| خانه 4 بلاگ 4 هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

هزینه جراحی بینی ، پارامتری است که برای متقاضیان این جراحی بسیار حائز اهمیت است ؛ باید اشاره داشت جراحی بینی در صورتی که با رویکرد زیبایی صورت پذیرد ، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار نداشته و تنها در صورتی که هدف اصلی از انجام آن ، درمان اختلالاتی همچون پولیپ بینی ، انحراف بینی و مواردی از این قبیل باشد ؛ شرکت بیمه بر اساس تعرفه های خود ، بخشی از هزینه ها یا تمام آن را تقبل خواهد کرد.

هزینه جراحی بینی - راز جراحی

بنابراین متقاضیان عمل بینی ؛ باید آگاه باشند که پرداخت کلیه هزینه های این عمل جراحی ، بر عهده خود آن ها می باشد.

چنانچه شما هم قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارید و هزینه های این جراحی ، به یکی از دغدغه های تان تبدیل شده و شما را در یافتن بهترین جراح بینی دچار سردرگمی کرده ؛ اکیدا پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله از راز جراحی را از دست ندهید.

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۰

به طور کلی یکی از پرتکرارترین سوالاتی که افراد ، پیش از اقدام به جراحی دماغ با آن روبرو هستند و در جلسات مشاوره ، از پزشکان مورد نظر خود راجع به آن می پرسند ؛ درباره هزینه جراحی بینی می باشد.

قیمت عمل بینی ؛ بر اساس نوسانات اقتصادی کشور ، هر ساله دستخوش تغییراتی قرار می گیرد ؛ از این رو با توجه به تحریم های اقتصادی و نیز ممنوعیت ورود متریال خارجی و افزایش نرخ ارز و غیره ، شاهد آن هستیم که هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۰ ، با هزینه جراحی بینی در سال ۹۹ و هزینه جراحی بینی در سال ۹۸ ؛ تفاوت قابل توجهی یافته است.

به هر حال فارغ از این که عمل زیبایی بینی در چه سالی انجام می شود ، باید متذکر شد که هزینه نهایی این عمل زیبایی ، با توجه به فاکتورهای مختلفی برآورد می شود و بسته به این فاکتورها در نوسان است ؛ لذا میانگین هزینه عمل بینی می تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال ممکن است در سال ۱۴۰۰ ، جراحی را سراغ داشته باشید که عمل زیبایی بینی را با هزینه ۲۰ میلیون انجام دهد و در عین حال جراح دیگری را نیز بشناسید که در ازای انجام عمل دماغ ۲۵ میلیون یا بالاتر دستمزد دریافت کند.

هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۱

همانطور که اطلاع دارید ، قیمت جراحی بینی جراحان با یکدیگر متفاوت است. همچنین ممکن است برخی از جراحان هزینه های خود را بر اساس نوع بینی و پیچیدگی هایی که بینی به همراه دارد ، دریافت کنند. برای مثال ممکن است یک جراح برای بینی های گوشتی هزینه بیشتری را نسبت به جراحی بینی استخوانی دریافت نماید. از طرفی هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱ با افزایش روبه رو بوده است. به همین منظور توصیه می شود برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۱ به پزشک مورد نظر خود ، مراجعه بفرمایید.

عمل بینی ارزان !!

در حالت کلی برخی افراد ، صرفا به دنبال جراحی بینی ارزان ، جراحی بینی رایگان یا حتی جراحی بینی اقساطی هستند و می خواهند با حداقل هزینه جراحی بینی به عنوان مثال جراحی بینی با قیمت ۴ میلیون در تهران ، بینی خود را جراحی کنند ؛ در مقابل ، برخی افراد نیز وجود دارند که نازل بودن هزینه جراحی زیبایی بینی را دالّ بر بی کیفیت بودن نتیجه عمل می دانند و از انجام این عمل جراحی ، نزد جراحانی که قیمت پایینی در برابر انجام رینوپلاستی دریافت می کنند ، امتناع می نمایند.

اگرچه تبلیغاتی که با مضمون عمل بینی ارزان ، جراحی بینی با قیمت ۴ میلیون در تهران و مواردی از این قبیل می شنویم ؛ بسیار وسوسه انگیز بوده و ناخودآگاه افراد را ترغیب به جراحی بینی قیمت پایین ، می نماید ؛ اما باید خاطر نشان شد که این تبلیغات ، عموما از سوی افراد غیرمتخصص و بی تجربه در حوزه عمل بینی یا دلالان این حوزه مطرح می شود و هدف از آن ، تجربه اندوزی یا پول به جیب زدن می باشد ؛ از این رو دستیابی به نتیجه قابل قبول از عمل جراحی زیبایی بینی در چنین مواردی ، دور از انتظار خواهد بود و حتی در موارد بسیاری شاهد آن خواهیم بود که افراد با عوارض جبران ناپذیری در پی عمل بینی با هزینه های پایین ، مواجه می شوند که گاها عوارض به وجود آمده ، حتی با جراحی ترمیمی بینی نیز قابل اصلاح نمی باشند.

