| خانه 4 بلاگ 4 بهترین متخصص ژنتیک

بهترین متخصص ژنتیک

اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ | بلاگ, درمانی | ۰ دیدگاه

می توان گفت مسائل ژنتیکی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر نوزادان و سایر مشکلات در افراد می باشد. به همین علت لازم است جهت جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی به بهترین متخصص ژنتیک برای مشاوره قبل از بارداری و تولد نوزاد و سایر مشکلات مراجعه کنید. همچنین بهتر است قبل از ازدواج آزمایش های مرتبط با بررسی ژنتیک انجام شود تا با اطمینان اقدام به بارداری نمایید و نگران سلامت نوزاد خود نباشید. بسیاری از بیماری های ژنتیکی نظیر معلولیت ها درمان خاصی ندارند اما در صورتی که این اختلالات تا هفته ۱۹ بارداری شناسایی شود ، می توان با سقط جنین از تولد نوزاد معلول جلوگیری کرد. اگر به دنبال یک متخصص ژنتیک خوب و مجرب در تهران ، شیراز ، اصفهان ، اهواز ، زاهدان ، شمال ، مشهد ، تبریز ، قم و سایر شهرهای ایران هستید حتما چند دقیقه زمان بگذارید و این مقاله راز جراحی را کامل مطالعه کند.

بهترین متخصص ژنتیک - راز جراحی

دکتر متخصص ژنتیک ، پزشکی است که ویژگی های خاصی داشته باشد. او باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با ژنتیک باشد و بتواند وظیفه خود را در هنگام مشاوره ژنتیک به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

بهترین متخصص ژنتیک چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

از مهم ترین خدماتی که مشاور ژنتیک می تواند بدهد به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
  • مشاوره ژنتیک در افرادی که تمایل به ازدواج فامیلی دارند
  • مشاوره ژنتیک به افرادی که قصد بارداری دارند
  • مشاوره ژنتیک در حین بارداری و بعد از آن
  • مشاوره جهت تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های ژنتیکی
  • مشاوره جهت نازایی ، سقط های مکرر ، تولد نوزاد مرده ، ناباروری
  • مشاوره ژنتیکی جهت انواع سرطان ها
  • بررسی شجره نامه از نظر ژنتیکی

مشاوره ژنتیک چیست ؟

انواع مختلفی از اختلالات ژنتیکی و وراثتی وجود دارد. یکی از عوامل مهم انتقال بیماری ها ژنتیک می باشد. همین عامل می تواند موجب بروز بیماری در نسل های آینده شود. با مراجعه به دکتر فوق تخصص ژنتیک می توانید از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید و فرزندی سالم به دنیا بیاورید. مشاوره ژنتیک فرآیندی است که به کاهش ریسک انتقال ژن های وراثتی به نسل دیگر کمک می کند. مشاور ژنتیک فردی است که برای ارائه مشاوره های ژنتیکی درس خوانده و مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده است و در دوره های مختلف شرکت نموده تا بتواند بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان خود بدهد و مشکل آن ها را برطرف نماید.

در مشاوره با بهترین متخصص ژنتیک چه اتفاقی می افتد ؟

در مشاوره های ژنتیک شما ، همسر و خانواده های هردو طرف از نظر سابقه بیماری های ژنتیکی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرید. به همین جهت در جلسه مشاوره با متخصص ژنتیک سوال های مختلفی در این زمینه پرسیده می شود و لازم است شما به این سوالات به دقت پاسخ دهید. مشاور ژنتیک این موارد را یادداشت می کند و می تواند شجره نامه ژنتیکی شما را تهیه کند و به کمک آن موضوع را به صورت کامل و دقیقی بررسی نماید.

