| خانه 4 بلاگ 4 جراحی چال گونه

جراحی چال گونه

اسفند ۸, ۱۴۰۰ | بلاگ, جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

اگر شما هم جز افرادی هستید که با دیدن چال گونه افراد زمان خندیدن و صحبت کردن قند توی دلتون آب میشه و این فکر از ذهنتون رد میشه که کاش شما هم چال گونه یا لپ داشتید این مقاله به دردتون می خوره چرا که به موضوع جراحی چال گونه یا لپ پرداختیم پس با راز جراحی همراه باشید تا با این عمل جراحی بیشتر آشنا بشید.

جراحی چال گونه - راز جراحی

چال ها فرو رفتگی هایی هستند که در یک یا هر دو سمت گونه به هنگام لبخند پدیدار می شوند. چال لپ به طور طبیعی در افراد به دلیل نوعی ضعف در ماهیچه های گونه نمایان می شود. در برخی از افراد این چال به طور مادرزادی در آنان وجود دارد و در برخی از افراد به دلیل آسیب به وجود آمده است. اما امروزه با پیشرفت علم و عمل های زیبایی افراد می توانند با روش جراحی، چال لپ را به وجود بیاورند.

عمل جراحی چال گونه یا چال خنده

افراد همواره به دنبال زیبایی هستند و به همین دلیل جراحی های زیبایی در میان تمامی افراد در جامعه پرطرفدار می باشد. چال خنده یا دیمپل در میان افراد طرفداران زیادی دارد و با توجه به اینکه با جراحی می توان در یک یا هر دو گونه این چال را داشته باشند افراد زیادی علاقه مند به این جراحی می باشند. بنابراین در سال های اخیر تعداد افرادی که برای انجام این جراحی اقدام می کنند روز به روز افزایش پیدا کرده است. این عمل زیبایی تاثیری بر روی سلامتی تان ندارد و در صورتی که کاندیدای مناسبی برای این جراحی به شمار بیاید می توانید جهت جراحی به پزشک منتخب خود مراجعه کنید.

چال گونه بدون جراحی

ممکن است با جست و جو در اینترنت چندین تکنیک برای به وجود آمدن چال گونه بیابید در صورتی که تمامی این تکنیک ها موقتی می باشند اما جراحی چال گونه یک روش کاملا دائمی است.

مزایای جراحی چال لپ

  • چال لپ به افراد ظاهری زیبا می بخشد.
  • این جراحی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و دوره ریکاوری ان نیز کوتاه است.
  • این جراحی باعث جذابیت زیاد در چهره می شود.
  • امکان انجام این جراحی به طور همزمان با جراحی نظیر سانترال لب وجود دارد.
  • این جراحی بدون درد می باشد.

کاندیدای مناسب برای عمل چال گونه

تمامی افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند و دید زیبایی شناسانه دارند.

افرادی که صورت های تپل و چاق نداشته باشند. زیرا این نوع جراحی در فیس های پر معمولا به چشم نمی اید.

آماده شدن برای جراحی چال خنده

  • هنگامی که تصمیم به جراحی چال لپ گرفتید می بایست در میان جراحان زیبایی جست و جو کنید و بهترین جراح را برای این نوع جراحی برگزینید. در صورتی که به این نکته به خوبی توجه کنید نتیجه ای بسیار عالی در انتظارشما خواهد بود.
  • هنگامی که جراح مورد نظرتان را یافتید قرار ویزیت و مشاوره را با پزشک هماهنگ کنید.
  • در این جلسات با پزشک در مورد اینکه آیا کاندیدای مناسبی هستید یا خیر و چه مزایا و معایبی بعد از این جراحی در انتظارتان خواهد بود و داروهایی مصرفی تان صحبت خواهید کرد.در نهایت پزشک صورتتان را از لحاظ فیزیکی مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت به شما خواهد گفت که چال گونه را دقیقا در چه قسمتی از صورت انجام می دهید.
  • در صورتی که سابقه بیماری هایی نظیر دیابت یا فشار خون بالا دارید در جلسه مشاوره پزشک را در جریان بگذارید.
  • پیش از انجام جراحی لوازم با ارزش یا جواهرات را در خانه بگذارید و در صورتی که پیرسینگ دارید باید چند هفته پیش از جراحی آن را خارج کنید.
  • شب پیش از جراحی الکل ننوشید و مصرف انرا تا چند روز پس از جراحی متوقف کنید.
  • داروهایی از قبیل ادویل، ایبوپروفن و آسپرین را باید دو هفته پیش از جراحی چال گونه متوقف کنید.
  • مکمل هایی مانند ویتامین E  و امگا ۳ را نیز نباید پیش از جراحی استفاده کنید.
  • سیگار کشیدن را باید چند روز پیش از جراحی ترک کنید.
  • صبح روز جراحی حتما صورت و بدن خود را بشویید. از هیچگونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • در صورتی که از لنز استفاده می کنید حتما پیش از عمل انها را از چشم های خود در بیاورید.
  • پیش از انجام جراحی از شوینده های دهان می توانید استفاده کنید این مساله به بهداشت دهان قبل از عمل کمک می کند.
  • چند ساعت پیش از جراحی نباید غذا بخورید.

