| خانه 4 بلاگ 4 فیلم عمل لابیاپلاستی

فیلم عمل لابیاپلاستی

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

لابیاپلاستی به جراحی زیباسازی ناحیه شرمگاهی زنان اطلاق می گردد که طی آن معایب لابیای مینور واژن برطرف می شوند. بسیاری از زنان به سبب ظاهر ناخوشایند لابیا اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. به همین دلیل برای زیباسازی آن و بدست آوردن اعتماد به نفس از دست رفته، به انجام پروسه لابیاپلاستی روی می آورند. درست است که در مقایسه با دیگر پروسه های زیبایی، افراد کمتری برای انجام این جراحی اقدام می کنند اما بر تعداد متقاضیان آن روز به روز افزوده می شود. قصد داریم تا در این بخش علاوه بر توضیح به صورت تئوری، فیلم عمل لابیاپلاستی را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به طور بصری نیز با نحوه انجام این جراحی آشنا شوید. پس ادامه مقاله راز جراحی را از دست ندهید. کسب اطلاعات صحیح و کامل می تواند به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کند.

فیلم عمل لابیاپلاستی

جراحی زیباسازی لابیای مینور به دو شیوه انجام می پذیرد:

  • لابیاپلاستی با جراحی
  • لابیاپلاستی با لیزر

باید بدانید که به طور کلی اساس کار، هدف و بسیاری از موارد دیگر در هر دو تکنیک یکسان است. اما یک تفاوت اصلی میان آن دو وجود دارد: ابزار جراحی مورد استفاده در هر یک، متفاوت می باشد. از این رو نحوه انجام پروسه آنان نیز با یکدیگر مشابه نخواهد بود. در ادامه پروسه جراحی را مرحله به مرحله شرح می دهیم و چگونگی انجام این عمل زیبایی با لیزر و جراحی را توصیف می کنیم همچنین شما عزیزان می توانید با مشاهده فیلم عمل لابیاپلاستی درک بهتری از این عمل داشته باشید.

فرایند این جراحی برای زنانی که می خواهند ظاهر نه چندان مطلوب لابیای مینور خود را بهبود بخشند، گزینه بسیار مناسبی در نظر گرفته می شود. عموماً زنانی که برای انجام این پروسه اقدام می نمایند، لابیای مینور واژن آنان در مقایسه با لابیای ماژور، برجستگی و بیرون زدگی بیشتری دارد. همچنین شل و افتاده بودن، ضخیم بودن بافت و عدم تقارن از دیگر اشکالات این دسته از لابیای مینور می باشند که در کل ظاهر و فرم ناپسندی هم برای لابیا و هم برای واژن ایجاد می کنند.

پیش از انجام این عمل چه اقداماتی لازم است؟

شما موظف هستید تمام اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی و داروها و مکمل های مصرفی خود را در اختیار جراح متخصص زنان قرار دهید. او نیز موظف است تا آن موارد را به طور کامل بررسی نماید و از بی خطر بودن پروسه برای شما، اطمینان حاصل کند.

در ضمن از شما می خواهد تا زیر پیش از عمل، نکات زیر را رعایت فرمایید؛ چرا که  دوره ریکاوری را برایتان آسان تر می کند و احتمال بروز عوارض و شدت اثرات جانبی پس از جراحی را کاهش می دهد:

بهتر است مدتی پیش از جراحی، مصرف آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و دیگر مکمل ها را متوقف کنید. زیرا این داروها سبب رقیق شدن خون شده و در نتیجه میزان خونریزی در حین عمل را افزایش داده وسبب بروز کبودی شدید در محل جراحی می شود.

حداقل ۲ هفته پیش از عمل ، سیگار کشیدن و استعمال هرگونه دخانیات دیگر را کنار بگذارید. نیکوتین موجود در این مواد، گردش خون را مختل می سازد و روند بهبودی را با مشکل مواجه می کند. قبل از عمل از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز اجتناب کنید.

عمل زیبایی ناحیه شرمگاهی چگونه انجام می شود؟

این عمل ، از جمله پروسه های سرپایی محسوب می شود. بدین معنا که پس از پایان عمل، فرد می تواند به منزل بازگردد و عموماً به بستری شدن نیاز پیدا نمی کند. مطابق روال پیش از شروع فرایند ، باید عمل بیهوشی انجام پذیرد؛ از این رو شخص تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار می گیرد.

