| خانه 4 بلاگ 4 چشم گربه ای

چشم گربه ای

بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ | بلاگ, جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

کانتوپلاستی که عمل جراحی چشم گربه ای نیز نامیده می شود ، یک فرایند گزینشی است که می تواند شکل و اندازه چشم ها را تغییر دهد. این پروسیجر ، گوشه های خارجی و فوقانی چشم ها را در موقعیت جدید قرار داده و شکل تازه ای شبیه به چشم های گربه به آن می دهد که همه ، آن را به عنوان چشمانی جذاب می شناسند. گفته می شود چشم ها ، پنجره روح هستند و پلک ها قاب این پنجره ها محسوب می شوند. شکل پلک ها بر اساس فاکتورهایی از قبیل بالا رفتن سن ، جنسیت و عوامل ژنتیک ، متغیر می باشد. بسیاری افراد دوست دارند چشم های درشت ، جذاب و کشیده ای داشته باشند. جراحی چشم گربه ای با ایجاد تغییراتی ، این ویژگی ها را در چشم ها خلق می کند. در ادامه ، راز جراحی با ارائه مقاله ای کامل و جامع شما را با این فرایند آشنا می کند.

چشم گربه ای - راز جراحی

داوطلبین مناسب عمل چشم گربه ای

برای تعیین داوطلبی یک فرد جهت بهره مند شدن از مزایای عمل چشم گربه ای ، چک لیست زیر در مورد او بررسی می شود:

  1. آیا پلک های افتاده ای دارید که باعث خسته به نظر رسیدن چشمان تان شده است؟
  2. آیا بینایی شما در اثر افتادگی پوست پلک بالا ، مختل شده است؟
  3. آیا زیر چشم های شما پف کرده است و رسوبات چربی در زیر چشم ها دیده می شود؟
  4. آیا در اطراف پلک هایتان چین و چروک های ریزی است که باعث پیرتر به نظر رسیدن شما در مقایسه با سن واقعی تان می شود؟
  5. آیا دوست دارید چشمانی درشت تر با ظاهری شبیه به چشم های گربه داشته باشید؟
  6. آیا در زمان آرایش کردن به دلیل بدشکل بودن چشم هایتان با مشکل روبرو می شوید؟

اگر پاسخ سوالات چک لیست فوق در مورد شما مثبت است ، بعنوان یک داوطلب خوب برای جراحی کانتوپلاستی محسوب می شوید . بعلاوه ، یک داوطلب جراحی چشم گربه ای باید از سلامت عمومی خوب برخوردار باشد. در صورت سیگاری بودن ، پزشک به شما توصیه می کند تا مصرف سیگار را به دلیل اختلالاتی که در فرایند بهبود ایجاد می کند ، در موعد مشخصی قبل از فرایند ترک کرده و این قطع مصرف را تا مدتی بعد از پروسیجر ، ادامه دهید.

تکنیک های مختلف عمل چشم گربه ای

  • کانتوپلاستی لترال

این جراحی که با هدف رفع افتادگی پلک بالا انجام می شود ، ناحیه اطراف چشم را صاف کرده و گوشه های خارجی چشم ها را برای ایجاد حالتی شبیه به چشم گربه ، می کشد.

  • اپیکانتوپلاستی

در این فرایند ، علاوه بر گوشه خارجی چشم ها ، گوشه داخلی چشم ها نیز شکل داده می شود. اجرای این تکنیک ، با توجه به حساسیت بالای آن به مهارت زیادی نیاز دارد.

  • کانتوپکسی

در تکنیک کانتوپکسی ، عضله حلقوی برش داده نمی شود. بلکه از بخیه برای نزدیک کردن عضله حلقوی و تاندون کانتال خارجی استفاده می شود. این فرایند به یک بخش مکمل ، برای برداشته شدن پوست اضافی ایجاد شده در پلک پایین نیز نیاز دارد.

اقدامات قبل از عمل چشم گربه ای

جراحی چشم گربه ای ، یک پروسیجر سرپایی است و معمولاً تحت بی حسی موضعی برای تسکین درد در طول فرایند ، انجام می شود.

