| خانه 4 بلاگ 4 انواع روش کاشت مو

انواع روش کاشت مو

شهریور ۱۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۹ دیدگاه ها

در راستای رفع کم پشتی و طاسی یا کچل بودن می توان گفت که کاشت مو بهترین گزینه است که نتیجه حاصل از آن در مقایسه با درمان های خانگی بسیار با دوام تر است. در دنیای امروزی، پروسه های زیبایی و تکنولوژی های مربوط به آن ها به سرعت در حال پیشرفت هستند. بنابراین متخصصان زیبایی برای انجام کاشت، روش ها و تکنیک های متنوع و به روز را بکار می گیرند. در این بخش می خواهیم به انواع روش کاشت مو بپردازیم. در صورتی که شما یا اطرافیانتان از این عارضه رنج می برید، پیشنهاد می شود پیش از مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام این پروسه، این مطلب را که توسط تیم راز جراحی تهیه شده تا پایان مطالعه کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتر نسبت به این فرایند زیباسازی تصمیم گیری کنید چرا که آگاهی بیشتر برابر است با نتیجه بهتر.

انواع روش کاشت مو - راز جراحی

چند روش کاشت مو وجود دارد ؟

کاشت مو شامل روش های مختلفی اعم از super fue ، bht ، sut ، hrp ، dhi ، fut ، pbs ، Micro fit ، sfit ، ffb ، tsut ، میکرو ایمپلنت ، استفاده از سلول های بنیادی، پلاسما ، لیزر ، روش ترکیبی و غیره است که با داشتن دانش کافی در مورد هر یک از انواع روش کاشت مو می توانید بهترین روش را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع روش های کاشت مو ، چه کمکی به شما می کند ؟

همانطور که میدانید ، تصمیم گیری با آگاهی بالا ، مطمئناً منجر به کسب نتیجه فوق العاده از پروسه می شود. در مورد کاشت طبیعی مو نیز ، اگر شما از انواع روش ها به طور کامل مطلع باشید ، طبعاً عملکردتان در این راستا نیز خیلی بهتر و مطلوب تر خواهد بود. اگر بخواهیم مهم ترین مزایای آشنایی با انواع روش کاشت مو را معرفی کنیم ، می توانیم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

۱ . دانش بیشتر ، انتخاب بهتر :

پروسه کاشتن موی سر صرفا به چگونگی برداشت مو و پیوند آن به نواحی طاس محدود نمی شود. دانستن این موارد خوب است اما کافی نیست. علاوه بر تفاوت موجود در نحوه به انجام رسیدن هر یک از تکنیک های پیوند مو ، این متدها هر یک مزایا و معایب منحصر به خود را دارند. همچنین برخی از متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند تنها یک یا دو متد برای پروسه کاشت آن ها مناسب است. زمانی که شما می خواهید برای انجام این روند اقدام کنید ، لازم است بدانید که با چه مواردی ممکن است روبرو شوید و نیز از چه مزایایی بهره مند خواهید شد.

همچنین با دانسته های خود می توانید تا حدودی تشخیص دهید که کدام یک از روش ها برای شما مناسب تر است و آن را با تکنیک انتخابی از سوی جراح مقایسه کنید. اگر در انتخاب متدها تفاوتی وجود داشته باشد ، از متخصص علت برگزیدن آن روش را جویا شوید. گاها از این طریق می توان به قدرت تشخیص و تجربه دکتری که به آن مراجعه کردید ، پی برد.

آگاهی از عوارض احتمالی و محدودیت های هر متد پیوند مو ، شما را برای دوره نقاهت آماده می کند. بدین نحو در صورت بروز عارضه شما شوکه نخواهید شد ؛ بلکه می دانید با چه استراتژی می توانید آن را برطرف نمایید یا اصلا چه کارهایی را انجام دهید که به عارضه دچار نشوید.

۲ . تشخیص دروغ از حرف راست :

طبیعی است که با بالا رفتن آمار کاشت مو ، دست در این حرفه زیاد می شود. بدین معنا که یک سری افراد سودجو و غیر متخصص با ورود به این حوزه و جا زدن خود به عنوان یک جراح متخصص ، باعث فریب متقاضیان می شوند. اما زمانی که شما از درست و غلط این ماجرا با خبر باشید ، به هنگام مراجعه به کلینیک و مشاوره با جراح ، زمانی که ایشان در خصوص پروسه و تکنیک های کاشت صحبت می کنند ، می توانید به صحت گفته های ایشان پی ببرید. به دنبال این امر ، اگر متخصصی را به اشتباه برای کاشت مو انتخاب کرده باشید ، متوجه این مسئله خواهید شد و شانس این را دارید که اشتباهتان را اصلاح کنید.

۳ . تطابق انتظارات خود با اهداف اصلی پروسه و افزایش رضایت از نتیجه :

زمانی که بدانید از هر تکنیکی چه نتیجه ای بدست می آید ، دیگر از داشتن انتظارات نابجا و بیهوده دست می کشید. به طور مثال شما می خواهید که بعد از پیوند مو ، اسکاری بر روی پوست باقی نماند اما در عین حال روش انتخاب شده برای کاشت ، FUT می باشد. در این تکنیک برای برداشت مو یک برش نواری روی پوست سر ایجاد می شود ؛ بنابراین احتمال آن که جای زخم باقی بماند ، حتی به صورت یک هاله کمرنگ ، بسیار است. پس حتی در صورتی که نتیجه حاصل شده از تکنیک FUT مطابق با پیامدهای مورد انتظار از این روند باشد ، اما مورد رضایت شما واقع نمی شود ؛ چون آن انتظاری که داشتید ، برآورده نشده است.

روش کاشت مو fut

یکی از انواع روش کاشت مو تکنیک FUT (اختصار کلمه Follicular Unit Transplantation به معنای لغوی پیوند واحد فولیکولار) می باشد که برای روند درمان طاسی سر استفاده می شود. در این متد مو از نواحی پشت و کناری پوست سر، محلی که نسبت به ریزش مو مقاومت بیشتری دارد، به نواحی از پوست سر که موهای آن ریخته است و به اصطلاح طاس است پیوند داده می شود. این پروسه با استفاده از دسته های ۱ تا ۴ تایی مو که به آن ها واحدهای فولیکولار نیز می گویند، انجام می شود.

