| خانه 4 بلاگ 4 بهترین نوع مارک بوتاکس

بهترین نوع مارک بوتاکس

آبان ۱۴, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۱ دیدگاه

اگر بخواهیم اهمیت زیبایی و داشتن چهره ای جوان را در دوران گذشته و عصر کنونی مقایسه نماییم ، باید بگوییم که در عصر حاضر گرایش  تمامی مردم ، فارغ از هر جنسیتی که دارند ، به سمت زیبایی بسیار افزایش یافته است. در این راستا تزریق بوتاکس به عنوان یک فرایند جوانسازی پوست ، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از پرسش هایی که برای زیباجویان پیش می آید این است که کدام یک از برندهای سم بوتولینوم نوع A ، نتیجه مطلوب تری را برایشان حاصل می نماید. برای پاسخ به این سوال ، تیم راز جراحی تصمیم گرفته است مقاله جامعی در این زمینه و معرفی بهترین مارک بوتاکس فراهم آورد.

بهترین مارک بوتاکس - راز جراحی

اما لازم دانستیم در همین ابتدا موضوعی را رفع ابهام نماییم. همان گونه که حتماً می دانید و بارها در مقاله های مختلف به آن اشاره کرده ایم ، بوتاکس خود یکی از نام های تجاری یا به اصطلاح یکی از مارک های سم بوتولینوم نوع A است ؛ ولی از آن جایی که اولین برند شناخته شده از این سم می باشد ، فرایند تزریق آن هم با همین نام در میان افراد سراسر دنیا جا افتاده است.

کشورهای مختلف سعی بر این داشته اند که هر کدام برند مخصوص خود را برای سم باکتریایی بوتولینوم تولید سازند. از این رو مارک های مختلفی به بازار عرضه شده که در ادامه به طور جداگانه به بررسی آن ها می پردازیم و در پایان راجع به بهترین مارک بوتاکس تصمیم گیری می کنیم.

بهترین مارک بوتاکس کدام است؟

معمولاً تفاوت های موجود میان دو یا چند برند است که یکی را بر دیگری ارجح تر می سازند ؛ بنابراین در حین توضیح هر یک از مارک های این محصول، به ویژگی های منحصر به فرد آن نیز اشاره خواهیم کرد تا بتوانیم در پایان نتیجه گیری دقیقی را انجام دهیم.

بوتاکس (BOTOX)

بوتاکس اولین برند تجاری توکسین بوتولینوم نوع A است که در آپریل سال ۲۰۰۲ میلادی توسط سازمان دارو و غذای آمریکا ، به منظور برطرف سازی موقت خطوط اخم ، مورد تایید قرار گرفت. بعد از مدتی ، این ماده برای رفع چین خوردگی های پیشانی و چروک های پنجه کلاغی نیز کاربرد پذیر اعلام شد.

بوتاکس محصول یک شرکت داروسازی معتبر ایرلندی به نام آلرگان (Allergan) است که در حال حاضر حدوداً تولید ۸۰ درصد ترکیبات تزریقی سم باکتریایی بوتولینوم را در دست دارد. در ترکیب این ماده از آلبومین (پروتئین محلول در آب بدن) استفاده شده است ؛ بنابراین افرادی که به شیر حساسیت دارند یا مادرانی که به نوزادان خود شیر می دهند ، نباید از این محصول استفاده نمایند. علاوه بر کاربرد این محصول در زمینه زیبایی ، شرکت سازنده آن ، یک نسخه درمانی از آن را نیز ارائه داده است. در بخش درمانی این محصول باعث معالجه میگرن ، تعرق های شدید و اسپاسم چشم می شود.

نتیجه ای که از این محصول حاصل می شود ، بسیار مؤثر بوده ، اما مادام العمر نمی باشد. بعد از پروسه ، ۳ الی ۵ روز زمان می برد تا اثرگذاری آن نمایان شود. اثر این ماده در بازه زمانی حدود ۳ الی ۱۲ ماه ماندگاری خواهد داشت.

