| خانه 4 بلاگ 4 بازیگرانی که سرطان سینه گرفتند

بازیگرانی که سرطان سینه گرفتند

تیر ۱۵, ۱۴۰۱ | بلاگ, درمانی | ۰ دیدگاه

در این مطلب از راز جراحی ، تصمیم داریم درباره بازیگرانی که سرطان سینه گرفتند ؛ با شما عزیزان به گفتگو بنشینیم. اگر از افرادی هستید که اخبار سلبریتی ها رو دنبال می کنید و دوست دارید بدونید کدوم بازیگران با سرطان سینه دست و پنجه نرم کردند و آن را شکست دادند؛ پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله پیش رو را از دست ندهید و ادامه مقاله را دنبال کنید.

بازیگرانی که سرطان سینه گرفتند

چرا این مقاله رو بخونم ؟

تحقیق درباره سرطان سینه  (Breast cancer ) کار دشواری نیست و صرفا با پیگیری اخبار روز رسانه ها ، می توان از جدیدترین پیشرفت ها و دستاورد های آن آگاه شد. اما با ابتلای خود آدم یا اطرافیان به این سرطان ، دیگر نمی توان از کنار این مسئله به سادگی رد شد و ناخودآگاه می بینیم هر چی مطلب تا حالا خوندیم یادمون رفته و دنیا برامون تیره و تار شده. مدام این سوالات مثل پتک رو سرمون فرود میاد که چرا من ؟ ، یعنی ممکنه بمیرم ؟ ، حالا باید چی کار کنم ؟ و غیره.

خانم های زیادی در سرتاسر جهان به این سرطان مبتلا می شوند و متاسفانه برخی از آن ها نیز در پی ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند. در این مقاله راز جراحی می خواهیم ، بازیگرانی که به سرطان سینه گرفتند را مورد بحث قرار دهیم ؛ تا بدانید تنها شما نیستید که دچار این بیماری شدید.

سلبریتی ها به خاطر شهرتشان از محبوبیت زیادی برخوردارند و طبعا به خاطر این موضوع ، نوعی الگو در بین افراد جامعه محسوب می شوند. عوام این طور تصور می کنند که سلبریتی ها ، درگیر هیچ بیماری یا مشکلی نمی شوند ؛ اما چهره های محبوب زیادی در بین ما وجود دارند که آن ها هم با بیماری های مختلفی مثل سرطان پستان درگیر هستند.

تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر این بیماری کاری است که متاسفانه خیلی از مبتلایان به این بیماری ترجیح می دهند. اما مبارزه با این سرطان ، مستلزم شجاعت و قدرت بالایی هست که با داشتن امید می توان بر آن چیره شد و آن را از پای درآورد. خوشبختانه آمار قابل قبولی از سلبریتی هایی در دسترس هست که سرطان رو شکست دادند و با امید بیشتری به زندگی ادامه میدهند.

خانم های بازیگری که سرطان سینه را شکست دادند :

سالانه در کشورهای مختلف دنیا افراد بسیاری به (Breast cancer ) مبتلا می شوند ، تا جایی که در کشور آمریکا تقریبا بیش از ۲۰۰ هزار خانم دچار این بیماری می شوند.

نمی توان شدت این بیماری را به راحتی متصور شد ، مگر این که خدای ناکرده خودتان یا اطرافیان تان با آن درگیر شده باشید.

استرس مواجهه با این بیماری ، در عمده موارد افراد را ناامید کرده و از شروع پروسه درمان دچار واهمه می کند.

اما بهتر است متذکر شویم که آگاهی از علائم سرطان و یادگیری نکاتی که باید برای رهایی از آن رعایت گردد ، حتی برای افرادی که درگیر آن نیستند ؛ بسیار ضروری می باشد.

در ادامه ، درباره بازیگرانی که سرطان سینه گرفته اند و تجربه شکست آن را داشته اند صحبت خواهیم کرد.

آنجلینا جولی یک مورد استثنائی :

آنجلینا جولی یکی از ستاره های هالیوود و از شناخته شده ترین بازیگران خانم در جهان و همسر سابق برد پیت بازیگر معروف آمریکایی می باشد که شهرت بسیار زیادی دارد.

