| خانه 4 بلاگ 4 زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت

آذر ۲۵, ۱۴۰۱ | بلاگ, جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

زیبایی چهره از دیرباز تاکنون یکی از دغدغه های افراد بوده است. زنان و مردان به دنبال روش هایی برای متعادل سازی چهره می باشند که بتواند بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورد. با پیشرفت روز افزون علم و تغییرات و جراحی های زیبایی در بین بازیگران ، خواننده ها و انجام زاویه سازی صورت ، افراد در جامعه نیز از این روش بسیار استقبال کرده اند و روشی بسیار پرطرفدار به شمار می رود. زاویه سازی صورت تکنیکی می باشد که باعث می شود افراد با انجام دادن آن زیباتر و جوانتر به نظر برسند. برای انجام آن روش های بسیاری وجود دارد که افراد می توانند با مشاوره با پزشک و بررسی وضعیت بهترین راه ممکن را برای زاویه سازی صورت برگزینند و انتخاب کنند. در این مقاله راز جراحی تصمیم داریم به این روش زیباسازی صورت بپردازیم.

زاویه سازی صورت - راز جراحی

زاویه سازی صورت چیست ؟

زاویه سازی صورت روشی می باشد که طی آن به ظاهر صورت فرم می بخشند. گونه ها ، چانه یا خط فک را برجسته می کنند و با کمک گرفتن از فیلر یا ژل تمامی اجزا را به نوعی با هم هماهنگ خواهند کرد. در روش زاویه سازی صورت ساختارهای اجزای صورت بسیار برجسته می شود و هارمونی بسیار خوبی با دیگر قسمت های صورت پیدا خواهد کرد.در صورتی که تصمیم به انجام تغییراتی بر روی ساختار صورت گرفته اید کاملا تصمیم بگیرید که به چه تغییراتی نیاز دارید و منتظر ایجاد چه نوع نتیجه ای می باشید.

آماده سازی برای زاویه سازی صورت

بعد از اینکه تصمیم خود را در غالب این نوع تکنیک زیبایی سازی صورت اتخاذ کردید در قدم بعدی باید پزشک مورد نظر خود را بیابید و در جلسه ای با او مشاوره کنید.حتما باید در مورد اینکه می خواهید نتیجه نهایی کار چگونه باشد و چه تغییراتی را مدنظر دارید قبلا فکر کنید و سپس با پزشک درباره آن به گفت و گو بنشینید. ممکن است پزشک عکس هایی از صورتتان تهیه کند تا تغییراتی که نیاز دارید را به خوبی مورد بررسی قرار دهد. در ابتدای کار ممکن است پزشک روش غیرجراحی که با گرفتن چربی از بدن خودتان و تزریق در نواحی مورد نظر را به شما پیشنهاد دهد در هر صورت می توانید سوالهایتان را در این مورد به طور کامل بپرسید. این که کدام روش را انتخاب می کنید بستگی به شرایط صورت و میزان هزینه ای که مایل به پرداخت آن می باشید دارد. برای انجام این جراحی باید مدت زمانی را به دور از داروهای رقیق کننده خون نظیر ایبوپروفن و آسپرین دور بمانید. مصرف سیگار و الکل را باید از۲ الی ۳ هفته پیش از جراحی متوقف کنید. ممکن است به دستور پزشک مجبور باشید که برخی از داروهای مصرفی خود را نیز قطع کنید.پیش از جراحی نیازمند انجام آزمایشاتی دارید که بهتر است کاملا به موقع و دقیق آنها را انجام دهید.

مزایای زاویه سازی صورت

انجام این پروسه می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد. معمولا زنان از این روش برای زنانه و ظریف تر شدن فرم صورت استفاده می کنند اما مردان این روش را برای برجسته کردن خط فک و مردانه تر به نظر رسیدن صورت به کار می برند.

این تکنیک قادر می باشد مربع بودن زاویه فک، بیرون زدگی گونه و چانه و متقارن نبودن دهان را بهبود ببخشد.

