| خانه 4 بلاگ 4 لمینت دندان متحرک

لمینت دندان متحرک

آبان ۱۳, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

لمینت دندان متحرک ، یک شیوه آسان و به ثبت رسیده برای دستیابی به لبخندی زیبا شبیه به لبخند بازیگران هالیوود می باشد. آنها همچنین تحت عنوان ونیرهای موقتی و متحرک نیز شناخته می شوند. این نوع لمینت دندان یک میکاور لبخند کم هزینه برای بیماران محسوب می شود. بسیاری از بیماران با استفاده از آن، می توانند با داشتن دندان هایی شبیه به دندان های طبیعی، اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابی نمایند.

لمینت دندان متحرک - راز جراحی

یک لمینت دندان متحرک با اندازه متناسب با دندان های طبیعی تان، می تواند یک لبخند زیبا را به شما هدیه دهد. ونیرهای متحرک می توانند هر دندانی را که دچار لک شده یا پریده است پوشش دهند. همچنین، فاصله بین دندان ها یا دندانی که افتاده و جای آن در دهان شما خالی است، با این ابزار، قابل پوشش داده شدن است. این رزین دندانی مدرن، بسیار نازک و بادوام بوده و بعنوان یک جایگزین راحت برای سایر روندهای درمانی دندان محسوب می شود. با استفاده از آن می توان از فرایندهای دندانی پر هزینه و پیچیده، خلاصی پیدا کرد.

ایده ساخت لمینت متحرک

درمان های دندانپزشکی به صورت کلی از هزینه های بالایی برخوردار هستند. در همین راستا بسیاری از روش هایی که برای زیبایی و ترمیمی و اصلاح طرح لبخند انجام می شود ، با هزینه های بیشتری همراه است. به همین دلیل در سال های اخیر وسیله ای ابداع شده است که می تواند جایگزین روش های دائمی و پر هزینه ای مثل کامپوزیت و یا لمینت باشد. این وسیله مشکلات ظاهری دندان ها از جمله شکستگی ، زردی ، افتادگی ، بدشکلی دندان ها را پنهان می کند. مهم ترین مزیت این وسیله ارزان بودن و در عین حال راحت بودن نحوه استفاده و نصب است.

فرآیند لمینت دندان متحرک

فرایند لمینت دندان متحرک در مطب پزشک اجرا می شود و در طول دو جلسه ویزیت، در سه مرحله، فرایند آن تکمیل می گردد:

  1. گرفتن ایمپرشن یا الگوی پیش فرض از دندان ها و ارسال آن به لابراتوار
  2. ساخت این نوع لمینت توسط تکنسین لابراتوار و ارسال مجدد آن به مطب
  3. کنترل اندازه بودن ونیر ها با دندان های شما

کاربران می توانند با در دهان داشتن این محصول، به راحتی، غذا بخورند و نوشیدنی بنوشند. بر حسب مشکلات موجود در دندان های بیمار، لمنیت دندان متحرک، می تواند یک راه حل موقتی یا دراز مدت محسوب شود. این محصول هم برای دندان های بالا و هم برای دندان های پایین، موجود می باشد. این نوع لمینت، به تراش دادن یا آماده کردن دندان های طبیعی برای قرار دادن لمینت بر روی آنها نیاز ندارد. تمیز کردن آنها با استفاده از محلول های پاکسازی مخصوص، بسیار آسان است.

چه کسانی داوطلب خوبی برای لمینت دندان متحرک محسوب نمی شوند؟

لمنیت دندان متحرک برای همه افراد، مناسب نمی باشد. افراد دارای مشکلات زیر، بعنوان داوطلب ایده آل برای بهره مند شدن از این روند، محسوب نمی شوند:

  • افراد دارای پویدگی در دندان
  • افراد دارای بیماری های لثه
  • افراد دارای دندان های به شدت کج
  • افراد دارای مشکلات ناهماهنگی فک
  • افراد دارای مشکلات دهان

افراد دارای مشکلات فوق، نخست باید برای درمان های بازیابی و اورتودنسی، به متخصص مراجعه کنند. پس از اجرای روندهایی از قبیل بریس، الاینر شفاف، پر کردن پوسیدگی دندان، درمان بیماری های لثه، استفاده از کرون دندان و ایمپلنت های دندان، شرایط برای استفاده از این ابزار زیبایی لبخند محیا می شود.

آیا من داوطلب خوبی برای لمینت دندان متحرک هستم؟

بیماران دارای مشکلات زیبایی زیر در دندان خود، داوطلب خوبی برای لمینت متحرک دندان محسوب می شوند:

  1. دندان های شکسته و لب پریده
  2. ساییدگی دندان
  3. دندان های بد شکل
  4. فاصله بین دندان ها
  5. دندان های نامیزان
  6. دندان های افتاده
  7. دندان های لکه دار

این درمان می تواند برای بیمارانی که واجد شرایط لازم برای استفاده از ایمپلنت دندان نمی باشند، یک گزینه متحول کننده زندگی محسوب شود. همچنین بیماران باید از سلامت دهان خوب برخوردار بوده و به هیچگونه بیماری لثه یا خرابی دندان مبتلا نباشند. البته، پزشک می تواند به راحتی قبل از ورود به مرحله تهیه آن، این مشکلات را درمان نماید.

