| خانه 4 بلاگ 4 تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۳ دیدگاه ها

تزریق چربی به سینه یک روند جراحی زیبایی می باشد که در آن، همانند روند کلی تزریق چربی، در طی اجرا، چربی از یک بخش از بدن بیمار برداشت شده و به سینه ها انتقال داده می شود. این روند زیبایی، داشتن سینه هایی بزرگ تر، زیباتر و دارای بافت و ساختاری زنانه تر را مورد هدف قرار می دهد. در طول این روند زیبایی، لیپوساکشن برای بیرون کشیدن سلول های چربی از نواحی از بدن و تزریق آن به سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ناحیه ای از بدن که سلول های چربی از آن برداشت می شود، تحت عنوان ناحیه دهنده نامیده می شود که اغلب، پهلوها و شکم می باشد.

تزریق چربی به سینه

امروزه تعداد رو به رشدی از زنان تزریق چربی به سینه را انتخاب می کنند. بیماران بسیاری هستند که خواهان داشتن سینه هایی طبیعی و زیبا می باشند. راز جراحی ، تزریق چربی به پستان را برای دستیابی به سینه هایی زیبا و طبیعی پیشنهاد نموده اما راه های دیگری همچون پروتز سینه و روش های خانگی وجود دارد اما در این مقاله ، توضیحات جامع و کاملی را برای آشنایی هر چه بیشتر با این روند در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای تزریق چربی به سینه

در پی تزریق چربی سینه، دامنه متنوعی از مزایا را تجربه خواهید کرد. این مزایا عبارتند از:

  • ایمنی، بهره مندی از یک روش طبیعی در داشتن سینه های بزرگ تر
  • استفاده از چربی بدن خود فرد، حذف خطر ایجاد واکنش های آلرژیک که ممکن است در زمان استفاده از ایمپلنت اتفاق بیافتد.
  • به دست آوردن نتایج ماندگار و طبیعی
  • بهره مند شدن از یک روند حداقل تهاجمی با دوره ریکاوری کوتاه تر
  • به دست آوردن مزایای پیکرتراشی در اثر برداشته شدن چربی از نواحی ناخواسته با لیپوساکشن
  • عدم بر جای ماندن جای زخم در سینه

آیا من داوطلب خوبی برای تزریق چربی به پستان هستم؟

داوطلب ایده آل برای تزریق چربی به سینه باید دارای شرایط زیر باشد:

  • برخورداری از سلامت عمومی خوب
  • داشتن انتظارات منطقی از نتیجه روند
  • تمایل به داشتن اندازه متوسط در سینه
  • داشتن منبع چربی کافی در نواحی دیگر بدن جهت برداشت برای اجرای روند تزریق چربی به سینه

درک محدودیت های افزایش اندازه سینه که از طریق استفاده از روند تزریق چربی به پستان قابل دستیابی می باشد، حائز اهمیت است. اگر شما به دنبال تغییر قابل ملاحظه در اندازه سینه های خود هستید، پروتز سینه با ایمپلنت می تواند گزینه بهتری باشد.

بعلاوه تزریق چربی به پستان ، افتادگی سینه ها را درمان نمی کند. اگر درمان افتادگی سینه ها یکی از اهداف شماست، راز جراحی، انجام لیفت سینه به همراه روند تزریق چربی را برای دستیابی به نتیجه مطلوب، به شما توصیه می کند.

بهترین دکتر تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به پستان شامل گزینه های متعددی می باشد که انتخاب جراح خوب که بتوان به او اعتماد کرده و نتیجه خوبی را از درمان انتظار داشت، اولین و مهم ترین گزینه محسوب می شود.  در جلسه مشاوره، جراح شما را در خصوص روند راهنمایی می کند. تجربه او مهم ترین فاکتور به شمار می آید. همچنین وی باید در زمینه تزریق چربی سینه دارای سابقه قابل اعتماد و منطقی بوده و آناتومی بدن و اهداف شما را به خوبی مورد شناسایی قرار دهد. اگر تزریق چربی به پستان اولین گزینه انتخابی شما است، یک جراح خوب باید در خصوص گزینه های مناسب قابل اجرا همراه با این روند بمنظور دستیابی به بهترین نتیجه، متناسب با داوطلبی شما، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

