| خانه 4 جراحی بدن 4 لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو

شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ | جراحی بدن | ۵ دیدگاه ها

بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، لیپوماتیک شکم و پهلو یکی از رایج ترین روندهای زیبایی است که امروزه در سراسر دنیا مورد استقبال بسیاری از زنان و مردان بوده و متقاضیان زیادی را به سمت خود ترغیب نموده است. در سال های اخیر لیپوماتیک و تکنیک های آن بسیار حرفه ای تر شده و تکنولوژی های بسیاری در این زمینه ظهور کرده اند. به مدد این پیشرفت ها، نتایج دقیق تر، سفارشی تر و هدفمندتری به دست آمده و در عین حال، کاهش دوره ریکاوری و بی خطر بودن بودن فرایند نیز رشد چشمگیری داشته است. در این مقاله، راز جراحی در نظر دارد تا با ارائه تنوع وسیعی از اطلاعات در خصوص این روند زیبایی، افرادی را که داوطلب بهره مند شدن از این روند درمان هستند، همراهی نماید.

لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟

لیپوماتیک شکم و پهلو قادر است شکل ناحیه شکم و پهلوی شما را با برداشتن رسوبات چربی اضافی در نواحی هدف، تراش دهد.  لیپوماتیک قادر است علاوه بر حذف چربی های نامطلوب، پوست نواحی هدف را محکم کند. این روند درمان، دامنه وسیعی از جدیدترین متد روز را ارائه داده و بیماران می توانند از یک دستاورد به واقع طراحی شده و سفارشی و متناسب با نیازهای هر بیمار، بهره مند شوند. با تکنیک های پیشرفته از قبیل تکنولوژی لیزر اسمارت لیپو، لیپوسلکشن ویزر ( VASER LIPOSELECTION ) و برخی تکنولوژی های دیگر، پزشک می تواند انواع متدها را برای خلق نتایجی فوق العاده در برداشت چربی، محکم کردن پوست، و کانتورینگ کلی بدن ترکیب نماید. این روش قادر است علاوه بر شکم و پهلو، نتایج چشمگیری را در دامنه متنوعی از نواحی از جمله ران ها، باسن، زانوها، بخش فوقانی بازوها، سینه، کمر و گردن، خلق نماید.

داوطلبین ایده آل برای لیپوماتیک شکم و پهلو

این روش یک جایگزین برای رژیم غذایی یا ورزش محسوب نمی شود. بهترین داوطلبین برای این روند، افرادی هستند که از نظر وزن بدن، خاصیت ارتجاعی و کشش پوست، نزدیک به سطح ایده ال قرار دارند. لیپوماتیک شکم و پهلو می تواند بعنوان گزینه ای فوق العاده برای افرادی محسوب شود که دوست دارند با برداشتن چربی اضافی از نواحی مورد هدف، شکل تراش داده شده ای را در بدن خود خلق نمایند. این روش می تواند برای درمان نواحی که به روش هایی از قبیل ورزش یا رژیم غذایی برای کاهش وزن، واکنش مثبت نشان نمی دهند، مفید واقع شود. پزشک در جلسه مشاوره، در خصوص اهداف و انتظارات شما گفتگو کرده و به شما در تعیین تکنیک این روش یا ترکیب تکنیک هایی که می تواند با توجه به نیازهای شما مفید واقع شود، کمک می کند.

روند لیپوماتیک شکم و پهلو چگونه انجام می شود؟

در طول روند، در مرحله نخست، بمنظور به حداقل رساندن خونریزی و درد و در عین حال آسان تر نمودن فرایند محلولی به ناحیه درمان، تزریق می شود. کانولا لوله های توخالی نازک، از طریق برش های ریز، بمنظور مکش و برداشتن چربی از لایه های عمیق زیر پوست، وارد ناحیه هدف می شوند. با توجه به اینکه در لیپوماتیک شکم و پهلو، از بی حسی موضعی بسیار موثر، استفاده می شود، تزریق درون وریدی بی حسی، یا بیهوشی عمومی، مورد نیاز نخواهد بود. زمان مورد نیاز برای اجرای روند لیپوماتیک شکم و پهلو، به میزان قابل ملاحظه ای بر حسب نوع تکنیک استفاده شده و ناحیه مورد هدف برای درمان، متغیر می باشد.

