| خانه 4 بلاگ 4 فیلم جراحی بینی

فیلم جراحی بینی

آبان ۲, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۱ دیدگاه

تا حالا جدا از مطالعه مطالب نوشته شده پیرامون روند جراحی بینی و موارد مربوط به آن ، به تماشای فیلم جراحی بینی پرداخته اید؟ مشخصاً جلوه های دیداری در فهم بهتر پروسه ، به شما کمک بسیاری می کنند. از آن جایی که عمل جراحی زیبایی بینی در میان مردم سراسر دنیا بسیار باب شده است ، لازم است که آگاهی بیشتری نیز راجع به آن در دسترس همه قرار گیرد؛ حال به صورت متن ، انیمیشن یا حتی فیلم از یک جراحی واقعی. هر چند تیم راز جراحی با زبانی رسا و کلامی قابل درک بسیاری از جوانب مختلف رینوپلاستی را در مقالات جداگانه در اختیار زیباجویان عزیز قرار داده است ؛ اما برای کمک بیشتر، در این بخش ویدیوها و توضیحات تکمیلی مربوط به پروسه مذکور را ارائه داده تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود.

فیلم جراحی بینی

معمولاً تمام افراد تمایل دارند بدانند حین عمل دماغ ، زمانی که تحت بیهوشی یا حتی بی حسی قرار دارند ، در اتاق عمل چه می گذرد ، جراح چگونه برش را ایجاد کرده و استخوان ها را جا به جا می کند یا بافتی را به دماغ پیوند می زند. به عبارتی دوست دارند بدانند به چه نحوی بینی قبلی شان به یک بینی دیگر تبدیل می شود. ما در این قسمت خواسته شما را برایتان مهیا کرده ایم. فیلم های جراحی بینی قرار داده شده ، بسیاری از ابهامات شما پیرامون روند این جراحی را برطرف می سازد.

درباره عمل جراحی بینی

در ابتدا می خواهیم یه توضیح کامل راجع به عمل بینی بدهیم. در یک دید کلی تمام انواع جراحی های بینی طبق یک روال انجام می شود. بدین صورت که فرد بیهوش شده ، برش ها ایجاد می شوند ، تغییرات لازم به انجام می رسند و در نهایت محل برش ها بخیه می شوند. اما این دیدگاه بسیار بسیار کلی می باشد. چرا که این جراحی جزئیات بسیاری دارد و از جوانب مختلف باید به آن پرداخته می شود. به طوری که حتی می توان گفت عمل های بینی دو شخص هیچ گاه کاملاً مشابه به یکدیگر انجام نمی پذیرند.

دماغ در راستای دو هدف درمانی و زیبایی تحت جراحی قرار می گیرد. ناهنجاری هایی همچون انحراف سپتوم و پولیپ بینی که مشکلات تنفسی را در پی دارند طی این عمل بهبود می یابند. همچنین معایب ظاهری از قبیل افتادگی نوک بینی ، پهن بودن پره های آن و قوز یا برآمدگی استخوان دماغ با انجام رینوپلاستی برطرف می شوند.

بسته به نوع ساختار بینی و بافت های تشکیل دهنده آن (استخوانی یا گوشتی) ، می توانید یکی از سه مدل طبیعی ، فانتزی یا نیمه فانتزی را برای دماغ خود انتخاب کنید. هر یک از این موارد فوق ، مشخصه های خاص خود را دارا می باشند که پیش از این در مقاله ای دیگر  به آن ها پرداخته شده است.

تکنیک های جراحی نیز در دو گروه باز و بسته خلاصه می شوند. جراح با توجه به هدف جراحی ، ایرادات بینی و میزان تغییرات لازم ، برای هر فرد روش مناسب را اتخاذ می کند.

موفقیت در عمل و رضایت از نتیجه بدست آمده عوامل متعددی را در بر می گیرد. انتخاب یک جراح حاذق و پیروی از راهنمایی های او ، آگاهی کامل از پروسه پیش رو و رعایت تمام نکات مربوط به آن از مهم ترین فاکتورها می باشند.

این توضیحات صرفاً جهت ایجاد پیش زمینه ای در ارتباط با عمل بینی بود. اگر تمایل دارید راجع به هر یک از موارد اشاره شده اطلاعات بیشتری بدست آورید ، به صفحه اصلی سایت راز جراحی رجوع کرده و مطلب مورد نظر خود را جستجو نمایید.

فیلم جراحی بینی با بی حسی موضعی

روند بیهوشی این عمل براساس فاکتورهای مختلفی انتخاب می شود. جراح با بررسی پیشینه پزشکی و سوابق بیماری فرد و در نظر گرفتن سلامت عمومی متقاضی ، میزان پیچیدگی و دشواری عمل و سطح استرس و اضطراب او ، نوع بیهوشی را برمی گزیند. بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی رایج ترین روندهایی هستند که متخصص برای انجام عمل از آن ها کمک می گیرند.

در این قسمت فیلم جراحی بینی با بی حسی موضعی را برای شما آپلود کرده ایم تا به طور واضح تری با آن آشنا شوید. البته که توضیحات تکمیلی را نیز برایتان شرح می دهیم.

در این نوع از بیهوشی ، داروی بی حسی به محل مورد نظر که بینی می باشد ، تزریق می گردد. بدین نحو فرد به طور کامل هوشیاری خود را از دست نمی دهد ، بلکه بیدار بوده اما دردی را احساس نمی کند. در صورت لزوم برای کاهش استرس فرد و آرامش بیشتر در حین عمل ، به او داروی آرام بخش درون وریدی نیز تزریق می شود.