مراحل جراحی زیبایی چال گونه

این جراحی نوعی جراحی بدون نیاز به بستری می باشد. این به این معنا می باشد که این پروسه در مطب پزشک قابل انجام می باشد و حتما نمی بایست در بیمارستان انجام شود.

در ابتدا دکتر نوعی بی حسی موضعی را برای اشخاص انجام می دهد. ممکن است این دارو لیدوکایین باشد. با استفاده از مواد بی حسی درد در ناحیه مورد جراحی احساس نخواهد شد و ناراحتی به هنگام جراحی حس نخواهید کرد معمولا ۱۰ دقیقه پیش از انجام این پروسه بی حسی را انجام می دهند.

بعد از بی حسی پزشک با بکارگیری از یک ابزار بیوپسی یک شکاف درون پوست شما ایجاد می کند و دیمپل را ایجاد می کند. مقداری چربی و عضله را از این طریق خارج می کنند. طول این ناحیه معمولا ۲ الی ۳  میلیمتر می باشد.

در نهایت بخیه ها زده می شود و این پروسه حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

زمان ریکاوری

شما نیاز به بستری شدن و ماندن در بیمارستان یا کلینیک نخواهید داشت.در حقیقت بعد از اینکه جراحی را انجام می دهید می توانید خیلی سریع به خانه بازگردید. بلافاصله بعد از پروسه ممکن است تورم ملایمی به وجود بیاید برای کم کردن تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.البته این اثرات بعد از چند روز از بین می رود.

بسیاری از افراد می توانند به محل کار بازگردند اما برخی از افراد نیاز به مرخصی دوروزه از محل کار خواهند داشت.جراح معمولا زمان ملاقاتی برای چند هفته ددیگر بعد از پروسه جهت تماشای نتیجه هماهنگ می کند.

عوارض چال گونه

عوارض این جراحی بسیار نادر می باشد اگرچه این امکان وجود دارد که افراد این عوارض را تجربه کنند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی از ناحیه جراحی این مساله با مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند قابل کنترل است.
  • آسیب به عصب صورت
  • عفونت این مشکل با مصرف داروهای انتی بیوتیک کاملا قابل پیشگیری می باشد.
  • اسکار
  • عدم تقارن چال های گونه با یکدیگر
  • قرمزی و تورم

در صورتی که عوارضی از این قبیل را تجربه کردید باید بلافاصله دکتر را از این مساله با خبر کنید. ممکن است که دچار عفونت شده باشید در صورتی که هرچه سریع تر عفونت شناسایی شود به راحتی می توانید مورد درمان قرار بگیرید و تا این عفونت در خون پخش نشده و دچار مشکل جدی دیگری نشده اید آنرا برطرف کنید.

اسکار خیلی به ندرت اتفاق می افتد اما از جمله عوارض این جراحی به شمار می رود. همچنین این امکان وجود دارد که نتیجه دلخواه تان را پس از عمل بدست نیاورید معمولا عمل ترمیمی برای این جراحی بسیار مشکل است.

