| خانه 4 بلاگ 4 کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل

تیر ۲۳, ۱۴۰۱ | بلاگ, جراحی سر و گردن | ۰ دیدگاه

برای بسیاری از مردان ، بلند کردن ریش و اجتناب از تراشیدن آن ، کار آسانی نیست. گاهی موهای زبر ریش و سبیل به صورت یکدست بر روی صورت رشد نمی کنند و در نتیجه به جای یک سبک ریش شیک و خوش استایل ، یک صورت نا مرتب و بهم ریخته را بر جای می گذارد. گاهی هم دارای ژن های وراثتی هستید که کلاً باعث می شود که ریش و سبیل بر روی صورت شما رشد نکند. ولی خوشبختانه همانطور که می توان در صورت کم مو بودن ناحیه سر ، با کاشت مو ، این مشکل را حل کرد ، در صورت مشکل دار بودن فولیکول های مو در صورت و رشد نامناسب ریش و سبیل نیز می توان با کاشت ریش و سبیل این مشکل را حل نمود. در این مقاله راز جراحی با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

کاشت ریش و سبیل - راز جراحی

پزشک نخست ، پوست و موی شما را مورد ارزیابی قرار می دهد تا به این اطمینان برسد که شما داوطلب خوبی برای برخورداری از درمان کاشت ریش و سبیل هستید و سپس قدم بعدی را در خصوص تصمیم گیری برای اجرای این فرایند بر می دارید.

مثل هر فرایند دیگری ، در فرایند کاشت ریش و سبیل نیز هیچ تضمین صد در صدی برای دستیابی به نتیجه خوب و رضایت از نتیجه درمان وجود ندارد. ولی در صورتی که یک متخصص کاشت ریش و سبیل خوب پیدا کنید ، می توانید با بهره مند شدن از درمان با کیفیت ، برای تمام طول عمر خود ، از داشتن ریش و سبیل بهره مند شوید.

کاشت ریش و سبیل چیست؟

کل فرایند کاشت ریش و سبیل در یک جمله خلاصه می شود : برداشت مو از ناحیه دیگری از بدن و کاشت آن در محل رشد ریش و سبیل.

این تعریف ، به ظاهر ساده به نظر می رسد ولی در مرحله عمل ، فرایند پیچیده ای است. دو دستاورد اصلی وجود دارد که متخصص جراح شما ، می تواند در فرایند کاشت ریش و سبیل مورد استفاده قرار دهد.

روش های کاشت ریش و سبیل

استخراج واحد فولیکولی (FUE) : این دستاورد از طریق برداشت کامل واحدهای فولیکولی ، به صورت رندوم از ناحیه دهنده انجام می شود. FUE فرایندی است که بیمار در آن ، درد کمتری را تجربه می کند. همین ویژگی به خوبی علت متداول بودن این نوع تکنیک کاشت ریش و سبیل را توجیه می کند.

کاشت واحد فولیکولی (FUT ) : در این دستاورد ، جراح ، نوار کوچکی از بافت را از پشت سر که به عنوان بانک مو عمل می کند ، برمی دارد و فولیکول های مو را از آن بافت ، جدا می کند.

واحد فولیکولی ، مجموعه ای از چندین فولیکول مو می باشد که از پوست از یک نقطه مشترک ، سر بیرون آورده اند.

در هر دو فرایند کاشت ریش و سبیل ، حدوداً ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یا تعداد بیشتری از گرافت های فولیکولی مو از پشت سر برداشت می شود و در ناحیه رشد ریش و سبیل در صورت ، کاشته می شود.

یک گرافت ، به فولیکول مویی اطلاق می شود که کاشته شده است.

توضیح مرحله به مرحله فرایند کاشت ریش و سبیل

مراحل کاشت ریش - راز جراحی

در این بخش از مقاله ، راز جراحی مراحل پروسیجر کاشت ریش و سبیل را شرح می دهد:

مرحله اول : برداشت

صرفنظر از نوع تکنیک انتخاب شده FUE یا FUT ، اولین قدم جراح در این روند ، تراشیدن بخشی از سر در ناحیه ای است که قرار است مو از آن ناحیه برداشت شود.

به این ترتیب ، فولیکول های مو ، بهتر قابل رویت می شوند. قبل از شروع فرایند برداشت مو ، بی حسی موضعی در ناحیه ای که قرار است برداشت از آنجا انجام شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب ، شما در طول مراحل برداشت و کاشت ، دردی را احساس نخواهید کرد.

