| خانه 4 بلاگ 4 تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

مهر ۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۶ دیدگاه ها

تزریق ژل لب ، یکی از سریع ترین و بی خطر ترین دستاوردها برای بهبود بخشیدن به شکل ظاهری لب ها می باشد. تزریق ژل ، بعنوان یک روش سریع و آسان، یک روش حداقل تهاجمی برای دستیابی به لب هایی پر و جذاب، که همیشه خواهان داشتن آن بوده اید، محسوب می شود. وقتی تزریق ژل به لب را انجام می دهید، به راحتی صاحب لب هایی می شوید که به طور طبیعی، برجسته بوده و در عین حال، خطوط ریز موجود در آنها، صاف شده است. کل روند، یک فرایند سفارشی متناسب با نیازهای فردی بیمار می باشد که برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار، به طور اختصاصی، طراحی شده است. ژل مورد استفاده جهت تزریق در این روند درمان زیبایی، ماده ای به نام هیالورونیک اسید (HA) می باشد. این اسید، به طور طبیعی، در بدن تولید شده و در پوست یافت می شود. اسید هیالورونیک که در بدن شما موجود می باشد، برای حفظ حجم و ساختار پوست، نقش به سزایی را ایفا می کند. توضیحات بیشتر را راز جراحی در ادامه خواهد گفت.

تزریق ژل لب

این ماده، در برخی محصولات هیدراته کننده مراقبت از پوست، یافت می شود. اگر شما مایلید نتایج لذت بخشی را از تزریق ژل به لب به دست آورید و صاحب لب هایی پر و برجسته تر شوید، راز جراحی شما را در کسب اطلاعات لازم در خصوص روند تزریق ژل لب و طی یک مسیر زیبایی بی خطر و مطمئن، با ارائه مطالبی قابل اعتماد از منابع علمی موثق و از زبان متخصصان ماهر، یاری خواهد کرد.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب چقدر است؟

با توجه به اینکه فاکتورهای متعددی در ماندگاری ژل لب ، ایفای نقش می کنند، معمولاً می توان انتظار داشت که تزریق ژل به لب به مدت شش الی دوازده ماه ( بر حسب نوع ژل یا فیلر استفاده شده ) قبل از نیاز به اجرای یک روند درمان دیگر، ماندگار باشد.

اگر می خواهید حجم و شکل به دست آمده در طول اولین جلسه تزریق ژل به لب خود را حفظ کنید، باید پس از مشاوره، در جلسه فالوآپ مقرر شده از سوی پزشک خود، شرکت کنید.

تزریق ژل لب هیالورونیک اسید، درمانی موقتی می باشد که ماندگاری آن به ویژگی های شخصی شما وابسته است. با توجه به اینکه اسید هیالورونیک به طور طبیعی از قبل، در پوست شما موجود بوده است، متابولیسم بدن شما نقش کلیدی را در مدت زمان ماندگاری ژل یا فیلر لب، ایفا خواهد کرد.

بعد از انجام تزریق ژل برای لب ، چه انتظاری دارید؟

بی دلیل نیست که روند درمان تزریق ژل لب، به نام روند زیبایی قابل اجرا در طول تایم نهار در محل کار، معروف است. زمانی که شما تحت این روند درمان قرار گرفتید، پس از تکمیل روند، می توانید کار روزمره خود را ادامه دهید. دوره ریکاوری، در حداقل سطح بوده و گاهی نزدیک به صفر است.

برخی تاثیرات جانبی رایج از قبیل تورم، کبودی، قرمزی و درد، البته در سطح بسیار جزئی، متداول است که ظرف یک دوره سه الی هفت روزه، فروکش خواهد کرد. بمنظور کاهش تورم یا درد، استفاده از کیسه یخ یا کمپرس سرد توصیه می شود.

موارد کاربرد تزریق ژل به لب

اسید هیالورونیک می تواند شکل ظاهری لب های شما را با بهبود موارد زیر ارتقا دهد:

  • شکل
  • ساختار
  • حجم

تاثیرات به دست آمده از تزریق ژل لب ، حدوداً شش ماه ماندگار است. پس از آن، می توانید با شرکت در جلسات نگهداری نتیجه درمان، حجم لب های خود را حفظ کنید.

