| خانه 4 بلاگ 4 انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

تیر ۲, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۴ دیدگاه ها

انواع پروتز سینه به دلیل پیشرفت ها در زمینه علوم زیبایی و ارائه دامنه وسیعی از گزینه ها در خصوص سبک ایمپلنت ها، در عصر حاضر از تنوع گسترده ای برخوردار می باشد. زیباجویان داوطلب برای بهره مندی از پروتز سینه ، می توانند از دو نوع سطح ایمپلنت، صاف و بافت دار ( تکستچر ) گزینه مطلوب را انتخاب نمایند. ایمپلنت های صاف همانطور که از نام شان پیداست دارای سطح صافی بوده و ایمپلنت های بافت دار، دارای برآمدگی های کوچکی بر روی سطح می باشند. این ایمپلنت ها با امید کاهش خطر پارگی، مشکلی که برخی زنان در پروتز سینه با آن روبرو می شوند، توسعه یافتند. شما می توانید با خواندن مقاله زیر که به همت تیم راز جراحی و با هدف ارائه مجموعه ای کامل و جامع به شما جمع آوری گردیده، اطلاعات مفیدی در خصوص انواع پروتز های سینه، مزایا و معایب هر یک از آنها، مقایسه آنها با یکدیگر، کسب اطلاعات در خصوص جنس انواع پروتز سینه و ویژگی های هر یک از انواع پروتزهای سینه از لحاظ شکل و ظاهر، با نگاهی آگاهانه قدم در مسیر زیباتر نمودن اندام خود بگذارید.

انواع پروتز سینه راز جراحی

پروتز سینه گرد : رایج ترین گزینه

ایمپلنت های سینه گرد ، همانطور که از نام آنها پیداست، دارای شکل متقارن گرد بوده و می توانند با سیلیکون یا سالین پر شوند. آنها دارای قطرهای مختلف و درجات برآمدگی و برجستگی متنوع بوده و تنوع قطر و درجه برجستگی آنها با انتخاب و سلیقه بیمار وابسته است.

این نوع پروتز ها بنا به دلایل مختلفی دارای شهرت و عمومیت می باشند. نخست، این نوع ایمپلنت ها، شکل گرد تری را به سینه ها داده و آنها را پر تر نشان می دهند. ثانیاً، این نوع ایمپلنت ها، باعث می شوند که چاک یا خط بین دو سینه، در زمان پوشیدن پیراهن، جذاب تر به نظر برسد. سوماً هر چند اندازه بسیار بزرگ ایمپلنت ها باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن آنها می شود، ولی انتخاب یک سایز مناسب، باعث می شود که این اندام در عین زیبا و جذاب به نظر رسیدن، شکل طبیعی خود را نیز حفظ کند.

پروتز سینه گرد در زمانی که زنان در حالت دراز کشیده قرار می گیرند، دارای شکل طبیعی تری می باشند، در حالیکه فیلرها در عرض قفسه سینه پخش شده و شکل طبیعی را در سینه ها بوجود نمی آورند.

ایمپلنت های قطره اشکی : برای یک شکل ظاهری طبیعی تر و متقارن تر

پروتز سینه اشکی ، با هدف پیروی کردن از شکل طبیعی سینه ها طراحی شده اند. همانطور که از نام آنها پیداست، این ایمپلنت ها شبیه به قطره اشکی هستند که بخش فوقانی آنها، باریک تر ناحیه تحتانی شان می باشد. این ایمپلنت ها معمولاً از ژل سیلیکون منسجم ساخته شده و در عین نرم بودن در زمان لمس کردن، دارای بافت محکم و مقاومی می باشند.

این نوع پروتز ها چندان عمومیت و شهرت ندارند. علت این امر تاحدی به دلیل وجود این مطلب است که پروتز سینه قطره اشکی اندکی در مقایسه با نمونه های گرد، گران تر می باشند. این نوع پروتز، همچنین در برابر چرخش و تغییر جهت در حفره سینه، آسیب پذیر بوده و ممکن است این تغییر جهت پس از قرار دادن آنها در حفره سینه، اتفاق بیافتد. در صورت وقوع چنین حالتی، جراحی ترمیمی برای اصلاح موقعیت ایمپلنت، ضروری می باشد. البته شکل طبیعی تر آنها باعث شده است که بعد از ماستکتومی، بعنوان گزینه ای بهتر برای بازسازی سینه، محسوب شوند.