مرحله دوم : کاشت

وقتی فولیکول ها از سر ، برداشت شدند ، جراح ، بی حسی موضعی را به ناحیه ای از صورت که قرار است ایمپلنت ها در آن ناحیه قرار داده شوند ، تزریق می کند. سپس ، جراح ، هر فولیکول را در پوست صورت شما می کارد. او ریش جدید شما را به گونه ای شکل می دهد که در جلسه مشاوره قبل از اجرای فرایند جراحی ، در خصوص سبک و استایل آن به توافق رسیده بودید.

مرحله سوم : ریکاوری

برای ریکاوری فرایند کاشت ریش و سبیل ، یک روز زمان مورد نیاز است. گاهی در اطراف فولیکول های تازه کاشته شده در صورت ، پوسته هایی شکل می گیرد. ولی این پوسته ها در طول چند روز بعد از درمان ، به طور خودبخود ، فرو می افتد.

بعد از حدوداً یک هفته تا ۱۰ روز ، شما می توانید به طور نرمال ، ریش های جدید خود را بتراشید یا پیرایش کنید.

نکته : گاهی بعد از دو الی سه هفته پس از فرایند اجرای کاشت ریش و سبیل ، موهای ریش و سبیل جدید شما ، فرو می ریزد. این اتفاق کاملاً طبیعی است و ریش و سبیل جدید شما ، مجدداً رشد خواهند کرد.

چه کسانی داوطلب ایده ال برای پروسیجر کاشت ریش و سبیل هستند؟

با توجه به اینکه فولیکول های مو از پشت سر برداشت می شوند ، برخورداری از فولیکول های موی سالم در این ناحیه ، که به عنوان بانک مو خطاب می شود ، امری ضروری می باشد.

پشت سر ، یکی از نواحی است که احتمال طاسی در آن در مقایسه با سایر نواحی سر ، کمتر بوده و اغلب آخرین ناحیه ای از سر است که دچار طاسی می شود.

بنابراین ، حتی اگر بخشی از موهای خود را در ناحیه راس سر از دست داده اید ، هنوز می توانید از موهای سالم در پشت سر خود برخوردار باشید.

جراح شما ، پوست سرتان را معاینه کرده و برخورداری شما از تعداد فولیکول های موی کافی را تعیین می کند. گاهی پزشک ، درمان جایگزینی را پیشنهاد می نماید.

چگونه می توان فهمید که فرایند کاشت ریش و سبیل ، موفقیت آمیز بوده است ؟

صرفنظر از نوع پروسیجر انجام شده ، در طول یک دوره ۳ الی ۴ ماهه ، فولیکول های موی کاشته شده باید در محل جدید خود ، اصطلاحاً جا بیافتند و شروع به رشد نمایند.

فرایند کاشت ریش و سبیل ، در صورتی موفقیت آمیز به شمار می آید که در یک دوره ۸ الی ۹ ماهه ، شما صاحب ریش و سبیل هایی سالم و پرپشت شوید گویی از همان ابتدای رشد طبیعی ریش و سبیل هایتان ، صاحب آنها بوده اید.

هر چند FUT و FUE هر دو می توانند ریش و سبیل هایی با شکل ظاهری طبیعی را خلق نمایند ، ولی ریش و سبیل های کاشته شده با فرایند FUT ، پر پشت تر به نظر می رسند.

علت ، وجود فولیکول های بیشتری است که در زمان جدا کردن نوار از پوست سر در ناحیه بانک مو ، برداشت شده است. بنابراین ، اگر هدف شما برخورداری از ریش و سبیل هایی پر پشت تر است ، روش FUT ، گزینه مناسب تری خواهد بود.

شکست خوردن در فرایند کاشت ریش و سبیل ، بسیار نادر بوده و معمولاً ماحصل برداشت ناصحیح از ناحیه دهنده می باشد. به همین علت است که به خرج دادن دقت عمل در فرایند انتخاب جراح کاشت موی با تجربه ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

بعد از جراحی ، ناحیه ای از سر که مو از آن برداشت شده است و ناحیه ای در صورت که کاشت در آن صورت گرفته است ، به مراقبت های ویژه نیاز دارند. هر دو ناحیه باید تمیز نگه داشته شوند.

دستورالعمل های مراقبت در منزل

پزشک ، دستورالعمل هایی را در خصوص مراقبت ها در منزل ، در اختیار شما قرار می دهد. این دستورالعمل ها شامل استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک جهت استعمال در پوست سر و صورت می باشد.

برخی فعالیت ها که باید حداقل در طول چند روز اول بعد از درمان ، از آنها اجتناب کنیم ، شامل موارد زیر می باشد:

  • شنا کردن
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • سیگار کشیدن
  • رفتن به سونا یا استفاده از حمام آب داغ
  • انجام فعالیت های فیزیکی سنگین ، بخصوص هر فعالیتی که باعث عرق کردن شود.
  • لمس کردن ، مالش دادن یا کشیدن نواحی که مو از آن برداشت شده یا کاشت مو در آن انجام پذیرفته است.