در بازار، ژل لب های متعددی وجود دارد. در میان آنها، محصولات زیر، جزو شناخته شده ترین و رایج ترین موارد، محسوب می شوند:

  • رستیلن (Restylane, Restylane – L, Restylane Silk)
  • ژوویدرم اولترا (Juvederm Ultra )، ژوویدرم پلاس (Juvederm Ultra Plus)
  • بلوترو بلنس (Belotero Balance)
  • هیلافرم (HylaForm)
  • الوس  (Elevess)
  • پرول سیلک (Prevelle silk )

همه محصولات فوق، به یک روش، تزریق می شوند و نتایج مشابهی را به دست می دهند. برخی از این محصولات، حاوی لیدوکائین، یک عامل بی حسی موضعی می باشند.

مزایای تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب ، بافت لب های شما را شکل می دهد و از آن پشتیبانی می کند.

مزایای تزریق ژل به لب ، به شرح زیر می باشد:

  1. کنترل حجم لب : مقدار ماده تزریق شده، قابل کنترل می باشد، بنابراین پزشک می تواند بر روی مقدار حجمی که باید در لب ها خلق شود، کنترل داشته باشد.
  2. سرعت درمان تدریجی : تزریق ها به طور تدریجی در طول جلسات مختلف، تا زمان دستیابی به نتیجه مطلوب، انجام می شود.
  3. فروکش کردن آسان برآمدگی ها : هرگونه برآمدگی ایجاد شده در اثر حرکات لب ها، به راحتی قابل فروکش کردن می باشد.
  4. کبودی کمتر: میزان کبودی در این روند درمان، بسیار جزئی می باشد.
  5. ماندگاری منطقی نتایج : نتایج به دست آمده از روند تزریق ژل لب، دارای دامنه ماندگاری منطقی می باشند، ولی دائمی نیستند.
  6. پایین بودن احتمال بروز واکنش های آلرژیک : از آنجایی که ژل لب بر پایه هیالورونیک اسید می باشد، ترکیب آن، مشابه با آن چیزی است که در بدن خودمان نیز تولید می شود. بنابراین، بروز واکنش های آلرژیک بسیار بعید است. ولی در صورتی که به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان، پزشک را در جریان امر قرار دهید.

آنچه در طول روند تزریق ژل برای لب ، انتظار دارید:

تکنیک تزریق ژل لب ، در مطب پزشک، به سرعت و بدون نیاز به زمان از کار افتادگی، قابل اجرا می باشد. قبل از تزریق، یک عنصر بی حسی موضعی، برای تسکین درد، تزریق می شود. گاهی اوقات، تزریق برای از کار انداختن عصب، قبل از درمان، برای بی حس کردن کامل لب، مورد استفاده قرار می گیرد. این شبیه به تزریق های بی حسی می باشد که در زمان انجام عملیات دندانپزشکی، مورد استفاده واقع می شود. گذاشتن کیسه یخ بر روی لب ها قبل از تزریق، می تواند به بی حس شدن ناحیه درمان کمک کرده و به طور بالقوه، سطح کبودی و تورم را نیز کاهش می دهد.

بعد از علامت گذاری دقیق نواحی تزریق، سوزن های بسیار ریز برای تزریق ژل در لب ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

در پی تزریق، برای کنترل درد و تورم، بر روی ناحیه درمان، یخ گذاشته می شود. ولی دقت کنید که در زمان قرار دادن یخ، بر روی ناحیه درمان فشار وارد نکنید.

بهتر است بلافاصله بعد از روند، از زدن رژ لب و استفاده از سایر محصولات مربوط به لب، خودداری کنید.

شما بلافاصله بعد از درمان، متوجه تغییر در لب های خود می شوید. بعد از سپری شدن روند بهبود، لب ها شکل طبیعی خود را به دست خواهند آورد.

انواع مدل های تزریق ژل لب کدام است ؟

انواع مدل های تزریق ژل لب - راز جراحی

در حال حاضر لب ها را می توان با تزریق کردن ژل به فرم های مختلفی تبدیل نمود. در ایران مدل های ژل لب روسی ، طبیعی و عروسکی بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد. در ادامه به بررسی انواع مدل های تزریق فیلر لب خواهیم پرداخت :

  • مدل روسی
  • عروسکی یا باربی
  • قلوه ای
  • چاک دار
  • دکمه ای
  • طبیعی
  • هالیوودی
  • صدف
  • کمان
  • گرد

تزریق ژل لب طبیعی

از آنجایی که ممکن است برخی از فرم های تزریق موجب شود تا لب ها فرمی غیر طبیعی و زننده پیدا کنند ، پرطرفدارترین مدل برای برجسته سازی و زیبایی لب ها ، فرم طبیعی است. در صورتی که این پروسه را به دست یک پزشک متخصص و با تجربه بسپارید ، در نهایت صاحب لب هایی بسیار زیبا و نچرال خواهید شد. در طی انجام تزریق ژل به لب ها ، تنها عدم تقارن ، مشکلات ظاهری لب و چروک های پوستی برطرف شده و حالت طبیعی لب ها حفظ می شود.