پروتز سینه سالینی  ( نمکی )

روند رو به رشدی در میان جراحان در خصوص انتخاب پروتز های پستان سیلیکون به جای تنوع وسیع پروتز های سالین در حال گسترش می باشد. این ترجیح، بعد از تائید ایمپلنت های سیلیکون از سوی سازمان غذا و دارو در ایالات متحده آمریکا در نوامبر سال ۲۰۰۶ آغاز شد و در نتیجه، بسیاری از جراحان شروع به توصیه این نوع پروتز پستان نمودند. پروتز سینه سالین، حاوی پوسته خارجی سیلیکون می باشند که با محلول آب و نمک استریل، پر شده اند. این نوع ایمپلنت ها گاهی قبل از جراحی پر می شوند، و گاهی در طول روند جایگذاری پروتز پر می گردند. این ایمپلنت ها در اندازه های متنوع موجود بوده و برخی از آنها دارای سطح پوسته ای صاف یا سطح پوسته ای بافت دار ( اصطلاحاً تکستچر) می باشند. پروتز سینه نمکی یا سالینی بوسیله درگاه ها یا ورودی های یکپارچه قابل پر شدن می باشند و همچنین می توان آنها را بعد از جراحی، برای دستیابی به حجم مورد دلخواه و متناسب در ایمپلنت، با سالین پر نمود.

این ایمپلنت ها در مقایسه با نوع پر شده با سیلیکون، ارزان تر می باشند، ولی می توانند دچار پارگی شده و در سطح سینه، آثار آشکاری را بر جای گذارند ( خصوصاً اگر زن دارای بافت سینه نازکی باشد). هر گونه پارگی به راحتی قابل شناسایی بوده و مایع  به راحتی قابل جذب به وسیله بدن می باشد. البته کیسه حاوی محلول، باید بوسیله جراح از بدن بیرون آورده شده یا تعویض شود.

انواع پروتز سینه

ایمپلنت های سینه پر شده با ژل سیلیکون

این ایمپلنت ها عموماً برای استفاده در زنان ۲۲ سال به بالا ( یا جوان تر در صورت توقف رشد سینه ها)، بی خطر می باشند. همچنین این نوع پروتز ها، گزینه ای برای اهداف بازسازی برای زنان در تمام رده های سنی، محسوب می شوند. پروتز پستان، برای افراد دارای نقص های مادرزادی، از قبیل سندروم Poland ( یک نقص مادرزادی که در آن، ماهیچه قفسه سینه رشد نکرده یا دارای رشد ناقص می باشد) قابل استفاده می باشد.

در این نمونه، جراحی در سنین ۱۵ یا ۱۶ سالگی، توصیه می شود. این پروتز ها دارای پوسته خارجی سیلیکون بوده و با ژل سیلیکون پر می شوند. این ژل دارای پیوستگی و سطح انسجام متنوعی می باشد. این ایمپلنت ها در اندازه های مختلف موجود بوده و دارای سطح پوسته صاف یا بافت دار ( تکستچر) می باشند. پیوستگی ژل سیلیکون می تواند به پروتز سینه در داشتن یک احساس طبیعی تر در مقایسه با پروتز پر شده با سالین، کمک کند. ایمپلنت در بهترین حالت، از طریق یک برش زیر سینه ای ( برشی در زیر سینه که در آن، بخش پایینی سینه به دیواره قفسه سینه برخورد می کند) وارد می شود، ولی از طریق روش های برش  اطراف هاله ( بافت تیره اطراف نوک سینه ) یا زیر بغل نیز قابل جایگزین نمودن می باشد.

سینه های زنان در دوره نوجوانی و اوایل دهه دوم زندگی به رشد خود ادامه می دهد. بهمین دلیل، ایمپلنت های پر شده با سالین، در زنان ۱۸ سال یا بالاتر، در نظر گرفته می شود. زنان حداقل تا ۲۲ سالگی می توانند ایمپلنت های پر شده با ژل سیلیکون را دریافت نمایند.

پروتز سینه pip

ایمپلنت های PIP، ایمپلنت های سینه سیلیکون حاوی ژل سیلیکونی می باشد که مورد تائید سازمان های مربوطه قرار نگرفته است.

آنها در شرکتی در فرانسه بنام پلی ایمپلنت پروتز (PIP) تولید می شوند. تمام دغدغه ها به ایمپلنت های تولید شده توسط شرکت PIP مربوط می شود.

