| خانه 4 جراحی سر و گردن 4 عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی

خرداد ۶, ۱۴۰۱ | جراحی سر و گردن | ۴ دیدگاه ها

جراحی بینی گوشتی ، به دلیل ساختار این نوع بینی، امکان دارد هم در طول عمل و هم پس از آن، در دوره نقاهت و ریکاوری، جراح و فرد را تا حدودی درگیر کند. اما این امر لزوماً بدین معنا نیست که عمل بینی گوشتی به خوبی انجام نمی شود یا این که نتایج حاصل از آن خوشایند نخواهند بود. ما این بخش را به توضیح در مورد رینوپلاستی بینی های گوشتی اختصاص داده ایم. بنابراین اگر قصد جراحی دارید، حتماً مطالب ما را مطالعه کنید. جراحی بینی ، یکی از حساس ترین و پیچیده ترین عمل های زیبایی است. حال با توجه به ساختارهای مختلف بینی، به حساسیت یا پیچیدگی آن افزوده می شود. یکی از فاکتورهایی که ممکن است پروسه رینوپلاستی را کمی دشوار جلوه دهد، بینی گوشتی است. البته اگر بینی شما استخوانی است، نیز می توانید به مقاله عمل بینی استخوانی در راز جراحی رجوع کنید.

جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی و مشکلات آن

اگر بینی شما در دسته بینی های گوشتی قرار داشته باشد، ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که این نوع بینی چگونه بر عمل بینی تأثیر می گذارد و چرا سبب پیچیدگی روند جراحی می شود.

در ابتدا لازم است که با ساختار بینی گوشتی آشنا شوید. ساختمان بینی گوشتی ترکیبی از استخوان و غضروف می باشد که البته بافت آن ها ضعیف است. نوک این نوع بینی ها پهن و بزرگ می باشند و معمولاً حالت افتاده ای دارند. همچنین بینی های گوشتی غدد چربی بسیاری برخوردار بوده و به همین دلیل پوست آن ناحیه عموماً چرب و مستعد آکنه می باشد. یک از ویژگی های بارز بینی گوشتی ، پوست ضخیم آن است که ساختار داخلی را پوشش می دهد. هرچه این پوست ضخیم تر باشد، جزئیات ساختار درونی کمتر دیده می شود. این امر سبب شده تا بینی یکدست و بدون هیچ زاویه یا قوسی به نظر رسد.

لازم است این مورد، یعنی ضخامت زیاد پوست، در طول جراحی برطرف شود؛ در غیر این صورت تغییرات اعمال شده در ساختمان درونی بینی قابل رویت نخواهند بود. برخی جراحان با کم کردن ضخامت پوست این مشکل را چاره ساز می شوند و برخی دیگر با برجسته سازی ساختار درونی بینی. به علاوه، سنگینی پوست ممکن است یکی از علت های افتادگی نوک بینی باشد که البته جراح بینی گوشتی در حیل عمل باید آن را رفع سازد.

یکی دیگر از مشکلات بینی های گوشتی که باز هم به ضخامت پوست آن مربوط می شود، این است که دوره ریکاوری را طولانی و کمی مشکل می سازد. زیرا بر جای ماندن زخم و اسکار بر روی آن بسیار محتمل بوده و تورم پس از عمل نیز با گذشت مدت زیادی، برطرف می شود.

در حین جراحی بینی گوشتی تغییرات ایجاد شده بر روی استخوان و غضروف بینی، می تواند سبب تضعیف بیشتر ساختار بینی شود. در صورتی که جراح بینی گوشتی این مسئله را هنگام عمل مد نظر قرار ندهد، امکان دارد در عمل تنفس فرد اختلال ایجاد شود. همچنین  فرد برای انجام جراحی های دیگر بر روی بینی ممکن است دچار مشکل شود.

البته بینی های گوشتی ویژگی های مثبتی نیز دارا هستند. ضخامت پوست این بینی ها، نواقص را بهتر پوشش می دهند. بنابراین اگر فرد دارای بینی گوشتی باشد و عیب هایی همچون برآمدگی یا فرورفتگی کمی در بینی دیده شود، احتمال دارد که او از انجام جراحی صرف نظر کند. مزیت دیگر پوست ضخیم و چرب بینی این است که نسبت به افزایش سن دیرتر واکنش نشان می دهد و در برابر آسیب های ناشی از اشعه های خورشید، مقاومت بیشتری دارد.

