| خانه 4 بلاگ 4 بهترین جراح سرطان سینه

بهترین جراح سرطان سینه

آبان ۱۶, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۱ دیدگاه

یکی از غم انگیزترین اتفاقاتی که می تواند برای یک شخص یا فردی از اطرافیان او رخ دهد ، درگیر شدن به بیماری سخت علاج سرطان است. این روزها افراد بسیاری ، علی الخصوص زنان ، در همه جای دنیا به سرطان سینه دست و پنجه نرم می کند. عوامل زیادی باعث شده اند که آمار این عارضه به طرز چشمگیری سیر صعودی داشته باشد. در مقالات پیشین از راز جراحی به طور مفصل این مسئله را مورد بحث قرار دادیم. هدف از نگارش این مقاله ، شناسایی بهترین جراح سرطان سینه ایران است. می خواهیم بدانیم چه مشخصه هایی باعث می شود که یک جراح به این مهم دست می یابد.

بهترین جراح سرطان سینه - راز جراحی

اگر تشخیص داده شود شما یا یکی از عزیزانتان به سرطان پستان دچار هستید ، اولین چیزی که به دنبالش می روید ، پیدا کردن دکتر خوب جهت درمان سرطان سینه می باشد. جراح انکولوژی یا همان جراح سرطان سینه در راستای انجام عمل و خارج سازی تومورها و سایر بافت های سرطانی ، آموزش های لازم را دیده است. همچنین ایشان با انجام نمونه برداری هایی از بافت پستان می تواند نوع سرطان و مرحله آن را شناسایی کرده و از بدخیم یا خوش خیم بودن آن آگاه شود.

ارزش تجربه کاری بهترین جراح سرطان سینه ایران

فرقی نمی کند به چه نوع سرطان پستانی مبتلا شده اید یا اینکه بیماری در کدام مرحله قرار دارد ، انتخاب بهترین جراح سرطان سینه در ایران ، برای کسب بهبودی کامل ، امری حیاتی است. تبحر در امر جراحی تنها به معنای واکنش مثبت بدن به شیمی درمانی نیست بلکه ایشان باید با درمان مناسب طول عمر شما را نیز افزایش دهد. در این جاست که ارزش تجربه کاری پزشک در حیطه درمان تهاجمی سرطان بسیار کارآمد خواهد بود.

یک مطالعه و پژوهش در سال ۲۰۱۶ در کشور سوئد ، در راستای افرادی که به سرطان مبتلا شده بودند ،  به انجام رسید. نتایج بدست آمده از آن مطالعه نشان می دهند افرادی که تحت نظر جراحانی که حدود ۳۵ تا ۵۹ جراحی در این حیطه داشتند عمل شدند ، به مراتب پیامدهای مثبت و طولانی مدتی را کسب کردند. اما بر عکس این قضیه برای کسانی صادق است که زیر نظر جراحانی عمل شدند که نهایتاً تجربه ۱۵ تا ۲۲ عمل در این زمینه را پشت سر گذاشته اند. بنابراین نتیجه گیری بدین صورت شد که تجربه بیشتر جراح می تواند ضریب زنده ماندن فرد بعد از عمل سرطان را به ۵ سال افزایش دهد.  هرچند این مطلب به جراحی سرطان سینه مربوط نمی شود اما نتیجه بدست آمده از آن ، مورد قبول همگان در تمام حیطه های پزشکی  قرار گرفته است.

از این رو به نفع شماست که خودتان جهت انتخاب بهترین دکتر سرطان سینه اقدام کنید و تحت نظر ایشان درمان شوید. البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که درمان یک امر دو طرفه است ؛ منظور این است که علاوه بر جراح ، شما نیز در قبال سلامتی خود مسئول بوده و طی روند درمانی موظف به رعایت یک سری اصول هستید.

تخصص و تبحر بهترین جراح سرطان سینه ایران

برخلاف رشته مدیکال انکولوژی (انکولوژی پزشکی) که تخصص آن به زمینه پزشکی داخلی مرتبط می شود، جراحی انکولوژی تخصصی از جراحی عمومی است. برای آن که یک فرد به جراح سرطان مبدل شود ، باید در ابتدا ۵ سال دوران رزیدنتی (دستیار) در زمینه جراحی عمومی را پشت سر بگذارد. پس از آن بایستی یک دوره فلوشیپ سه ساله را بگذراند تا به عنوان جراح انکولوژی شناخته شود. حال بعد از دوران فلوشیپ برخی از جراحان ، دوره های آموزشی مضاعفی را در یک حیطه بخصوص می گذرانند.

با در نظر گرفتن این پارامترها ، می توان گفت یک جراح می تواند دامنه گسترده ای از مهارت و تبحر را دارا باشد. بدین نحو پزشکتان ممکن است شما را به یک جراحی ارجاع دهد که در چند حوزه مختلف انکولوژی (سرطان شناسی) تبحر و تخصص دارد.