ژل لب مدل روسی

از محبوب ترین مدل های تزریق کردن ژل به لب ها می باشد. این مدل موجب می شود تا لب ها به صورت زیبا و ویژه ای برجسته شوند.  دقت داشته باشید که لازم است تزریق با دقت زیادی انجام شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد ؛ در غیر اینصورت ممکن است لب ها فرم اردکی شکل پیدا کند که به هیچ عنوان خوشایند نبوده و در زیبایی چهره تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

ژل لب مدل عروسکی

با تزریق ژل لب به فرم عروسکی ، فرم لب ها شبیه به عروسک های باربی خواهد  شد. توجه داشته باشید که این فرم از لب ها ، حالت غیر طبیعی به چهره می بخشد و ممکن است برای هر چهره ای مناسب نباشد. متاسفانه برخی افراد تنها به ژل لب بسنده نکرده و سعی دارند با انجام جراحی های مختلف زیبایی ، خود را به شکل عروسک های باربی در آورند.

بهترین مارک برای تزریق کردن ژل لب

برندهایی که اسید هیالورنیک دارند ، از جمله ژل هایی هستند که برای تزریق و زیباسازی فرم لب ها پیشنهاد می شوند. از جمله برندهای معروف در این زمینه می توان به رستیلن و ژوویدرم ، تئوسیال ، استایلج ، رووفیل ، بلوترو اشاره نمود. این ژل ها عوارض جانبی بسیار کمی دارند و با نتایج بسیار خوبی همراه هستند. توصیه می شود در انتخاب بهترین مارک فیلر لب ها به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • فرم کنونی لب ها
  • سن
  • انحنا و شکل هندسی لب ها
  • هدف نهایی و انتظارات

تورم لب ها بعد از تزریق فیلر لب

یکی از مواردی که باید در کاهش کبودی و تورم بعد از تزریق ژل لب به آن توجه داشته باشید ، عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن ، آسپرین و ناپروکسن است.

توصیه می شود از ویتامین E ، سیر و جینسنگ استفاده نکنید.

برای کمک به کاهش تورم لب ها باید از برداشتن موهای نواحی اطراف لب ها با روش هایی مثل دکلره کردن ، موم ، کرم موبر  و یا استفاده از موچین خودداری نمایید.

در مواردی که در کم کردن تورم لب ها بسیار تاثیر گذار است ، استفاده از آرنیکا است. می توانید ۲ روز قبل از تزریق از آن استفاده نمایید. البته در مصرف آرنیکا الزامی نیست.

چه مواردی در ماندگاری ژل لب تاثیر گذار است ؟

برند ژل : ژل ها با فرمولاسیون و مواد مختلفی توسط شرکت های گوناگون تولید می شوند. برخی از ژل ها تنها برای لب ها ساخته و تولید می شوند و به همین دلیل بعد از تزریق با نتایج خوبی همراه هستند.

نوع ژل : اگر از ژل های نیمه دائمی استفاده شود ، حدود ۱ الی ۲ سال ماندگاری خواهد داشت این در حالی است که ژل های هیالورنیک اسید ۶ الی ۹ ماه و ژل های دائمی برای مدت زمان بسیار طولانی ماندگاری دارند.

میزان حجم دهی به لب ها : در صورتی که دوز بیشتری از ژل به لب ها تزریق شود ، دوام بیشتری خواهد داشت.

متابولیسم بدن : شرایط بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل بدن افراد نسبت به جذب ژل ، واکنش های متفاوتی نشان می دهد.

چه میزان ژل باید به لب ها تزریق کرد ؟

این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و همچنین به مواردی مثل وضعیت لب ها و مدلی انتخابی شما بستگی دارد. توصیه می شود اگر برای بار اول قصد دارید به لب های خود ژل بزنید ، دوز کمتری را انتخاب نمایید تا ظاهر طبیعی لب ها حفظ شود. بعد  از آن می توانید دوز بیشتری را در جلسات ترمیم تزریق نمایید.