مزایای لمینت دندان متحرک - راز جراحی

مزایای لمینت دندان متحرک چیست؟

انتخاب استفاده از لمینت دندان متحرک، بمنظور بهبود جنبه های زیبایی دندان، دارای مزیت های بیشماری می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • فرایند سریع و ساده
  • هزینه کمتر در مقایسه با سایر روندهای درمان مربوط به دندان
  • کسب نتایج منطقی
  • قابلیت برداشته شدن از روی دندان و متحرک بودن آن
  • یک روش جایگزین برای افرادی که داوطلب ایده الی برای ایمپلنت و بریج نیستند.
  • یک جایگزین مناسب برای افرادی که تنها برخی دندان های آنها دچار مشکل است.
  • سهولت
  • بدون درد بودن
  • عدم نیاز به تغییر ساختار طبیعی دندان
  • مقاوم در برابر لکه
  • بهبود عملکرد دندان ها

معایب لمینت دندان متحرک چیست؟

  • در صورت عدم مراقبت، می تواند دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود.
  • خطر بروز پوسیدگی و سایر مشکلات دهانی را افزایش می دهد.
  • در صورت امکان درمان مشکلات دندان مثلاً با استفاده از بریس، نباید بعنوان یک روش جایگزین انتخاب شود.

آیا می توان با لمینت متحرک غذا خورد؟

هیچکس دوست ندارد خصوصاً در مقابل نگاه بقیه، زمانی که مشغول غذا خوردن است، دندان هایش از جا درآید. بر خلاف ریتینر، یک لمینت دندان متحرک، غذا خوردن را آسان تر نموده و در واقع، در پروسه گوارش بهتر و سالم تر غذا، نقش موثری را ایفا می کند. این نوع لمینت به بیمار کمک می کند تا غذا را کامل تکه تکه کرده و گوارش آن را برای معده، آسان تر نماید. گوارش بهتر غذا باعث می شود که رفلاکس اسید معده، نفخ و دیگر مشکلات معده و روده اتفاق نیافتد.

همچنین غذاهایی هستند که خصوصاً زمانی که به همراه خانواده بیرون رفته ایم، باید از آنها اجتناب کنیم. این موارد عبارتند از :

  1. جویدن آدامس
  2. شکلات های چسبناک مثل تافی و کارامل
  3. غذاهای سفت مثل گوشت سفت، نان سفت و چیپس

این غذاها ممکن استباعث شکستن یا ترک برداشتن لمینت متحرک دندان شود. همچنین بیماران باید بدانند که لمینت متحرک دندان به مراقبت نیاز دارد. اصولاً لمینت متحرک دندان باید بعد از هر وعده غذایی به طور کامل با تمیز کننده های مخصوص، پاک شود.

فاکتورهای خطر لمینت دندان متحرک

این محصول می تواند به شکلی منفی بر روی سلامت دهان شما اثر بگذارد. برخی فاکتورهای خطر عبارتند از:

  • افزایش خطر شکل گیری پلاک دندان

به دلیل فاصله بین لمینت دندان متحرک و دندان های طبیعی شما، پلاک دندان به راحتی می تواند از یک دندان به دندان دیگر پیشرفت کند.

  • افزایش خطر پوسیدگی

وقتی از این محصول استفاده می کنید، آب دهان و بزاق شما نمی تواند به سرعت باکتری ها را از محیط دهان شستشو دهد. این امر به بروز خطر افزایش یافته پوسیدگی دندان در اثر تجمع باکتری های به دام افتاده بین دندان های طبیعی و لمینت متحرک شما منجر می شود.

چه تکنیک هایی بعنوان جایگزین لمینت دندان متحرک قابل استفاده می باشند؟

  • ونیر ها

ونیر، روند دندانپزشکی زیبایی است که شکل ظاهری دندان را بهبود می بخشد. این محصول، به صورت ورقه های نازک و سفارشی برای هر بیمار، دندان های جلو را برای تغییر دادن رنگ، شکل و اندازه، پوشش می دهد. ونیرها از رزین کامپوزیت یا سرامیک ساخته می شوند.

  • باندینگ دندان

در طول روند دندانپزشکی، ماده رزین به رنگ دندان طبیعی بیمار، بر روی دندان به کار گرفته می شود و با یک نور درمانی ویژه، سفت می شود.

این فرایند، ماده رزین را به دندان پیوند داده و لبخند زیبایی را خلق می نماید.