در جلسه مشاوره موارد زیر بررسی خواهند شد :

  1. مشکلات ژنتیکی و بیماری های وراثتی که ممکن است فرد یا افراد خانواده  را تحت تاثیر قرار بدهد.
  2. میزان تاثیرگذاری عوامل وراثتی تشخیص داده می شود و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف برسی خواهد شد.
  3. با مشاوره دکتر متخصص ژنتیک مشخص می شود لازم است چه تست ها و آزمایش هایی به منظور جلوگیری از اختلالات ژنتیکی انجام شود. معمولا انجام آزمایش های ژنتیکی با هزینه های زیادی همراه است و لزومی ندارد افراد تمامی این تست ها را انجام دهند. با تشخیص مشاور می توانید تنها آزمایش هایی که به مشکل شما کمک می کند را انجام دهید و از صرف هزینه های بیهوده جلوگیری کنید.
  4. اگر آزمایش و یا بررسی ها نشان دهد که شما یا یکی از اعضای خانواده شما به بیماری ژنتیکی خاصی مبتلا است ، فوق تخصص ژنتیک با انجام برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم از شدت پیدا کردن بیماری پیشگیری خواهد کرد و یا اقداماتی در جهت درمان بیماری انجام خواهد داد.

مشاوره ژنتیک ناباروری توسط بهترین متخصص ژنتیک

متخصص ژنتیک برای حل مشکل ناباروری در جلسه های مشاوره ژنتیک ناباروری به شما کمک خواهد کرد تا :

اگر مشکل ناباروری دارید علت اصلی آن مشخص شود.

از مشکلات ناباروری و نازایی جلوگیری کند.

بعد از انجام بررسی ها زمانی که علت آن مشخص شد ، نسبت به درمان اقدام نماید.

در بیشتر موارد مشکلات مربوط به ناباروری به دلیل اختلالات و مشکلات ژنتیکی می باشد. به همین سبب متخصصان ژنتیک می توانند در تشخیص و درمان مشکلات ناباروری به شما کمک کنند.

مشاوره ژنتیک بیماری ها

بیشتر بیماری هایی که به آن مبتلا می شویم علت و زمینه ژنتیکی دارند. با مراجعه به بهترین متخصص ژنتیک می توانید از تولد فرزند مبتلا به این بیماری جلوگیری کنید. مشاور ژنتیک در درمان و تشخیص بیماری های ژنتیکی نقش بسیار موثری دارد.

برخی از مشاوره های ژنتیکی بیماری ها به شرح زیر می باشد :

  • بیماری اوتیسم
  • نابینایی نوزاد
  • بیماری های دیستروفی عضلانی دوشن
  • بیماری های متابولیک
  • آتروفی عضلانی نخاعی
  • عقب ماندگی های ذهنی
  • بیماری پروانه ای
  • اختلالات رفتاری مانند اسکیزوفرنی
  • مشکلات پوستی نظیر ویتیلیگو

مشاوره با متخصص ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری

قبل از ازدواج و بارداری مشاوره ژنتیک اهمیت بیشتری پیدا می کند. در شرایطی که پدر و مادر و یا اعضای خانواده آن ها سابقه بیماری خاصی را داشته باشد ، می توان از ابتلا به این بیماری با مراجعه به مشاور ژنتیک جلوگیری نمود تا فرزند این زوج به نشانه های این بیماری دچار نشود. در شرایطی که تحت مشاوره متخصص ژنتیک باشید می توانید سلامت فرزند و آیندگان آن را تامین کنید و از تولد نوزاد با معلولیت و مشکلات ژنتیکی پیشگیری نمایید. داشتن فرزند بیمار  در سلامت روان خانواده تاثیر می گذارد و با مشکلات زیادی همراه است. به همین علت لازم است به مشاوره های پیش از ازدواج و بارداری اهمیت داده شود تا زندگی سالم و راحتی را تجربه نمایید و از تولد نوزادانی با مشکلات و اختلالات ژنتیکی جلوگیری کنید.