نحوه بزرگ کردن سینه از طریق چربی

در واقع تزریق چربی به سینه ، دو نوع جراحی همزمان است. در ابتدا لازم است جراح با انجام ساکشن ، چربی مورد نیاز را از سایر اعضای بدن مثل ران ، باسن و شکم و غیره استخراج کند. این تکنیک باید به نحوی انجام شود که سلول های چربی زنده باقی بمانند ، در این صورت امکان تزریق آن ها به ناحیه ی دیگری از بدن وجود دارد. بعد از برداشت چربی ، آن را در دستگاه های مخصوصی قرار می دهند تا ناخالصی آن گرفته شود و برای تزریق به ناحیه مورد نظر آماده شود. در نهایت جراح با ایجاد شکاف های کوچکی در بدن ، این چربی ها را به بدن تزریق می کند. بزرگ کردن سینه با پیوند چربی ، روشی بسیار پیچیده است و برای دریافت نتیجه مطلوب لازم است حتما توسط پزشک حاذق و متخصص انجام شود ، در غیر اینصورت ممکن است به سلامتی فرد صدمات جدی وارد شود.

چرا تزریق چربی به سینه برای افزایش سایز توصیه نمی شود ؟

پروسه تزریق خطرناک نیست. اما خوب است بدانید که ۳۰ درصد از چربی های تزریق شده توسط بدن جذب می شوند. سلول های چربی دیگر نیز به حالت مذاب در آمده و به مرور پاکسازی می شوند. به همین دلیل به افرادی که به دنبال افزایش سایز پستان های خود هستند ، انجام این پروسه پیشنهاد داده نمی شود ؛ زیرا لازم است هرچند وقت یکبار مجدد تکرار شود. یکی از مهم ترین خطرات تزریق چربی به پستان ها ، تشخیص توده های بدخیم سرطان است. در بسیاری از موارد این پروسه موجب می شود ضایعاتی مثل کیست چربی و کلسیفیکاسیون  شکل بگیرند. این ضایعات در ماموگرافی به صورت مه سفید دیده می شوند و به همین علت تشخیص توده های سرطانی مشکوک را دشوار می کنند به همین دلیل در برخی موارد ممکن است توده های بدخیم مخفی باقی بماند و این مسئله زندگی فرد را به خطر بیندازد.

همچنین در غربالگری سرطان سینه و انجام معاینات فیزیکی سینه ، ممکن است کیست های چربی ناشی از تزریق به اشتباه تومور تشخیص داده شوند. این توده ها در ماموگرافی نامفهوم دیده می شوند و به همین علت لازم است برای تشخیص دقیق بیوپسی پستان انجام شود که تمامی مراحل تشخیص این توده می تواند نگرانی و استرس زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.

تزریق چربی به پستان در چه مواردی مفید است ؟

انجام تزریق چربی به سینه به افرادی که تحت پرتو درمانی و یا جراحی ماستکتومی ، کیفیت پوست خود را از دست داده اند ، توصیه می شود.این افراد می توانند با مشورت پزشک و انجام پروسه ، پوست سینه خود را ترمیم نمایند. این روش برای بیمارانی که قصد ترمیم و بازسازی پستان های خود را دارند ، بسیار مفید می باشد. همچنین ممکن است بعد از عمل بازسازی سینه ، نیاز به تغییر در برخی نواحی باشد. در این شرایط نیز ، بهترین دکتر تزریق چربی نیز از این پروسه استفاده می کند تا فرمی مناسب در سینه ایجاد کند و تغییر شکل پستان ها را جبران نماید.

تزریق چربی به سینه به همراه لیفت سینه

یکی از اهداف اصلی لیفت سینه، خلق سینه های پر و برجسته می باشد. تحقق این هدف به تنهایی با روش لیفت سینه دشوار است. رایج ترین راه حل، ترکیب آن با تزریق چربی به پستان برای حجم دادن به بخش فوقانی سینه ها می باشد. با ترکیب این دو روش، به طور همزمان، افتادگی سینه برطرف شده و سینه ها با خلق حجمی مناسب پیکرتراشی می شوند.