ویژگی های بینی گوشتی راز جراحی

بهترین روش عمل بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی ، جراح عموماً حین پیاده سازی اصلاحات بر روی بینی و باریک کردن دیواره های جانبی و پره های آن و در عین حال طبیعی نگه داشتن فرم بینی پس از جراحی، قطعاً با چالش هایی مواجه خواهد شد.

به منظور عمل بینی از دو تکنیک باز و بسته استفاده می شود. رینوپلاستی باز برای بینی های گوشتی، مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود. چرا که جراحی این نوع بینی به طور کلی پیچیده می باشد. جراح بینی در طول عمل باید تغییراتی بر روی نوک بینی اعمال کند که انجام آن ها از طریق عمل بینی بسته ممکن نخواهد بود. زیرا برش ها در روش بسته بسیار محدود بوده و به جراح بینی اجازه نمی دهد تا بر ساختار کلی بینی تسلط داشته باشد.

جراحی ترمیمی بینی گوشتی

امکان دارد از سوی اطرافیان، پزشکان و جراحان یا حتی مطالب موجود در اینترنت بارها به این نکته برخورد کرده باشید، که رینوپلاستی ترمیمی، یکی از دشوارترین جراحی های پلاستیک محسوب می شوند. البته که این موضوع صحت دارد.

حال در مورد جراحی ترمیمی بینی گوشتی باید گفت که عمل اولیه این دسته از بینی ها به خودی خود از پیچیدگی هایی برخوردار است، چه برسد به جراحی ترمیمی!

هر روند جراحی بر روی پوست بینی بافت اسکار برجای می گذارد. گاهی اوقات این بافت ها موقتی بوده و پس از مدتی از بین می روند و در برخی موارد ممکن است اثر آن ها تا مدت ها بر روی پوست باقی بماند. بنابراین جراح بینی گوشتی هنگام پرداختن به رینوپلاستی ترمیمی باید این مسئله را در نظر داشته باشد؛ به خصوص در رابطه با بینی های گوشتی. زیرا پیش تر اشاره کردیم که این بینی ها مستعد تشکیل بافت اسکار می باشند و همین امر سبب دشواری در انجام جراحی ترمیمی می شود.

با این حال در جراحی ترمیمی دماغ گوشتی، چنانچه جراح در این زمینه متخصص و بسیار متبحر باشد، قادر است تغییرات چشمگیر و البته بسیار رضایت بخشی را رقم بزند. لازم به ذکر است که شما نباید ویژگی های ساختار اصلی بینی خود را فراموش کنید و از جراحی حتی جراحی ترمیمی، انتظارات نامعقول داشته باشید.

از آن جایی که ورم بینی گوشتی بعد از عمل زیبایی،  پس از گذشت مدتی نسبتاً طولانی برطرف می شود، جهت انجام رینوپلاستی ترمیمی حداقل باید ۱۲ ماه از جراحی اولیه گذشته باشد. امکان دارد ورم ناشی از عمل ترمیمی بیش از جراحی پیشین ماندگاری داشته باشد؛ حدود ۱۸ ماه یا حتی  بیشتر. از این رو افرادی که می خواهند در آینده تحت عمل ترمیمی بینی قرار گیرند باید نسبت به این مورد آگاه باشند و برای رسیدن به نتیجه و فرم نهایی بینی، صبوری پیشه کنند.

مراحل عمل بینی گوشتی

با توجه به اسکلت و ساختمان کلی بینی، جراح زیبایی بینی گوشتی برای انجام عمل دماغ گوشتی روش های متفاوتی را بکار می گیرد.

پیوند بافت: جراح اغلب با استفاده از بافت های سفت و فشرده ،مانند غضروف گوش و استخوان دنده، و پیوند آن ها به ساختار بینی، قادر است تا فرم و شکلی برجسته و زاویه دار ایجاد کند؛ به ویژه در نوک بینی. فرم دهی نوک بینی سبب می شود تا پوست بهتر و مطلوب تر بر روی ساختار درونی بینی قرار گیرد و آن را پوشش دهد.