این بازیگر معروف ، دچار سرطان پستان نبود ؛ اما حامل یک ژن معیوب به نام BRCA1 بود که احتمال ابتلاء به این سرطان و حتی سرطان تخمدان را در او تشدید می کرد.

از این رو فورا نسبت به پاکسازی بدن خود از این ژن و انجام عمل ماستکتومی ( جراحی برداشتن پستان ) اقدام نمود و دشواری های درمان را به جان خرید و با شکست بیماری ، لذت زندگی کردن دوباره را از آن خود کرد.

چرا آنجلینا جولی جراحی برداشتن سینه را انجام داد ؟

این بازیگر آمریکایی اظهار داشت که علت تصمیم او برای انجام این جراحی ، مرگ زودرس مادرش بود که در سن ۵۶ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داد.

آنجلینا جولی با سپری نمودن پروسه درمان خود که ۳ ماه به طول انجامید، با برداشتن سینه ها و انجام جراحی ترمیم پستان و گذاشتن ایمپلنت ( پروتز سینه ) ؛ ریسک ابتلا به این سرطان را در خود از ۸۷ درصد به ۵ درصد رسانید.

چرا آنجلینا جولی بیماری خود را افشاء نمود ؟

آنجلینا جولی در پاسخ به این که چرا بیماری خود را اعلام کرد ، گفت :

« علیرغم این که می توانستم از انتشار خبر این بیماری خودداری کنم ، اما تصمیم گرفتم که این اخبار را منتشر کنم تا دیگر زنان دنیا نیز از تجربه من استفاده کنند. »

خانم آنجلینا جولی ، تمامی بانوانی که قصد حفظ سلامت خود را داشته و برای تصمیم گیری در خصوص انجام این اقدام بزرگ مردد هستند را ترغیب می کنند که در ارتباط با عوامل خطرساز این بیماری و گزینه های پیش روی شان با دکتر فوق تخصص سرطان مشورت کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

او در ادامه می گوید :

« زندگی ، پر از فراز و نشیب و چالش است و ما توانایی آن را داریم که با آن ها روبرو شده و آن ها را تحت کنترل قرار دهیم. با انجام این جراحی هرگز احساس نمی کنم خدشه ای به حس زنانگی ام وارد شده و از این که این تصمیم درست را گرفته ام ، احساس شجاعت و قدرت می کنم. »

جولیا لوئیس :

جولیا لوئیس از بازیگران پرطرفداری است که با انتشار توئیت زیر ، ابتلای خود به بیماری سرطان خود را علنی کرد و آن را ساده جلوه داد.

او در توئیت خود گفت : « از هر ۸ زن در کل دنیا یک نفر به سرطان دچار می شود ، من هم اکنون یکی از آن ها هستم. »

جوآن لندن :

جوآن لندن از بازیگران بنامی است که پس از تکرار ۳ دوره تست ، پی به ابتلای قطعی خود به بیماری سرطان پستان و وجود یک توده سرطانی بدخیم در سینه خود برد.

ایشان به پیشنهاد پزشک معالج خود ، جهت مشخص شدن نوع بافت سینه شان ؛ مبادرت به انجام آزمایشات بیشتری نمودند.

خانم لندن ، در حال حاضر سرطان را از پای درآورده و هیچ گونه سرطانی ندارند و قوی تر از گذشته به زندگی خود ادامه می دهند.

واندا اسکایز :

از کمدین های معروف و مشهوری هستند که به این بیماری دچار شدند. سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری در خانواده درجه یک ایشان وجود داشت ؛ از این رو زمانی که تصمیم به انجام جراحی برای درمان این سرطان گرفتند با شجاعت بیشتری پا به اتاق عمل گذاشتند.

البته ناگفته نماند که درمان های دیگری هم بر روی خانم اسکایز انجام پذیرفت ، اما ایشان به دلیل امتناع از مواجهه با عوارض جانبی داروها ؛ برای اقدام به جراحی مصمم تر بودند.

واندا اسکایز ، طی آخرین گفتگویی که با رسانه های خبری داشتند اعلام کردند که : «من الان دو فرزند دوقلوی دو ساله دارم و تمام تلاشم این است که به خاطر آن ها یک مادر سالم باقی بمانم.»

