| خانه 4 بلاگ 4 اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

آیا اولین بار است که تصمیم به لیزر موهای زائد خود کرده اید؟ بسیار خب. بهتر از قبل از هر اقدامی، مقاله راز جراحی را بخوانید تا با اولین قدم یعنی اقدامات قبل از لیزر موهای زائد ، آشنا شوید. اصلاح کردن، وکس کردن یا اپیلاسیون، کارهایی وقت گیر و خسته کننده هستند. از طرفی زندگی کردن با موهای زائد، واقعاً ناممکن است. بهمین دلیل، لیزر مو زائد، بعنوان یک گزینه برای حل همه این مشکلات، به شما پیشنهاد می شود. این انتخاب شما، مثل انتخاب میلیون ها نفر دیگر، درست ترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد است.

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد - راز جراحی

وقتی قرار است برای اولین بار، تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرید، قطعاً سوالاتی از قبیل موارد زیر در ذهن شما نقش می بندد:

  • در طول جلسه مشاوره لیزر ، قرار است چه اتفاقی بیافتد؟
  • برای اقدامات قبل از لیزر موهای زائد چه باید کرد؟
  • در طول جلسه لیزر چه اتفاقی می افتد؟
  • از جلسه لیزر ، چه انتظاراتی می توان داشت؟
  • برای مراقبت های بعد از لیزر، چه اقداماتی باید انجام شود؟

جلسه مشاوره اولین قدم در اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

قبل از اینکه تحت اولین درمان لیزر خود در هر ناحیه ای از بدن، قرار بگیرید، باید یک مشاوره و تست پچ، انجام شود. در طول مشاوره، متخصص لیزر، به دغدغه ها و اهداف شما گوش می دهد. سوالاتی درباره سابقه پزشکی شما، موقعیت سلامت و سبک زندگی تان می پرسد. فرایند رشد مو برای شما شرح داده می شود:

رشد و قدرت فولیکول های مو، عمدتاً به عوامل ژنتیکی وابسته هستند. متخصص، کل فرایند را برای شما توصیف کرده و تعداد جلسات برآورد شده برای تکمیل دوره درمان را اعلام می کند. سپس چرخه رشد مو، نحوه عملکرد لیزر، تکنولوژی مورد استفاده، فرایند کلی، قیمت و گزینه های پرداخت و بهترین زمان برای شروع درمان را برای شما شرح می دهد.

پچ تست لیزر موی زائد چیست؟

برای جلوگیری از واکنش آلرژیک، آگاهی یافتن از چیزهایی که نسبت به آنها حساسیت دارید، الزامی است. پچ تست، در واقع یک آزمایش پوستی است که پزشک به واسطه آن می تواند علت بروز حساسیت را در صورت وجود، مورد بررسی قرار دهد. اگر در جلسه مشاوره شما تشخیص داده شود که شما داوطلب خوبی برای رفع مو زائد با لیزر هستید، و اگر اخیراً پوست خود را برنزه نکرده اید، می توانید پچ تست را انجام دهید. پچ تست، حداقل ۲۴ ساعت قبل از اولین جلسه لیزر، انجام می شود و جز اقدامات قبل از لیزر موهای زائد می باشد. لیزر در بخش های کوچک در نواحی هدف انجام شده، و تحت نظارت قرار می گیرد.

اگر قبلاً لیزر انجام داده باشیم، آیا بازهم پچ تست لازم است؟

لطفاً دقت کنید که حتی اگر در نواحی دیگر بدن، قبلاً لیزر انجام داده اید، برای هر ناحیه جدید، باید یک پچ تست جدید انجام شود. علت این است که پوست، در برخی نواحی بدن، در برابر لیزر ، حساس تر است. بنابراین، برای هر ناحیه جدید، یک پچ تست جدید مورد نیاز می باشد. این کار با هدف جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی انجام می شود. اگر پوست شما برای انجام لیزر بر روی آن، مناسب تشخیص داده شود، طرح درمان شخصی برای شما ترسیم شده و اولین جلسه درمان تان برگزار می گردد.

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم - راز جراحی

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟

بمنظور دستیابی به بهترین نتیجه و اجرای روند در شرایط بدون درد، دنبال کردن توصیه های پزشک، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این روش شما می توانید به بهترین شکل برای از بین بردن موهای زائد با لیزر آماده شوید.

