| خانه 4 بلاگ 4 مراقبت های بعد از لیپولیز

مراقبت های بعد از لیپولیز

آبان ۲۲, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۲ دیدگاه ها

بعد از انجام عمل لیپولیز برای اینکه مراحل بهبودی تان به خوبی طی شود و به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید باید دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیپولیز توصیه شده توسط پزشک را دنبال کنید و سعی کنید تمامی مسائل را جدی گرفته و به خوبی رعایت کنید.

مراقبت های بعد از لیپولیز - راز جراحی

نکات و مراقبت های بعد از لیپولیز

  • مراقبت از پانسمان ها

باید هر روز پانسمان ها را تعویض کنید و مراقب رعایت بهداشت در مکان های مورد بخیه باشید.در صورتی که به هردلیل پانسمان ها خیس شدند باید فورا انها را عوض کنید. این کارباعث جلوگیری از عفونت در محل بخیه ها خواهد شد.

  • تغذیه بعد از لیپولیز

این جراحی می تواند به افراد جهت خلاص شدن از چربی های اضافی کمک بسیاری کند اما نباید از مساله تغذیه بعد از این فرآیند غافل شد، زیرا تغذیه اصولی و مناسب می تواند در حفظ زیبایی اندام و سلامتی تاثیر بسیاری دارد. برنامه غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها و مواد مغذی و کم کردن میزان کربوهیدرات دریافتی در روز می تواند در حفظ اندام به همان شکل بعد از جراحی کمک بسیاری کند.

۱ ساعت قبل یا ۳ ساعت بعد از درمان غذا نخورید. این مساله به سوزاندن چربی های آزاد شده به عنوان انرژی بسیارکمک می کند.

بعد از جراحی و هنگامی که در مراحل ریکاوری به سر می برید از مصرف مواد حاوی کافئین ، وعده های غذایی بسیار سنگین و چرب و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. سعی کنید که در برنامه غذایی روزانه میزان کالری دریافتی را حدود ۲۰ درصد کاهش دهید. به منظور جبران مایع از دست رفته بدن ، نوشیدنی های بدون الکل با میزان قند پایین بسیار مصرف کنید

برای بالا بردن متابولیسم بدن می توانید از چای سبز، چای سفید و چای هایی که از گیاهان ساخته می شوند استفاده کنید. چای اولانگ و چای پوره به تجزیه چربی های موجود در خون بسیار کمک می کنند. از ریشه قاصدک، خار مریم و نیاسین استفاده کنید تا کبد خود را تمیز نگه دارید.

نوشیدن آبمیوه های طبیعی و ۲.۲ لیتردر روز آب آشامیدنی برای جلوگیری از دهیدراته شدن بدن توصیه می شود. سعی کنید آب لیموی تازه را به یک بطری ۱/۵ لیتری آب اضافه کنید و در طول روز میل کنید. این تکنیک به تخلیه چربی های آزاد شده از بدن شما کمک می کند و اثر سم زدایی بسیار خوبی دارد. از نوشیدن الکل به مدت یک هفته بعد از لیزر لیپولیز خودداری کنید.

  • فعالیت

بعد از انجام هرگونه جراحی همواره باید و نباید هایی وجود دارد که شخص به دنبال داشتن اطلاعات در مورد آنها می باشد. نکات و مراقبت های بعد از لیپولیز زیر شامل فعالیت های قابل انجام و غیر قابل انجام برای افرادی است که از این روش جهت از بین بردن چربی های بدن استفاده کرده اند.  برای به حداکثر رساندن فواید درمان، لازم است حداقل ۲۰ دقیقه در روز درمان و ۲ روز بعد از درمان ورزش کنید. چربی آزاد شده در سیستم لنفاوی شما به مدت ۲ روز قبل از اینکه دوباره به بدن شما جذب شود وجود دارد.

البته ورزش ها باید بسیار سبک و نیاز به تحرک کمی داشته باشند.سعی کنید  هرگونه فعالیت های فیزیکی سنگین را به مدت ۴ هفته متوقف کنید. تا زمان بهبودی کامل زخم ها  بهتر است از حضور در استخر، سونا و جکوزی صرف نظر کنید. برای بازگشت به فعالیت های روزمره مدت زمان زیادی احتیاج نیست و خیلی زود می توانید روتین خود را از سر بگیرید. بعد از گذشت ۷ الی ۱۰ روز بعد از این فرآیند شخص می تواند سفر هوایی داشته باشد.