تزریق چربی به سینه به همراه پروتز سینه

در برخی موارد پیچیده تر، می توان تزریق چربی به پستان را به همراه روند استفاده از ایمپلنت برای پروتز سینه بمنظور بهینه نمودن شکل سینه ها مورد استفاده قرار داد. برخی بیماران، دارای سینه های بدشکل بوده و پروتز به تنهایی نمی تواند شکل نرمال و زیبایی را خلق کند. همچنین ناهمواری های سینه ها با استفاده از تزریق چربی به پستان برای دستیابی به شکلی زیبا، رفع می شود. ترکیب این دو روند، به بروز نتایج فوق العاده ای منجر می شود که از طریق منحصراً اجرای پروتز سینه، قابل دستیابی نمی باشد.

بازسازی سینه با تزریق چربی

نقص های سینه در پی لامپکتومی پس از جراحی سرطان سینه، می تواند با تزریق چربی به سینه جبران شده و شکل سینه طبیعی را خلق نماید. تزریق چربی به پستان بعد از لامپکتومی، یک روند متحول کننده بوده و بیمار را از نیاز به روش های قدیمی برای بازسازی سینه با ایمپلنت و فلپ های کمپلکس، نجات می دهد. بازسازی کلی یک فرایند چند مرحله ای است که در آن ۲ تا ۴ جراحی تزریق چربی به پستان متوالی، مورد نیاز می باشد.

هزینه تزریق چربی به سینه

هزینه تزریق چربی به سینه تحت تاثیر فاکتورهایی از قبیل موارد زیر، متغیر می باشد:

  • آزمایشات قبل از جراحی
  • هزینه تسهیلات
  • هزینه بیهوشی و داروهای تجویز شده جهت استفاده در طول روند
  • خود روند
  • هزینه گن
  • هزینه ویزیت های فالوآپ

در واقع در جلسه مشاوره اولیه، پزشک اطلاعات مورد نیاز در خصوص هزینه تزریق چربی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با توجه به بودجه خود بهترین زمان بندی را برای اجرای روند، انتخاب کنید.

ریکاوری بعد از تزریق چربی به پستان

بعد از روند تزریق چربی به سینه ، ناحیه درمان شده، با گن و پانسمان برای کمک در به حداقل رساندن تورم و ایجاد پشتیبانی در طول فرایند بهبود، پوشانده می شود. شما می توانید در روز اجرای روند، پس از تکمیل و دریافت دستورالعمل ها از سوی پزشک، به منزل بازگردید.

پس از بازگشت به منزل، گن را به طور ۲۴ ساعته بر تن کرده و داروهای تجویز شده را برای جلوگیری از درد و عفونت مصرف می کنید. پزشک از شما می خواهد تا در طول فرایند اولیه بهبود، به خودتان سخت نگیرید. درد در طول هفته اول فروکش می کند ولی رفع کبودی و تورم در ناحیه درمان شده، به چند هفته زمان نیاز دارد. پزشک در خصوص زمان مناسب برای از سر گیری فعالیت های نرمال و ورزش به شما اطلاع رسانی می نماید.

هشت کاری که باید بعد از تزریق چربی به سینه انجام دهید:

باید بدانید که اقدامات متعددی وجود دارد که می توانید برای کمک به زنده ماندن تعداد هرچه بیشتر سلول های چربی و کسب نتیجه بهتر از درمان انجام دهید. تضمین زنده ماندن سلول های چربی، در واقع دستیابی به نتیجه بهتر را تضمین می کند. پس هشت مورد زیر را بعد از جراحی، اجرا کنید.

۱ . گن بپوشید.

پوشیدن گن برای کمک به فرایند بهبود و نیز تضمین نتیجه بهتر، توسط پزشک توصیه می شود.

۲ . چربی بخورید!

شما باید چربی اضافی مصرف کنید تا منبع خون کافی و خوب برای سلول های چربی جدید، تامین شود. خوردن مواد مغذی از قبیل چربی های سالم مثل سالمون، آووکادو، گردو و روغن زیتون فوق خالص بسیار مفید است.

۳ . در موقعیت مناسب بخوابید.

در زمان خوابیدن، سلول های چربی جدید را تحت فشار قرار ندهید. برای مثال بعد از تزریق چربی به سینه ، به پشت بخوابید.

۴ . سیگار نکشید.

