| خانه 4 بلاگ 4 رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

آذر ۱۶, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی به چه صورت است؟ این سوال مطمئناً برای شمار فراوانی از متقاضیان عمل های زیبایی، از جمله خود شما، پیش می آید اما خیلی از آن ها جهت مطرح کردن این مسئله با جراح ، خجالت می کشند. بسیاری از کسانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ، به این فکر می کنند که چه مدت بعد از عمل می توانند مجدداً فعالیت های جنسی خود را از سر بگیرند. مشخصاً در این رابطه بهتر است با پزشک خود مشورت نموده و تمام جزئیاتی را که به این مسئله ربط پیدا می کنند جویا شوید. راز جراحی برای راحتی شما و دسترسی همیشگی به تمام اطلاعاتی که نیاز دارید ، مقاله ای در این زمینه تهیه کرده و در اختیار خوانندگان عزیز قرار داده است. در ادامه با مواردی همچون زمان مناسب برای رابطه زناشویی بعد از عمل بینی ، تاثیر رابطه جنسی بر عمل بینی و پوزیشن های مناسب برای مقاربت جنس پس از جراحی بینی آشنا می شوید.

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی - راز جراحی

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی مجاز است؟

قرار گرفتن تحت عمل های جراحی از جمله رینوپلاستی ، مسئله ای حساس است که نتیجه و پیامد حاصل از آن تنها به مهارت جراح متکی نمی باشد. بلکه لازم است شخص نسبت به پروسه نیز مسئولیت پذیر باشد. منظور این است که در دوره ریکاوری برای هر فرد دستورالعملی تحت عنوان مراقبت های بعد از جراحی ارائه می شود که در آن باید ها و نبایدهای پس از عمل گفته شده است. یکی از این موارد ، به فعالیت های جنسی پس از جراحی اشاره دارد. هر چند این گونه به نظر می رسد که مقاربت جنسی مستقیما ً بر روی صورت تاثیری نمی گذارد ، اما این پروسه نوعی فعالیت فیزیکی محسوب می شود ؛ بنابراین اگر زودتر از آنچه که باید به این دست از فعالیت ها مشغول شوید ، باید تبعات آن را نیز بپذیرید.

مدت زمان مقرر جهت دوری از رابطه زناشویی بعد از عمل دماغ با توجه به نوع جراحی ، دشواری آن و توانایی بدن در ترمیم و بازیابی خود تعیین می گردد.در این بین شریک زندگی تان نیز باید با شما همراه بوده و کمی صبوری کند.

به چه علت نباید بلافاصله بعد از جراحی بینی رابطه جنسی داشته باشید؟

یکی از ریسک های پر خطر بعد از عمل بینی ، افزایش فشار خون می باشد که به سبب فعالیت های فیزیکی نمود می یابد. در نتیجه بالا رفتن فشار خون ، محل جراحی شده به خونریزی شدیدی دچار می شود. به همین سبب زمانی که دماغتان را عمل می کنید باید جانب احتیاط را رعایت نموده و حداقل ۶ الی ۸ هفته بعد از جراحی ، از داشتن هرگونه فعالیت جنسی دوری کنید. در غیر این صورت بینی تا آسیب دیده و نتیجه نهایی که با پایان یافتن دوره نقاهت نمود می یابد ، مطابق خواسته شما نخواهد بود. زیرا در طول رابطه ، سطح بالایی از آدرنالین در بدن آزاد می شود که باعث تشدید یافتن خونریزی و تورم بینی می شود.

چگونه متوجه شویم بدن برای رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی آماده نیست؟

حتی اگر مدت زمان لازم برای داشتن رابطه جنسی را سپری کردید ، در حین رابطه ، بروز درد در ناحیه تحت جراحی ، یعنی بینی را پشت گوش نیندازید. به عبارتی درد به سبب رابطه جنسی ، نشان دهنده آن است که بدن هنوز به قدر کافی بهبود نیافته است تا بتواند فشار ناشی از رابطه را تحمل کند. در برخی موارد برای کاهش درد می توانید حالتی را انتخاب کنید که صورت شما را تحت فشار قرار ندهد اما با این حال باز هم باید مراقب باشید.