ایمپلنت های PIP، ۲ تا ۶ برابر در مقایسه با ایمپلنت های سیلیکون استاندارد، بیشتر در معرض خطر پارگی قرار دارند. آنها خطری برای سلامت افراد به دنبال ندارند، ولی می توانند باعث بروز برخی علائم نا خوشایند شوند.

در صورت مواجهه با هر یک از موارد زیر، به پزشک خود مراجعه کنید:

  • برآمدگی و تورم در داخل و اطراف سینه
  • تغییر در شکل سینه ها
  • قرمزی
  • درد و حساسیت
  • حس سوزش
  • گره های لنفاوی بزرگ شده در زیر بغل

پروتز سینه منتور

صرفنظر از هدف پروتز سینه برای بزرگ کردن یا بازسازی این اندام، انتخاب ایمپلنت سینه شما، یک موضوع شخصی، مهم، و تغییر دهنده زندگی محسوب می شود. این انتخابی است که می تواند اعتماد به نفس شما را هر روز بیشتر تقویت کند.

ایمپلنت های منتور که قطعاً در صورت قرار گرفتن شما در مسیر استفاده از پروتز سینه با نام آن روبرو شده اید، دارای انواع مختلفی می باشد.

پروتز سینه منتور گرد

بر حسب شکل مطلوب شما، ایمپلنت های منتور گرد می تواند گزینه انتخابی تان محسوب شود. منتور دارای دامنه وسیعی از اندازه ها و برجستگی ها بوده و در دو سطح صاف و بافت دار، موجود می باشد.

پروتز سینه منتور آناتومیکی

اگر به دنبال شکل طبیعی برای سینه های خود هستید، ایمپلنت منتور آناتومیکی می تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود. این نوع پروتز تنها دارای سطح بافت دار می باشد.

پروتز سینه منتور سالین

ایمپلنت های منتور سالین دارای پوسته سطح صاف بوده و در دامنه وسیعی از اندازه ها، شکل ها و برجستگی های متنوع موجود می باشند.

منتور با انبساط دهنده بافت

انبساط دهنده بافت در بازسازی سینه فوری دو مرحله ای انجام می شود. انبساط دهنده بافت منتور در دو مدل دارای قلاب های بخیه و بدون قلاب های بخیه موجود می باشد.

پروتز سینه HP

اخیراً ایمپلنت های سینه hp در مقایسه با قطر پایه آنها، بیشترین برجستگی را به سینه ها می دهند. برای دستیابی به همان میزان برجستگی در ایمپلنت های MP، باید ایمپلنت بزرگ تری انتخاب شود. به این روش، ایمپلنت HP با حجم کمتر در زنان دارای قفسه سینه کوچک تر، بدون هر گونه عوارض جانبی و مشکلاتی از قبیل پهنای غیر طبیعی، قابل استفاده می باشد.

پروتز سینه MP

آنچه امروزه تحت عنوان ایمپلنت MP شناخته می شود، چیزی است که قبل از معرفی انواع برجستگی های مختلف، با یک اندازه استاندارد، مورد استفاده قرار می گرفته است. این همان پروتزی است که یک پروفایل یا نیمرخ نرمال را خلق کرده و دارای شکل ظاهری گرد می باشد که در عین حال می تواند حجم زیادی را نیز به سینه ها ببخشد. زنان دارای قفسه سینه باریک، این نوع ایمپلنت را ترجیح می دهند چون این ایمپلنت، به قفسه سینه، شکل ظاهری پهن تری می بخشد.

پروتز سینه منتور

انواع پروتز سینه از لحاظ میزان برجستگی

وقتی سخن از پروتز سینه به میان می آید ، گزینه های مختلفی وجود دارند که می توانیم از میان آن ها نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنیم. همان طور که پیش تر ذکر شد ، این گزینه ها از نظر اندازه ، شکل و مواد ، متفاوت می باشند. البته یکی از این ویژگی ها ، میزان برجستگی ایمپلنت ها برای پروتز سینه است. پروتز های سینه دارای برجستگی های متفاوت از قبیل پروتز سینه با برجستگی کم ، برجستگی متوسط و برجستگی زیاد می باشند.

منظور از برجستگی پروتز سینه ، مقدار برآمدگی ایمپلنت به سمت جلو و فاصله نوک سینه از دیواره قفسه سینه در موقعیتی است که فرد در حالت ایستاده قرار دارد. پروتز های دارای اندازه مشابه ( یعنی حجم بر اساس سی سی ) که دارای پهنای متفاوتی هستند ، سطح برجستگی متفاوتی را ایجاد می کنند. پروتز هایی که پهنای پایه آنها کوچک تر است ، بیشترین برآمدگی را در مقایسه با پروتز های دارای پهنای پایه بیشتر ، بوجود می آورند.