آیا چربی برداشته شده در طول فرایند لیپوماتیک شکم و پهلو برای گرافتینگ چربی طبیعی قابل استفاده است؟

یکی از هیجان انگیز ترین پیشرفت ها در تکنولوژی این روش، توانایی آن در زمینه فراهم آوردن شرایطی برای استفاده از چربی استخراج شده از بدن بیمار، جهت استفاده در فرایند تزریق چربی برای کمک به صاف کردن خطوط و چین و چروک های صورت و ارتقا دادن حجم در سایر نواحی بدن از قبیل باسن می باشد. در طول گرافتینگ طبیعی چربی، که گرافتینگ چربی خودی نیز نامیده می شود، چربی برداشته شده، آماده شده و با دقت در نواحی که حجم آنها در گذر زمان از دست رفته است، مورد استفاده قرار می گیرد. چربی طبیعی می تواند به عنوان یک فیلر فوق العاده بافت، برای کاهش علائم پیری و بازیابی کانتورهای جوانی در صورت و حجیم نمودن سایر بخش های بدن از قبیل باسن، مورد استفاده قرار گیرد.

آیا لیپوماتیک شکم و باسن، با سایر روندها قابل ترکیب است؟

پاسخ این سوال، قطعاً مثبت است. ترکیبی از تکنیک های مختلف لیپوماتیک، اغلب می تواند بهترین نتایج کانتورینگ کلی بدن را به دست دهد. بعلاوه، این روش را می توان با سایر فرایند های زیبایی، از قبیل گرافتینگ چربی، پروتز سینه ، لیفت سینه ، کوچک کردن سینه، لیفت صورت و غیره ترکیب نمود. پزشک در جلسه مشاوره، در خصوص روندهای قابل ترکیب با لیپوماتیک شکم و پهلو، متناسب با نیازهای شما و با هدف خلق نتیجه ای بی نظیر و منحصر به فرد، گفتگو می کند.

چگونه برای جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو آماده شویم؟

در طول جلسه مشاوره، پزشک به طور کامل نواحی دارای چربی اضافی را بمنظور تعیین مقدار و دامنه توزیع چربی و نیز کیفیت خاصیت ارتجاعی پوست، مورد آزمایش قرار می دهد. او ترکیبی از فرایندهای زیبایی که در برداشتن چربی اضافی و محکم کردن پوست، در نواحی مورد هدف در بدن برای خلق بدنی تراش داده شده و دستیابی به نتیجه کانتورینگ مطلوب، مفید واقع می شوند را معرفی می کند. او توضیحاتی را در خصوص آنچه قبل، در طول و بعد از روند، مورد انتظار می باشد، با هدف گسترده نمودن دامنه آگاهی شما در این زمینه، ارائه می دهد.

چه نوع بیهوشی در لیپوماتیک شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد؟

نوع بیهوشی منتخب، به دامنه روند وابسته است. برخی بیماران، داوطلب لیپوماتیک شکم و پهلو با بی حسی موضعی هستند. در حالیکه در برخی دیگر، این روند، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. نوع بیهوشی مورد استفاده در طول فرایند، بر حسب نیازها و شرایط سلامت عمومی شما، در جلسه مشاوره، به صلاحدید پزشک، تعیین می شود.

آیا لیپوماتیک شکم و پهلو بی خطر است؟

لیپوماتیک شکم و پهلو، به دلیل به همراه نداشتن مشکلات و عوارض جانبی جدی، همیشه به عنوان یک فرایند پیکرتراشی بی خطر معرفی شده است. برخی عوارض جانبی این درمان شامل کبودی و درد می باشد که بعد از چند روز به خودی خود رفع شده و آثار باقی مانده از زخم بر روی پوست نیز معمولاً به خوبی بهبود می یابند. این روند، در صورت سپرده شدن به دست یک جراح ماهر و صاحب تجربه، بیشترین سطح موفقیت را به همراه خواهد داشت.

مراقبت های قبل از لیپوماتیک شکم و پهلو

  1. توقف مصرف آسپرین و داروهای حاوی آسپرین، ایبوپروفن و داروهای حاوی ایبوپروفن، مکمل های گیاهی، قرص های رژیمی، ویتامین E و الکل به دلیل تداخل آنها در روند لخته شدن نرمال خون، ایجاد اختلال در بیهوشی و تحت تاثیر قرار دادن فشار خون.
  2. توقف مصرف سیگار به دلیل تاثیر منفی نیکوتین در جریان خون به پوست و بروز مشکلات جدی در فرایند بهبود.
  3. بلامانع بودن مصرف تیلنول و شکل های ژنریک این دارو به دلیل عدم مداخله آن در جریان نرمال لخته شدن خون و بهبود.
  4. شروع مصرف مولتی ویتامین بر یک مبنای روزانه و ادامه مصرف در سراسر دوره ریکاوری با هدف کمک به بهره مند شدن از یک ریکاوری سالم تر و سریع تر.
  5. گزارش دادن علائم سرماخوردگی و عفونت به پزشک، قبل از روند.
  6. هماهنگ کردن با یکی از دوستان یا اعضای خانواده برای بازگرداندن شما به منزل بعد از تکمیل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو.
  7. عدم نوشیدن یا خوردن، از نیمه شب قبل از روز جراحی.
  8. اجتناب از آرایش کردن یا استفاده از کرم، لوسیون، ژل مو، اسپری، عطر، یا دئودورانت. استفاده از این محصولات باعث افزایش سطح باکتری در پوست و بالا رفتن خطر ابتلا به عفونت می شود.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو

  1. توصیه مصرف تیلنول و محصولات حاوی بروملائین و آرنیکا برای کاهش درد، تورم و کبودی و محدود کردن التهاب در ناحیه درمان .
  2. پوشیدن ۲۴ ساعته گن های تجویز شده برای کمک به تسریع فرایند بهبود از طریق کاهش دادن تورم و ارتقا دادن سطح جریان خون.
  3. ماساژ برای تخلیه ترشحات برای ارتقاء روند بهبود و کاهش کبودی و التهاب.

تغذیه بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو

مزیت اصلی یک رژیم غذایی سالم بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو این است که بیماران می توانند نتایج درمان را حفظ کرده و از اندامی زیبا با کانتوری مطلوب برای سال ها لذت ببرند. نوسان وزن می تواند نتیجه درمان را از بین ببرد. بنابراین، برای حفظ نتیجه درمان، پزشک، حفظ یک رژیم غذایی نرمال را توصیه می کند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم:

بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو، باید مصرف نوشابه و نوشیدنی های قنددار را کاهش دهید. عصاره سبزیجات با منبع سدیم بالا و آبمیوه های غیر طبیعی باید مورد اجتناب قرار گیرد. اگر قهوه و چای زیاد می نوشید، از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نکنید. از محصولات لبنی غیر چرب، استفاده کنید.

از گوشت های سرخ شده و چرب بپرهیزید. مصرف نمک خود را محدود کنید. از غذاهای فراوری شده نیز دوری کرده و غذاهای طبیعی را جایگزین آنها کنید.

غذاهای توصیه شده جهت میل کردن بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو:

هیدراته نگه داشتن بدن بعد از لاغری با این روش ، بسیار مهم است. بنابراین، بیماران باید مصرف آب را به حداقل ۶ الی ۸ لیوان در روز برسانند. این امر به کاهش تورم بعد از عمل کمک کرده، گوارش را تنظیم نموده و سموم مضر را به بیرون از بدن هدایت می کند. آب های معدنی در صورت عاری بودن از منابع قند یا شکر افزودنی، منابع خوبی محسوب می شوند.

سبک زندگی خود را تغییر دهید:

گوشت سفید منبع غنی پروتئین بوده و برای داشتن یک فرایند بهبود موفق، مفید است. اینها شامل ماهی و مرغ بدون استخوان و سفیده تخم مرغ می باشد. میوه و سبزیجات تازه و غلات کامل نیز گزینه های خوبی می باشند. در زمان انتخاب لبنیات، گزینه های کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید.

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

همانطور که در بالا اشاره شد، دامنه گستردگی درمان در بیماران مختلف، بر حسب نیازهای آنها، متفاوت است. بعلاوه، برخی بیماران بمنظور دستیابی به نتایج مطلوب تر از جراحی خود، گزینه ترکیب روند با سایر درمان های زیبایی را نیز انتخاب می کنند. در کنار این دو مورد مذکور، عوامل دیگری از قبیل شهرت پزشک، موقعیت جغرافیایی، نوع بیهوشی و غیره، همگی به عنوان فاکتورهای تعیین کننده در هزینه نهایی درمان، دخیل می باشند. یکی از اهداف جلسه مشاوره، اطلاع رسانی به شما در خصوص هزینه نهایی درمان، پس از بررسی های نهایی انجام شده و ترسیم طرح کلی درمان می باشد.

عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

همانطور که می دانید هر نوع عمل جراحی به طور طبیعی با عوارض جانبی پی در پی ای همراه است که عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. اما خطراتی که در این قسمت از مقاله سایت راز جراحی قرار است در رابطه با آن صحبت کنیم کاملا موقتی بوده و برخی از ان ها به طور ندرت اتفاق می افتد و ممکن است بر اثر انتخاب نادرست جراح پلاستیک شما رخ دهد که می توانیم تضمین کنیم اگر شما مقاله بهترین جراح پلاستیک موجود در سایت را بخوانید و تک تک نکاتی را که در آن ذکر کرده ایم را رعایت فرماید و بر اساس آن ها یک پزشک مجرب و متبحر برای عمل زیبایی خود انتخاب نمایید هیچ جای نگرانی وجود ندارد و می توانید با خیالی آسوده و راحت این عمل را انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. از مهم ترین عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورم و کبودی که در تمامی عمل های جراحی طبیعی بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن بهبودی حاصل می شود. این عارضه به دلیل تحریک و آسیب دیدن بافت پوست بدن به وجود می اید که برای برطرف کردن آن می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید و نکات مراقبتی که در ادامه بیان شده اند رعایت فرمایید.