شراره درشتی :

خانم درشتی ، از بازیگران محبوب وطنی هستند که چندی پیش با انتشار تصویری از خود در فضای مجازی ؛ از ابتلای شان به بیماری سرطان سینه خبر دادند.

طبق اظهارات ایشان ، چندین ماه پیش با انجام یک عمل جراحی ؛ توده سرطانی از پستان شان خارج شده و هم اکنون در حال ادامه فرآیند شیمی درمانی می باشند.

خانم درشتی بیان داشتند :

«من از سرطان ، قوی تر هستم و در قامت یک هنرمند تمایل دارم اگر بتوانم ذره ای تاثیر مثبت در بیماران  همدرد با خودم القاء کنم.

من تصمیم دارم در جایگاه یک زن ، بدون واهمه از قضاوت ها و احساس هیچ گونه خجالتی ؛ شما را از تغییرات ظاهری که طی روند درمان برایم پیش خواهد آمد ؛ مطلع سازم.»

خانم سوسن پرور

از دیگر هنرمندان کشورمان نیز با تراشیدن موهای خود ، اعلام همراهی با خانم درشتی عزیز و دیگر افرادی که درگیر این بیماری هستند ؛ نمودند و اعلام کردند که :

بدون مو هم امکان ادامه زندگی وجود دارد ، ولی بدون امید به بهبودی هرگز ….

در این بخش از مقاله باید خاطر نشان شد ، خوشبختانه در حال حاضر با انجام تست های غربالگری ژنتیکی سرطان پستان می توان با برداشتن پیشگیرانه سینه ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

چنانچه تمایل دارید همه چیز درباره این بیماری را بدانید ، اکیدا توصیه می کنیم مقاله سرطان سینه که توسط گروه راز جراحی گردآوری شده را مطالعه بفرمایید.

راز جراحی با به چالش کشیدن دغدغه هایی که شما همراهان عزیز ، در خصوص بیماری های خطرناک و همچنین جراحی های زیبایی دارید و نیز ارزیابی مزایا و معایب این جراحی ها ؛ قصد دارد بر آگاهی شما افزوده و شما را در اتخاذ مناسب ترین تصمیمات یاری نماید.

مائورا تیرنی

مائورا یکی از بازیگران برجسته خارجی است که در سال ۲۰۹ زمانی که تنها ۴۲ سال سن داشت درگیر عارضه توده های سرطان در پستان شد. او درست زمانی متوجه بیماری خود شد که در شرف پذیرش نقش مکمل یک فیلم معروف بود. اما در اقدامی متفکرانه درخواست بازی در فیلم را رد کرد و تنها روی درمان بیماری خود متمرکز شد.

پس از مدتی از روند درمان ، متوجه شد که سرطانش پیشرفت زیادی کرده است. او مجبور شد طی بازه زمانی طولانی تحت شیمی درمانی قرار بگیرد ، اما هنگامی که درمان شد ، توانست در خیره های بزرگ فعالیت های مثبتی انجام دهد.

هدی کتب

هدی کتب هنرمند دیگری است که در سال ۲۰۰۷ و زمانی که در ۴۳ سالگی به سر می برد ، متوجه وجود عارضه سرطان در سینه های خود شد. او درمان های سنگینی را طی کرده است و به گفته خود ، سرطان در تغییر زندگی وی تاثیر زیادی داشته است.

جودی بلوم

جودی بلوم زمانی که ۷۴ ساله بود در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که دچار این بیماری شده است. او که به دلیل عدم سابقه خانوادگی و ورزش مرتب و عدم ارتباط با دخانیات بسیار از این موضوع تعجب کرده بود ، توانست طی دوره درمان سلامتی خود را به دست آورد.

شانن دوهرتی

شانن یکی از بازیگران خوش چهره خارجی است که در سال ۲۰۱۵ متوجه این عارضه در خود شد. او در این بازه گفته است :” من فکر می کنم سرطان یک اتفاق زیبا اما سخت است که دوباره از اول تو را می سازد و به تو فرصت می دهد ، دوباره بلندت می کند و مدام تو را به چالش می کشد.” این گفته شانن گویی مهر تاییدی بر این بیت ” نابرده رنج ، کنج میسر نمی شود ” است. گویی درد و خطر نزدیکی مرگ شانن را دوباره زنده کرده است و دیدگاهی متفاوت به وی داده عطا کرده است. این سخن شانن توسط هنرپیشه ها و پیشکسوتان زیاد دیگری که درگیر بیماری های سخت بودند به گونه های متفاوت دیگر نیز بیان شده است.