پروتزهای دارای برجستگی کم ( پروفایل کم ) : این پروتز ها دارای برجستگی کمی بوده و بر روی قفسه سینه ، تقریباً صاف دیده می شوند. این نوع پروتز ، برای زنانی که دارای قفسه سینه پهنی هستند مناسب می باشد.

پروتز های دارای برجستگی ملایم ( پروفایل متوسط ) : این پروتز ها طبیعی ترین شکل سینه را خلق می کنند. همانطور که از نامش پیداست ، این نوع پروتز در مقایسه با پروتز های دارای برجستگی کم ، دارای برجستگی بیشتری می باشند. این پروتز ها برای زنانی که دارای قفسه سینه کوچک تر یا باریک تر هستند ، مناسب می باشند.

پروتز های سینه دارای برجستگی زیاد ( پروفایل زیاد ) : این نوع پروتز سینه ، پایه بسیار نازکی داشته و دارای حداکثر برجستگی می باشد. پروتز های دارای برجستگی زیاد ، شکل ظاهری بسیار پر را به سینه ها داده و سینه ها را گرد نشان می دهد. البته ، این نوع پروتز ، در برخی بیماران ، شکل ظاهری غیر طبیعی را بوجود می آورد. این نوع پروتز برای زنانی که دارای دیواره قفسه سینه باریکی هستند ، مناسب می باشد.

انواع برندهای پروتز سینه

یافتن بهترین برند پروتز سینه ، یک قدم مهم در مسیر رسیدن به رویای داشتن یک فیگور زیبای زنانه می باشد. در زمان انتخاب برند پروتز سینه ، دو نکته را مد نظر قرار دهید : ایمنی و زیبایی

بنابراین ، زمانی که برای قرار گرفتن تحت جراحی پروتز سینه تصمیم گیری می کنید ، می توانید نام برندهای زیر را بعنوان مشهورترین پروتز های سینه ، به خاطر داشته باشید:

  • Allergan
  • Mentor
  • Sientra

Allergan یکی از مشهورترین برندهای پروتز سینه در جهان می باشد و دامنه متنوعی از پروتز های سینه گرد ، قطره اشکی ، بافت دار و صاف را شامل می شود. این برند کاملاً بی خطر بوده و برای آندسته از افرادی که به دنبال پروتز های سینه با کیفیت و مقرون به صرفه هستند ، بسیار مناسب می باشد.

Mentor نیز یکی از برندهای معروف پروتز سینه است که انواع پروتزهای سینه سالین و سیلیکونی را تولید می کند.

Sientra برندی است که پروتز های سینه سیلیکون گرد و قطره اشکی را تولید می کند. این پروتز ، برجستگی مطلوبی را در سینه خلق می کند. ایمپلنت های ژلی گرد این پروتز ، دارای قابلیت ایجاد پنج نوع برجستگی در سینه ها می باشند.

کدام یک از انواع پروتز سینه برای من مناسب تر است؟

بیشتر بیماران از ایمپلنت های گرد استفاده می کنند، بخصوص اگر ملاحظه و قصد اصلی آنها، بزرگ کردن اندازه سینه و بالا کشیدن یا اصطلاحاً لیفت سینه باشد. پروتز های قطره اشکی دارای ریسک بالاتری بوده، گران تر بوده و شاید بعداً به ترمیم و تثبیت مجدد موقعیت قرار گرفتن شان در حفره سینه نیاز داشته باشند.

با این وجود، اگر بافت سینه شما به اندازه ای نیست که بتوانید کار را با آن آغاز کنید، یا اگر به دنبال داشتن شکل ظاهری طبیعی تر در سینه های خود هستید، ایمپلنت قطره اشکی براس شما توصیه می شود. به توصیه های جراح خود گوش فرا دهید، چون او می تواند بهترین انتخاب متناسب با چارچوب بدن شما را در اختیارتان قرار دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

4.8 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

کدوم نوع پروتز سینه برای افرادی که سینه کوچیکی دارن و سینه شون فرم خوبی نداره مناسبه؟

رها امامی
رها امامی
2 سال قبل

آیا بعد از پروتز سینه امکان شیردهی وجود دارد؟

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...