کاهش ضخامت پوست بینی: اغلب بینی های گوشتی، یک لایه بافت چربی زیر جلدی را دارا می باشند که در گردی نوک بینی مؤثر هستند. جراح طی عمل رینوپلاستی باز، بافت  چربی زیر جلدی این ناحیه را نازک تر کرده. این عمل به زیباتر به نظر رسیدن نوک بینی و پوشش دهی بهتر پوست، منجر می شود.

مراقبت های قبل از عمل بینی گوشتی

  • استعمال سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست شده و فرایند بهبود را به تعویق می اندازد. سیگار کشیدن ، احتمال بروز عفونت را تا چهار برابر افزایش می دهد و باعث تخریب ریه ها می شود.
  • مصرف برخی داروهایی را که اخیراً مشغول به مصرف آنها بوده اید ، متوقف کنید. پزشک در دوز مصرف برخی داروهای فعلی شما تغییراتی ایجاد کرده و مصرف برخی از آنها را ممنوع می کند. او به شما می گوید که ادامه مصرف چه داروهایی مجاز بوده و باید مصرف چه داروهایی متوقف شود.
  • ویتامین C مصرف نکنید. پزشک به بیماران خود توصیه می کند که قبل از جراحی بینی گوشتی و بلافاصله بعد از آن از مصرف ویتامین C خودداری کنند. این ویتامین باعث افزایش اسکار می شود.
  • از مصرف ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید. مصرف داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید. لیست داروهای حاوی آسپرین و ایبوپروفن را با دقت بررسی کنید. چنین داروهایی می تواند باعث بروز مشکلات خونریزی در طول عمل رینوپلاستی بینی گوشتی و بعد از آن شود. در صورت لزوم از داروهای حاوی استامینوفن به جای آسپرین یا ایبوپروفن استفاده کنید.
  • مصرف ویتامین E را متوقف کنید. پزشک به شما توصیه می کند که مصرف ویتامین E را متوقف کنید. مصرف ویتامین E ومکمل های آن باعث تشدید خونریزی در طول فرایند عمل بینی گوشتی می شود.
  • کلیه داروهای تجویز شده توسط پزشک را تهیه کرده و در منزل بگذارید. این کار را حداقل ۵ روز قبل از جراحی بینی گوشتی انجام دهید.

یک هفته قبل از جراحی بینی گوشتی

پاکسازی پوست بینی در طول هفته منتهی به روز جراحی بینی گوشتی می تواند به دستیابی به نتیجه ای بهتر کمک کند. اگر بر روی پوست بینی شما جوش های سر سیاه سر سخت و آکنه وجود دارد ، بهتر است قرار ملاقاتی را با متخصص پوست مقرر کرده و برای پاکسازی پوست بینی تان یک هفته قبل از عمل بینی گوشتی ، اقدام کنید.

روز قبل از جراحی بینی گوشتی

  • شب قبل از عمل بینی ، دوش بگیرید و موها و بدن خود را تمیز بشویید. از نیمه شب قبل از روز جراحی بینی گوشتی ، چیزی نخورید و ننوشید.
  • لطفاً از انداختن زیور آلات و گذاشتن لنز خودداری کنید. دندان ها را خوب مسواک بزنید ولی مراقب باشید آب ننوشید.
  • از آرایش کردن ، استفاده از مرطوب کننده ، کرم ، لوسیون ، دئودورانت ، عطر و لاک خودداری کنید.
  • لباس های راحت بر تن کنید تا بعد از تکمیل فرایند عمل بینی گوشتی و قصد عزیمت به منزل ، در زمان تعویض لباس ، دچار مشکل نشوید. لباس هایی بر تن کنید که تر جیحاً از جلو با دکمه یا زیپ بسته شده و برای از تن در آوردن یا بر تن کردن آنها ، لباس با صورت و بینی شما تماس پیدا نکند.
  • در منزل ، محلی را از قبل برای استراحت و سپری کردن دوه ریکاوری ، مجهز کنید. برای اینکه تجربه خوبی از دوره بهبود و ریکاوری تان داشته باشید ، وسایل سرگرم کننده بی خطر از قبیل کتاب را در این محل قرار دهید.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

قطعا با کورتون و داروهای استروئیدی آشنا هستید. از این داروها معمولاً جهت کاهش تورم پس از جراحی و جلوگیری از تشکیل بافت اسکار استفاده می شود.