برای ایجاد برش بر روی لابیا، چند تکنیک در دسترس می باشد که در مقاله ای جداگانه با عنوان انواع روش های عمل زیبایی ناحیه شرمگاهی ، به طور کامل آن ها را توضیح داده ایم. جراح با توجه به شکل اصلی لابیای مینور و تغییراتی که باید بر روی آن اعمال شود یکی از انواع برش ها را انتخاب می کند.

تا این مرحله، تمام موارد برای این عمل با لیزر و با جراحی یکسان می باشند. اما نحوه انجام هر یک از آن ها تا حدودی با دیگری تفاوت دارد. در ادامه هرکدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم و ویدیو لابیاپلاستی به هر تکنیک را نیز به نمایش می گذاریم.

فیلم لابیاپلاستی با لیزر

متخصص پس از اعمال بیهوشی و انتخاب تکنیک، می تواند عمل را با لیزر آغاز کند. پیش از اعمال لیزر بر روی بافت جراح با استفاده از مارکر جراحی، محل برش ها را بر روی لابیا علامت گذاری می کند. این امر درصد خطا را کاهش می دهد. پس از مشخص شدن محل برش ها، با استفاده از هندپیس مخصوص لیزر، بافت اضافه را برش داده و آن را از لابیا جدا می سازد. بعد از این مرحله، جراح با استفاده از نخ بخیه ظریف و قابل جذب، دو لبه برش خورده لابیا مینور را به یکدیگر متصل می کند. این پروسه حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان می برد. حال برای دیدن مراحل توضیح داده شد، فیلم لابیاپلاستی با لیزر را مشاهده فرمایید.

فیلم لابیاپلاستی با جراحی

برای انجام این فرآیند با جراحی نیز، جراح باید روش برش مناسب با لابیای مینور فرد را برگزیند و بیهوشی را اعمال نماید. پس از تأثیر داروی بیهوشی یا بی حسی، وی می تواند پروسه را آغاز کند. در شیوه جراحی، متخصص با استفاده از گیره جراحی لابیای مینور را نگه می دارد به وسیله تیغ جراحی  بر روی لابیا مینور برش ایجاد می کند. سپس قسمت برش داده شده را از لابیا جدا کرده و دو لبه آن را به یکدیگر بخیه می زند. جراحی نهایتاً پس از ۲ ساعت پایان می پذیرد. با تماشای فیلم لابیاپلاستی با جراحی ، نحوه انجام آن را راحت تر به خاطر می سپارید.

  • دوره ریکاوری و نکات مراقبتی پس از آن

بعد از اتمام پروسه، انتظار می رود که تا حدودی درد، ورم و کبودی در محل جراحی نمود پیدا کند. ورم ایجاد شده حدود ۲ هفته یا شاید بیشتر از آن، همچنان باقی بماند. در ۴۸ ساعت ابتدایی، به منظور کاهش ورم در فواصل ۲۰ دقیقه ای، بر روی لابیا کمپرس یخ قرار دهید.

برای تسکین و کنترل درد نیز داروی مسکن تجویز می شود که می توانید در صورت نیاز مصرف کنید.

همچنین در روزهای ابتدایی ممکن است عمل ادرار و دفع کمی آزار دهنده باشد؛ به همین جهت جراح توصیه می کند که به میزان فراوان مایعات مصرف کنید و میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا کمی فعالیت های گوارشی را تسهیل بخشد.

در دوره ریکاوری، به مدت ۶ هفته از برقراری رابطه جنسی باید اجتناب کنید. به هیچ عنوان در این بازه زمانی به فعالیت های جنسی یا حرکات ورزشی مانند یوگا، دوچرخه سواری، وزنه برداری و غیره، نپردازید.

اکثر افراد پس از یک هفته می توانند فعالیت های شغلی خود را از سر بگیرند. اما اگر شغل شما شامل فعالیت های فیزیکی و بدنی می شود، لازم است مدت بیشتری از کار خود فاصله بگیرید.

شما می توانید ۲ الی ۳ روز بعد از عمل استحمام کنید. ترجیحاً به مدت ۴ هفته در وان قرار نگیرید و به صورت ایستاده حمام کنید. همچنین در این مدت از پوشیدن لباس های زیر تنگ و چسبان خودداری نمایید.

تمیز نگه داشتن واژن و محیط اطراف آن و نیز مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده، احتمال بروز عفونت را به حداقل می رساند.