کریستینا اپل گیت

کریستینا در سال ۲۰۰۸ زمانی که تنها ۳۶ سال داشت ، از ابتلا به سرطان سینه خود خبر داد. وی توانست با استفاده از رژیم میکروبیوتیک بدنی سالم و قوی بسازد و پس از آن به رژیم غذایی سالمی ترتیب داد. او نه تنها خود سرطان را شکست داد ، بلکه توانست بسیاری از زنان درگیر این عارضه را از این بیماری آگاه کند.

رابرت رابین

رابرت رابین هنگامی که برای چکاپ به بیمارستان مراجعه کرده بود ، متوجه شد که دچار سرطان سینه است. رابین رابرت ، زنی که سرطان را شکت داد ، اعلام کرد ابتدا با توده ای غیر عادی در بدن خود مواجه شد. پس از آن به سرعت برای بررسی اقدام کرد. او گفت دوران درمان سختی را پشت سر گذاشته است. اما خوشبختانه توانست دوره ریکاوری را به اتمام برساند.

ملیسا آتریج

ملیسا نه یک بازیگر بلکه خواننده و آهنگسازی است که در سن ۴۳ سالگی و در سال ۲۰۰۴ مبتلا بودن به سرطان سینه را اعلام کرد. او نیز اظهار کرد که بعد از مبتلا شده به سرطان ، توانستید اعجاب انگیز و پر از آرامشی به زندگی داشته باشد. او در اقدامی جسورانه بعد از تراشیدن موهای خود ، عکسش را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و گفت هیچ دلیل برای پنهان کردن این اتفاق نمی بیند. این اقدام وی نشان داد او روحی بزرگ و نگاهی عمیق دارد.

کایلی مینوگ

کایلی خواننده دیگری که در دام سرطان پستان افتاد. اما این عارضه نتوانست او را متوقف کند ؛ به طوری که حتی در دوره بیماری نیز جوایزی در خصوص فعالیت کاری خود دریافت کرد.

ادی فالکو

ادی بر خلاف بیشتر افراد هنرپیشه که در همان اول اعلام کردند درگیر این عارضه هستند ، اما تا مدت ها این راز را نزد خود نگه داشت. او اذعان کرد که در طی جلسات شیمی درمانی سعی در مراقبت از روح خود داشته است.

سوزان سومر

سوزان سومر به سبب سرطان نصف بافت سینه های خود را طی جراحی از دست داد. این اتفاق برای وی بسیار ناخوشایند بود. او که در سال ۲۰۰۱ و در سن ۵۵ سالگی دچار این عارضه شده بود بعد از درمان برای زیبایی مجدد ایمپلنت انجام داد. سوزان سومر شخصی بود که اولین جراحی ها روی او انجام شد.

افراد معروفی که سرطان را شکست دادند:

در طی این مقاله با بسیاری از افراد معروف که جسورانه سرطان را شکست دادند ، آشنا شدید. بعضی از آن ها با اذعان اینکه بعد از بیماری تبدیل به آدمی دیگر شدند ، دریچه هایی از نور را برای ما گشودند. تمامی این زنان با وجود بیماری سخت دست از مبارزه برنداشتند و اکثر آن ها سرانجام سلامتی خود را به دست آوردند.

این زنان می توانند الگوهای مبارز خوبی برای تمامی خانم های دچار به سرطان پستان باشند. بیماری سخت است ، از دست دادن اندام زنانه و زیبایی درد را سنگین تر می کند ، داروهای شیمی درمانی روی افراد تاثیرات منفی نیز دارند ، اما در بین تمامی این مشکلات روزنه نوری وجود دارد. چرا که اگر چنین روزنه ای وجود نداشت ، شاهد بازگشت سلامت افراد نبودیم. به امید پیروزی بجنگید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...