جراحی بینی رایگان ؟؟

ارائه همچین تبلیغاتی می تواند دلایل مختلف بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

نداشتن تخصص کافی پزشک باعث کاهش هزینه جراحی بینی می شود!

برخی از پزشکان که به تازگی دوره رزیدنتی یا همان دستیار بودن آن ها به پایان رسیده است و تازه کار خود را در این حوزه شروع کرده اند ، به دلیل معرف نبودن و شناخته شده نبودن ، ممکن است با دریافت هزینه های بسیار پایین از بیماران خود ، به دنبال جذب مشتری بیشتر باشند. به همین خاطر است که در مقاله بهترین جراح بینی در سایت راز جراحی به شما توصیه می شود ابتدا با در نظر گرفتن چندین مورد کوچک بهترین دکتر عمل بینی را در شهر خود پیدا کنید ، سپس در میان آن ها به دنبال پزشکی بگردید که هزینه بسیار کمی را از شما دریافت می کند.

کیفیت پایین نتایج و افزایش تعداد عمل ها

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود یک پزشک هزینه جراحی بینی را رایگان کند یا آن را با قیمت ۴-۵ میلیون انجام دهد افزایش تعداد عمل ها و سابقه کاری خود می باشد. برخی از افراد بر این باور هستند که پزشکی با تجربه و متبحر است که جراحی های بسیار زیادی انجام داده باشد ، برای آن ها اصلا کیفیت نمونه کارهای پزشک انتخابی مهم نیست. باید به این افراد بگویم که هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کرد ، چرا که اگر کیفیت نتایج عمل یک فرد بسیار کم باشد ، فرد باید عمل زیبایی بینی ترمیمی را انجام دهد و  مجدداً هزینه کند تا فرم بینی اش یا مشکلاتش بهبود پیدا نماید . از همین رو دقت در بررسی نمونه کار ها از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است.

حالا با توجه به توضیحات داده شده آیا جراحی بینی رایگان صحت دارد ؟!

به وضوح مشخص است که چنین چیزی نشدنی است ، مگر آن که انگیزه ای خداپسندانه از سوی جراح بینی پشت آن باشد یا این که از متقاضی جراحی دماغ به عنوان مدل استفاده شود و در ازای این موضوع ، جراحی بینی رایگان به وی ارائه گردد.

جراحی بینی اقساطی

یکی دیگر از موضوع های که امروزه شاهد آن هستیم تبلیغاتی با مضمون عمل بینی اقساطی است. شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا انجام عمل بینی اقساطی امکان پذیر است یا خیر؟ آیا کیفیت نتایج این نوع عمل ها با عمل های که هزینه آن ها به صورت یک جا پرداخت می شود یکسان است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم برخی از پزشکان به دلیل درک وضعیت اقتصادی جامعه و افراد این مزیت را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهند. اما تعیین مقدار پرداختی در هر قسط به نوع عمل ، پیچیدگی های آن ، دستمزد جراح و غیره بستگی دارد. از همین رو برای اطلاع از هزینه ها و نحوه پرداخت بهتر است با پزشک خود دیدار کنید و در رابطه با این موضوع صحبت نمایید. لازم به ذکر است که دریافت هزینه جراحی بینی به صورت قسطی نشان دهنده بی تجربه بودن یا نداشتن مهارت کافی جراح نیست ؛ اما این مسئله باعث نمی شود که شما در زمان انتخاب جراح کم کاری و بی دقتی کنید.

جراحی بینی با قیمت ۴ میلیون

انجام جراحی بینی با قیمت ۵ یا ۴ میلیون تومان در تهران یا دیگر شهر های ایران مانند اصفهان ، مشهد ، کرج ، تبریز ، یزد ، بندرعباس ، شیراز ، خوزستان و غیره حقیقت دارد؟ با توجه به شرایط اقتصادی و پیچیده بودن این عمل انجام آن با قیمت ۴ میلیون کمی شک بر انگیز و نگران کننده نیست؟ حتما تبلیغات بسیار زیادی را در سایت ها و شبکه های مجازی با چنین عنوان هایی مشاهده کرده اید و این سوال برایتان به وجود آمده است که چنین چیزی امکان پذیر است یا اصلا واقعیت دارد؟ متاسفانه باید بگویم این تبلیغات تنها برای جذب مشتری بوده یا در صورت واقعی بودن نتایج جبران ناپذیری را به دنبال دارند. بیشتر افرادی که جذب این نوع تبلیغات می شوند به دلیل نداشتن آگاهی کافی و تنها به دلیل رفع عیوب ظاهری و عملکردی بینی با هزینه کم دست به همچین کاری می زنند ، در نهایت نیز بعد از عمل به عوارض شدید و غیر قابل جبرانی دچار می شوند.

عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی :

همانطور که پیشتر اشاره داشتیم ؛ هزینه جراحی بینی ، بسته به عوامل و فاکتورهای مختلفی ، متغیر است. در این بخش از مقاله ، مهم ترین عوامل اثرگذار بر نتیجه این عمل زیبایی را مورد بررسی قرار داده ایم.

مشاوره قبل از عمل : شرکت در جلسه مشاوره پیش از عمل ، بسیار ضروری است ؛ چرا که شما در این جلسه با قرار دادن سابقه پزشکی خود در اختیار جراح و همچنین مورد معاینه و ارزیابی قرار گرفتن توسط ایشان ، می توانید از این مسئله آگاه شوید که آیا کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر و از نتیجه نهایی جراحی نیز تا حدودی مطلع خواهید شد.

شایان ذکر است که برخی جراحان ، جلسه مشاوره را به رایگان در اختیار مراجعین خود قرار می دهند و برخی نیز در قبال آن ، هزینه ای دریافت می کنند ؛ که در این صورت ، هزینه مشاوره نیز به هزینه جراحی بینی افزوده خواهد شد.

آزمایشات قبل از عمل : قبل از جراحی رینوپلاستی ، پزشک معالج به منظور بررسی دقیق تر سلامت متقاضی جراحی ؛ آزمایش هایی را برای وی تجویز می نماید و در صورتی که نتایج این آزمایشات ، ممنوعیتی برای رینوپلاستی نداشته باشد ؛ مبادرت به عمل بینی بیمار می نماید.

این آزمایش ها ، مستلزم پرداخت هزینه به آزمایشگاه مربوطه می باشند و باید در هزینه نهایی عمل لحاظ شوند.

عکسبرداری قبل و بعد از عمل : جهت ثبت حالت بینی فرد زیباجو و استفاده از آن در حین عمل ( برای ایجاد تغییرات صحیح بر روی بینی ) و نیز مقایسه فرم قبلی بینی بیمار با ماحصل عمل ؛ قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی ، عکس هایی از زوایای مختلف بینی بیمار تهیه می شود و ضمیمه پرونده پزشکی وی می گردد.

برخی پزشکان ، در قبال عکسبرداری از بینی بیمار هزینه دریافت می کنند ؛ اما برخی دیگر از پزشکان نیز هیچ هزینه ای اخذ نمی کنند و این کار را به طور رایگان انجام می دهند.

نوع بینی : نوع بینی ، از دیگر پارامترهایی است که بر هزینه نهایی جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار است ؛ به طور کلی افرادی که بینی های گوشتی دارند ، به دلیل خصایصی که بینی آن ها دارد و محدودیتی که برای جراح ، جهت اعمال اصلاحات لازم ایجاد می کند ؛ نسبت به افرادی که بینی های استخوانی دارند ، ملزم به پرداخت هزینه بیشتری برای جراحی می باشند.

همچنین ناگفته نماند که هزینه جراحی ترمیمی بینی نیز ، به دلیل آن که نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است و در عمده موارد ، نیازمند پیوند غضروف می باشد ؛ در قیاس با هزینه جراحی بینی اولیه ، به مراتب بالاتر است.

دستمزد جراح بینی : اولین فاکتور موثر بر هزینه جراحی بینی ؛ میزان مهارت ، سابقه کار و تجربه جراح بینی می باشد ؛ طبیعتا جراحی که ید طولایی در انجام اعمال زیبایی بینی داشته و نتایج درخشانی را در سال های فعالیت خود در کارنامه کاری خویش به ثبت رسانیده است ، با همه چالش های احتمالی این جراحی آشنایی دارد و تصمیم گیری صحیح در چنین شرایطی را تجربه کرده است.

توجه داشته باشید که قاعدتا بالا بودن تجربه جراح و آن چه که گفته شد ، سبب می شود که چنین جراحی ، دستمزد بیشتری در ازای عمل رینوپلاستی دریافت کند.

دستمزد متخصص بیهوشی : عمل دماغ عمدتا تحت بیهوشی عمومی انجام می پذیرد ؛ لذا در این صورت علاوه بر جراح و دستیار در اتاق عمل ، باید متخصص بیهوشی نیز وارد عمل شود ؛ از این رو هزینه ای نیز باید بابت حضور متخصص بیهوشی در اتاق عمل پرداخت شود.