پزشک به شما توصیه می کند که در طول چند روز اول بعد از درمان ، از شستن صورت اجتناب کنید. پوست شما در طول این مدت حساس بوده و در آن احساس خارش می کنید. به منظور اجتناب از ایجاد حساسیت و بروز عفونت در ناحیه های درمان ، باید آنها را به حال خود بگذارید و دستکاری شان نکنید.

عوارض بالقوه کاشت ریش و سبیل

پوست سر و صورت شما بعد از درمان ، ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کند:

  • تورم
  • قرمزی
  • سفت شدن
  • بی حسی
  • شکل گیری موقتی پوسته

بر جای ماندن جای زخم در ناحیه دهنده ، رایج می باشد ، ولی اغلب ، موهای طبیعی شما ، آن را پوشش داده و در پشت خود ، مخفی می کنند. در فرایند FUE ، جای زخم های بسیار کوچکی که اغلب کسی متوجه آنها نمی شود ، بر جای می ماند. در روش FUT ، معمولاً یک اسکار واحد بلند در پشت سر بر جای می ماند.

نواحی که کاشت در صورت شما در آنها انجام شده است ، هیچگونه جای زخم یا اسکاری را تجربه نخواهند کرد ، ولی خراش یا جای زخم موقتی در آن نمایان خواهد بود. در صورتی که پوسته شدن ، قرمزی ، تورم یا حساسیت ، بعد از دو هفته از بین نرفت ، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

هزینه کاشت ریش و سبیل

هزینه کاشت ریش و سبیل ، ارزان نیست. دامنه هزینه این فرایند درمان ، بر حسب تعداد گرافت های مورد نیاز متغیر می باشد. در طول جلسه مشاوره ، پزشک بعد از انجام بررسی های لازم در صورت شما ، در خصوص هزینه این فرایند درمان با شما گفتگو خواهد کرد.

قبل از فرایند ، جراح پوست سر و صورت شما را بررسی می کند تا ببیند که آیا برای پروسیجر کاشت ریش و سبیل ، داوطلب مناسبی هستید یا خیر. با توجه به اینکه فرایند کاشت ریش و سبیل ، یک پروسیجر زیبایی گزینشی است ، شرکت های بیمه ، هزینه های این درمان را پوشش نمی دهند.

قیمت کاشت ریش و سبیل در تهران

کاشت ریش و سبیل نیز مانند پروسه ایمپلنت مو ، به بانک مو نیاز دارد. همچنین لازم است گرافت های مورد نیاز برداشته شده و بعد از آماده سازی در نواحی ریش و سبیل کاشته شود. اما نحوه کاشت ریش و سبیل متفاوت بوده و لازم است موهای صورت در زاویه مناسبی روی پوست کاشته شوند تا حالت طبیعی خود را حفظ کنند به همین جهت قیمت کاشت ریش و سبیل در تهران و شهرستان ها نسبت به هزینه کاشت موی سر متفاوت است. با توجه به جمعیت زیاد شهر تهران و کلینیک های متعددی که خدمات کاشت ارائه می دهند ، رقابت زیادی وجود دارد.

چگونه یگ جراح خوب کاشت ریش و سبیل پیدا کنیم ؟

حتماً همه داوطلبین این فرایند درمان ، دوست دارند کار اجرای کاشت ریش و سبیل خود را به دست یک جراح با تجربه بسپارند.

با مراجعه به یک جراح بی تجربه که پیشنهاد قیمت ارزانی را به شما می دهد ، پول خود را هدر ندهید و سلامت خود را به خطر نیاندازید.

گاهی با اجرای فرایند به دست یک جراح بی تجربه ، فولیکول های مو ، ملتهب می شوند یا جراحی ، نتیجه موفقیت آمیزی را به دست نداده و موهای کاشته شده ، به طور دائمی از دست می روند .

برای اطمینان از اینکه کاشت ریش و سبیل خود را به دست یک پزشک خوب سپرده اید ، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید :

  • داشتن بورد تخصصی
  • گواهی گذراندن دوره های آموزشی

در طول جلسه مشاوره ، سوالات زیر را از جراح بالقوه خود بپرسید:

آیا کاشت ریش و سبیل یکی از تخصص های شما است؟

چند سال این فرایند را انجام داده اید و تا کنون چه تعداد پروسیجر کاشت ریش و سبیل را اجرا کرده اید؟

آیا هر دو تکنیک FUE و FUT را انجام می دهید ؟ در هریک از این دو تکنیک تا چه اندازه تجربه دارید؟

روش های جایگزین کاشت ریش و سبیل

اگر به نظرتان فرایند جراحی کاشت ریش و سبیل ، بسیار تهاجمی یا گران است ، می توانید برخی روش های جایگزین دیگر را امتحان کنید.