  • مصرف داروها 

یکی از موارد مهم در مراقبت های بعد از لیپولیز مصرف مرتب داروهای تجویز شده است. بعد از جراحی پزشک برای جلوگیری از هرگونه عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند استفاده سروقت از قرص ها و تکمیل کردن دوره مصرف کاملا ضروری می باشد. ممکن است پزشک برای تسریع روند التیام زخم برای شما قرص و یا کپسول آهن را تجویز کند. در صورتی که درد احساس می کنید مشکلی ندارد که از مسکن های توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید این مساله می تواند به تسکین درد کمک بسیاری کند. از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ژلوفن ، ایبوبروفن و دیکنوفناک به منظور کاهش احتمالی کبودی در طی یک هفته تا دو هفته بعد از عمل خودداری نمایید.

  • پوشیدن گن

بعد از انجام این روش لاغری باید به مدت چند روز از نوعی گن مخصوص استفاده کنید. استفاده از این گن در مراقبت های بعد از لیپولیز می تواند باعث جلوگیری از افتادگی پوست و تجمع مایعات شود. علاوه بر این موضوع سایز گن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. گنی که سایز خودتان می باشد را تهیه کنید در غیر این صورت پوشیدن آن هیچ تاثیری نخواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که به طور شبانه روزی باید این گن را به تن کنید. مدت زمان دقیق جهت استفاده از این گن را حتما از پزشک سوال کنید. سعی کنید بعد از جراحی لباس های آزاد و خنک بپوشید.

  • قرارنگرفتن در برابر نور خورشید

حضور نداشتن در معرض اشعه آفتاب می تواند در فرایند بهبودی اسکارها اثر منفی بگذارد و این روند را بسیار آهسته کند. در حد مقدور سعی کنید در ساعاتی که نور آفتاب بسیار شدید است از خانه بیرون نیایید.در صورتی که مجبور به انجام اینکار شدید توسط ضد آفتاب از پوستتان محافظت کنید.

  • استفاده از درن

در صورتی که پزشک برای خارج کردن خونابه و مایعات اضافی درن را در محل بخیه ها قرار داده است در حفظ و نگهداری آن دقت کنید و روش و زمان مناسب برای تخلیه روزانه آن را به خوبی یاد بگیرید. معمولا دفع ترشحات از ۳ الی ۵ روز طبیعی می باشد و نگران کننده نمی باشد .اغلب اوقات بعد از گذشت چند روز باید به پزشک مراجعه کنید تا درن را خارج کند. برای کاهش خونابه ها در زیر پوست می توانید محل  مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید.

  • مصرف سیگار

تا حدود یک ماه بعد از جراحی سیگار نکشید و در معرض دود آن نیز قرار نگیرید. زیرا باعث به خطر انداختن سلامتی تان می شود.

  • استراحت کردن و خوابیدن

بعد از لاغری با این روش افراد به ۲۴ ساعت استراحت مطلق نیاز خواهند داشت و بعد از آن باید فعالیت ها را آغاز کنند. خوابیدن در زمان نقاهت بعد از عمل باید به پشت باشد و از دمر خوابیدن خودداری کنید.

  • استحمام

بعد از بسته شدن زخم ها حمام کردن کاملا بلا مانع می باشد قبل از حمام بر روی زخم ها پماد آنتی بیوتیک بگذارید و با این کار از عفونت جلوگیری کنید.

  • کاهش تورم و کبودی

در صورتی هرگونه ورم ، قرمزی و یا کبودی در ناحیه تحت درمان دارید بهتر است با استفاده از کمپرس سرد تا حدود زیادی به بهبود آن کمک کنید. از مصرف داروهایی ماننده آسپرین، ژلوفن ، ایبوبروفن و دیکنوفناک به منظور کاهش احتمالی کبودی در طی یک هفته تا دو هفته بعد از عمل خودداری نمایید. مصرف آناناس و یا آب کرفس تازه در کاهش کبودی بعد از عمل موثر می باشد. از فشار دادن یا هرگونه دستکاری در محل بخیه ها خودداری کنید.

  • جلسات ویزیت با پزشک جهت کنترل روند بهبودی

بعد از انجام این فرآیند معمولا به سه جلسه ویزیت با دکتر خود نیاز خواهید داشت اولین ملاقات با پزشک یک هفته بعد از انجام این روش است، جلسه بعدی دو هفته بعد و جلسه سوم تاریخی تعیین شده توسط دکتر می باشد. در این جلسات بروز هرگونه مشکل طی جراحی توسط پزشک بررسی خواهد شد.