میزان ورم بینی های گوشتی پس ازعمل زیبایی بسیار زیاد است. همچنین تشکیل بافت اسکار بر روی این دسته از بینی ها، بعد از هر جراحی، امری محتمل است. در این صورت جراح با تزریق کورتون، موارد ذکر شده را برطرف می سازد.

به طور معمول تورم ناشی از عمل بینی گوشتی باید حدود ۱۴ روز برطرف شود. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف، از جمله گوشتی بودن بینی، امکان دارد ورم حتی تا یک سال الی یک سال و نیم بعد از عمل بینی گوشتی ، باقی بماند. در این مواقع پزشک زیبایی با توجه به میزان تورم، یک یا چند واحد کورتون به محل مورد نظر تزریق می کند. تزریق کورتون ورم بینی را کاهش داده و به دوره بهبود و ریکاوری سرعت می بخشد.

احتمال تشکیل بافت اسکار، میان پوست بینی و استخوان یا غضروف در بینی های گوشتی، به نسبت زیاد است. این بافت می تواند ظاهر بینی را تحت تأثیر قرار دهد. پیشروی بافت اسکار به قسمت های مختلف، مانع سازگاری و تطابق پوست با فرم جدید بینی می شود. در این حالت بهترین جراح بینی، جهت از بین بردن این بافت زائد و جلوگیری از تشکیل آن، از داروی کورتون استفاده می کند.

چسب زدن پس از جراحی بینی گوشتی

مدت زمان و نحوه چسب زدن بعد از عمل دماغ گوشتی در روند بهبودی و تثبیت فرم بینی بسیار مؤثر می باشد. چسب بینی به کاهش ورم بینی بسیار کمک می کند.

بینی های گوشتی به دلیل آن که به مدت طولانی تری متورم باقی می مانند، به همین دلیل افرادی که بینی آن ها گوشتی است،  بعد از عمل باید زمان بیشتری از چسب بینی استفاده کنند. این مدت حداقل ۳ ماه در نظر گرفته شده است.

در برخی موارد، دیده شده که حتی دو سال پس از عمل، ممکن است بینی گوشتی گاهی اوقات ورم کند. در این صورت فرد می تواند شب، پیش از خواب، برروی بینی چسب بزند و صبح روز بعد شاهد کاهش ورم و برطرف شدن آن خواهد بود.

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

در گذشته به دلیل آن که جراحان معمولاً روش تراشیدن غضروف و استخوان ها را بکار می بردند، در موارد بسیاری، برگشت بینی به حالت اولیه پیش از جراحی را شاهد بودیم. اما امروزه به لطف تکنیک جدید پیوند، ساختار بینی  گوشتی تقویت می شود و تقریباً برگشت پذیری آن امکان پذیر نخواهد بود.

این را بدانید که در روندهای جراحی، علی الخصوص جراحی های زیبایی، هرگز نمی توانیم از قطعیت صحبت کنیم؛ زیرا همیشه موارد استثنایی وجود خواهند داشت.

موفقیت جراحی بینی گوشتی به چه عاملی بستگی دارد؟

پیرامون موضوع جراحی بینی گوشتی، همواره نکات و موارد منفی به گوش می خورد؛ اما لازم دانستیم این نکته را گوشزد کنیم که بینی گوشتی لزوماً بد ترین فرم بینی نمی باشد و اینکه نتایج حاصل از عمل آن صرفاً ناخوشایند نیستند. بلکه تنها مورد این است که عمل این بینی ها دارای پیچیدگی هایی است. بنابراین یک جراح متخصص و ماهر در این زمینه، با دقت و مهارت خود عمل بینی گوشتی را به نحواحسن انجام می دهد و یک بینی زیبا و مطلوب خلق می کند. همچنین شما با مراقبت صحیح از بینی، در بهبود سریع و کسب نتیجه عالی نقش مهمی را ایفا می کنید.