مینوکسیدیل

مینوکسیدیل ، یک درمان رایج برای ریزش مو در پوست سر است ولی می تواند در تحریک رشد موهای صورت نیز موثر واقع شود.

مینوکسیدیل در شکل های مایع یا فوم ، به فروش می رسد.

نقطه ضعف این روش ، این است که در صورت توقف مصرف ، رشد موهای جدید شما ، کند می شود و گاهی به طور کامل ، متوقف می گردد.

مکمل ها

محصولات دیگری که رشد موهای ریش و سبیل را تحریک می کند ، شامل مکمل های حاوی ویتامین B بیوتین می باشد که رشد موهای سالم را تشدید می کند.

مکمل دیگر ، ال – کارنیتین – ال – لارترات می باشد که می تواند رشد مو در پوست سر و صورت را تقویت کند.

سبک زندگی

هرچند رشد مو تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی وابسته است ، ولی برخی رفتارهای سبک زندگی می تواند به سرعت گرفتن رشد موها کمک کند:

  • ورزش کردن برای بهبود جریان خون ، که از سلامت فولیکول های مو ، پشتیبانی می کند.
  • خوردن رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین ، روی ، آهن
  • خوردن غلات کامل ، میوه و سبزیجات حاوی ویتامین های A ،B،C،D و E
  • داشتن خواب کامل حدوداً ۷ الی ۸ ساعت

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

در برخی آقایان تراکم مو در برخی بخش های صورت کم بوده و در واقع شکل غیر یکنواختی را ایجاد می کند. علت این عدم رشد یکنواخت مو یا ریزش مو در ناحیه رشد ریش و سبیل در آقایان ، به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر نسبت داده می شود:

  • عوامل ژنتیک

وقتی مشکلی به عوامل ژنتیکی نسبت داده می شود ، یعنی دارویی برای درمان آن وجود ندارد. در حال حاضر ، کاشت ریش و سبیل ، تنها راه حل درمان برای این مشکل محسوب می شود.

  • هورمون ها

هورمون تستسترون ، که تحت عنوان هورمون مردانه نامیده می شود ، فاکتور رشد ریش و سبیل در آقایان در سن بلوغ آنها می باشد. عدم رشد مناسب ریش و سبیل ، گاهی به تولید نامناسب این هورمون در بدن آقایان ، نسبت داده می شود.

  • بیماری و آسیب دیدگی

برخی آسیب های پوستی در ناحیه رشد ریش و سبیل باعث از دست رفتن دائمی مو در این ناحیه می شود. عواملی از قبیل جای زخم ، جای بخیه ، شکستگی ، التهاب فولیکول ها می تواند از فاکتورهای دخیل در جلوگیری از رشد ریش و سبیل محسوب شود.

مزایای کاشت ریش و سبیل

  • کاشت ریش و سبیل ، تنها روش درمان دائم و ماندگار برای برخورداری از ریش و سبیل با ویژگی ها و شکل ظاهری طبیعی می باشد.
  • درصد موفقیت در نتیجه درمان ، خصوصاً در پوست های سالم ، بسیار بالا است.
  • فرایند کاشت ریش و سبیل ، در واقع یک تجربه بدون درد برای بیمار محسوب می شود. در این فرایند خونریزی وجود نداشته و بخیه مورد استفاده قرار نمی گیرد.
  • ریکاوری در این فرایند درمان ، به سرعت اتفاق می افتد و در طول یک دوره چند روزه ، علائم و عوارض نرمال بعد از فرایند ، از بین می رود.
  • برخورداری از قابلیت رشد ، یکی از ویژگی های مثال زدنی این فرایند درمان است. بعد از تکمیل پروسیجر و سپری شدن دوره بهبود ، شما می توانید از ریش و سبیل دارای ویژگی های کاملاً طبیعی و دقیقاً مشابه با ریش و سبیل های طبیعی ، بر خوردار باشید.

آیا کاشت ریش یا سبیل درد دارد؟

فرایند کاشت ریش و سبیل به واسطه تزریق داروی بی حسی ، یک فرایند بدون درد می باشد و بیمار هیچ دردی را در مراحل درمان ، تجربه نمی کند. سرعت بهبود و التیام بعد از جراحی ، بسیار بالا بوده و معمولاً بعد از سپری شدن سه الی چهار روز ناحیه درمان ، التیام پیدا می کند.

دانلود : کاشت ریش و سبیل – PDF

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...