نحوه کاشت مو به روش fut - راز جراحی

نحوه کاشت مو به روش fut

در حین انجام پروسه، بهترین دکتر کاشت مو بخش باریکی از پوست سر (معمولاً ناحیه پشت سر) را برش می دهد. اندازه دقیق بخش برش داده شده به تعداد فولیکول های مورد نیاز برای پوشش دادن طاسی سر بستگی دارد. عرض برش ایجاد شده به طور معمول از ۱ تا ۱.۵ سانتی متر فراتر نمی رود. بلافاصله هر فولیکول از محل برش، فوراً در نواحی بدون مو یا کم پشت سر قرار می گیرند.

جراحی پیوند مو حدود ۴ تا ۸ ساعت به طول می انجامد. جراحی به شیوه FUT نسبت به شیوه دیگر یعنی FUE که در ادامه به توضیح آن نیز می پردازیم، در مدت زمان کمتری انجام می شود. اکثر افراد در طول جراحی تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند.

روند انجام به این صورت می باشد:

  1. جراح، خطوط رویش مو را مشخص کرده، ناحیه برداشت مو را نشانه گذاری می کند و برای درج در سوابق پزشکی عسکبرداری هایی انجام می دهد. در صورت تشخیص پزشک، پیش از آغاز جراحی می توانید داروی آرام بخش مصرف کنید. سپس پزشک از داروی بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست سر، استفاده می کند.
  2. مو های موجود در محل اهدا کننده پوست سر، حدوداً به اندازه ۲ میلی متر برش داده می شوند.
  3. سپس جراح نوار باریکی از پوست سر ،به همراه فولیکول های مورد استفاده برای پیوند را برش داده و جدا می کند. شما در تمام این مدت هوشیار هستید.
  4. تکنسین زیبایی هر یک از فولیکول ها را از پوست جدا شده سر خارج کرده و آن ها را برای کاشت آماده می کند.
  5. بعد از آن، برش ایجاد شده بر روی سر را بخیه می زند.
  6. فولیکول های مو در قسمت های تاس و کم پشت  سر، با یک الگوی طبیعی کاشته می شوند.
  7. در نهایت به پوست سر پماد آنتی بیوتیک زده می شود و بر روی آن پانسمان قرار می گیرد.

بیشتر افراد، پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه نتیجه جراحی را مشاهده می کنند. برخی دیگر برای دیدن نتیجه نهایی باید به مدت یک سال صبر کنند.

کاندیدهای مناسب برای پیوند مو به روش FUT

مردانی که از ریزش موی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه) رنج می برند، گزینه بسیار مناسبی برای این شیوه جراحی هستند. این نوع ریزش مو در مردان معمولاً به صورت الگوی نوروود یا خط رویش M شکل و ریزش مو در ناحیه شقیقه ها نمایان می شود. این مدل ریزش مو در زنان عموماً به صورت کچلی سکه ای پدیدار می شود؛ بدین صورت که بخش عظیمی از ریزش مو وسط و بالاس سر رخ می دهد.

اگر دلیل ریزش مو های شما، بیماری مانند اختلالات تیروئیدی است یا اینکه دچار طاسی منطقه ای هستید، متد FUT گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

موارد زیر نیز از ویژگی های کاندیدهای مناسب برای جراحی FUT می باشند:

  • سن؛ به طور کلی این شیوه برای افراد ۲۵ سال به بالا انجام می شود. الگوهای ریزش مو در جوانان کمتر دیده می شود.
  • ضخیم بودن مو: افرادی که تراکم فولیکول های مو آنان زیاد است، عموماً نتیجه بهتری کسب می کنند.
  • منطقه طاسی: FUT بیشتر مناسب درمان طاسی نواحی پیشین سر (جلو) می باشد.
  • رنگ مو: کسانی که رنگ موهایشان به رنگ پوستشان نزدیک تر است نیز گزینه خوبی برای این نوع جراحی می باشند به این دلیل که تفاوت رنگ کمتری پدیدار می شود.

مزایای روش FUT

  • درصورتی که به واحدهای پیوندی زیادی نیاز داشته باشید، این شیوه گزینه مناسبی است.
  • انجام جراحی در مدت زمان کوتاه
  • جراحی مقرون به صرفه

اثرات و عوارض جانبی

  • ظاهر غیر طبیعی مو
  • اسکارهای برجسته
  • تورم فولیکول های مو
  • خونریزی
  • ورم
  • درد
  • بی حسی
  • کیست ها

روش کاشت مو fue

از دیگر انواع روش کاشت مو FUE (اختصار کلمه Follicular unit extraction به معنای لغوی استخراج واحد فولیکولی) است، روندی که طی آن یک واحد فولیکول مو از پوست سر برداشته و در دیگر نواحی بدن کاشته می شود.  این متد سبب می شود که موی کاشته شده در ناحیه جدید، ضخیم تر به نظر برسد. FUE به منظور جایگزینی برای تکنیک کلاسیک کاشت موی یعنی FUT ایجاد شد.

امروزه FUE نسبت به روش دیگر، محبوب تر است؛ زیرا احتمال جدا شدن مو از محل کاشت و هماهنگ نشدن آن با پوست و نواحی اطراف، کمتر است. همچنین زخم و اسکار برجسته ای بر جای نمی گذارد.

روش کاشت مو fue - راز جراحی

نحوه انجام روش fue

با افزایش سن، چرخه رشد و رشد مجدد مو کوتاه می شود تا زمانی که دیگر فولیکول ها باعث رشد مجدد مو نشود.

جراحی به شیوه FUE برای هر فرد با دیگری متفاوت است. در برخی افراد، ریزش مو و طاسی در دهه ۲۰ سالگی، آغاز می شود در صورتی که در افرادی دیگر ممکن است در سنین بالاتر این عارضه نمایان شود.

در کاشت مو به این روش، فولیکول های قدیمی عملکرد آن ها متوقف شده است، با فولیکول های جدید که توانایی رشد دارند، جایگزین می شوند.

پس از پیوند، فولیکول ها به واسطه رگ های خونی تغذیه می شوند و رشد مجدد مو در آن ناحیه را از سر می گیرند.

پیوند مو به شیوه FUE اغلب در جلسات ۲ الی ۴ ساعت، طی چند روز انجام می شود.