مراقبت های بعد از عمل چال گونه

  1. مراحل نقاهت بعد از جراحی بسیار سریع اتفاق می افتد و در صورتی که نکات را به خوبی رعایت کنید معمولا خیلی سریع بهبود می یابید.
  2. بلافاصله بعد از عمل دستورالعمل های دارویی را از دکتر دریافت خواهید کرد.
  3. آنتی بیوتیک هایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را سر وقت مصرف کنید.
  4. در چند روز اول بعد از جراحی چال گونه از نوشیدن یا خوردن غذاهای خیلی سرد یا گرم خودداری کنید.
  5. در روزهای اول از خوردن غذاهای سفت خوددارید کنید و سعی کنید از سوپ و غذاهای نرم و پوره شده استفاده کنید.
  6. سبزیجات و مواد مغذی که بدنتان جهت ریکاوری به ان نیاز دارد را حتما در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید.
  7. نوشیدن آب را برای جلوگیری از دهیدراته شدن فراموش نکنید.
  8. مصرف دهانشویه در مدت ریکاوری بعد از جراحی می تواند از بزوز باکتری در دهان جلوگیری می کند.
  9. جای بخیه های درون دهانتان باقی نخواه ماند زیرا تمامی برش ها و بخیه ها از درون دهانتان زده خواهد شد.
  10. سعی کنید به محل بخیه ها در دهانتان زبان نزنید و با دست آن را لمس نکنید.
  11. پس از عمل چال گونه پزشک معمولا تکنیک هایی را به شما ارائه خواهد داد که بهتر است رعایت کنید تا نتیجه دلخواهتان کسب شود.
  12. بعد از جراحی نباید سیگار بکشید زیرا عوارضی را در خصوص ریکاوری تان در پی خواهد داشت.
  13. باید سر خود را پایین نیاندازید تا از خونریزی جلوگیری کنید همچنین به هنگام خواب باید بالش را زیر سر خود قرار دهید تا از بروز تورم و خونریزی جلوگیری کنید.
  14. بعد از حدود دو هفته، بخیه های نامرئی و جذب می شوند و پوست حالت طبیعی به خود می گیرد. این دوره بسته به بهبود و میزان برداشت بافت، از چند روز تا چند هفته متفاوت است. به طور کلی، به چند هفته زمان نیاز است تا نتیجه جراحی کاملا طبیعی به نظر برسد.

هزینه جراحی چال گونه

برآورد این هزینه بستگی به دستمزد پزشک ، هزینه های کلینیک و داروهای بی حسی و داروهای مصرفی دارد. به خاطر داشته باشید که این تکنیکی برای زیبایی می باشد و جنبه درمانی ندارد و نمی توانید از پرداخت هزینه ها توسط بیمه انتظاری داشته باشید.

سوالات متداول جراحی چال گونه

  • جراحی چال گونه معمولا در بین آقایان بیشتر رواج دارد یا خانم ها؟

این جراحی می تواند هم برای خانم ها و هم برای آقایان در صورتی که میل به انجام ان داشته باشند انجام شود و به دلیل کم ریسک بودن بسیار محبوب است معمولا در جلسه مشاوره آناتومی صورت افراد توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد.

  • آیا میتوانم خودم عمق و محل ایجاد چال روی گونه را مشخص کنم؟

بله. قبل از انجام عمل، پزشک در مورد محل و میزان فرورفتگی چال از شما سوال خواهد کرد. جای چال به صورت دقیق مشخص شده و به شما نمایش داده می شود. بهتر است که آنچه مد نظر دارید را به پزشک اعلام کرده و در آخر با توجه صلاح دید جراح، در این مورد تصمیم بگیرید.

  • روش های خانگی و بدون جراحی چگونه می باشد؟ آیا ماندگاری دارند؟

گاهی اوقات با انجام برخی از ورزش ها و یا استفاده از تکنیک های عمل می توانید چال گونه را به طور موقت برای خود ایجاد کنید اما این تکنیک ها همیشگی نیستند و به صورت موقت ممکن است به وجود بیایند.

  • عمل چال گونه تا چه میزان موفق است و نتیجه مثبتی در پی دارد؟

نتیجه این جراحی معمولا موفق است و نتیجه خوبی را در پی دارد و افراد زیباجو رضایت خوبی از نتیجه دارند.

نتیجه گیری

جراحی چال گونه یکی از جراحی های زیبایی می باشد که در سال های اخیر در میان افراد علی الخصوص جوانان بسیار پرطرفدار شده است و بسیاری معتقندند که این جراحی بسیار چهره آنها را زیبا کرده است و فاکتور بسیار مهمی برای جذابیت به شمار می رود. این عمل بسیار ساده می باشد و دوره نقاهت کوتاهی دارد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که تصمیم به این جراحی دارید حتما باید این کار را نزد یک پزشک متخصص انجام دهید و هرگز این کار را در کلینیک های زیبایی نزد افراد غیر متخصص نباید انجام دهید.زیرا این جراحی در دهان انجام می شود و امکان بروز عفونت در آن وجود داردو باید به این نکته بسیار توجه کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...