در صورتی که نکات را به خوبی رعایت کنید و مراقبت های بعد از لیپولیز را جدی بگیرید هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت و می توانید از رسیدن به اندام ایده آل خود لذت ببرید این جراحی با وجود اینکه از میزان بسیار زیادی فواید برخوردار است اما دارای عوارضی نیز می باشد که در زیر به این موارد اشاره می کنیم.عوارض معمولا بعد از مدتی از بین می روند و رفته رفته بهبود می یابند در صورتی که عکس این مساله اتفاق افتاد  و علائم شدیدی را تجربه کردید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

اهمیت ماساژ بعد از لیپولیز

همانطور که می دانید لیپولیز یکی از روش های است که امروزه افراد برای رسیدن به اندامی زیبا و جذاب و خلاص شدن از شر چربی های اضافه انجام می دهند. اما نکته ای که همواره در این رابطه وجود دارد این است که پس از انجام پروسه درمانی نیاز است تا بیماران مراقبت های را انجام دهند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر به خواهیم به یکی از این نکات مراقبت های بعد از لیپولیز که از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است اشاره کنیم می توانیم ماساژ بعد از جراحی را عنوان کنیم که علاوه بر اینکه می تواند باعث کاهش تورم ناحیه تحت درمان شود می تواند به خارج شدن ترشحات عمل که به صورت خون آبه هستند کمک کند. برای اینکار بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا وی آموزش های لازم را در رابطه با ماساژ ناحیه تحت درمان به شما دهد. ماساژ بعد از لیپولیز که با نام ماساژ لنفاوی نیز شناخته می شود یکی از مهم ترین نکه در مراقبت های بعد از لاغری با لیپو لیز می باشد. همانطور که گفته شد این تکنیک ابزاری است کاربردی به منظور ترسیع روند بهبودی و کاهش تورمات به وجود آمده در دوران نقاهت می باشد.

اما بر خلاف تصور اولیه از عبارت ماساژ در اغلب موارد این پروسه با حس خوشایند ، دلپذیر و لذت بخش همراه نبوده و همین مسئله باعث می شود در اغلب موارد افراد از انجام آن اجتناب نمایند. فرقی نمی کند که شما با چه روشی اقدام به لاغری کرده اید ، به هر حال اگر به منظور لاغری و تناسب اندام به انجام یکی از روش های جراحی اقدام کرده اید ممکن است پزشک شما چند جلسه ای ماساژ لنفاوی را به شما توصیه کند. این ماساژ نوعی ماساژ درمانی است که به خروج هر چه بهتر مایعات ناشی از عمل جراحی کمک می کند. مایعات موجود در سیستم لنفاوی بدن خود به دفع مواد اضافی و سموم از بافت های بدن کمک می کنند از همین رو اغلب پزشکان برای کاهش تورم به وجود آمده توصیه می کنند این پروسه را حتما انجام دهید. در این روش از فشار ملایم دست و حرکت های دورانی برای تخلیه خون آبه ها بعد از انجام جراحی که میان بافت ها و پوست تجمع پیدا می کند استفاده می شود.

التهاب و تورم بعد از درمان یک پاسخ طبیعی و منطقی از بدن شما به این روش و بخش از روند بهبودی می باشد. بهتر است بدانید که انجام این ماساژ با وجود اینکه حس خوشایندی به شما نمی دهد اما می تواند به کوتاه تر شدن دوره نقاهت شما و همچنین کاهش تورمات کمک کند. لازم است بدانید که جمع شدن مایع بینی بافت و پوست می تواند باعث بروز سطح بسیار ناصاف بر روی پوست و ظاهری ناخوشایند شود. از همین رو توصیه می شود این نکته را در مراقبت های بعد از لیپولیز در نظر بگیرید و به آن عمل کنید.

نتیجه گیری

در اخر این موضوع را در نظر داشته باشید که کاهش وزن و داشتن اندام متناسب به صورت دائمی به تغییر و اصلاح همیشگی رژیم غذایی و عادت‌های تغدیه بستگی دارد. با انجام  این روش، چربی ها از یک منطقه خاص برداشته می‌شود، اگر پرخوری ادامه یابد و هیچ گونه تحرک بدنی نداشته باشید، این مساله مجددآ منجر به رسوب چربی اضافی در نواحی دیگری در بدن می شود.این عمل می تواند بسیار برای شما مفید باشد پس سعی کنید در حفظ اندام زیبا کوشا باشید و سعی کنید سبک زندگی سالمی را از این پس در پیش بگیرید و مواد غذایی ناسالم را از برنامه غذایی تان حذف کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عادلی
عادلی
2 سال قبل

مقاله مراقبت های بعد از لیپولیز شما خیلی به من کمک کرد

زهرا سلطانی
زهرا سلطانی
2 سال قبل

مراقبت های بعد از لیپولیز خیلی کامل و جامع بود

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...