بهترین مدل عمل بینی گوشتی

بینی ها می توانند به سه صورت طبیعی ، نیمه فانتزی و فانتزی جراحی شوند. اما همه نمی توانند به هر مدلی که خواستند دماغ خود را عمل نمایند. در واقع بهتر است اینگونه بگوییم که از نظر عملی ، جراحی هر نوع بینی به هر شکلی امکان پذیر است ؛ اما از جنبه دانش زیباشناختی این امر شامل محدودیت هایی است. چرا که با توجه به این علم ، فرم دماغ باید به گونه ای باشد که با دیگر اجزای صورت هماهنگ بوده و بر جذابیت چهره بیفزاید.

همان طور که می دانید بینی ها به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شوند. ساختار استخوانی را به طور مفصل در مقاله ای جداگانه توضیح داده ایم که امیدواریم آن را مطالعه کرده باشید. در رابطه با دماغ های گوشتی باید گفت که ساختار نه چندان محکم و ضخامت پوست آن ، دست جراح را برای اعمال اصلاحات و تغییرات بیش از حد ، می بندد. با توجه به مشخصه های این دسته از بینی ها که در ابتدای مقاله نیز به طور کامل شرح داده شده اند ، مناسب ترین و بهترین مدل عمل برای آن ها ، عمل بینی طبیعی است.

برای جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی ، جراح زیبایی باید تغییرات نسبتاً زیادی  را بر روی دماغ اعمال کند. از طرفی ساختار بینی های گوشتی تحمل این همه تغییر را ندارند ؛ در نتیجه نمی توان از عمل دماغ گوشتی به مدل فانتزی یا نیمه فانتزی رقم خوردن یک نتیجه مطلوب و خوشایندی را انتظار داشت.

اما در مدل طبیعی بینی ، جراح از تغییرات بی رویه خودداری کرده و اصلاحات را به گونه ای اعمال می کند که با چهره و ساختار بینی در تناسب باشند و هماهنگی بسیاری میان اجزای صورت پدید آید. همچنین پس از عمل طبیعی بینی احتمال برگشت پذیری ، نارضایتی فرد زیباجوی و بروز عوارض و مشکلات تنفسی به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.

نازک کردن پوست دماغ گوشتی

یکی از فاکتورهایی که در فرم نهایی بدست آمده از رینوپلاستی بسیار نقش اساسی را ایفا می کند ، ضخامت پوست بینی است. ضخیم بودن پوست دماغ های گوشتی مزیت و معایبی دارد که پیش تر به آن ها اشاره کرده ایم. پس از پیاده سازی تمام تغییرات بر روی ساختمان بینی ، در نهایت جراح از ضخامت پوستی که بر روی بافت های استخوانی و غضروفی آن قرار می گیرد ، تا حدی می کاهد و به عبارتی آن را نازک تر می کند.

نازک کردن پوست دماغ گوشتی

نازک کردن پوست دماغ گوشتی از جمله مهم ترین اصلاحاتی است که حتماً باید انجام شود ؛ در غیر این صورت امکان دارد که نتیجه حاصل شده را تحت تأثیر قرار دهد. پس از تقویت ساختار استخوانی و غضروفی بینی و ایجاد قوس و انحنا بر روی آن ، جراح پلاستیک بافت چربی زیرجلدی را برداشته و به نازک شدن پوست کمک می کند.

به چند دلیل اساسی کاهش ضخامت پوست در حین جراحی امری الزامیست. نخست به این خاطر که سبب می شود فرم جدید بینی و تغییراتی که بر روی آن انجام شده است نمود پیدا کنند ؛ زیرا در صورت ضخیم ماندن پوست ، ساختار داخلی بینی جدید در  زیر آن پنهان می ماند و این چنین به نظر می رسد که انگاری عملی انجام نشده است. از طرفی دیگر هر چه پوست ضخیم تر باشد ، وزن سنگین تری خواهد داشت. سنگینی آن سبب می شود تا نوک بینی مجدداً افتادگی پیدا کند و دماغ تا حدودی به حالت اولیه خود باز گردد.