سیگار کشیدن می تواند فرایند بهبود را از طریق تحت تاثیر قرار دادن جریان اکسیژن و مواد مغذی در خون، مختل نماید. پس از تزریق، منبع خون باید به اندازه کافی به محل درمان جریان یابد.

۵ . ورزش کردن را در زمان مناسب شروع کنید.

در طول چند ماه اول از ورزش سنگین خودداری کنید. شما می توانید پیاده روی سبک را انجام دهید. ولی از فشار آوردن به ناحیه درمان، خودداری کنید.

پس از حدوداً هشت هفته زمانی که بهبود به اندازه کافی پیشرفت کرد، انجام ورزش می تواند به القای خون حاوی مواد مغذی به ناحیه درمان، کمک کند. فقط از انجام ورزشی که باعث اعمال فشار، وارد آمدن ضربه یا فشرده شدن ناحیه درمان شود، خودداری کنید.

۶ . درمان پی آر پی (PRP) پلاسمای غنی از پلاکت

درمان پی آر پی، در طول سال های متمادی از سوی جراحان برای درمان زخم مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان اخیراً به حوزه زیبایی نیز راه یافته است. برخی روندهای تزریق وجود دارند که در آنها پی آر پی می تواند بسیار مفید باشد. در خصوص این گزینه با جراح خود قبل از روند گفتگو کنید.

۷ . هیدراته بمانید.

علاوه بر نوشیدن آب، باید حتماً الکترولیت های لازم، نمک ها، و مواد معدنی که می تواند بدن شما را هیدراته نگه داشته و آبرسانی به آن را به طور کامل انجام دهد، مصرف کنید. شما می توانید نوشیدنی های انرژی زا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۸ . وزن خود را ثابت نگه دارید.

اگر وزن شما بعد از تزریق چربی به سینه دچار نوسان شود، نتیجه تحت تاثیر قرار می گیرد.

تغذیه بعد از تزریق چربی به پستان

بعد از تزریق چربی به سینه، پزشک در خصوص غذاهایی که باید بخورید و غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید، به شما توصیه می کند:

پروتئین- الزامی برای خلق گلبول های قرمز خون جدید و کلاژن

میوه و سبزیجات- غنی از ویتامین های A ،C، سلنیوم و منگنز برای مبارزه با رادیکال های آزاد و کنترل واکنش طبیعی بدن به استرس و جلوگیری از آسیب دیدگی و کند شدن روند بهبود.

این ویتامین ها در مرکبات، فلفل سبز، قارچ، کلم، اسفناج، آناناس و موز یافت می شود.

آنچه باید از خوردن آن قبل از انجام این تکنیک اجتناب کنید:

حدوداً یک ماه قبل از روند، باید مصرف نمک و قند، کربوهیدرات های تصفیه شده مثل آرد سفید و برنج سفید را ترک کنید.

بعد از تزریق چربی به سینه ، برای جلوگیری از استرس ناشی از روند که بر روی گوارش اثر می گذارد، غذاهای نرم و دارای قابلیت گوارش بالا را به مدت ۷۲ ساعت میل کنید. همچنین الکل، کافئین و شیرین کننده های مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

آیا نتایج تزریق چربی به پستان طبیعی به نظر می رسد؟

وقتی در طول برداشت چربی، تصفیه و تزریق آن دقت عمل کافی به کار گرفته شود، نتیجه، بسیار طبیعی به نظر خواهد رسید. نتایج به دست آمده، برای نمایان شدن به اندکی زمان نیاز دارد، ولی بعد از ریکاوری، سینه ها کاملاً متقارن و پر به نظر می رسد و ویژگی های آن، غیر عادی نخواهد بود.

میزان ماندگاری تزریق چربی به سینه نتیجه چقدر است؟

نتیجه تزریق چربی سینه، تا زمانی که وزن ثابت نگه داشته شود، ماندگار خواهد بود. نمایان شدن نتیجه کامل درمان، به شش ماه زمان نیاز داشته و مراقبت های ویژه در طول ریکاوری نقش مهمی در شکل ظاهری نهایی سینه ها ایفا می کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی
نازی
2 سال قبل

واقعا کار موثری هست

فرشته
فرشته
2 سال قبل

تزریق چربی به سینه باعث سرطان سینه نمی شه؟

خجسته
خجسته
2 سال قبل

اصلا سینه سنگین و شل نمیشه

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...