هزینه کلینیک یا بیمارستان : هزینه اتاق عمل و تجهیزات مورد استفاده و نیز هزینه مرکزی که جراحی در آن انجام می شود ؛ نیز مواردی هستند که در هزینه نهایی عمل دماغ لحاظ می شوند.

موقعیت جغرافیایی : هزینه جراحی زیبایی بینی نیز همچون بسیاری از دیگر امور ، در کلان شهرها ؛ خصوصا تهران با دیگر شهرها تفاوت دارد.

از این رو در پاسخ به افرادی که قصد انجام جراحی بینی در تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، شمال ، اراک ، قم و غیره را دارند و این سوال ذهن آن ها را درگیر کرده که آیا قیمت عمل بینی در شهرهای مختلف فرق دارد ؟ ؛ باید اشاره داشت که بله ، هزینه جراحی بینی در تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، شمال و غیره متفاوت است.

ذکر این نکته در این جا بسیار حائز اهمیت است که اکثریت جراحان بینی مجرب و حاذق ، به دلیل برخورداری شهرهای بزرگ از امکانات و تجهیزات فوق العاده پزشکی ؛ در این شهرها اقامت می کنند.

هزینه جراحی بینی با لیزر چقدر است ؟

پیش از پرداختن به این سوال ؛ بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که جراحی بینی با لیزر واقعیت است یا دروغ ؟!

هرچند امروز استفاده از لیزر در زمینه های مختلف پزشکی ، میسر شده است ؛ اما هنوز این تکنولوژی به جایی نرسیده که بتوان از آن برای برش استخوان یا غضروف ( رینوپلاستی برای اصلاح فرم ظاهری بینی ، بر برش غضروف و استخوان بینی استوار است ) ، از آن استفاده کرد.

بنابراین به جرأت می توان گفت که در حال حاضر به هیچ عنوان نمی توان از لیزر برای جراحی زیبایی دماغ استفاده کرد و جمله ای که به وفور در تبلیغات با عنوان ” جراحی بینی با لیزر ” مشاهده می کنیم ، صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عملا امکان پذیر نیست ؛ لذا هزینه ای نیز نمی توان برای آن در نظر گرفت.

هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی چقدر است ؟

برخی جراحان ، عمل بینی را بدون بیهوشی انجام می دهند.

از آن جا که عمل بینی بدون بیهوشی ، عموما در مطب جراح انجام می گیرد ؛ هزینه متخصص بیهوشی و اتاق عمل حذف می شود ، بنابراین قیمت جراحی بینی بدون بیهوشی نسبت به جراحی بینی تحت بیهوشی ، ارزان تر است.

البته لازم به ذکر است معمولا در مواردی که نیاز به ایجاد اصلاحات جزئی بر روی بینی وجود داشته باشد ، جراح می تواند بدون نیاز به بیهوشی و تنها از طریق بی حسی عمومی ، اقدام به جراحی بیمار نماید.

سخن پایانی 

در پایان و در پاسخ به این سوال که پرداخت چه هزینه ای در قبال انجام عمل بینی معقول و منطقی است ؟ باید گفت از آن جا که بینی در زیبایی چهره ، تاثیر قابل ملاحظه ای دارد و بروز هر گونه نقصان در ظاهر آن ، می تواند بر زیبایی صورت ، تاثیر سوء بگذارد ؛ هرگز نباید هزینه جراحی بینی را معیار انتخاب جراح بینی قرار داد ؛ چرا که بالا بودن هزینه این عمل جراحی یا پایین بودن نرخ عمل ، هرگز تضمین کننده دریافت نتیجه مطلوب از جراحی نخواهد بود.

البته لازم به ذکر است که عمل بینی با قیمت پایین ، اغلب توسط جراحان و رزیدنت های تازه کار انجام می شود ؛ هر چند نمی توان با صراحت گفت که در این موارد ، قطعا عمل بینی با شکست روبرو می شود ؛ اما بدیهی است که کیفیت ماحصل عمل بینی در صورتی که توسط یک جراح با تجربه و کارآزموده صورت گیرد با نتیجه ای که از عمل بینی توسط یک جراح یا رزیدنت کم تجربه حاصل می گردد ؛ تفاوت فاحشی دارد و همین مسئله سبب می شود که جراحان مجرب و حاذقی که در زمینه عمل بینی فعالیت می کنند ، هزینه های بالایی دریافت کنند.

در آخر توصیه می شود در صورت تمایل به انجام عمل زیبایی بینی ، نهایت دقت خود را برای انتخاب بهترین جراح بینی بکار گیرید.

توجه داشته باشید ، مهم ترین فاکتوری که در انتخاب جراح بینی باید مد نظر قرار دهید ؛ تجربه و مهارت ایشان می باشد و به هیچ وجه نباید هزینه جراحی بینی را معیار انتخاب جراح قرار دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...