معایب زاویه سازی صورت

این مساله بدیهی می باشد که هر نوع پروسه جراحی علاوه بر مزایا و فوایدی که دارد معایبی را نیز شامل شود.از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی، لخته خون، عفونت، تورم و کبودی، آسیب ایجاد کردن به عروق خونی، اعصاب، ماهیچه ها و استخوان ها، بی حسی موقتی در لب پایینی ،عدم تقارن،ریسک های در اثر مواد بیهوشی و نیازمند بودن به جراحی ثانویه

کاندیدای مناسب برای زاویه سازی صورت

افرادی که از سلامت عمومی بهره می برند و شرایط پزشکی خاصی ندارند.

افراد غیر سیگاری

اشخاصی با دید زیبایی شناسانه که واقع گرا هستند.

پروسه زاویه سازی صورت

برای انجام این پروسه ابتدا اشخاص را تحت بیهوشی عمومی قرار می دهند.

پیش از انجام جراحی CT  اسکن را برای بررسی عکس استخوان ها و بافت های نرم استفاده می کنند.این کار تحت نظر جراح صورت می پذیرد.

یک برش در قسمت پایین لب پایینی ایجاد می شود و در پوست زیر چانه دکتر پروتز را قرار می دهد .این پروتز حدود دو اینچ عرض دارد .پس از این فرآیند ایمپلنت را در جای خود قرار می دهند و بخیه انجام می شود و پروسه حدود یکساعت به طول می انجامد.

  • جراحی گونه

یک برش بالای لب بالایی انجام شده و پروتز را بین بافت های گونه قرار خواهند داد و آنرا فیکس می کنند و سپس بخیه زده خواهد شد و پروسه چیزی حدود یکساعت طول می کشد.

  • جراحی فک

برش ایجاد شده برای این جراحی از داخل دهان می باشد و ایمپلنت را مستقیم بر روی استخوان فک قرار می دهند. برای قرار دادن این نوع پروتز باید از بهداشت خوب و کامل  دهان و دندان ها برخوردار باشید.

  • جراحی غبغب

این روش برای حذف غبغب که باعث نازیبا شدن فرم صورت شده استفاده می شود. تزریق چربی های زیاد از غبغب به وسیله لیپوساکشن انجام می شود.

گاهی اوقات در این روش میزانی چربی از گردن را نیز برمی دارند.

آنچه بعد از زاویه سازی انتظار دارید:

بعد از انجام جراحی در ناحیه چانه و گونه، بخیه ها را بعد از حدود یک هفته خارج می کنند ممکن است به مدت یک هفته یا بیشتر بنا به نظر پزشک ملزم به استفاده از رژیم غذایی نرم یا مایعات باشید.ناحیه مورد جراحی بعد از پروسه دارای مقادیری درد و سوزش خواهد بود.

مدت زمان ریکاوری برای ناحیه فک طولانی تر می باشد و تورم به مقادیر بیشتری وجود خواهد داشت و این امکان وجود دارد که نتوانید لبخند بزنید یا دهانتان را به مدت چند هفته به درستی تکان دهید.ممکن است که در هفته اول تحت تاثیر رژیمی از مایعات قرار گیرید.

مانند هر نوع جراحی دیگری از صورت بعد از یک هفته قادر به بازگشت به محل کار می باشید اما تورم و کبودی تا ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی باقی خواهد ماند.

پروسه تزریق جهت زاویه سازی صورت

علاوه بر روش جراحی می توان از راه حل هایی بسیار ساده تر ،ارزان تر و موقتی برای زاویه دار  کردن صورت استفاده کرد که از جمله این روش ها تزریق بوتاکس،فیلر و چربی می باشد.در این روش ها معمولا نیازی به بیهوشی عمومی نیست و افراد این پروسه را تحت بی حسی موضعی انجام می دهند.

  • تزریق بوتاکس به خط فک

می توانید برای بهبود بخشیدن و اصلاح خط فک از تزریق بوتاکس استفاده کنید.بوتاکس قادر به اصلاح فرم صورت می باشد و می تواند شکل مربعی صورت را تا حدود زیادی برطرف کند و ظاهر جوانتر و شاداب تری به ظاهر افراد ببخشد.

  • از بین بردن غبغب بدون جراحی

نوعی از تزریق  به نام کایبلا وجود دارد که قادر می باشد با یک یا دو جلسه میزان چربی موجود در غبغب را کاهش دهد و بدون نیاز به روش جراحی برای زاویه سازی صورت اصلاح فرم فک ،زاویه سازی آن و جوانسازی را همزمان انجام دهد.