عوارض تزریق ژل لب

عوارض جانبی این روش ، موقتی بوده و تنها چند روز طول می کشد. این عوارض عبارتند از:

  • تورم و کبودی ناحیه درمان
  • خونریزی از ناحیه درمان
  • قرمزی و حساس شدن ناحیه
  • واکنش هایی از قبیل تبخال بر روی لب یا نواحی اطراف آن

برخی عوارض جانبی جدی تر تزریق ژل به لب ، شامل موارد زیر می باشد:

  • تورم و کبودی دراز مدت که بیش از یک هفته الی ده روز طول بکشد.
  • عدم تقارن در لب ( بخش هایی از لب دارای اندازه های متفاوت می باشد)
  • برآمدگی ها یا ناهمواری هایی بر روی لب ها
  • عفونت
  • تزریق در رگ های خونی که باعث از بین رفتن بافت شود.
  • واکنش آلرژیک که باعث قرمزی، تورم یا خارش در اطراف لب ها شود.

هزینه تزریق ژل لب

هزینه این تکنیک بر حسب فاکتورهای زیر، متغیر است:

  1. نوع روند انجام شده
  2. تجربه پزشک
  3. محل جغرافیایی مرکز درمان

تزریق ژل به لب اغلب بر اساس تعداد تزریق با سرنگ، محاسبه می شود. این هزینه، تحت تاثیر دوز ماده مورد نیاز، می باشد.

با توجه به اینکه تزریق ژل لب یک روند زیبایی می باشد، بیشتر شرکت های بیمه، طرحی برای پوشش دادن هزینه های آن ندارند.

آیا من داوطلب خوبی برای تزریق ژل لب هستم؟

برای پاسخ به این سوال، نخست باید از خود بپرسید که چرا می خواهید در لب های خود، تغییراتی ایجاد کنید.

تصمیم گیری برای انجام تزریق باید براساس یک انگیزه کاملاً شخصی انجام پذیرد و نباید به خواسته فرد دیگری که پیشنهاد تغییر ظاهر شما را داده است، انجام شود.

همچنین داشتن انتظارات منطقی در خصوص نتیجه روند، حائز اهمیت است. تزریق ژل لب باعث برجسته شدن لب ها شده و سرعت نمایان شدن نتیجه درمان به حدی است که شما در زمان ترک مطب، می توانید شاهد نتیجه در لب های خود باشید.

پزشک گزینه های تزریق و مزایا و معایب آن را برای شما شرح داده و مناسب ترین تکنیک را برایتان بر می گزیند.

برای قرار گرفتن تحت روند تزریق ، شما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده و غیر سیگاری باشید.

در صورت وجود موارد زیر، داوطلب خوبی برای بهره مندی از تزریق ژل به لب، محسوب نمی شوید:

  • دارای یک عفونت فعال مثل تبخال باشید.
  • مبتلا به دیابت باشید.
  • مبتلا به لوپوس باشید.
  • مبتلا به مشکلات انعقاد خون باشید.

اگر حتی در گذشته نیز تبخال زده اید، باید قبل از قرار گرفتن تحت درمان، به پزشک این موضوع را اطلاع دهید.

چگونه پزشک مناسب برای تزریق ژل لب پیدا کنیم؟

متخصصان متعددی وجود دارند که می توانند تزریق جهت حجیم نمودن و شکل دادن به لب را انجام دهند.

مهم ترین مواردی که باید در یافتن یک پزشک صاحب تجربه در نظر بگیرید تا بتوانید روند تزریق ژل لب خود را با اطمینان به او بسپارید، شامل موارد زیر می باشد:

به هر پزشکی مراجعه نکنید. تزریق دارای خطرات جدی بخصوص در صورت سپردن تزریق به دست یک پزشک بدون تجربه می باشد.

زمانی که در مورد انتخاب پزشک خود تصمیم گیری می کنید، از پزشک، سوالاتی درباره دوره های آموزش و تحصیلات در این زمینه، تعداد دفعات انجام روند، و نیز عضو بودن او در انجمن های پزشکی و داشتن بورد تخصصی بپرسید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمانه عزیزی
سمانه عزیزی
2 سال قبل

سلام من میخواستم تزریق ژل لب انجام بدم میخوام بدونم دردش زیاده ؟

زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

آیا امکان تخلیه ژل پس از تزریق ژل لب وجود دارد؟

عبدالهی
عبدالهی
2 سال قبل

تزریق ژل لب دوره نقاهت داره؟

فاطمه تکرار
فاطمه تکرار
2 سال قبل

درصورت عدم رضایت تزریق ژل،امکان تخلیه وجود داره؟

زهرا قاسمی
زهرا قاسمی
2 سال قبل

من دیابت کنترل شده دارم نمیتونم تزریق ژل لب رو انجام بدم ؟

شهناز احمدی
شهناز احمدی
2 سال قبل

مقاله تزریق ژل لب تون خیلی کامله به من خیلی کمک کرد تو تصمیم گیریم

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...