روند جراحی به این صورت می باشد:

  1. جراح ناحیه استخراج فولیکول ها و همچنین ناحیه پیوند را شیو می کند.
  2. با استفاده از ابزار میکروپانچ ، فولیکول ها را از پوست خارج می کنند.
  3. سپس جراح متخصص با استفاده از سوزن یا دیگر ابزار کوچک و نوک تیز، تعدادی برش کوچک بر محل پیوند فولیکول ها ایجاد می کند.
  4. بعد از آن، فولیکول ها را وارد برش های ایجاد شده، می کنند.
  5. در نهایت جراح، محل جراحی شده را تمیز و پانسمان می کند.

مزایای تکنیک FUE

  • دوره بهبودی کوتاه مدت
  • میزان درد کمتر
  • عدم ایجاد اسکار و زخم برجسته
  • قابلیت استفاده از موهای نواحی دیگر بدن
  • قابل اجرا برای افرادی با موهای کم پشت و نازک

در صورت بروز عوارض زیر، به پزشک خود مراجعه کنید:

  • علائم بروز عفونت
  • ترشح و خشک شدن زخم و خون در محل جراحی
  • درد و تورم در محل جراحی شده
  • تورم فولیکول های مو
  • خونریزی
  • بی حسی یا سوزش

تفاوت کاشت به روش FUT و FUE - راز جراحی

تفاوت کاشت به روش FUE و FUT

هر دو این روش ها برای کاشت فولیکول های مو انجام می شود. در حین پروسه FUT، جراح نوار باریکی از پوست سر را برش می دهد و فولیکول های آن را خار می کند. در جراحی FUE جراح هر یک از فولیکول های مو را، مستقیماً از پوست سر خارج می کند. FUE شیوه جراحی رایج تری است.

مدت ریکاوری

ریکاوری هر دو تکنیک FUT  و FUE ممکن است چند ساعت الی چند روز به طول بی انجامد. این امر تا حدودی به میزان کار انجام شده توسط جراح بستگی دارد.

شما پس از اتمام پروسه به خانه باز می گردید.

پس از باز کردن پانسمان، ممکن است ناحیه جراحی شده متورم باشد؛ در این حالت جراح برای کاهش ورم، به آن ناحیه تریامسینولون تزریق می کند.

احتمالاً در محل کاشت و ناحیه اهدا کننده دردی احساس کنید. برای چند روز بعدی ممکن است پزشک معالج داروی های زیر را تجویز کند:

  • داروی مسکن مانند ایبوپروفن
  • داروی آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از بروز عفونت
  • داروهای ضد التهاب برای کاهش ورم
  • داروهای مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل که به رشد مو کمک می کنند.

روش کاشت مو با سلول های بنیادی

کاشت مو با سلول های بنیادی - راز جراحی

با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی ، امروزه انواع روش های کاشت مو نیز تنوع بسیاری پیدا کرده اند. روش کاشت مو سلولهای بنیادی ۲۰۲۱ از جدیدترین انواع متدهای کاشت طبیعی مو به حساب می آید که میخواهیم در این بخش به طور کامل به جوانب مختلف این تکنیک بپردازیم.

اگر بخواهیم به طور خلاصه روش سلولهای بنیادی در کاشت مو را توضیح دهیم باید بگوییم که این پروسه به متد سنتی کاشت شباهت زیادی دارد. منتها به جای آن که تعداد زیادی فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده برای پیوند در قسمت کچلی سر برداشته شوند ، در کاشت مو با سلول های بنیادی ، سمپل کوچکی از پوست فولیکول های استخراج شده ، برداشته می شوند. سپس فولیکول های مو در محیط آزمایشگاهی قرار می گیرند و بعد از ان مجدداً در نواحی طاسی پوست سر کاشته می شوند.

مزیت کاشت مو با استفاده از سلولهای بنیادی این است که موجب می شود که فولیکول مو هم در محل برداشت و هم در محل کاشتن موی سر ، قابلیت رشد داشته باشد. طبق اطلاعات موجود در سایت healthline.com ، تا سال ۲۰۱۹ کاشت مو به روش سلول های بنیادی در حد تئوری بوده است و تخمین زده شده بود که در سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا می رسد که همین طور هم شد . در ابتدا اشاره کردیم که روش کاشت مو سلولهای بنیادی ۲۰۲۱ ، از جدیدترین روش های کاشت مو می باشد.

سلول های بنیادی چیست ؟

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که سلول های بنیادی یا سلول های مادر انواعی از سلول ها هستند که از توانایی خاصی برخوردارند ؛ آن هم این است که می توانند به هر تایپ از سلول های بدن تغییر شکل و کاربری دهند. به طور عادی سلول های بنیادی خود نقش خاصی را در بدن ایفا نمی کنند اما قادر به انجام مکانیسم تقسیم سلولی یا تبدیل شدن به سایر انواع سلول های بدن هستند.

مراحل انجام کاشت مو به وسیله سلولهای بنیادی

پروسه کاشت مو به روش سلول بنیادی (HST) بدین صورت است که در گام اول برای برداشتن سلول بنیادی یک پانچ بیوپسی به انجام می رسد. منظور از پانج ، استفاده از ابزار خاصی است که شامل یک تیغ دایره ای می باشد. این تیغ گرداننده بوده و با چرخیدن بر روی پوست سر ، سمپل دایره ای شکل از بافت هدف را جدا می کند.

گام دوم جدا کردن سلول های بنیادی است. این سلول ها باید از بافت پیوندی جدا شوند که این کار به وسیله دستگاه سانتریفیوژ انجام می شود. بعد از جداسازی ، سلول های مادر در مرحله سوسپانسیون قرار می گیرند. بعد از آماده سازی ، سلول های بنیادی به مناطقی از پوست سر که به کچلی دچار شده ، تزریق می شود.

مزایای کاشت مو از طریق سلولهای بنیادی

این فرایند می تواند کچلی کامل ، کچلی به سبب عوامل ژنتیکی و آلوپسی را درمان کند.

رویش مجدد مو با سلول های بنیادی یک روند کاملا طبیعی است.

نتیجه گیری از این پروسه موثر و سریع می باشد.

کاشت مو با سلول های بنیادی بدون برجای گذاشتن اسکار به انجام می رسد.