  • الاینر شفاف

الاینرشفاف روندی است که در طول آن، دندان ها با استفاده از مجموعه ای از ابزار راحت، نازک و شفاف که بر روی دندان ها قرار می گیرد، منظم می شوند.

  • بریس ها

اگر در خصوص جفت شدن دندان ها یا فاصله بین دندان ها با مشکل روبرو هستید، بریس راه حل مشکل شماست. بریس های فلزی، مشکلات جفت شدن و فواصل نزدیک بین دندان ها را درمان می کنند.

  • سفید کردن دندان

برخی افرادی که دندان های آنها لکه دار بوده و تغییر رنگ داده است، می توانند از فرایند سفید کردن دندان بعنوان یک راه حل دائمی تر بهره مند شوند.

  • ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان در واقع، دندان از دست رفته را جایگزین کرده و جبران می نمایند. این ایمپلنت ها از مواد آلوپلاستیک ساخته شده و در بافت دهان از طریق استخوان فک، کاشته می شوند.

روش تمیز کردن و مراقبت از لمینت دندان متحرک

لازم است بعد از هربار استفاده کامپوزیت متحرک یا اسنپ آن اسمایل را از دهان خود به آرامی خارج کنید و بشویید. این کار از پوسیده شدن دندان ها و ایجاد بوی بد دهان جلوگیری می کند.

برای نصب و یا در آوردن پلاک متحرک باید با دو دست به آرامی قسمت انتهایی پلاک را نگه دارید.

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن لمینت متحرک توصیه نمی شود ؛ زیرا خمیر دندان دارای موادی است که ممکن است روی سطح پلاک خراش و یا ساییدگی ایجاد نماید. بهتر است از صابون های مایع و فرچه های نرم و مخصوص برای تمیز کردن اسنپ آن اسمایل خود استفاده نمایید.

در صورتی که نمی خواهید از پلاک خود استفاده کنید ، لازم است آن را در کیت مخصوص خود قرار دهید تا آلوده نشود.

ماندگاری و دوام کامپوزیت و یا لمینیت متحرک چقدر است ؟

در صورتی که این وسیله جنس  و کیفیت خوبی داشته باشد و به خوبی از لمینت دندان متحرک مراقبت نمایید ، برای ۲ سال قابل استفاده می باشد. در واقع عمر این نوع لمینت ها به مراقبت و نحوه استفاده شما بستگی دارد. باید در هنگام نصب و خارج کردن آن دقت زیادی شود و به آرامی در جای درست خود قرار بگیرد. همچنین لازم است به نکات مراقبتی در رابطه با تمیز کردن پلاک توجه شود تا دچار شکستگی و یا خراش نشود.

از کجا می توانیم لمینت پلاستیکی یا متحرک بخریم ؟

خرید این وسیله دندانپزشکی را به هیچ عنوان از فروشگاه های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای توصیه نمی کنیم چرا که اندازه فک و شکل دندان های همه افراد یکسان نیست و این موضوع موجب می شود تا پلاک پلاستیکی که تهیه می کنید ، متناسب با سایز دهان شما نباشد. همچنین بسیاری از این لمینت ها از مواد بی کیفت ساخته شده اند و به همین علت به درستی روی دندان ها چفت نمی شوند و یا هنگامی که درون آب گرم قرار داده می شوند ، به صورت کامل از هم باز می شوند. بهتر است اگر قصد استفاده از لمینت متحرک را دارید ، به دندانپزشک مراجعه کرده تا از روی دندان های شما قالب گیری شود و سپس لمینتی متحرک متناسب با دندان های شما ساخته شود به این ترتیب در هنگام نصب و خارج کردن آن دچار مشکل نخواهید شد.

هزینه لمینت دندان متحرک چقدر است؟

هزینه لمینت دندان متحرک ، متغیر می باشد. این هزینه به اندازه، شکل، و سبک دندان و نیز دندانپزشکی که اجرای آن را بر عهده گرفته است، وابسته می باشد. قیمت ها در میان دندانپزشکان مختلف در موقعیت های جغرافیایی متفاوت، متغیر می باشد.

فرایند به دست آوردن یک لمینت دندان متحرک چیست؟

داشتن این محصول، فرایند ساده، سریع و بدون درد است. در طول مشاوره اولیه با دندانپزشک، بیمار در خصوص رنگ و سبک، تصمیم گیری کرده و پزشک طرحی را براساس ایده و هدف مورد نظر بیمار خلق می کند. نمونه مورد ترجیح بیمار، نزد تکنسین آزمایشگاه ارسال می شود تا لمینت متحرک سفارشی بیمار را بسازد. بعد از دو الی سه هفته، لمینت متحرک دندان به مطب پزشک شما ارسال می شود و تنظیمات نهایی انجام می پذیرد. در صورت تائید محصول تولید شده توسط بیمار، شما می توانید همان روز در حالیکه لمینت متحرک را بر روی دندان هایتان گذاشته اید، مطب را ترک کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

4 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...