ماهی سالمون، ساردین و برخی آجیل ها مثل گردو، بسیار مفید هستند.
  • مصرف غذاهای فراوری شده، چیپس و شکلات، چربی های ناسالم، لبنیات پر چرب، نمک و قند را بسیار کاهش داده و طعم دهنده هایی از قبیل زنجبیل، پیاز یا کاری را که دارای تاثیرات آنتی اکسیدان نیز هستند و به فرایند بهبود بعد از جراحی کمک می کنند، جایگزین کنید.
  • نوشیدن هشت الی ده لیوان آب را فراموش نکنید. ۷۰ درصد بدن شما از آب تشکیل شده است و نوشیدن مایعات به اندازه کافی به عملکرد موثر بدن بسیار کمک می کند.

سیگار کشیدن را ترک کنید.

سیگار کشیدن به میزان قابل ملاحظه ای توانایی بدن برای بهبود را تضعیف می کند. شما باید حداقل چهار هفته قبل از جراحی، ترک مصرف نیکوتین و محصولات وابسته به آن را بعنوان بخشی از اقدامات قبل از لیفت سینه ، آغاز کنید. سیگار کشیدن با تاثیر خود بر روی تنگ شدن عروق، مانع از رسیدن خون و اکسیژن کافی به اندام های مختلف بدن از جمله سینه ها در طول دوره ریکاوری بعد از جراحی و در نتیجه مکانیسم بدن برای بهبود دادن بافت های تحت درمان قرار گرفته را تضعیف می کند.

یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

در هفته های منتهی به جراحی ، بهداشت و سلامت بدن خود را در سطح خوبی حفظ کنید. دست ها را مرتباً بشویید و از نزدیک شدن به افرادی که بیماری واگیر دار دارند خودداری کنید. ابتلا به سرماخوردگی، یا بیماری های واگیردار دیگر می تواند تاریخ مقرر شده برای اجرای پروسیجر را به تعویق بیاندازد. در صورت ابتلا، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.

برای جراحی تان آماده شوید و برنامه ریزی کنید.

از محل کار خود مرخصی بگیرید و از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا در روزهای بعد از جراحی، شما را در انجام امور، یاری کند. حتماً هماهنگی های لازم را جهت بازگشت به منزل بعد از تکمیل فرایند درمان و ترخیص از محل درمان، انجام دهید. با توجه به اینکه شما نمی توانید بلافاصله بعد از جراحی رانندگی کنید، شخص دیگری باید شما را به منزل بازگرداند.

تست های قبل از جراحی لیفت سینه

قبل از جراحی ، بخشی از اقدامات قبل از لیفت سینه ، انجام یک سری آزمایشات توصیه شده توسط پزشک و ارائه نتیجه آن به پزشک می باشد. وی از نتیجه این تست ها برای ترسیم یک طرح درمان متناسب با شرایط بدن شما، استفاده می کند.

استراحت کنید.

یکی دیگر از اقدامات قبل از لیفت سینه این است که  به بدن تان استراحت بدهید. دور بودن از استرس و قرار داشتن یک شرایط روحی مطلوب یکی از الزامات دستیابی به یک نتیجه مطلوب از فرایند درمان است. سعی کنید خود را از منابع استرس زا دور کرده و فعالیت هایی که باعث ایجاد آرامش در شما می شوند، دنبال کنید.

سوتین های مخصوص لیفت

در زمان جراحی، سوتین های مخصوصی در اختیار شما قرار داده می شود که لازم است بعد از جراحی، به طور ۲۴ ساعته آنها را به تن داشته باشید. این سوتین ها با سوتین های معمولی که در حالت عادی مورد استفاده قرار می دهید، تفاوت هایی دارد و با توجه به اینکه سینه ها بعد از جراحی، شکل جدیدی پیدا کرده اند، لازم است تا مدتی، برای خو گرفتن با این شکل جدید تحت پشتیبانی قرار گیرند. سوتین های مخصوص بعد از جراحی ، به گونه ای طراحی شده اند که این پشتیبانی را فراهم می آورند.

این سوتین ها، فاقد فنر بوده، جنس آنها نخی بوده و بندهای روی شانه و بدنه، به اندازه کافی پهن هستند. بیشتر آنها از قسمت جلو بسته می شوند و شکل کاپ آنها به گونه ای طراحی شده است که سینه های تازه جراحی شده را به طور کامل تحت پشتیبانی قرار می دهند.

آنچه در روزهای منتهی به جراحی باید از آن اجتناب کنید:

  • مصرف آسپرین و داروهای حاوی آسپرین
  • مصرف مکمل های سیر
  • مصرف ابوپروفن و عناصر حاوی مواد ضد التهاب
  • ویتامین E
  • چای سبز و عصاره های چای سبز
  • مکمل های استروژن
  • قرص های ضد بارداری

داورهای تجویز شده توسط پزشک را تهیه کرده و در منزل قرار دهید.

پزشک شما داورهایی را جهت استفاده در طول ریکاوری بعد از جراحی برای شما تجویز می کند. این داروها بیشتر برای کنترل درد و پیشگیری از عفونت تجویز می شوند.

ناحیه ای را برای سپری کردن دوره ریکاوری در منزل انتخاب کنید.

راحت ترین مکان را که فکر می کنید می توانید دوره ریکاوری تان را با آرامش در آن سپری کنید، انتخاب کنید. این محل را با هر آن چیزی که فکر می کنید می تواند در طول دوره ریکاوری شما را سرگرم کرده و آن را به یک تجربه خوب برای شما تبدیل کند، تجهیز کنید. ملزوماتی از قبیل تلوزیون، کتاب های مورد علاقه، فیلم های مورد علاقه گزینه های پیشنهادی ما هستند. همچنین، در این محل، ملزومات مورد نیاز برای استراحت، از قبیل بالش، پتو و غیره را قرار دهید.