  • از برنزه کردن اجتناب کنید. سونا و حمام آفتاب گرفتن به اندازه برنزه کردن قبل از لیزر ، خطرناک می باشد. اگر پوست شما برنزه شده باشد، لیزر می تواند سطح پوست شما را بسوزاند. اگر آثار برنزه کردن از پوست شما پاک نشده باشد، این تکنیک می تواند خطراتی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.
  • اگر پوست خود را برنزه کرده اید، برای انجام لیزر، باید حداقل ۴ هفته دست نگه دارید و این یکی از نکات و اقدامات قبل از لیزر موهای زائد می باشد که بسیار حائز اهمیت است.
  • از وکس کردن یا استفاده از موچین قبل از لیزر، خودداری کنید. با توجه به اینکه این گزینه ها چرخه رشد مو را تغییر می دهند، لیزر نمی تواند به فولیکول های مو در مرحله مناسبی دست پیدا کند و همین امر باعث می شود که لیزر، نتواند تاثیری بر روی کاهش موهای زائد بر جای گذارد.
  • موهای ناحیه ای که قرار است تحت درمان لیزر قرار گیرد را بلیچ نکنید. فولیکول های موی تیره تر، در طول روند لیزر بهتر دیده می شوند.
  • ناحیه درمان را قبل از جلسه لیزر، تمیز کنید. از کرم های زیبایی قبل از جلسه درمان استفاده نکنید.
  • حتماً قبل از جلسه اول، به موها یک فرصت ۴ الی ۶ هفته ای بدهید تا یک چرخه کامل رشد را سپری کنند.
  • یک محصول پاک کننده یا اصلاح بدون عطر برای ناحیه بیکینی انتخاب کنید. در غیر اینصورت، ممکن است ناحیه، دچار حساسیت شود.
  • از پاک کننده های زنانه با PH ملایم برای شستشوی ناحیه تحت درمان استفاده کنید تا مطمئن شوید که فوم اصلاح از ناحیه، کاملاً تمیز شده است.
  • ناحیه بیکینی را به آرامی ۳ الی ۴ روز قبل از جلسه درمان، اصلاح کنید. این کار را به روز آخر موکول نکنید.
  • در روز درمان، لباس گشاد بر تن کنید. حتماً از پوشیدن لباس زیر تنگ، خودداری کنید.
  • لباس زیر پنبه ای، مناسب ترین گزینه می باشد.
  • از مصرف کافئین خودداری کنید. این محصول می تواند باعث بالا رفتن سطح حساسیت شود.
  • از دیگر اقدامات قبل از لیزر موهای زائد که باید بدانید این است که اگر آستانه درد شما پایین است، قبل از جلسه، یک مسکن ملایم ( بجز ایبوپروفن ) میل کنید.
  • برخی بیماران، معتقدند جویدن آدامس در طول جلسه، آرامش بخش است.

روز درمان

در روز درمان، به موقع در مرکز درمان حاضر شوید، تا درمان شما به طور کامل انجام شود. شما در یک محیط کاملاً خصوصی در کمال آرامش برای قرار گرفتن تحت روش رفع مو زائد با لیزر آماده می شوید.

در آوردن لباس

شما باید در نواحی که قرار است درمان لیزر در آنها انجام شود لخت شوید و لباسی بر تن نداشته باشید. اگر قرار است لیزر در بیش از یک ناحیه یا کل بدن انجام شود، بخش بخش، لباس را از تن در آورید، تا احساس موذب بودن نکنید. متخصص، روند رشد مو را کنترل می کند تا مطمئن شود که شرایط برای قرار گرفتن تحت درمان، کاملاً مناسب است.

علامت گذاری نواحی درمان

متخصص، با یک قلم سفید، جهت اطمینان از اینکه ناحیه ای از چشم درمان دور نمانده است، نواحی مورد نظر را تقسیم بندی می کند. اگر بر روی پوست شما تاتو وجود داشته باشد، اطراف آن پوشش داده می شود تا تحت تاثیر لیزر قرار نگیرد.

استعمال کرم بی حسی در صورت نیاز

برخی نواحی بدن، نسبت به بخش های دیگر، حساس تر هستند. قبل از درمان، کرم بی حسی جهت استعمال بر روی ناحیه درمان، موجود می باشد. در صورتی که احساس می کنید درد ناشی از لیزر، برایتان آزار دهنده است، می توانید موضوع را به پزشک، اطلاع دهید تا از کرم بی حسی استفاده شود.

استفاده از عینک مخصوص

از دیگر نکات و اقدامات قبل از لیزر موهای زائد این است که قبل از شروع درمان، از شما خواسته می شود تا عینک مخصوصی را جهت مراقبت از چشم ها در برابر اشعه های لیزر، به چشم بزنید. هرگز با چشم غیر مسلح به لیزر نگاه نکنید. این کار بسیار خطرناک است.