  • تزریق چربی

در این روش با استفاده از چربی هایی که در بدن خود شخص وجود دارد چربی را استخراج می کنند و به نواحی که نیاز به زاویه سازی دارد آن را تزریق می کنند. از روش تزریق چربی برای افزایش میزان گونه ها ،اصلاح خط فک استفاده می کنند.

روش تزریق چربی از تمامی روش های تزریقی معمولا تهاجمی تر می باشد اگرچه روشی تقریبا دائمی وموثر می باشد.

  • فیلرها

به طور کلی هنگامی که افراد تصمیم به اصلاح فرم صورت خود می افتند ممکن است به دلیل تهاجمی بودن روش های جراحی به دنبال راهی ساده تر و بی خطر تر باشند.

فیلرها می توانند روش بسیار مناسبی برای این دسته از کاندیدای زاویه سازی صورت باشد.

با تزریق فیلرها به قسمت هایی در پوست جهت زاویه سزی می توان نواحی خالی را پر کرد و چین و چروک را از بین برد و هرگونه ایرادات ظاهری و نا متقارن بودن را تا حدود زیادی رفع کرد و کانتور را انجام داد.

این فیلرها حاوی هیالورونیک اسید هستند و برندهای بسیاری از انان در بازار موجود می باشد. فیلرها بعد از تزریق به نواحی می‌روند که به ترمیم ساختاری مانند استخوان‌های گونه، خط فک و چانه نیاز دارید. فیلرها نتیجه ای موقتی را به وجود می آورند که حدود پنج ماه را شامل خواهد شد و برای ترمیم این نواحی به تزریق مجدد نیاز می باشد.

  • زاویه سازی صورت با نخ

گاهی اوقات افراد میلی به انجام جراحی برای زاویه سازی صورت ندارند و به دنبال روش های زیبایی ساده تری می باشند در طی این روش با استفاده از نخ های جذبی که معمولا نخ سیلوئت از طریق سوزنی کوچک نخ را در زیر پوست جای گذاری می کنند و رفته رفته این صورت باعث بالا کشیدن پوست و تغییر فرم در صورت خواهد شد معمولا ماندگاری این روش حدود ۲ سال به طول می انجامد و نخ ها بعد از حدود ۶ ماه جذب می شود.

تکنیک های زاویه سازی صورت بدون جراحی

  1. ماساژ : در کل ماساژ دادن بدن به بهبود گردش خون کمک می کند. اغلب جراحان و پزشکان اتفاق نظر دارند که متخصصین این صنعت با به کار گرفتن روش درست ، می توانند به وسیله ماساژ عضلات ، رباط ها و بافت ها را تحریک کنند و به یک صورت بدون پف و زاویه دار برسند. هدف پشت این ماساژ این است که ماهیچه ها شل شوند ، جریان خون در آن ها افزایش یابد و مایعات اضافی در صورت که منجر به پف آن می شوند ، تخلیه شود. متدهای زیادی به این منظور استفاده می شود ؛ اما اغلب از انگشتان و ناحیه کف دست استفاده می شود تا عضلات صورت ورز داده شوند.

حرکات دست معمولا در گونه ها ، شقیقه ها ، استخوان ابرو به صورت چرخشی و به سمت بالا می باشد و فشاری یکسان به آن ها وارد می شود. ابزارهایی نیز به این منظور استعمال می شوند ، برخی از آن ها را شاید با نام گواشا و جید رولر بشناسید. برای رسیدن به بهترین نتیجه و زاویه سازی صورت ، پیشنهاد می شود در روز چند دقیقه از این ابزار بهره ببرید و یا با انگشتان خود ماساژ را انجام دهید. همچنین می توانید به مراکز ماساژ نیز مراجعه کنید و از محصولات پوستی برای سفت کردن پوست کمک بگیرید.

  1. کول اسکالپتینگ : که با نام کرایولیپولیز نیز شناخته می شود ، متدی است که در حذف چربی های زیر پوست اثر مثبتی دارد. در این پروسه چربی ها با دمای زیر صفر سرد می شوند ، و در مرحله بعد سلول های مرده و یخ زده چربی از بدن خارج می شوند. این پروسیجر غیر تهاجمی است که هدف آن رفع غبغب ، چربی های اضافه در چانه و گردن است تا عمل زاویه سازی صورت انجام پذیرد و مراجعه کننده از چهره ای زیباتر بهره مند شود.