فیلم لابیاپلاستی در بارداری

زمانی که این پروسه با لیزر انجام شود ، هیچ گونه جای زخم و اسکاری در ناحیه تناسلی باقی نخواهد ماند که دلیل اصلی آن ظرافت این روش می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که بافت ناحیه تناسلی که با استفاده لیزر کوچک شده است در حدود یک الی سه ماه متورم می باشد به همین دلیل نتایج این جراحی تا پایان ۲ ماه قابل مشاهده نیست. بعد از برطرف شدن تورم لابیاها به حالت طبیعی برگشته و می توانید نتیجه نهایی را مشاهده نمایید و در مورد موفقیت یا عدم موفقیت درمان اظهار نظر کنید. دوره نقاهت این جراحی با لیزر کمتر بوده به همین دلیل این روش طرفداران زیادی دارد. در مورد فیلم لابیاپلاستی در بارداری باید گفت بسیاری از متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند از انجام این جراحی در زمان زایمان و بارداری خودداری شود که از مهم ترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

لازم است برای انجام این جراحی از بیهوشی و یا بی حسی موضعی استفاده شود که برای جنین و مادر عوارضی را به همراه خواهد داشت.

تغییرات هورمونی در دوره بارداری در ناحیه تناسلی تغییراتی را ایجاد می کند که اغلب بعد از ۳ الی ۸ هفته از زایمان به حالت طبیعی خود باز می گردد.

در هنگام زایمان طبیعی به دلیل خروج جنین از دستگاه تناسلی احتمال پارگی و یا کشیدگی در منطقه پرینه وجود دارد.

در هنگام زایمان ارگان های مربوط به لگن پر خون می شود به همین علت اگر این جراحی انجام شود ، عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت. در صورتی که قصد انجام این عمل را دارید بهتر است ۲ ماه بعد از زایمان برای انجام عمل اقدام نمایید.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

یکی از اشکالات شیوه جراحی، آسیب رساندن به بافت لابیا می باشد. در طول عمل، گیره جراحی به لابیا متصل باقی می ماند و سبب فشرده شدن بافت حساس آن می شود. آسیب دیدن بافت لابیا روند بهبودی را طولانی تر می کند و همچنین احتمال بروز اسکار را نیز افزایش می دهد.

اما در تکنیک لیزر، همان طور که حتماً در ویدیو لابیاپلاستی نیز مشاهده کرده اید، خبری از گیره جراحی نیست. بلکه یک صفحه مخصوص پشت لابیای مینور جای گذاری می شود و بافت لابیا بر روی آن قرار می گیرد. در نتیجه در این پروسه با لیزر میزان آسیب های بافتی به حداقل می رسند. از این رو محل برش های جراحی سریع تر بهبود یافته و اسکار بر جای نمی گذارند.

دیگر مزیت این پروسه با استفاده از لیزر، این است که هنگام برش بخش اضافی لابیا، اشعه های لیزر عروق خونی را مسدود کرده و خونریزی را به حداقل می رساند.

مطالعات نشان داده است که ایجاد برش با لیزر در مقایسه با برش های تیغ جراحی، ورم کمتری در پی دارد. بنابراین سرعت روند بهبودی پس از این فرآیند با لیزر بیشتر است.

با توجه به این که بافت لابیا بسیار حساس می باشد، بهتراست  برای عمل آن از یک تکنیک ظریف و دقیق استفاده شود. از این رو می توان گفت فرایند لابیاپلاستی با لیزر که به نسبت به جراحی از مزیت های بیشتری برخوردار است، گزینه مطلوبی برای عمل لابیای مینور محسوب می شود.

در کل هر دو روش برای انجام پروسه مناسب بوده و نتیجه رضایت بخشی برای شما به ارمغان می آورند. علاوه بر ویژگی های گفته شده برای هرکدام، ظرافت و مهارت جراح نیز در نتیجه ای که از جراحی حاصل می شود، بسیار تأثیر گذار است. یک جراح متخصص با تبحر خود در جراحی، می تواند با بکارگیری هر یک از تکنیک های این عمل ( لیزر و جراحی ) بهترین فرم را برای لابیای واژن ایجاد کند. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید برای اینکه شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید تیم راز جراحی فیلم عمل لابیاپلاستی با لیزر و جراحی را نیز در این مقاله قرار داده بود تا شما عزیزان بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...