مدت زمان انجام این پروسه برخلاف متدهای سنتی کوتاه تر و حدود ۳ ساعت است.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی در ایران

از انجایی که در کشور ما افراد زیادی هستند که تمایل به انجام پروسه مذکور دارند همواره به دنبال این هستند که پاسخ سوالات زیر را بدانند :

  • بهترین روش کاشت مو در ایران جیست ؟
  • آیا کاشت مو با سلولهای بنیادی در ایران انجام می شود ؟
  • کاشت مو به روش سلولهای بنیادی در تهران در کدام کلینیک ها انجام می پذیرد ؟

از آنجایی که کاشت مو از طریق سلول های بنیادی از جدیدترین انواع روش های کاشت مو در دنیا به حساب می آید ، همچنان فراگیری چشمگیری پیدا نکرده و در خیلی از کشورها هنوز در فاز تحقیقاتی می باشد و به صورت علنی اجرا نشده است. در مورد کاشت مو با سلولهای بنیادی در ایران هم باید بگوییم که این پروسه هنوز  عملی نشده است. ممکن است این پروسه در تهران و بعضی از کلینیک ها به صورت آزمایشی به انجام رسیده باشد اما این روش هنوز به صورت رسمی به لیست خدمات شان اضافه نشده است.

کاشت موی ترکیبی

کاشت مو ترکیبی - راز جراحی

مشخصه این متد به کار گیری از چند متد کاشت مو به طور همزمان می باشد که عموما FIT  و FUT  را با هم استفاده می کنند. روش ترکیبی مخصوص افرادی می باشد که از بانک موی خوب بهره می برند و نیاز به تراکم بیشتر مو دارند . در این ترکیب گرافت های مو را با روش FUT برمی دارند سپس از متد FIT  نیز برای برداشتن گرافتهای دیگری از  مو استفاده می کنند و در نهایت روشی که از آن برای افزایش تراکم موها از ان کمک می گیرند FUT  می باشد.

مزایا روش ترکیبی

از جمله مزایایی که در این روش مشاهده می نمایید بالا بردن تراکم موها و طبیعی تر و پر تر به نظر رسیدن موها  می باشد همچنین در متد ترکیبی کیفیت گرافت های مو بسیار بالا است.

مراحل انجام روش ترکیبی کاشت مو

در ابتدا یک پاسخ کلی به سوال کاشت موی ترکیبی چیست ، ارائه دادیم. حالا در ادامه مقاله راز جراحی می خواهیم به مرحله های کاشت مو فوق ترکیبی بپردازیم. این را بدانید که منظور از روش ترکیبی و فوق ترکیبی کاشت مو ، یکسان است. این را گفتیم که دچار سردرگمی نشوید. به طور کلی در این متد پیوند طبیعی مو ، از دو تکنیک اصلی و سنتی FUT و FIT استفاده می شود.

  • گام اول روش فوق ترکیبی کاشت مو

در وهله اول ، هنگامی که به بهترین دکتر کاشت مو مراجعه می کنید ، ایشان پس از انجام ارزیابی های لازم از گرافت های مو و به طور کلی میزان تارهای مو پوست سر ، یکی از انواع روش های کاشت مو را اتخاذ می کند. حال اگر برای شما کاشت ترکیبی مو انتخاب شد باید خود را برای معاینه ناحیه اهدا کننده یا به اصطلاح بانک مو آماده کنید.

در زمان بررسی قسمت بانک مو ، متخصص محل و طول برش نواری شکل در آن قسمت را معین می کند. همچنین پیش از شروع فرایند ، خط کاشت مو یا همان خط رویش مو به طور دقیق مشخص گردد ؛ زیرا این امر تاثیر بسیار زیادی در بیعی به نظر رسیدن نتیجه کار دارد.

بعد از معین نمودن تمامی موارد گفته شده ، جراح برای آغاز پروسه کاشت ترکیبی مو ، در ناحیه ای که قرار است برش نواری شکل طبق متد FUT برداشته شود را با بی حسی موضعی ، بی حس می کند. زمانی که گرافت برداشته شد ، برش ایجاد شده بخیه می شود و شما کم کم باید برای قرارگیری فولیکول های پیوندی در پوست سر آمده شوید.

برای کاشتن مو ، جراح باید فولیکول ها را از روی برش نواری بردارد. این کار باید با دقت بالا  و زیر میکروسکوپ انجام پذیرد. زیرا فولیکول های مو بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. برای اینکه این روند سریع تر پیش رود و شانس زنده ماندن شمار زیادی از فولیکول ها بالا باشد ، بهتر است تیم پزشکی بایکدیگر همکاری کنند. بعد از جدا کردن فولیکول ها ، تیم پزشکی با همکاری و سرعت بالا آن ها را در ناحیه کاشت پیوند می دهند.

  • گام دوم روش ترکیبی کاشت مو

پس از آن که کاشتن مو به روش FUT به اتمام رسید ، برای افزایش تراکم مو ، متد FIT اتخاذ می شود. بدین ترتیب پزشک متخصص در این مرحله ، به روش میکروگرافت ، فولیکول های پیوندی را به صورت تک تک از پوست سر بر میدارد و در میان فولیکول های کاشته شده قرار می دهد. او می تواند تا ۱۰۰۰ گرافت مو با این روش از پوست سر بردارد. بدین ترتیب پر پشتی و تراکم لازم برای فرد به ارمغان می آید.

روش Saphhire FUE کاشت مو

در خصوص جدیدترین روش های کاشت مو ، می توان گفت Saphhire FUE یکی از نوین ترین متدها است. طی این تکنیک ابزار بسیار پیشرفته ای برای برداشت فولیکول های پیوندی از بانک مو مورد استفاده قرار می گیرد. این متد نه تنها در پروسه برداشت ، بلکه در مرحله پیوند فولیکول نیز با سایر تکنیک ها تفاوت دارد.

برای خارج کردن فولیکول ها و جایگذاری آن ها در ناحیه پیوند به روش Saphhire FUE از تیغه یاقوتی استفاده می شود. این تیغه بسیار تیز بوده ، البته دقت بالایی دارد و منجر به آسیب دیدن پوست سر نمی شود. با بهره گیری از تیغه یاقوتی به دنبال استخراج فولیکول ها ، اضافات کمتری همراه آن خارج می شوند ؛ بدین ترتیب فولیکول سالم تری بدست می آید.

مزایای روش Saphhire FUE :

به خاطر برش های بسیار ظریفی که ایجاد می کند ، احتمال تشکیل اسکار و برجای ماندن زخم کمتر خواهد بود.

به دلیل آنتی باکتریال بودن تیغه یاقوتی ، ریسک انتقال عفونت بسیار کاهش پیدا می کند.