طبق توصیه پزشک دوش بگیرید.

قبل از رجوع به مرکز درمان برای قرار گرفتن تحت جراحی، باید با صابون بدون عطر آنتی باکتریال بدن تان را خوب بشویید و موهایتان را شامپو کنید. از استعمال لوسیون یا کرم های مرطوب کننده خودداری کنید. شستشوی بدن با صابون آنتی باکتریال، کمک می کند تا بدن شما محیطی برای تجمع باکتری نباشد و در نتیجه خطر بروز عفونت کاهش خواهد یافت.

بعد از ۱۲ نیمه شب، چیزی نخورید و ننوشید.

علت ممنوعیت میل کردن غذا یا نوشیدن مایعات، چند ساعت قبل از جراحی، مداخلاتی است که ممکن است در اثر خوردن و نوشیدن و پر بودن معده، در فرایند بیهوشی اتفاق بیافتد. در صورت عدم رعایت این نکته، پزشک جراحی شما را لغو کرده و آن را به تاریخ دیگری موکول خواهد کرد.

در روز جراحی، لباس های راحت بپوشید.

آرایش نکنید و از انداختن زیورآلات خودداری کنید. لباس های تمیز و راحت بپوشید، به طوریکه در زمان مراجعت به منزل بعد از جراحی، بتوانید به راحتی آنها را بر تن کنید. لباس های گشاد، گزینه بهتری می باشند. پلیور، لباس یقه اسکی یا لباس تنگ اصلاً گزینه های مناسبی نیستند.

شب قبل از خوش فرم کردن پستان

در اقدامات قبل از لیفت سینه شب آخر از اهمیت بسیاری برخورد دار است. در نتیجه بهتر است که به توصیه های ذکر شده با دقت عمل کنید. از آنجایی که پروسه لیفت کردن تحت فرآیند بیهوشی عمومی انجام میگیرد بایستی حداقل هشت ساعت بیش از ساعت مقرر برای انجام روش زیبایی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید. بدن نیاز به انرژی و تمدید قوا دارد در نتیجه بهتر است که تمامی تمهیدات لازم را در نظر بگیرید که پس از آن دچار اختلالی در روند ریکاوری خود نشوید. در نتیجه بهتر است برای دریافت ویتامین و پروتئین های مورد نیاز بهتر است که آبمیوه ، ژله یا سوپ را آماده داشته باشید. از آنجایی که برای مدت کوتاهی نمی توانید استحمام کنید بهتر است که شب قبل از لیفت سینه دوش بگیرید و برای انجام تغییر فرم سینه های خود آماده و مرتب باشید.

انتخاب بهترین دکتر لیفت سینه

از ابتدایی ترین و مهم ترین اقدامات قبل از لیفت سینه ، می توان به انتخاب بهترین دکتر اشاره کرد. از آنجایی که پروسه ماستوپکسی نیازمند ایجاد برش ها و تغییر اساسی در فرم پستان ها می باشد. در نتیجه بهتر است که برای انجام این عمل در انتخاب بهترین جراح سینه دقت بالایی داشته باشید که نتیجه نهایی مطلوب و هم راستا با نظر و سلیقه شما باشد. در روند انتخاب دکتر خوب باید تمامی جوانب اعم از علم و دانش و تجربه مرتبط را در نظر بگیرید. برای این فرآیند انتخاب دکتر با تجربه و حاذق موجب می شود که میزان عارضه های احتمالی به حداقل رسیده و همچنین به راحتی می تواند از پس تمامی چالش های در حین عمل بربیاید و نتیجه نهایی بی نقصی را به ارمغان بیاورد. جهت انتخاب دکتر خوب برای لیفت می توانید به صورت حضوری به کلینیک و مطب پزشک ها مراجعه کرده و می توانید از نزدیک با اشخاصی که قبلا نزد دکتر مد نظر عمل را انجام  داده اند صحبت کنید و به راحتی متوجه نواقص یا مزایای روش های پزشک شوید. راه های دیگری همچون مشاهده پیج اینستاگرام و سایت دکتر نیز می تواند منبع مناسبی برای تحقیق و مشاهده و بررسی دکتر خوب ماستوپکسی باشد. در هر شهر ایران که باشید به راحتی و با استفاده از موتورهای جستجو در اینترنت می توانید ابتدا لیستی از بهترین پزشک های این زمینه علمی تهیه کرده و طبق آن شروع به بررسی کنید.

استرس و واهمه پیش از لیفت پستان

طبیعتا انجام این عمل برای بسیاری از افراد ترس و استرس به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از اقدامات قبل از لیفت سینه این است که فرد با آرامش و خیال راحت به اتاق عمل برود  بنابراین برای بهبود و برطرف کردن این حالت بهترین و ساده ترین راهکار شرکت در جلسه معاینه اولیه است. در موقع مراجعه به پزشک خوب لیفت سینه می توانید تمامی ابهامات ذهنی خود را در ارتباط با نحوه جراحی و همچنین پروسه سوالات خود را مطرح کنید و ایشان با شرح روند می تواند تمامی پروسه را توضیح دهد و بنابراین برای فرد دیگر واهمه ای باقی نخواهد ماند و با خیال راحت می تواند پروسه را سپری کند و منتظر دریافت نتیجه نهایی مناسب باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترانه مسلمان
ترانه مسلمان
2 سال قبل

خیلی ممنونم که در رابطه با اقدامات قبل از لیفت سینه مطلب گذاشتید خیلی مفید بود

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...