مورد دیگر ، مربوط به عوارض پس از عمل است. احتمال بروز اسکار و بر جای ماندن آن بر روی پوست کلفت و ضخیم بسیار بیشتر است. همچنین این گونه بینی ها به میزان زیادی متورم می شوند. با کاهش ضخامت ، پوست با ساختار جدید بینی سازگار شده و ضریب وقوع عارضه ها نیز کاهش می یابد.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

  • بلافاصله بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی ، یک گچ بینی یا اسپلینت کوچک بر روی بینی شما قرار داده می شود. پانسمانی جهت جذب خونابه در زیر بینی قرار داده می شود که در صورت آغشته شدن ، می توانید آن را عوض کنید. بعد از یک هفته ، گچ بینی شما توسط پزشک برداشته شده و بینی چسب زده می شود.
  • در طول چند روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی ، درد ، عارضه جانبی نرمال خواهد بود. برای تسکین این درد ، پزشک داروهای مسکن را برای شما تجویز کرده است.
  • تورم و کبودی دیگر عارضه جانبی نرمال بعد از عمل بینی گوشتی است. برای کنترل آنها پزشک به شما توصیه می کند تا بر روی گونه ها و چشم ها ، کمپرس سرد قرار دهید. این کار را چند بار در روز در طول یک الی دو روز اول بعد از عمل بینی گوشتی انجام دهید.
  • آنتی بیوتیک ها را طبق تجویز پزشک مصرف کنید. مصرف دقیق آنتی بیوتیک ها طبق دستور برای پیشگیری از بروز عفونت بسیار حائز اهمیت است.
  • بخیه ها در خارج از بینی را با پر اکسید هیدروژن تمیز کنید. یک گوش پاک کن را به پر اکسید هیدروژن آغشته کرده و به آرامی بر روی بخش های خارجی بینی بمالید
  • به هیچ عنوان استری استریپ ها را لمس نکنید.
  • اسپری اوشن (Ocean ) را به تعداد دو پاف در هر سوراخ بینی چندین بار در روز ، ۴۸ ساعت بعد از عمل بینی گوشتی اسپری کنید. این باعث مرطوب ماندن سوراخ های بینی شده و مانع پوسته شدن ناحیه درمان می شود.
  • ۳۶ ساعت بعد از عمل بینی گوشتی می توانید حمام کرده و موهای خود را بشویید. بهتر است برای شستشوی موها ، از روش سالن های زیبایی استفاده کنید تا گچ بینی شما خیس نشود.
  • تا دو هفته از فین کردن خودداری کنید.
  • اگر از غضروف گوش در فرایند عمل بینی گوشتی شما استفاده شده است ، حتماً دوبار در روز در طول یک هفته اول بعد از عمل ، برروی برش های پشت گوش ، پماد آنتی بیوتیک قرار دهید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا زمان مقرر شده توسط پزشک خودداری کنید.
  • در طول دو هفته اول بعد از جراحی بینی گوشتی ، بهتر است از مرطوب کننده هوا برای کمک به تنفس راحت تر از راه بینی ، استفاده کنید.
  • سیگار نکشید و از مصرف الکل تا سه هفته بعد از عمل خودداری کنید. الکل و سیگار ، فرایند بهبود را به تعویق می اندازند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا پارسا
زهرا پارسا
2 سال قبل

بعد از گذشت چه مدت از عمل بینی گوشتی می تونیم جراحی ترمیمی انجام بدیم؟

فاطمه اسدی
فاطمه اسدی
2 سال قبل

سلام آیا بینی گوشتی دوباره برمی‌گرده؟

مقالات مرتبط

کاشت مو

کاشت مو

همیشه این سوال براتون پیش میاد که بعد از کاشت مو (Hair transplant) میزان تراکم به چه صورت میشه آیا مثل قبل موهای پرپشتی میتونید داشته باشید ؟؟!! یا اینکه خط رویش مو میتونه طبیعی باشه که کسی متوجه پیوند مو شما نشه ؟؟؟!! یا این سوال که آیا موها بصورت فلپ برداشته میشه یا...

جراحی پلک

جراحی پلک

جراحی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک روند جراحی برای کاهش پف پلک های پایینی و برداشتن پوست اضافی از پلک های بالایی می باشد. این جراحی معمولاً با اهداف زیبایی انجام می شود، ولی می تواند به عنوان یک روش موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی که افتادگی...

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین جراحی های زیبایی در میان ایرانیان شناخته شده است در صورتی که شما دوست عزیز قصد انجام این عمل را دارید و دقیقاً نمی دانید که عمل بینی چیست و چگونه انجام می شود، نوع بینیتون چیه و چه مدل بینی برای چهره شما مناسب تره توصیه میکنم...