به نسبت می تواند تعداد فولیکول های زیادی را با اتخاذ این روش از ناحیه اهدا کننده برداشت.

معایب روش Saphhire FUE

  • کسانی که بانک مو آن ها چندان قوی نبوده و ریزش مو در قسمت های زیادی از سر رخ داده ، مناسب نیست
  • هزینه این روش کاشت مو بالا می باشد.
  • برای رسیدن به تراکم مد نظر ممکن است به بیشتر از یک جلسه درمانی نیاز باشد.

کاشت مو به روش نئوگرافت

کاشت مو به روش نئوگرافت - راز جراحی

یکی از انواع روش کاشت مو ، تکنیک نئوگرافت است که به می توان گفته متد نیمه اتوماتیک روش FUE است. این روش یکی از جدیدترین متدهای پیوند طبیعی مو به حساب می آید. در پروسه پیوند مو ، تمامی پروسه با ابزار مخصوص به انجام می رسد.  پس از تراشیده شدن موهای سر ، فولیکول های پیوندی با ابزار خاص بوسیله فشار پنوماتیک استخراج می شوند. سپس بهترین دکتر کاشت مو برای پیوند دادن آن ها به نواحی خالی از مو نیز از یک وسیله مخصوص استفاده می کند. به بیانی در تکنیک Neo Graft فولیکول ها به حالت ساکشن از پوست سر خارج می شوند و ابزار مورد استفاده برای کاشتن آن ها بدین صورت است که به طور همزمان برش را ایجاد کرده و فولیکول را در پوست سر قرار می دهد ؛ برخلاف روش های قبلی که پیش از کاشت ، اول بر روی پوست برش ایجاد می شد و بعد فولیکول کاشته می شد.

مزایای روش نئوگرافت :

آسیب کمتری به فولیکول های مو می رسد

عوارض ناشی از آن کمتر است

در مقایسه با FUE سرعت انجام نئوگرافت بیشتر است.

معایب روش نئوگرافت :

اگر از ناحیه بانک مو ، گرافت های زیادی برداشته شود ، آن قسمت دچار کچلی می شود.

احتمال تشکیل اسکارهای ریز

طبیعی نبودن خط کاشت مو

ورم ، خونریزی یا عفونت

کاشت مو به روش تکثیر سلولی و کاشت مو با سلول های بنیادی چه تفاوتی دارند ؟

حتما نام این دو پروسه به گوش تان خورده است ؛ خصوصاً اگر متقاضی کاشت طبیعی مو باشید و در حال تحقیق راجع به انواع روش های کاشت مو باشید. در حقیقت باید بگوییم که روش تکثیر مو برای کاشت با کاشت به روش سلول های بنیادی هر دو نشان دهنده یک پروسه هستند ؛ به بیان شفاف تر رویش مجدد مو با سلول های بنیادی با این دو اسم شناخته می شود. حال بعضی از کاربران با واژه سلول بنیادی و بعضی دیگر تکثیر مو سرچ خود را در گ.گل انجام می دهند. همین امر ممکن است برای بعضی ها این شبهه را ایجاد کند که هر یک از آن ها متدهای مختلفی از انواع روش های کاشت مو می باشند.

کاشت مو به روش میکرو فیت (Micro Fit) - راز جراحی

کاشت مو به روش میکرو فیت (Micro Fit)

میکرو فیت از دیگر انواع روش های کاشت مو به حساب می آید که می تواند آن را در جدیدترین متدهای کاشت طبیعی مو قرار داد. به گفته متخصصان این تکنیک مزیت های بسیاری دارد که در ادامه به آن های می پردازیم. این را هم بدانید که روش میکرو فیت ، نوع تکامل یافته متد FIT  می باشد. یکی از خوبی ها و به اصطلاح مزیت های این تکنیک این است که نه در ناحیه اهدا کننده و نه در ناحیه کاشت ، اسکار بر جای نمی ماند و هر گونه برش یا جراحت جزئی به سرعت بهبود پیدا می کند.  نتیجه بدست امده از کاشت مو به روش میکرو فیت بسیار طبیعی و نامحسوس می باشد ؛ به گونه ای که اطرافیانتان به سختی متوجه کاشتن موی سر شما می شوند. یکی دیگر از مزیت های کاشت به روش میکرو فیت این است که به نواحی اهداکننده و دریافت کننده فولیکول های پیوندی آسیب جدی وارد نمی شود.

مراحل انجام کاشت مو به روش میکرو فیت

چندین بار این نکته را ذکر کردیم که بطور کلی طریقه کاشتن مو شامل سه مرحله اصلی برداشت ، آماده سازی و کاشت می باشد. حال هر یک از روش های کاشت مو بسته به ابزارهای خاص ، به یک نوع منحصر به فرد این سه مرحله را انجام می دهند. برای برداشتن فولیکول های پیوندی به روش میکرو فیت، ابتدا بی حسی موضعی اعمال شده و موها معمولا از بخش پشت سر یا پشت گوش برداشته می شوند. برای اینکار از یک دستگاه ظریف ( miniature implant ) استفاده می شود که حفره هایی را با قطر ۰.۵ تا ۴.۵  میلی متر بر روی پوست سر در نواحی اهدا کننده ایجاد می نماید و بدین ترتیب فولیکول را از بافت های اطراف جدا می سازد. حفره های ایجاد شده به قدری ریز هستند که نه موجب خونریزی می شوند و نه به بخیه نیاز دارند. بعد از برداشته شدن واحدهای فولیکولی ، برای اینکه تا زمان کاشت آسیب نبینند ، در یک محلول مخصوص قرار می گیرند.

مرحله بعدی آماده سازی فولیکول ها می باشد. همانطور که گفتیم در یک محلول خاص قرار گرفته و پیش از کاشت باید بررسی شوند. این بررسی به این خاطر است که زنده بودن و سلامت واحد فولیکولی مشخص گردد. زیرا در صورت مرگ فولیکول پیوندی و کاشتن آن در پوست سر ، هیچگونه تاثیری نخواهد داشت. بعد از اینکه تیم پزشکی با کمک میکروسکوپ ، سلامت موهای پیوندی را تایید کرد ، وارد مرحله کاشت می شویم.

طریقه کاشتن فولیکول ها به روش میکرو فیت ، مشابه تمامی روش های نوین کاشت مو می باشد. بدین صورت که از طریق ایجاد یک حفره ، فولیکول ها را به کمک یک ابزار دستی در محل جایگذاری می کنند.