در مقایسه با جراحان دیگر ، بهترین دکتر سرطان سینه ایران ، برای انجام پروسه های مختلف و درمان عارضه های طبیعی و غیرطبیعی آموزش دیده است. دامنه فعالیت آن ها به شرح زیر است :

  • انجام جراحی لامپکتومی ( تخلیه تومور و بخشی از بافت اطراف آن)
  • انجام ماستکتومی کامل (تخلیه کل بافت سینه)
  • انجام ماستکتومی نیمه کامل (تخلیه یک چهارم بافت پستان)
  • انجام ماستکتومی با حفظ پوست سینه
  • انجام ماستکتومی با حفظ نوک و هاله تیره پستان
  • بیوپسی از گره های لنفاوی سنتینل
  • خارج کردن گره های لنفاوی زیر بغل

برخی از جراحان سرطان پستان ، می توانند عمل های ترمیمی سینه را نیز انجام دهند ؛ اگر چه اغلب اوقات این امر توسط جراح پلاستیک به انجام می رسد.

نحوه انتخاب بهترین جراح سرطان سینه ایران

فرقی نمی کند که در کدام شهر از کشور زندگی می کنید ، تمام معیارها و روش های برگزیدن بهترین جراح سرطان سینه در ایران ، یکسان است. برای انتخاب جراح سرطان سینه در اصفهان یا پیدا کردن بهترین جراح سرطان سینه در کرج ، می توانید به صورتی که در ادامه توضیح می دهیم، عمل کنید. امکان دارد تنها یک تفاوت وجود داشته باشد ؛ یافتن دکتر سرطان سینه در اهواز یا دکتر سرطان سینه در شیراز که از کلان شهرهای ایران هستند ، ممکن است در قیاس با شهرهای کوچک تر دیگر کمی سخت تر باشد. از این نظر دشوارتر است که به لحاظ آن که از وسعت بیشتری برخوردار هستند قطعا جراحان بیشتری در آن جا فعالیت می کنند. به همین خاطر پیدا کردن بهترین جراح سرطان سینه در شهرهای بزرگ مدت زمان بیشتری طول می کشد.

به طور کلی شناسایی بهترین جراح سرطان سینه کار آسانی نیست اما با توجه به یک سری مسائل می توان از دشواری آن کم کرد:

  1. راهنمایی از افراد شاغل در این حیطه : پزشک عمومی که به آن مراجعه می کنید یا پزشکان مدیکال انکولوژی قطعاً با جراحان شایسته و واجد شرایط در حوزه سرطان سینه آشنایی بیشتری دارند. در این شرایط می توانید از آن ها کمک بخواهید و بگویید که شما را به بهترین جراح سرطان سینه ی که می شناسند ، معرفی نمایند.
  2. سرچ به صورت آنلاین نیز می تواند شما را در این امر کمک کند. به طور مثال اگر در تهران زندگی می کنید می توانید در گوگل عبارت بهترین جراح سرطان سینه در تهران را جست و جو نمایید و گوگل لیست کاملی از تمام جراحان و سوابق شان در اختیارتان می گذارد. همچنین اگر مسافت جغرافیایی مسئله دشواری برایتان به حساب نمی آید می توانید بهترین جراح سرطان سینه ایران را سرچ کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید.
  3. بررسی مدرک و تخصص جراح : پس از اخذ معرفی نامه خود و دانستن نام جراح می توانید به سایت سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و در بخش جستجو پزشک ، فیلدهای مربوطه را پر کرده به پروفایل حرفه ای پزشک و مدارک اخذ شده توسط ایشان پی ببرید.
  4. پس از همه این ها پیش از تصمیم گیری نهایی ، بایستی به صورت حضوری با جراح مربوطه دیداری داشته باشید.

سوالاتی که باید از جراح سرطان سینه بپرسید :

موقعی که به ملاقات بهترین جراح سرطان سینه رفتید ، اولین چیزی که باید از او بپرسید این است که بیمه ای که تحت پوشش آن هستید ، مورد پذیرش ایشان است یا خیر. البته می توانید پیش تر نیز با شرکت بیمه تماس بگیرید و از آن ها جویا شوید که جراح مد نظرتان در محدوده بیمه پوششی شما قرار دارد یا خیر. از آن جایی که هزینه های درمان سرطان بسیار طاقت فرسا هستند ، پذیرش یا عدم پذیرش بیمه شما بسیار در میزان مبلغ پرداختی تاثیرگذار است.

اگر جراح بیمه شما را قبول نکرد می توانید از او بپرسید که شرایطی هست تا بتوانید در چند مرحله هزینه را پرداخت نمایید. اگر این بار هم با پاسخ منفی مواجه شدید از ایشان بخواهید شما را به یک جراح با تجربه و متبحری که بیمه تان را می پذیرد ، معرفی نماید.