کول اسکالپینگ سریع و بیدون درد است و عوارض جانبی شدید به ندرت رخ می دهند. قرمزی ، تورم ، بی حسی و گزگز شدن از عارضه های موقت و بی خطر این روند هستند. این پروسه نتیجه ای ماندگار دارد ؛ چون در آن تمامی سلول های چربی از بین می روند و نابود می شوند. البته با این وجود باید در نظر داشت که رسیدن به هدف زاویه سازی در این تکنیک بلافاصله انجام نمی شود و به طور معمول سه تا چهار ماه به طول می انجامد.

  1. آر اف درمانی : این متد تاثیر خوبی روی پوست پیر دارد ، اما تحقیقات نشان می دهند که آر اف روی زاویه سازی صورت نیز تاثیرگذاری خوبی داشته است. دستگاه های زیادی برای این امر وجود دارند اما همه آن ها از امواج رادیویی برای این پروسیجر استفاده می کنند تا پوست زیرین را بدون آسیب به سطح آن سفت کنند. در نتیجه کانتورهای صورت محکم و زاویه دار به نظر می رسند.

در این روش امواج انرژی استفاده شده ، گرما را به لایه های عمیق پوست می رسانند. این موضوع تولید پروتئین ها را تحریک می کند و پس از آن ، کلاژن جدید تولید می شود. این روند کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و بدون درد است. عوارض جانبی آن شامل قرمزی خفیف و تورم تا چند ساعت بعد از انجام پروسه می باشد. در صورتی که فرد به مدت طولانی و به صورت مرتب تحت آر اف درمانی قرار بگیرد ، می تواند به بهترین نتیجه برسد. زمانی که امواج رادیویی در گونه و گردن استفاده شود ، بهترین نتیجه را در زاویه سازی صورت خواهد داشت ، مخصوصا زمانی که با دیگر درمان ها مثل میکرونیدلینگ ترکیب شده باشد.

مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت

بعد از زاویه سازی صورت با روش های جراحی و غیر جراحی انواع گوناگونی از مراقبت ها وجود دارد و معمولا مراقبت ها در روش های موقتی مدت زمان کوتاهتری را نسبت به روش های دائمی نیازمند می باشد. انجام دادن  صحیح و دقیق مراقبت های بعد اززاویه سازی صورت باعث می شود که نتیجه خیلی خوب و عالی در انتظار اشخاص باشد و بهترین نتیجه را خواهند گرفت.

  1. از جمله مهم ترین این نکات استفاده نکردن از دخانیات ،مشروبات الکلی و داروهای رقیق کننده خون در دوره ریکاوری می باشد.
  2. در تمامی روش های زیبایی دست کاری نکردن و اعمال نکردن فشار بر نواحی مورد جراحی الزامی می باشد.
  3. نحوه خوابیدن صحیح و جلوگیری از آسیب رسیدن به نواحی مورد ترمیم در حین خوابیدن نیز از جمله نکات بسیار اساسی بعد از کانتورینگ صورت به شمار می رود.
  4. نحوه تغذیه دستور العمل هایی دارد که باید بعد از انجام هرکدام از این روش ها از پزشک سوال کنید.
  5. از فعالیت های سنگین باید تا حدود دو هفته بسته به فرآیندی که انجام می دهید اجتناب کنید.

هزینه زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به روش های دائم و موقت هزینه های متفاوتی را شامل می شود. معمولا هزینه های جراحی نسبت به روش های موقتی نظیر تزریق بسیار کمتر می باشد.اما نمی توان مبلغ دقیقی را برای اینکار تخمین زد .بعد از اینکه تصمیم خود را مبنی بر انجام کانتورینگ صورت گرفتید باید پزشک را انتخاب کنید و در جلسه مشاوره میزان هزینه را برآورد کنید.

سخن آخر

زیبایی از جمله مهم ترین فاکتورهای زندگی مدرن به شمار می رود و افراد بسیاری در پی آن می باشند. تکنیک های متفاوتی برای انجام زاویه سازی صورت وجود دارد که بستگی به سلیقه افراد ،نیاز انها و هزینه ای که مایل به صرف ان می باشند خواهد داشت.سعی کنید پیش از انجام هرکدام از روش ها درباره عوارض و مزایا و چگونگی آن به طور کامل در این رابطه مطالعه کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...