زمان مناسب برای رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

طبیعی است که بدست آوردن ظاهری جدید و زیبا فرد را هیجان زده می کند. این هیجان ناشی از عمل زیبایی بینی ممکن است طرفین را به مقاربت جنسی ترغیب نماید که امری کاملاً طبیعی می باشد. ولی باید دقت داشت که چنانچه با گذشت کمتر از دو هفته از رینوپلاستی ، با شریک زندگی خود نزدیکی داشته باشید ، اعصاب پاراسمپاتیک بدن تحریک و فعال شده و موجب واکنش نشان دادن بدن به فعالیت درحال انجام می شود. از این رو طبق گفته متخصصان رابطه جنسی آرام و ملایم را می توانید ۱۰ الی ۲۰ روز بعد از عمل بینی شروع کنید. البته در این مواقع هم باید احتیاط کنید که فشاری به صورت و دماغ وارد نشود. انتظار می رود کسانی که تحت جراحی بینی ترمیمی و عمل زیبایی بینی گوشتی قرار گرفتند ، برای ادامه مجدد روابط زناشویی خود ، زمان بیشتری را منتظر بمانند. زیرا این دست از عمل های بینی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و معمولاً اثرات جانبی اولیه آن ها با گذشت مدت بیشتری بهبود می یابند.

هر چه زمان بیشتری از عمل بگذرد ، ساختار بینی پایدارتر شده و رابطه جنسی با سهولت بیشتری ادامه پیدا می کند. حدوداً با گذشت یک ماه و نیم تا دو ماه ، رابطه زناشویی می تواند تا حدودی به روند سابق خود نزدیک شود. بایستی آرام آرام بر شدت فعالیت بیفزایید. شایان ذکر است که در هر شرایط و در هر برهه زمانی پس از عمل ، اولویت با سلامت بدن تان است. واکنش های بدن به هر نوع فشار و فعالیت را جدی گرفته  و در راستای راحتی جسم تان قدم بردارید.

پوزیشن های مناسب برای رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

بینی یک عضو حساس بوده و بعد از جراحی تا زمانی که با فرم جدید خود مطابقت پیدا کند ، حساس تر نیز می شود. در این بازه زمانی برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش که در عین حال آسیبی به دماغ عمل شده شما وارد نمی کند ، باید نسبت به پوزیشن و حالت هایی که مناسب این دوره هستند، آگاه باشید.

یکی از این پوزیشن ها که برای دوره ریکاوری جراحی ، بسیار مناسب در نظر گرفته می شود ، حالت ایستاده است. به علت آن که صورت با جایی برخورد نمی کند و فشاری به بینی وارد نمی شود. هر چند بهتر است پس از هفته دوم این جالت را انتخاب کنید. چرا که ایستادن طولانی مدت هم به صرف انرژی زیادی نیاز دارد.

یکی دیگر از پوزیشن های مناسب رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی ، حالت خوابیده است که در این شرایط نیز صورت و بینی در معرض خطر برخورد فیزیکی یا فشار قرار نمی گیرند. در این حالت باید زوجی که بینی اش را عمل کرده بالا قرار بگیرد و بدنش اش را در حالت عمودی حفظ نماید.

پوزیشن خوابیده به پهلو نیز یکی دیگر از حالت ها مناسب مقاربت جنسی بعد از عمل بینی است. در طول رابطه بهتر است زیر سر خود بالش قرار دهید تا زیادی به سر و گردنتان وارد نشود. همچنین تا حد امکان صورتتان از صورت پارتنرخود فاصله داشته تا ریسک برخوردهای احتمالی کاهش یابد.