دیسپورت (DYSPORT)

پس از بوتاکس ، دیسپورت شناخته شده ترین برند از توکسین بوتولینوم است. این مارک در آپریل ۲۰۰۹ از جانب سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) تایید و به بازار عرضه گردید. این برند ساخته شرکت فرانسوی تولید کننده دارو ، به نام ایپسن (Ipsen)، می باشد.

به جهت ترکیبات و فرمول تولید دیسپورت ، این برند میزان پراکندگی بالایی در سطح عضلات دارد. از این جهت برای درمان چین و چروک هایی که در نواحی بزرگ تر صورت ، مانند پیشانی ، پدیدار شده اند ، گزینه ایده آلی به حساب می آید. همچنین این مارک برای افراد زیر ۶۵ سالی که تمایل دارند چروک های عمیق بین دو ابروی خود را از میان ببرند ، بسیار مناسب است.

فرمول تشکیل دهنده دیسپورت شامل لاکتوز و پروتئین موجود در شیر گاو می باشد ؛ به همین جهت برای زیباجویانی که به شیر آلرژی دارند ، گزینه مطلوبی نمی باشد. نتیجه حاصل از دیسپورت ، در قیاس با برندهای دیگر، در مدت زمان کوتاه تری نمایان می شود ؛ حدود ۲۴ ساعت بعد از پروسه. از طرفی مطالعات نشان داده که ماندگاری آن نیز کوتاه تر می باشد. پس می توانیم بگوییم برند نامبرده برای افرادی که نسبت به این پروسه تردید داشته و نمی دانند که از نتایج آن رضایت خواهند داشت یا خیر، انتخاب خوبی است.

زاُمین (XEOMIN)

زاُمین یکی دیگر از مارک های این ماده یا محصول می باشد که از سوی شرکت آلمانی- آمریکایی Merz تولید شده است. این برند در سال ۲۰۱۱ ، در ماه جولای ، در جهت استفاده از آن برای کاهش خطوط اخم مورد تایید FDA قرار گرفت. همچنین کاربرد درمانی آن به جهت معالجه هایپرتونی و این اواخر در راستای درمان ترشح بیش از حد بزاق دهان نیز مورد قبول واقع شده است.

سازندگان برند زاُمین ، مواد افزودنی که باعث می شوند بدن نسبت به ماده تزریق شده واکنش نشان داده و علیه آن آنتی بادی ترشح کند را از فرمول آن حذف نموده اند. در این صورت بدن ، برخلاف سایر مارک ها ، در برابر این نوع مقاومتی نشان نداده و به احتمال بسیار زیاد نتیجه دلخواه شما را پدید می آورد.

برای مشاهده ثمره نهایی که از تزریق زاُمین بدست می آید باید ۵ الی ۷ روز صبر کنید. میزان ماندگاری اثر آن ، مشابه با دیگر برندهای ذکر شده در فوق در نظر گرفته شده است.

ژیوو (JEUVEAU)

ژیوو یکی از جدیدترین انواع سم بوتولینوم نوع A می باشد که برای رفع چین و چروک های صورت کاربرد پذیر است. تولید کننده این برند ، یک شرکت به نام ایولس (Evolus)، متعلق به کشور کره جنوبی می باشد. سازمان غذا و دارو آمریکا این برند را در فوریه سال ۲۰۱۹ تایید کرد. به دلیل بدیع بودن این مارک ، آن را با نام بوتاکس جدید یا Newtox نیز معرفی می کنند. برند ژیوو انتخاب بسیار مناسبی برای رفع انواع چین و چروک های صورت به حساب می آید.

البته به دلیل آن که تنها مدت کوتاهی است این نوع محصول وارد بازار شده ، FDA تنها کاربرد آن را برای کاهش خطوط عمیق میان ابروها تایید کرده است. اما دیده شده که برخی از پزشکان برای چروک های نواحی دیگر صورت نیز از ژیوو استفاده می کنند.