قبل از روند ، از شما خواسته می شود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مصرف داروهای رقیق کننده خون را بمنظور لخته شدن طبیعی خون ، قطع کنید. این داروها شامل آسپرین ، ایبوپروفن و تمامی محصولات حاوی آنها می باشد.
  • قبل از جراحی ، یک وعده غذایی سبک میل کنید.
  • بعد از نیمه شب ، چیزی نخورید و ننوشید.
  • در صبح روز جراحی ، داروهای ضروری از قبیل داروی فشار خون را با اندکی آب میل کنید.
  • آرایش نکنید.
  • هماهنگی های لازم را برای مرخصی گرفتن از محل کار و درخواست از یکی از دوستان یا نزدیکان برای مراقبت از شما در طول چند روز اول بعد از درمان را انجام دهید.

فرایند جراحی چشم گربه ای

جراحی اغلب در کلینیک یا مطب مجهز پزشک انجام می شود. جراح ، چشم های شما را ارزیابی کرده و سپس چند برش کوچک را به منظور جدا کردن تاندونی به نام تاندون کانتال لترال ، ایجاد می کند. این تاندون ، نواری از بافت های همبند متراکم است که از ساختار پلک پایین پشتیبانی می کند. عضله ای که مسئول باز و بسته کردن چشم است نیز به پشتیبانی از آن کمک می کند.

کنج چشم یعنی جایی که پلک بالا و پایین ، شکل افقی v دارد ، علامت گذاری می شود.

جراح ، تاندون را کشیده و کوتاه می کند و به این ترتیب ، شکل مطلوب در چشم ها به دست می آید. کل فرایند یک الی دو ساعت طول می کشد.

بعد از روند ، برش ها با بخیه بسته می شوند و چشم برای محافظت از آن در برابر عفونت و کمک به کاهش تورم ، پانسمان می شود.

مزایای جراحی چشم گربه ای

  • درمان مشکلات چشم از قبیل پتوز یا بد شکلی ایجاد شده در اثر آسیب دیدگی ، بالا رفتن سن یا بیماری
  • سفت شدن عضلات متصل کننده پلک بالا و پایین
  • مراقبت بهتر از قرنیه و سطح چشم
  • بازیابی ظرفیت روان سازی مجاری اشک

آیا عمل چشم گربه ای عوارض به دنبال دارد؟

البته ، هر فرایند جراحی با خطراتی همراه می باشد. خطرات جدی ناشی از جراحی چشم گربه ای بسیار نادر می باشند. تورم و کبودی در طول چند هفته بعد از فرایند ، طبیعی بوده و معمولاً بعد از گذر دو الی سه هفته ، فروکش می کند. همچنین ، خشکی چشم ، ریزش اشک ، تار شدن دید در طول چند هفته اول بعد از جراحی نیز دور از انتظار نیست.

جراح در جلسه مشاوره ، کلیه خطرات احتمالی فرایند را برای شما مرور می کند.

ریکاوری بعد از عمل چشم گربه ای

پس از به هوش آمدن و باز کردن چشم ها و برداشتن شیلدی که پزشک بر روی چشمان شما قرار داده است ، متوجه می شوید که دیدتان ، تار شده است. این به علت استعمال پماد آنتی بیوتیکی است که بمنظور اجتناب از خشک شدن چشم ها در طول جراحی ، مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک در خصوص استفاده از پماد ، چند بار در روز ، در داخل چشم و بر روی برش بمنظور جلوگیری از بروز عفونت ، دستورالعمل هایی را در اختیارتان قرار می دهد.

ریکاوری بعد از عمل چشم گربه ای ، شبیه به جراحی پلک است و حدوداً ۲ الی ۳ هفته طول می کشد. بیشتر بیماران ، تورم و کبودی را تجربه می کنند که به میزان قابل ملاحظه ای ، در طول دو هفته اول کاهش می یابد ولی فروکش کامل آن ، به چند هفته زمان نیاز دارد. نتایج نهایی بعد از چند ماه نمایان می شود.

ریکاوری در ابتدا اندکی آزار دهنده است ، ولی پزشک برای کنترل درد ، داروهای مسکن را تجویز می کند که باید طبق دستور ، مورد استفاده واقع شود.

به شما توصیه می شود که دوش بگیرید ، ولی از پاشیدن آب با فشار به روی صورت و نیز مالش دادن چشم ها ، برای حداقل یک دوره یک ماهه بعد از جراحی ، خودداری کنید.