مقایسه روش FIT و Micro FIT :

روش میکرو فیت در قیاس با متد FIT از مزیت هایی برخوردار است که به شرح زیر می باشد :

دستگاه miniature implant می تواند حفره هایی با سایز و قطرهای مختلف ایجاد کند ؛ برخلاف روش FIT که دستگاه پانچ آن حفره هایی با قطر ثایت تشکیل می دهد.

دستگاه پانج در متد میکرو فیت حالت چرخان دارد که باعث می شود پوست سریع تر و راحت تر پانچ شود و حفره های دقیق و منظمی ایجاد گردند.

تکنیک MFIT برای استخراج فولیکول ها به پنس و ابزارهای جراحی نیاز ندارد؛ بلکه طی این روش فولیکول ها با کمک نیرو ساکشن از پوست سر خارج می شوند.

کاشت مو به روشBHT - راز جراحی

کاشت مو به روشBHT

روش های سنتی کاشت مو ، برای بیمارانی که به طاسی شدید دچار هستند، گزینه های مناسبی نیستند. از آنجایی که واحد های پیوند بسیاری برای پوشش محل کاشت نیاز است، استفاده از موهای قسمت پشت سر به تنهایی کافی نیست.

علاوه بر آن، برداشت مو از ناحیه اهدا کننده محدودیت دارد. در صورت برداشت بیش از حد، منجر به ایجاد زخم و اسکار می شود و در بدترین حالت سبب طاسی و کچلی ناحیه اهدا کننده می شود.

بنابراین به جهت پوشاندن طاسی های شایع و گسترده، جراح از روش BHT (Body Hair Transplant) که یکی از انواع روش کاشت مو است و گاهی اوقات از ترکیب هر دو روش سنتی و BHT استفاده می کند. این شیوه علاوه بر آن که واحد های پیوندی مورد نیاز را تأمین می کند، هیچگونه آثار یا جراحتی از جراحی بر روی بدن باقی نمی گذارد.

نواحی اهدا کننده در تکنیک BHT

پس از آن که پزشک تصمیم گرفت از این روش استفاده کند، ریش ها، اولین محل اهدا کننده در نظر گرفته می شوند. به دلیل آن که ساختار موهای پوست سر، مشابه ریش ها هستند، پیوند فولیکول مو از آن ناحیه، ظاهری طبیعی ایجاد می کند.

همچنین، رشد ریش ها محدودیت زمانی ندارد؛ بدین صورت پس از کاشت آن بر روی پوست سر، فرد می تواند موهای خود را به میزان دلخواه بلند نگه دارد. دیگر مزیت آن ضخامت ساختار و تراکم بالای موهای زیر چانه است. به همین سبب می توان بدون هیچ مشکلی گرافت ها را از آن ناحیه استخراج کرد.

اما در صورت کافی نبودن تراکم موهای زیر چانه، دکتر می تواند از دیگر قسمت های بدن که ساختار آن با ساختار موهای پوست سر مشابه است، استفاده کند. دیگر نواحی اهدا کننده عبارتند از:

  • گردن
  • بازوها
  • پاها
  • کمر
  • قفسه سینه

درصد موفقیت روش BHT

متأسفانه میزان موفقیت آمیز بودن این روش، در مقایسه با روش های سنتی (FUE و FUT)، بسیار کمتر است و در صورتی که فولیکول های پیوندی از ناحیه چانه یا قفسه سینه نباشد، شانس موفقیت آن کمتر هم می شود. دلیل اصلی این موضوع، وجود تفاوت ژنتیکی میان فولیکول های پوست سر و بدن است. بنابراین پس زدن پیوند در این روش امری محتمل است.

مشکل دیگر این تکنیک، تفاوت در میزان رشد، رنگ و بافت موهای بدن و سر است. این مسئله حاکی از آن است که حتی پس از موفقیت آمیز بودن پیوند به روش  BHT، ممکن است ظاهری طبیعی و نرمال حاصل نشود.

کاشت مو با روش DHI

کاشت مو با روش DHI - راز جراحی

در این تکنیک کاشت مو،  مو را با استفاده از میکروپانج ها بر می دارند و با استفاده از یک قلم مخصوص که  قلم چوی نامیده می شود صورت می پذیرد. روش DHI  از قلم چوی جهت اندازه گیری زاویه ، عمق و جهت هر فولیکول استفاده می نماید. یکی از مزیت های بزرگ این روش سهولت بالا رفتن تراکم مو به دلیل امکان ایمپلنت مو مابین موهای موجود برروی سر می باشد.  پیوند  DHI نیازی به باز کردن کانال ندارد به این دلیل اینکه گرافت های استراج شده مو با بکارگیری از قلم چوی به طور مستقیم درون ناحیه دریافت کاشته می شوند.

مزایای تکنیک DHI 

  • امکان انتقال عفونت از طریق این روش بسیار پایین می باشد.
  • فولیکول ها در این متد بسیار سریع تر رشد می کنند.
  • امکان بروز درد و به وجود امدن اسکار در این تکنیک بسیار کم می باشد.
  • کاهش خون ریزی در این روش از جمله مزایا محسوب می شود.
  • زمان ریکاوری بسیار کوتاه تر است.
  • نیازی به شیو کردن ناحیه دریافت کاشت برای انجام این متد وجود ندارد.
  • از جمله معایب این روش می توان به هزینه ای بالاتر نسبت به دیگر روش ها اشاره کرد.

هزینه های کاشت مو با روش DHI 

هزینه کاشت مو به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که نوع روش یکی از این موارد به شمار می رود.  البته لوکیشن محلی که قرار است کاشت مو را در آن انجام بدهید نیز می تواند در بالا و پایین آوردن هزینه ها موثر باشد . مثلا هزینه برخی از کلینیک های کاشت مو در در شهر تهران گران تر از دیگر شهر ها می باشد. برخی برای کم کردن این هزینه ها به شهرهای دیگری برای انجام کاشت مو سفر می کنند.

کاشت مو به روش پلاس

هر چه از زمان ابداع روش کاشت طبیعی مو می گذرد ، تکنیک های بیشتری نیز برای انجام این پروسه عرضه می گردد. تکنیک های جدیدتر سعی دارند تا معایب و ایرادات متد قبل از خود را برطرف سازند و نتیجه بهتری را برای متقاضیان رقم بزنند. کاشت مو به روش پلاس یا Super FUE Plus یکی از متدهای اخیر می باشد.