از آن جایی که ژیوو مارک جدیدی از این محصول است ، اطلاعات زیادی در اختیار نیست ؛ اما آزمایش ها حاکی از آن هستند که ایمنی و تاثیر گذاری آن بسیار مشابه برند بوتاکس می باشد. زیباجویان عموماً نتیجه را بعد از ۳ الی ۵ روز مشاهده خواهند کرد و تا ۳ الی ۶ ماه اثر آن ماندگار خواهد بود.

برند ایرانی مصپورت – Masport

در حال حاضر شرکت های دارویی در ایران با تولید برندهای شناخته شده در حال رقابت با برندهای مطرح در سطح دنیا هستند. برند مصپورت یکی از بهترین و با کیفت ترین برندهای بوتاکس می باشد که با توجه به کیفیت بالایی که دارد با قیمتی ارزان به بازار عرضه می شود. شرکت دارویی داخلی در ایران در ساخت سم این ماده بسیار موفق عمل کرده است این محصول توسط شرکتی دانش بنیان طراحی و تولید شده است و در حال حاضر به دلیل محبوبیت بالایی که دارد در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است. بوتاکس مصپورت همانند نمونه های خارجی روی ناحیه گلابلا با درجات متوسط و شدید تاثیر گذاشته و موجب برطرف شدن موقتی چین و چروک های صورت می شود. در ترکیبات این محصول از سم بوتولینوم A به همراه پروتئین هماگلوتینین استفاده شده است. این برند از بهترین مارک بوتاکس بوده که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران است. همچنین مصپورت از نظر اثربخشی و ایمنی به اثبات رسیده است. هم اکنون این دارو به کشورهای همسایه در آسیا نیز صادر می شود. در رابطه با اثر بخشی این محصول خوب است بدانید که بعد از ۳ الی ۱۰ روز می توانید شاهد تغییرات ایجاد شده در نواحی که تزریق انجام داده اید ، باشید. میزان ماندگاری مصپورت در حدود ۳ الی ۶ ماه در نظر گرفته می شود و همانطور که اطلاع دارید و در مقالات گذشته بیان شد ، عوامل متعددی در ماندگاری و دوام تاثیر دارند. برای نگهداری مارک مصپورت شرایط ویژه ای باید در نظر گرفته شود بهتر است این محصول در دمای ۲ تا ۹ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

برند آزالور

این محصول توسط شرکت داروسازی انگلیسی گالدرما همان شرکتی که برند دیسپورت را به بازار ارائه کرده است ، تولید می شود. از سال ۲۰۰۹ آزالور به دلیل برخورداری از ویژگی های استثنایی توانست به عنوان یکی از بهترین رقبای بوتاکس در بازار تبدیل شود. از جمله مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به حجم تزریق پایین تر یعنی چیزی در حدود نصف برند بوتاکس و همچنین باقی ماندن اثرات در بافت عضلانی اشاره نمود. به همین دلیل عوارض جانبی Azzalure از محصول رقیب یعنی Botox کمتر می باشد. همچنین میزان افتادگی ابروها در آزالور کمتر مشاهده می شود. ماندگاری این محصول به صورت متوسط در حدود ۴ ماه می باشد که همین موضوع را می توان دلیل دیگری برای رقابت با بوتاکس دانست. البته همانطور که می دانید شرایط بدنی ، تکنیک تزریق متفاوت بوده و به طبع این موضوع در میزان ماندگاری محصولات جوانسازی پوست ، نیز تاثیر خواهد گذاشت.