مشاوره ژنتیک ازدواج فامیلی

اهمیت مشاوره ژنتیک ازدواج برای افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند دو چندان است. به همین علت در این جلسه مشاوره می توان از سوابق ابتلا به بیماری های مختلف ژنتیکی نظیر عقب ماندگی و سرطان ها اطلاع پیدا کرد و آن ها را مورد بررسی قرار داد. مطالعات بسیاری نشان می دهد ، که احتمال انتقال بیماری ژنتیکی از زوجین به فرزند ، در پدر و مادرهایی که با هم نسبت فامیلی دارند بسیار بیشتر است از زوج هایی که  نسبت فامیلی ندارند. برای مثال می توان گفت تاثیر ازدواج فامیلی بر روی ابتلا فرزندان به بیماری اوتیسم بسیار بالا می باشد. به سبب همین نکته مشاوره ژنتیک پیش از بارداری در زوج هایی که نسبت فامیلی دارند ، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

 بهترین متخصص ژنتیک در مشاوره ژنتیک سرطان

طبق آخرین مطالعات انجام شده  حدود ۱۵ درصد سرطان ها احتمال دارد از طریق ژن به نسل های بعدی منتقل شود. از مهم ترین سرطان هایی که ژنتیک در انتقال آن ها نقش دارد و می تواند احتمال ابتلای فرزندان را به این سرطان ها بالا ببرد به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • سرطان تخمدان
  • سرطان سینه
  • سرطان غدد درون ریز
  • سرطان روده
  • سرطان ریه
  • سرطان پروستات

این سرطان ها از جمله سرطان های شایع است به همین علت لازم است حتما به منظور بررسی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری به متخصص ژنتیک مراجعه نمایید. از بهترین روش های پیشگیری از ابتلای خود و کودکانتان  به انواع مختلف بیماری ها به خصوص بیماری سرطان ، مشاوره ژنتیکی سرطان می باشد. مراحل متفاوتی برای انجام این نوع مشاوره وجود دارد. در قدم اول لازم است شجره نامه ژنتیکی تهیه شود. از پیشرفته ترین روش ها برای انجام این مشاوره ، مشاوره ژنتیک فرد محور سرطان می باشد. این نوع از مشاوره ژنتیکی به درمان هدفمند و اختصاصی تر کمک خواهد کرد.

بیماری های ژنتیکی توسط بهترین دکتر متخصص ژنتیک چگونه تشخیص داده می شود ؟

در جلسه مشاوره ژنتیک ممکن است  پزشک با توجه به سابقه خانوادگی ، ویژگی های فیزیکی یا بر اساس نتایج به دست آمده از آزمایش غربالگری در تشخیص بیماری ژنتیکی مشکوک شود. آزمایش های ژنتیکی از مهم ترین ابزارهایی است که به متخصصان ژنتیک در تشخیص بیماری ها کمک می کند. رویکرد تشخیص بیماری های ژنتیکی عبارت است از :

معاینه فیزیکی : با بررسی معاینه های فیزیکی می توان برخی از بیماری یا اختلال های ژنتیکی را تشخیص داد. این معاینه می تواند شامل اندازه گیری فاصله بین چشم ها ، دور سر  ، طول دست ها و پاها باشد. حتی در برخی موارد ممکن است از آزمایش های تصویربرداری نظیر اشعه ایکس ، اسکن های کامپیوتری ، ام آر آی برای بررسی ساختار داخلی بدن مراجعه کنندگان استفاده شود.

سابقه پزشکی شخصی : بررسی اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی افراد و سلامتی او در دوران تولد می تواند در تشخیص مسائل ژنتیکی بسیار موثر باشد.

سابقه سلامت خانواده : از دیگر مواردی است که متخصص ژنتیک با بررسی آن می تواند به تشخیص و درمان بیماری های ژنتیکی کمک کند.

آزمایش های ژنتیکی : آزمایش های ژنتیکی بسیاری وجود دارد که می تواند به تشخیص اختلالات ژنتیکی کمک کند . می توان با انجام این آزمایش ها و تشخیص به موقع از انتقال بیماری به نسل های بعدی جلوگیری کرد و فرزندی سالم به دنیا آورد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...