آرایش کردن ، اغلب بعد از دو هفته مجاز می باشد.

چرا برخی عمل چشم گربه ای انجام می دهند؟

افراد ، عمل چشم گربه ای را به دلایل زیر انجام می دهند:

پلک پایین افتاده – در اثر بالا رفتن سن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی در پوست و تاندون اطراف چشم ها ، شل شده و حالت افتاده پیدا می کنند و در نتیجه چهره فرد را خسته و غمگین نشان می دهند.

آسیب دیدن چشم که باعث شلی پلک پایین شده و کانتوپلاستی را برای اصلاح موقعیت نامناسب گوشه خارجی چشم ها الزامی می نماید.

نارضایتی از نتیجه جراحی قبلی – برخی جراحی های کانتوپلاستی به این دلیل انجام می شود که جراحی قبلی نتوانسته است مشکلات موجود در ناحیه مورد نظر را درمان کرده و در نتیجه ، بد شکلی همچنان به قوت خود باقی است.

برخی بیماران جراحی چشم گربه ای را با هدف دستیابی به چشم هایی بادامی تر و افزایش طول افقی چشم ، انجام می دهند.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا جراحی چشم گربه ای نباید با جراحی پلک یا هر نوع جراحی دیگر پلک ، اشتباه گرفته شود. بلفاروپلاستی برای جوان تر به نظر رسیدن پلک ها از طریق برداشتن پوست ، ماهیچه و چربی اضافی از پلک بالا یا پایین انجام می شود ، ولی شکل یا اندازه چشم ها را تغییر نمی دهد.

در مقایسه ، کانتوپلاستی ، یک فرایند جراحی پلاستیک است که برای بالا کشیدن گوشه خارجی چشم ها ، کشیده تر نشان دادن چشم ها و درشت تر کردن آنها انجام می شود. نتیجه نهایی درمان ، دستیابی به چشم هایی جذاب تر ، درشت تر و سرحال تر می باشد.

هزینه عمل چشم گربه ای

عمل جراحی چشم گربه ای ، یک پروسیجر زیبایی و گزینشی است و به همین دلیل ، شرکت های بیمه ، هزینه های ناشی از این فرایند درمان را پوشش نمی دهند. همچنین ، پارامترهای دیگری از قبیل موقعیت جغرافیایی مرکز درمان ، تجهیزات استفاده شده در طول فرایند ، دامنه گستردگی تغییرات ، انجام فرایند های زیبایی ترکیبی به همراه کانتوپلاستی و مهارت جراح نیز در متغیر بودن دامنه هزینه این درمان تاثیر گذار می باشند. پزشک در جلسه مشاوره قبل از فرایند ، در خصوص هزینه جراحی ، با شما گفتگو خواهد کرد.

آیا عمل چشم گربه ای باعث ضعیف شدن چشم می شود؟

انجام جراحی کانتوپلاستی در صورت سپرده شدن به دست یک متخصص خوب و انجام در یک مرکز مجهز ، هیچگونه اختلالی را در بینایی بیمار بوجود نخواهد آورد. این فرایند درمان ، هیچ آسیبی را به اعصاب و بافت های چشم وارد نکرده و تنها عوارض پس از جراحی آن درد ، کبودی و تورم می باشد که بعنوان عوارض نرمال ، پس از سپری شدن دوره نقاهت ، فروکش خواهند کرد.

آرایش کردن بعد از جراحی چشم گربه ای

استفاده از لوازم آرایشی ، دست کم تا زمان کشیدن بخیه ها ، مجاز نمی باشد. معمولاً بیماران باید تا یک هفته از انجام هر گونه آرایش چشم یا اطراف آن ، خودداری نمایند.

آیا نتیجه کانتوپلاستی دائمی است؟

جراحی چشم گربه ای ، به سطح بالایی از مهارت و تجربه جهت اجرا شدن به شکلی صحیح ، نیاز دارد. وقتی این فرایند به دست یک متخصص با تجربه انجام شود ، نتایج روند کانتوپلاستی ، یک راه حل دائمی برای موقعیت نامناسب چشم ها در نظر گرفته شده و تاثیر قابل ملاحظ ای را بر روی چشم ها ، به عنوان کانون توجه در تعاملات ، بر جای می گذارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...