زمان مناسب شیو قبل از لیزر

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از لیزر موهای زائد شیو کردن یا کوتاه کردن موهای زائد و اضافی ناحیه مورد نظر می باشد. مناطقی که قرار است تحت لیزر قرار بگیرند و شب پیش از درمان شیو کنید تا صاف باشند. چرا که هر مویی که بالای سطح پوست قرار داشته باشد ، انرژی لیرز را پیش از رسیدن به ریشه به خود جذب می کند و باعث می شود فولیکول های مو به طور کامل از بین نروند و نتایج ظعیفی به وجود آید. برخی از افراد در همان روزی که قصد دارند لیزر را انجام دهند ، اقدام به این کار می کنند که این عمل اشتباه بوده و می تواند بباعث آسیب رسیدن پوست شما شود.

یکی دیگر از سوالاتی که افراد از ما می پرسند این است که آیا می توان قبل از لیزر کردن از وکس یا ایپلاسیون استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که تنها راهی که برای از بین بردن موهای اضافی بدن قبل از لیزر درمانی مناسب و قابل انجام می باشد ، شیو کردن می باشد چرا که طی انجام این روش ریشه مو باید دارای فولیکول باشد که با انجام وکس یا ایپلاسیون این فولیکول ها از بین می روند و لیزر نتیجه ای رضایت بخش را به ارمغان نخواهد آورد.

از همین رو بهترین زمان برای از بین بردن مو های ناحیه مورد نظر با استفاده از تیغ ۲۴ ساعت یا یک روز قبل از جلسه تعیین شده لیزر می باشد.

قبل از لیزر بیکینی چه کنیم؟

برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی حداقل ۴ هفته قبل از لیزر مو های زائد ، مو های قسمت بیکینی را باید با استفاده از تیغ بتراشید یا به اصطلاح شیو شوند.

پس از انجام این رش شما مجاز به استفاده از کرم های موبر ، اپلاسیون ، استفاده از کرم های موبر و غیره نخواهید بود چرا که برای انتقال انرژی به فولیکول های مو نیاز است تا بر روی سطح پوست هیچ چیزی وجود نداشته باشد.

لازم است قبل از جلسه درمان خود ، بهداشت خود را رعایت کنید و به حمام بروید.

برای تمیز کردن ناحیه تناسلی خود می توانید از شوینده هایی که PH آن ها برای ناحیه بیکینی مناسب هستند استفاده نمایید. از استفاده هر گونه محصولات شیمیایی یا مراقبتی بر روی این ناحیه جدا خودداری کنید چرا که این امکان وجود دارد پس از استفاده لیزر این نواحی تحریک شوند و شروع به خارش و سوزش کنند.

پس برای کسب بهترین نتیجه به نکات مراقبتی که گفته شده دقت کنید.

دارو های که نباید پیش از لیزر موهای زائد استفاده کرد:

برخی از بیماری ها باعث می شوند تا متقاضی انجام لیزر مو زائد شروع به استفاده از داروهای خاص کند. لازم است بدانید اگر از دارو های که در ادامه بیان می کنیم ، استفاده می کنید باید از ادامه جلسات لیزر درمانی خودداری کنید. چندین مورد از دارو های غیر مجاز برای لیزر مو های اضافی عبارت اند از:

  • دارو های که پزشک برای درمان بیماری های هورمونی تجویز می کند.
  • قرص ها و کرم های که متخصص پوست برای درمان آکنه تجویز نموده است.
  • دارو های هورمونی و ضد بارداری که شخص متقاضی استفاده می نماید.
  • استفاده از دارو های ضد التهاب یا همان NSAID و دارو های ضد حساسیت یا آنتی هیستامین ها
  • دارو های ضد افسردگی
  • دارو های سرطانی
  • استفاده از دارو های حساس به نور مانند تتراسایکلین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن  ، آکوتان ، رتین ، هیدروکلروتیازید و غیره حین انجام جلسات لیزر درمانی یا چندین ماه قبل از آن ممنوع می باشد.

توجه داشته باشید که نه تنها به هیچ وجه نباید طی انجام جلسات لیزر درمانی از این دسته دارو ها استفاده کنید ، بلکه بهتر است برخی از آن ها را یک الی چندین ماه قبل تر متوقف کنید تا بتوانید از روند درمانی خود بهترین نتیجه را دریافت کنید. پس اگر در ۶ ماه اخیر داروی خاصی از جمله موارد فوق را مصرف می کنید حتما پزشک یا متخصص پوست مورد نظر خود را در جریان قرار دهید.

لازم به ذکر است که در حین انجام لیزر موهای زائد از هیچ نوع داروی کمکی استفاده نمی شود و استفاده از هر نوع داروی فوق می تواند موجب بروز مشکلات پوستی در شما شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...