طریقه کاشتن موی سر در روش پلاس ، در حقیقت بر پایه تکنیک FUE می باشد. یعنی فولیکول های پیوندی به صورت واحدی از پوست سر خارج می شوند. اما تفاوتی که باعث شده این روش به سوپر پلاس تغییر کند ، این است که طی این پروسه تمامی مراحل ، از برداشت تا کاشت ، با دستگاه هوشمند به انجام می رسد.

مزایای کاشت مو به روش Super FUE Plus

از آن جایی که در این پروسه تقریبا تمامی کارهای بدون دخالت دست انسان به انجام می رسد ، می توانیم بگوییم پروسه با دقت بالاتری انجام می شود.  از دیگر فواید کاشتن موی سر به روش پلاس می توان به موارد زیر پرداخت :

  • در این تکنیک برای آنالیز پوست سر و محل کاشت مو از اسکنرهای سه بعدی استفاده می شود. اسکنرهای سه بعدی از این قابلیت برخورداند که چهره فرد بعد از پیوند موی طبیعی را به تصویر کشند.
  • در کاشت مو به روش سوپر پلاس به کمک دستگاه لیزر ، خط رویش کاشت طبیعی مو ، با دقت بسیار بالا مشخص می گردد.
  • از آن جایی که طی این پروسه برش و جراحتی ایجاد نمی شود می توان گفت درد و خونریزی در این تکنیک بسیار کم و ناچیز است.
  • احتمال تشکیل اسکار بسیار پایین است.
  • سرعت انجام پیوند مو با روش پلاس ، بالا می باشد.

کاشت مو به روش پلاس چگونه انجام می شود ؟

برای شروع پروسه با تکنیک SFUE+ ، بهترین دکتر کاشت طبیعی مو ، تمام نواحی اهداکننده و پیوند را به طور کامل استریل و ضد عفونی می کند. این عمل در خونرسانی سطح پوست و بهبودی سریع تر ناحیه گیرنده مو نیز تاثیر گذار است. در متد پلاس کاشت مو ، بی حسی با سوزن تزریق نمی گردد بلکه متخصص از یک دستگاه بدون سوزن استفاده می کند ؛ پس نگران درد ناشی از ورود سوزن بیهوشی به پوست سر نباشید. همچنین بهره گیری از این دستگاه برای اعمال بیحسی موضعی علاوه بر اینکه مانع بروز درد می شود از تزریق دوز اضافی دارو به بدن جلوگیری می کند. همین امر احتمال واکنش های بدن به بیحسی پس از پروسه را کاهش می دهد. به جای ایجاد برش ، خراش یا تراشه های ریز ، یکسان و جهت دار ، در عمق مناسب ایجاد می گردند. همانطور که یک بار گفتیم دست انسان در این امر دخالت ندارد به همین خاطر دقت پروسه بالا بوه و درصد موفقیت آمیز بودن آن نیز افزایش پیدا می کند.

برای استخراج فولیکول های پیوندی نیز از دستگاه تمام اتوماتیک استفاده می شود. درحقیقت در کاشت مو با دستگاه اتوماتیک ، فولیکول های سالم تری برای پیوند زدن از ناحیه بانک مو برداشته می شوند. با روشن کردن smart tv تمام مراحل کاشتن طبیعی مو قابل رویت می باشد ؛ مثل پروسه های آندوسکوپی.

کاشت مو میکرو ایمپلنت

گاهی اوقات زیاد شدن تکنیک ها و روش های انجام یک پروسه می تواند دردسرساز شود و برخی ها از این مسئله سوء استفاده کنند. کاشت مو میکرو ایمپلنت یکی از این موارد است. شاید در سرچ های خود به این نام برخورد کرده باشید ولی باید بدانید که چنین تکنیکی ، حداقل تا به الان وجود نداشته و تعدادی از کلینیک ها برای جذب متقاضی از چنین عبارتی استفاده می کنند. البته در سایت انگلیسی زبان از این تکنیک به عنوان پروسه ای یاد شده که کاشت موی مصنوعی انجام می شود. البته این را هم متذکر شده اند که این روش مناسب نمی باشد ؛ چرا که امکان دارد بدن نسبت به ماده مصنوعی واکنش نشان دهد. از طرفی هم نتیجه قطعا طبیعی نخواهد بود. همچنین وقتی موهای طبیعی رشد کنند ، موهای مصنوعی همان اندازه ای که کاشته شده اند ، باقی می مانند. در هر حال این روش در کلینیک های ایران به انجام نمی رسد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

از دیگر انواع روش کاشت مو ، می توان به متد میکروگرافت اشاره کرد. طریقه کاشتن موی طبیعی سر با این متد ، به کمک یک پانچ الکتریکی به انجام می رسد ؛ یعنی ابزار مورد استفاده در این متد برقی است. از این پانچ الکتریکی برای برداشت موها از ناحیه اهداکننده استفاده می شود. شاید یکی از معایب روش میکروگرافت ، بر جای گذاشتن اسکارهای حلقوی باشد. البته این مسئله بعد از رویش موهای پیوند زده شده دیگه قابل رویت نخواهد بود.

آیا انجام کاشت مو به روش میکروگرافت دردناک است ؟

در واقع این فرایند می تواند دردناک باشد. البته شدت آن به آستانه تحمل شخص هم بستگی دارد. شاید دردناک ترین قسمت پروسه ، هنگام تزریق داروی بی حسی باشد ؛ یعنی زمانی که نیدل سرنگ وارد پوست سر می شود. بعد از آن در حین پروسه مشخصا به خاطر داروی بی حسی دردی را تجربه نمی کنید اما پس از اتمام فرایند و رفع اثر دارو ممکن است در محل پیوند ، احتمال می رود درد به همراه ورم و کبودی سراغتان بیاید.