جراحی بینی چه تاثیراتی در رابطه زناشویی دارد ؟

بررسی ها نشان می دهد انجام عمل زیبایی بینی با افزایش اعتماد به نفس و بهبودی روابط خانوادگی و اجتماعی رابطه دارد ؛ چرا که این جراحی بر روی زیبایی های ظاهری چهره افراد تاثیر می گذارد و موجب افزایش جذابیت و نمایان شدن سایر اعضای صورت نیز می شود. همین مسئله اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و موجب می شود تا بتوانند در روابط اجتماعی خود بهتر رفتار کنند. دوست داشتن زیبایی ها مسئله ای کاملا فطری و ذاتی می باشد ؛ بنابراین دور از انتظار نیست که افزایش زیبایی ها به بهبودی روابط بین زوجین نیز کمک کند به همین دلیل گفته می شود رینوپلاستی در رابطه زناشویی نیز با تاثیرات مثبتی همراه است.

یکی از مشکلات ساده و پیش پا افتاده زوج ها مربوط به خروپف های شبانه می باشد. این مسئله می تواند سبب اختلالات خواب شود و طرف مقابل را آزرده کرده و خواب راحت را از او دریغ نماید. خوشبختانه به کمک عمل بینی می توان همزمان با اصلاح مشکلات ظاهری ، مشکلاتی که سبب اختلال در تنفس شده است را نیز بهبود بخشید. انحراف بینی یکی از شایع ترین علت های خرو پف های شبانه می باشد که با انجام جراحی قابل برطرف شدن است و به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی می کند.

چه مواردی به بهبودی سریع تر و آمادگی برای رابطه جنسی بعد از عمل بینی کمک می کند ؟

رعایت برخی نکات کمک می کند تا دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشید و بتوانید به سرعت به روتین زندگی خود باز گردید. در ادامه به دو نکته کلیدی و اساسی در این امر اشاره شده است :

از مهم ترین مواردی که لازم است نسبت به ان توجه داشته باشید ، داشتن استراحت کافی است. اگر دوست دارید سریع تر به فعالیت های زندگی خود باز گردید و رابطه جنسی داشته باشید لازم است تا دو هفته به خوبی استراحت نمایید و در طی این دوره به تغذیه خود اهمیت دهید ؛ زیرا داشتن استراحت کافی در کنار رژیم غذایی سالم و مقوی به ترمیم و بهبودی زخم ها کمک زیادی می کند ، به این ترتیب دوره نقاهت شما کوتاه تر می شود.

هنگام استراحت کردن حتما دو بالش زیر سر خود قرار دهید این کار موجب می شود تا سر در ارتفاع بالاتری از بدن قرار بگیرد و این موضوع موجب تسریع کاهش ورم بینی بعد از عمل می شود.

استفاده از چسب بینی در هنگام برقراری رابطه جنسی

شما بعد از گذشت دو هفته در صورتی که به بهبودی نسبی رسیده باشید ، مجاز به برقراری رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی هستید. اما از آنجایی که برقراری رابطه جنسی با افزایش فشار خون و ضربان قلب همراه است ، این مسئله می تواند موجب ورم بیشتر بینی شود. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام رابطه جنسی حتما به بینی خود چسب بزنید.  استفاده از چسب با فشار ملایم موجب نگهداری بینی و همچنین کاهش ورم بینی شما بعد از عمل و رابطه زناشویی می شود.

سخن آخر

رابطه زناشویی از همه لحاظ برای یک زندگی مشترک بسیار مهم تلقی می شود. بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند ، بدلیل وقفه ای که در دوره رابطه جنسی آنان با شریک جنسی شان می افتد ، اظهار نگرانی می کنند. به همین منظور لازم است قبل از عمل هر دو نفر نسبت به تمام جوانب و پیامدهای بعدی آن اطلاعاتی داشته باشند و حتی در صورت لزوم هر دو نفر در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی شرکت نمایند. هر فرد باید برای شریک خود که می خواهد بینی اش را جراحی کند ، اطمینان خاطری حاصل نماید تا او بعد از عمل دچار فشارهای روانی و استرس و اضطراب نشود.

از این رو فرد قادر خواهد بود دوره ریکاوری را با سهولت پشت سر گذاشته و تمام نکات گفته شده اعم از زمان مشخص گردیده برای داشتن مقاربت جنسی را دقیقاً مطابق گفته پزشک رعایت نماید. در نتیجه به آن بینی که همیشه آرزویش را داشته دست می یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...