دچار شدن به نفخ شکم  که به دلیل ورود کانولا به شکم به وجود می آید که این مورد نیز همانند مورد قبل موقتی بوده و بعد از گذشت یک روز رفع می گردد.

آسیب دیدن بافت های اطراف جراحی مانند شریان های اصلی عروق بدن به دلیل فشار زیاد لوله های کانولا که حرکات ویبریشن را انجام می دهند. این آسیب ها در اغلب موارد موقتی بوده و بعد از درمان به مرور زمان درمان می یابد.

ممکن است به دلیل عوامل محیطی خون ریزی شدیدی در حین انجام عمل جراحی رخ دهد که کنترل و انعقاد به سختی صورت بگیرد. برای جلوگیری از بروز چنین عارضه ای نیاز است در انتخاب جراح پلاستیک خود به خوبی دقت کنید و بهترین و متبحر ترین پزشک را برای انجام جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو خود انتخاب کنید.

خطر آمبولی شدن خون در بدن ، به دلیل عدم تحرک و عدم دریافت آمپول آمبولی ، می تواند موجب تهدید سلامتی بیمار شود. این عارضه معمولا نادر بوده و تنها در صورت انتخاب نکردن صحیح جراح خوب و مجرب برای پروسه زیبایی رخ خواهد داد.

عفونت نیز که از شایع ترین عوارض هر نوع عمل جراحی چه زیبایی و چه درمانی می باشد و این احتمال وجود دارد که پس از انجام جراحی در اثر رعایت نکردن نکات مراقبتی و رعایت بهداشت به وجود آید. در اغلب موارد پزشک برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی دارو های آنتی بیوتیک تجویز می کند که شما عزیزان باید آن ها را به طور مرتب و سر وقت مصرف کنید.

در آخر نیز ممکن است جای زخم و بخیه های عمل دیر تر از زمان مشخص شده ترمیم یابند که آن ها نیز به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن خود فرد می باشد. در صورتی که متوجه شدید زخم هایتان پس از گذشت مدت زمان طولانی بهبود پیدا نکرده است ، نگران نباشید و صبر داشته باشید.

برای اطمینان از روند بهبودی زخم و جراحی خود به طور مرتب به بهترین دکتر در تهران یا شهر محل زندگی خود مانند اهواز ، خوزستان ، شیراز ، اصفهان ، قم ، مشهد  ، کرج غیره مراجعه نمایید و به یاد داشته باشید تنها شهر های بزرگ همچون تهران دارای بهترین و مجرب ترین جراحان پلاستیک نیستند. با مراجعه مرتب به پزشک خود می توانید جای زخم هایتان را مورد چکاپ و بررسی قرار دهید و از بروز هرگونه عوارض احتمالی و حاد جلوگیری نمایید.

لازم به ذکر است که اگر شما از انتخاب جراح خود مطمئن هستید و اطمینان دارید که بهترین و مجرب ترین پزشک را برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو خود انتخاب کرده اید ، باید خودتان به نکات مراقبتی توجه داشته باشید و به تک تک آن ها عمل کنید تا از بروز عوارض جانبی کوچک و بزرگ جلوگیری کنید و سرعت روند بهبودی خود را افزایش دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهاب افسری
شهاب افسری
2 سال قبل

عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو چیه؟

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

لیپوماتیک شکم و پلهو عوارض حادی نداره من از انجامش میترسم

زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

آیا بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو چربی های اضافی برمی گرده؟

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو چقدره؟؟؟

زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

آیا عمل لیپوماتیک شکم و پهلو دردناک است ؟

مقالات مرتبط

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

پروتز باسن

پروتز باسن

پروتز باسن (Buttock implant) که تحت عنوان جراحی باسن نیز شناخته می شود، روندی است که با هدف بهبود ناحیه سرینی انجام می پذیرد. این جراحی در میان جمعیت زنان از عمومیت بیشتری برخوردار است به همین منظور تیم راز جراحی تصمیم به تهیه مقاله ای جامع در این خصوص گرفت، اگر تصمیم...

لیفت سینه

لیفت سینه

لیفت سینه که تحت عنوان عمل ماستوپکسی نیز شناخته می شود؛ یک روند جراحی است که در آن ، جراح نوک سینه را در موقعیت بالاتری از قفسه سینه قرار می دهد ؛ وی همچنین پوست اضافی را برداشته و بافت اطراف را محکم می کند. این جراحی می تواند شکل ظاهری رضایت بخشی را در شما ایجاد کرده...