برند کنیتوکس (Canitox)– Canitox

از این برند با نام های ریفاین ، درماتوکس و لینوریز نیز یاد می شود. این محصول ساخت کشور چین بوده و در زمینه برطرف کردن چین و چروک های صورت در طیف وسیعی کاربرد دارد. این محصول در حقیقت مشتقی از بوتاکس بوده به همین دلیل در از بین بردن خط اخم ، خط خنده ، خطوط اطراف چشم  کاربرد دارد. برند برند کنیتوکس باید در دمانی منفی ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

کدام یک بهترین مارک بوتاکس در نظر گرفته می شود؟

برای پی بردن به پاسخ پرسش فوق لازم است اختلافات برندهای تجاری نام برده شده را مورد بررسی قرار دهیم. مشخصاً این موارد وجه اشتراک هایی نیز با یکدیگر دارند اما برای رسیدن به این مسئله که کدام یک بهتر از دیگری است ، همانطور که اشاره شده باید تفاوت هایشان را ارزیابی نماییم.

ممکن است بسیاری از مردم عام ، تفاوتی میان این برندها پیدا نکنند و از نظر آنان کارکرد یکسانی داشته باشند ؛ اما از دید یک متخصص هر نوع از این برندها برای افراد مختلف ، گزینه مناسبی در نظر گرفته می شود. از این رو راز جراحی برای آن که دید شما را بازتر کند ، توضیحات لازم را برایتان فراهم آورده است.

اولین و بارزترین تفاوت آن ها این است که هر یک تولیدکننده متفاوتی دارند. همین امر موجب یکسان نبودن هزینه پرداختی ، توانمندی و تاثیرگذاری و فرمول ساخت آنان می شود. در حالیکه ماده فعال مشترک در فرمول ساخت تمام آن ها سم باکتریایی بوتولینوم نوع A می باشد ، اما برخی از مواد غیرفعال موجود ، مانند نوعی از پروتئین ها در برخی از آن ها ، میزان پراکندگی و اثرگذاری را برای هر یک متفاوت می سازد. واحدهای موردنیاز برای تزریق ، با توجه به محصول انتخاب شده ، کمی متفاوت هستند که در نتیجه آن ، ممکن است نتایج مختلفی نیز پدید آید.

تفاوت اصلی بوتاکس ، دیسپورت و زامین

اصلی ترین تفاوت میان سه برند مذکور به فرمول ساخت آن ها که میزان دوزهای مورد استفاده ، قابلیت پراکندگی ماده و مدت زمان ماندگاری آن ها را مشخص می نماید ، بر می گردد. با توجه به یک مطالعه مقایسه ای انجام شده میان این سه مارک ، معلوم شده است که تاثیرگذاری سم بوتولینوم نوع A در برند زاُمین در قیاس با دو مارک دیگر بسیار بیشتر است. در نتیجه ماندگاری مارک زاُمین طولانی مدت تر نیز می باشد. دلیل این امر آن است که در فرمول ساخت آن افزودنی های پروتئینی وجود نداشته و بدن را نسبت به نشان دادن واکنش های دفاعی تحریک نمی سازد. بنابراین سم بوتولینوم به طور کامل بر روی عضله هدف اثر گذاشته و به علت آن که واکنش تهاجمی از بدن دریافت نمی کند به ماندگاری خود ادامه می دهد.  پس از آن دیسپورت در جایگاه دوم و بوتاکس در جایگاه سوم قرار می گیرند. اما در هر صورت کاربرد هر یک بر اساس هدف از تزریق و البته تشخیص و توصیه پزشک معین می گردد، و با توجه به نیاز می توان بهترین مارک بوتاکس را معرفی کرد.

در یک آزمایش انجام شده میان ۱۸۰ نفر طی ۶ ماه به منظور بررسی سرعت اثرگذاری سم بوتولینوم پس از تزریق ، نتایج بدست آمده حاکی از آن هستند که در این زمینه نیز برند زاُمین حرف اول را می زند. نکته قابل توجه دیگری که در این آزمایش تصادفی مورد توجه قرار گرفت این بود که خانم ها در قیاس با آقایان تغییرات چشمگیرتری را تجربه کردند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلطانی
سلطانی
2 سال قبل

مقاله بهترین نوع مارک بوتاکس سایتتون خیلی عالی بوددددد

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...