پس از پرسش اولیه ، برای مطمئن شدن از انتخاب خود در ارتباط با بهترین جراح سرطان پستان ، پرسش های زیر را با فرد متخصص مطرح سازید:

  • چندین دفعه این نوع از عمل جراحی را انجام داده اید؟
  • آیا تخصص شما تنها در زمینه جراحی سرطان می باشد؟
  • چه دوره هایی را برای دستیابی به این تخصص پشت سر گذاشته اید؟
  • کدامیک از تکنیک های جراحی برای من مناسب است و دلیل آن چیست؟
  • درصد موفقیت جراحی هایی که انجام داده اید ، چقدر است؟

نحوه پاسخگویی جراح به این سوالات تا حدودی شما را با میزان دانش و تجربه او آشنا می سازد.

چه عواملی برای انتخاب بهترین جراح سرطان سینه ایران مهم است؟

اگر فردی بعد از انجام معاینات متوجه شود که به سرطان سینه مبتلا است با چالش انتخاب بهترین و متبحر ترین دکتر سینه برای درمان بیماری و حفظ حیات خود رو به رو خواهد شد. در چنین مواردی به طور حتم افراد به دنبال پزشکی هستند که از تبحر ، تجربه ، مهارت و سابقه کاری بالای برخودار باشد تا تصمیمات درستی را برای روند درمانی لحاظ نماید. انتخاب یک پزشک یکی از مهم ترین تصمیمات و در واقع نقطه شروع پر قدرت برای مسیر پر فراز و نشیب درمان این بیماری می باشد. اما پیدا کردن چنین پزشکی نیاز دارد تا کمی دقت کنید و مواردی را بررسی نمایید. در طول مقاله در رابطه با روش های انتخاب پزشک و یافتن او مطالبی را بیان کردیم اما مهم است تا پس از اینکه لیست خود را تهیه کردید مواردی را بررسی کنید تا بر اساس آن ها پزشکی خوب را بیابید.

  • نحوه برخورد و رفتار پزشک

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید بررسی کنید و پس از آن پزشک را انتخاب نمایید نحوه برخورد و رفتار بهترین جراح سرطان سینه می باشد. فردی که به سرطان مبتلا شده در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار ندارد ، چرا که وی همواره استرس زندگی خود را دارد و  در رابطه با اینکه آیا روند درمانی به خوبی پیش می رود یا خیر فکر می کند. از طرفی دیگر ممکن است نگران هزینه های درمانی خود باشد ، این فرد نیاز دارد که پزشکی را داشته باشد که با صبوری به نگرانی های او گوش دهد و با خوش رفتاری او را در طول مسیر سخت و ناهمواره کمک کند. دکتر شما باید با حوصله بوده و به سوالات شما پاسخ دهد و روند درمان را به زبان ساده برایتان شرح دهد.

  • میزان تخصص و تبحر پزشک

درمان سرطان سینه مسئله بسیار مهم و قابل اهمیتی است و باید برای درمان آن نزد بهترین و متبحر ترین پزشکان رفت. تخصص پزشک در پروسه درمان اهمیت بسیار زیادی دارد و از همین رو نیاز است تا نزد پزشکی بروید که سابقه بسیار زیادی در درمان انواع سرطان های سینه دارد. فردی که سال ها تجربه و تخصص خود را صرف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان کرده است بیشتر قابل اعتماد بوده تا کسی که به تازگی به این درجه رسیده است. به لطف پیشرفت راه های ارتباطی و همچنین اینترنت و شبکه های مجازی ، فرد بیمار و اطرافیان او به راحتی می توانند با انجام یک جست و جوی ساده در اینترنت از آخرین روش های درمانی آگاه شوند. داشتن اطلاعات به روز به بیمار کمک می کند تا وی در جلسه مشاوره و معاینه روند درمانی ، روش ها و پیشنهادات او را درک کند. شما می توانید با پرسیدن چندین سوال به راحتی از میزان اطلاعات به روز پزشک خود مطلع شوید و در اخر تصمیم خود را در این رابطه بگیرید. شما با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری خود می توانید پزشک خود را به درستی ارزیابی کنید.

سخن آخر

هدف ما از نوشتن این مطالب ، آگاه کردن شما همراهان عزیز راز جراحی است تا بتوانید با دید بازتری تصمیمات خود را بگیرید و مشکلات را پشت سر بگذارید. سلامتی تنها مسئله ای است که نباید نسبت به آن سهل انگاری نمود. برای آگاهی از بیماری سرطان سینه یا حتی آشنایی با تست سرطان سینه در منزل مطالب سایت را مطالعه فرمایید و منتظر مباحث جدیدتر باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jazireh
jazireh
2 سال قبل

خیلی ممنونم بابت مقاله بهترین جراح سرطان سینه تون اینجوری میشه خیلی راحت یک جراح خوب و مطمئن پیدا کرد

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...