کاشت مو با دستگاه بهتر است یا با دست ؟

در طول مقاله راز جراحی سعی کردیم تعداد زیادی از انواع روش کاشت طبیعی مو ، از قدیم تا جدید را به طور کامل توضیح دهیم. حال سوال پیش می آید که کاشت مو با دستگاه بهتر است یا با دست ؟ تکنیک های اخیر تقریبا همگی با دستگاه اتوماتیک و بدون جراحی به انجام می رسند. استفاده از دستگاه اتوماتیک برای کاشت مو که دست انسان در آن دخالتی ندارد ، باعث شده تا فرایند با دقت بسیار بالایی به انجام برسد و همچنین احتمال بروز عوارض تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند. زیرا در جدیدترین روش های کاشت طبیعی مو برش های بسیار کمتری روی پوست سر ایجاد می شوند ، درد و خونریزی کمتری پدید می آید و همین امر بهبودی را سریع تر کرده و به دنبال آن احتمال وقوع عفونت که یکی از اصلی ترین عوارض است تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

کاشت مو در مردان

۹۹ درصد از مردان با ریزش مو به دلایل مختلف روبرو می شوند که انها را به کاندیدای مناسبی برای کاشت مو مبدل می سازد. با توجه به میزان بانک مویی که در اختیار دارند، می توانند یکی از روش های کاشت را برای خود انتخاب نمایند و انجام دهند ماندگاری هرکدام از این تکنیک ها بستگی به روش نگه داری پس از کاشت دارد.

کاشت مو در زنان

زنان امروزه به دلیل مسائل مختلفی ریزش مو را تجربه می کنند که می تواند به مشکلات هورمونی ، اختلالات تخمدان یائسگی و یا مشکلات تیروئید اشاره نمود. خانم ها  نیز همانند آقایان می توانند به محض بروز هرگونه مشکل ریزش مو و مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو بسیار معتبر برای انجام این پروسه با یکی از انواع متد ها که مناسب آنها می باشد اقدام نمایند.

بهترین روش کاشت مو - راز جراحی

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

واضح است که همه افراد وقتی برای پیوند طبیعی مو به کلینیک و جراح مراجعه می کنند ، از او می خواهند که کاشت با تراکم بسیار بالا برایشان انجام دهد و به اصطلاح بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا را برایشان انتخاب کنند. اما پیش از آشنایی با بهترین روش برای تجربه کاشت طبیعی مو با تراکم بسیار بالا ، باید یکسری حقایق را راجع به این پروسه بدانید :

اول این که رسیدن به این خواسته برای همه متقاضیان امکان پذیر نیست. زیرا در راستای کاشت بسیار پر تراکم ، محدودیت هایی وجود دارد.

محدودیت ناحیه پیوند : دقت داشته باشید که در پیوند دادن فولیکول های مو ،  صرفا برای اینکه تراکم بالایی بدست آید ، نمی توانیم آن ها را بسیار نزدیک به یکدیگر در نواحی طاس سر قرار دهیم. برای اینکه فولیکول ها بعد از کاشت رشد کنند ، باید خونرسانی و تغذیه شوند. بنابراین لازم است که فولیکول ها در یک فاصله مشخصی از هم قرار بگیرند. پس در کل نمی توانیم در هر نقطه از پوست سر ، مو را بکاریم.

محدودیت ناحیه اهداکننده : هر چه تراکم بالاتری بخواهید ، باید گرافت های بیشتری از بانک مو برداشته شود. اما نمی توان تحت هر شرایطی این کار را انجام داد. برای برداشت فولیکول های پیوندی از ناحیه اهدا کننده باید به سه مورد توجه کرد :

احتمال تشکیل اسکار : چنانچه برای رسیدن به نتیجه ای با تراکم بسیار بالا  در روش های میکروپانچی کاشت مو مثل SUT ، FIT و MFIT هر واحد فولیکولی با فاصله کمی از دیگری برداشته شود ، یا در روش FUT برای آن که گرافت های بیشتری بدست آوریم ، برش وسیع تری ایجاد شود ، خطر تشکیل اسکار هم به مراتب بالا می رود.

خطر طاس شدن ناحیه اهدا کننده : اگر بیش از حد توان ناحیه بانک مو ، گرافت پیوندی از آن گرفته شود ، ممکن است منجر به طاسی آن قسمت گردد. بدین صورت می خواستیم طاسی یک سمت را برطرف کنیم ، اما باعث طاسی و کچلی یک ناحیه دیگر شدیم.

آینده نگری : ریزش مو در هر فرد ممکن است با الگوی متفاوتی رخ دهد. در صورتی که الگوی ریزش مو شما به نحوی باشد که با گذشت چند سال از پیوند طبیعی مو ، شاهد ریزش و طاس شدن برخی از نواحی شوید ، اگر در کاشت اولیه گرافت های بسیاری از ناحیه اهداکننده استخراج شده باشد ، نمی توانید مجدداً پیوند مو انجام دهید.

حالا با توجه به موارد فوق ، به نظر شما پر تراکم ترین روش کاشت مو چیست ؟ می توان گفت کلیه متدهای کاشت قادرند ، نتیجه مذکور را برای شما به ارمغان آورند اما امکان دارد به لحاظ زمانی ، تعداد جلسه های کاشت و هزینه با یکدیگر تفاوت داشته باشند. به طور مثال در روش ترکیبی کاشت مو میتوان طی یک جلسه به تراکم بالا رسید. اما روش های دیگر مثل تکنیک اف آی تی مو شاید این نتیجه را در دو جلسه به شما بدهد. تکنیک های دیگر مثل میکروفیت ، SUT و روش سنتی FUT نیز در کسب موهای پرتراکم بعد از کاشت ، عملکرد مطلوبی دارند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

4.4 8 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریما حلالیان
ریما حلالیان
2 سال قبل

مقاله خیلی خوبی بود ، از تیم راز جراحی خیلی ممنونم بابت مطالب مفیدی که منتشر میکنن

حسن میرهادی
حسن میرهادی
2 سال قبل

سلام ممنون بابت مطالب خوبتون واقعا کاربردی و جامع هستن بخصوص مقاله انواع روش کاشت مو

سهیلا
سهیلا
2 سال قبل

سلام یا سوال بهترین سن برای انجام کاشت مو در اقایان چه سنی هست؟

سمیه طاووسی
سمیه طاووسی
2 سال قبل

خیلی ممنون واقعا مطالب عالی دارید

نسرین مقدم
نسرین مقدم
2 سال قبل

هزینه کاشت مو رو لطف میکنید

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط نسرین مقدم
نسرین مقدم
نسرین مقدم
2 سال قبل

سن مناسب برای کاشت مو چه سنی هست؟

سجاد سهرابی
سجاد سهرابی
2 سال قبل

با توجه به انواع روش کاشت مو ، پزشک با انتخاب ما روش رو انتخاب میکنه؟

پریچهر سلیمان پور
پریچهر سلیمان پور
2 سال قبل

هزینه ی کاشت مو چقدره

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...