برای انتخاب بی حسی موضعی ، پزشک در وهله اول سلامت بیمار را در نظر می گیرد. چنانچه شخص در گذشته تحت عملی قرار گرفته و پس از آن ، بدن او نسبت به بیهوشی عمومی واکنش شدیدی نشان داده باشد ، جراح به منظور جلوگیری از وقوع حادثه ای ناگوار و حفظ زندگی شخص ، بی حسی موضعی را اتخاذ می کند.

از طرفی کسانی که اضطراب بسیار زیادی برای انجام رینوپلاستی داشته و ممکن است هوشیار بودن در طول عمل شوک بیشتری به آن ها وارد سازد ، بی حسی موضعی انتخاب مناسبی نمی تواند باشد. پس از اثر گذاری دارو ، زمان آغاز جراحی فرا می رسد.

فیلم جراحی بینی با لیزر

همه افراد برای انجام انواع پروسه ها ، چه زیبایی چه درمانی ، به دنبال یک تکنیک کم دردسر می گردند. روشی که بعد از آن دوره نقاهت کوتاه و ساده ای را در پیش داشته باشند و در عین حال به بهترین نتیجه دست یابند. لیزر یکی از پیشرفت های تحسین برانگیز بشر می باشد که ورود آن به هر عرصه ،  نتایج چشمگیری را در پی دارد. حال چه چیزی بهتر از این که بتوان جراحی را به کمک لیزر انجام داد.

حتماً تا الان در بسیاری از سایت ها و نوشته های تبلیغاتی به این موضوع برخورد کرده اید : جراحی بینی با لیزر ! اما حقیقتاً این موضوع چقدر صحت دارد؟ هر چقدر که این پیشرفت در علم پزشکی و جراحی های زیبایی می تواند خوشحال کننده باشد ولی باید گفت که متأسفانه تا به امروز این امر قابل اجرا نبوده است.

در طول عمل ، بافت های سخت استخوانی و غضروفی بسیاری ، درگیر هستند و عمده تغییرات بر روی ساختار درونی دماغ انجام می پذیرد. علاوه برآن ، پوست و بافت های تشکیل دهنده بینی بسیار حساس می باشند. با توجه به این موارد باید متوجه شده باشید که بدون برش نمی توان به ساختمان داخلی آن دسترسی پیدا کرد و تغییرات لازم را اعمال نمود. بنابراین لیزر برای انجام عمل دماغ تا این لحظه کارایی نداشته است. تنها کمکی که در این زمینه می تواند بکند ، این است که ضخامت پوست بینی های گوشتی را کاهش دهد.

فیلم جراحی بینی استخوانی

یکی از محبوب ترین عمل ها نزد جراحان بینی ، عمل زیبایی بینی استخوانی است. علل مختلفی باعث این امر شده اند. ساختار محکم و مقاوم دماغ های استخوانی و پوست نازک قرار گرفته بر روی آن ها ، اعمال هر گونه تغییر را برای جراح فراهم می کند. این دسته از بینی ها به هر سه مدل طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی می توانند عمل شوند. معایبی که در میان این نوع از بینی ها بسیار رایج هستند ، قوز استخوان و انحراف سپتوم بینی می باشند.

جراح برای برطرف سازی هر یک از ایرادات ، تکنیک مناسبی را اتخاذ می نماید. یکی از تکنیک های مورد استفاده در این عمل ، استئوتومی نام دارد. گاهی ممکن است جراح در طول عمل ، مجبور به شکستن استخوان دماغ شود. اما در هر حالت نتیجه ای که از عمل بینی استخوانی بدست می آید ، عموماً رضایت بخش می باشد. در فیلم آپلود شده بوضوح می توانید روند عمل را مشاهده کنید.

البته عمل کردن ساختارهای استخوانی ، پیچیدگی هایی را نیز شامل می شود. به طور مثال جراح باید با کمترین درصد خطا پروسه را به پایان برساند؛ زیرا ضخامت کم پوست دماغ های استخوانی باعث می شود که کوچکترین اشتباه و ناهنجاری بر روی ظاهر بینی پدیدار گردد. افرادی که بینی آن ها استخوانی است ، دوره ریکاوری راحت و آسانی را در پیش خواهند داشت.

فیلم جراحی بینی گوشتی

اعمال تغییر بر روی بینی های گوشتی ، در قیاس با بینی های استخوانی ، دامنه محدود تری را شامل می شوند. ساختار ضعیف آن ها مسبب این امر است. غضروف های ضعیف ، بافت های تشکیل دهنده بسیاری از ساختمان دماغ های گوشتی می باشند. ضخامت بالای پوست هم که مزید بر علت است. تمام این موارد دست به دست هم داده و رینوپلاستی عمل بینی گوشتی را دشوار ساخته اند.

جراح نمی تواند اصلاحات زیادی بر روی چنین ساختاری پیاده کند. به همین جهت در قدم نخست به تقویت ساختمان داخلی دماغ های گوشتی می پردازند. با بکارگیری تکنیک گرافت این مرحله انجام می شود. البته پیوند بافت به بینی نیز تا یک حدی امکان پذیراست. همچنین پوست دماغ را نازک کرده تا به ساختار جدید فشار وارد نسازد.

بهترین و مناسب ترین مدل برای رینوپلاستی بینی هایی که گوشتی هستند ، عمل بینی طبیعی است. جراحی فانتزی یا نیمه فانتزی برای دماغ گوشتی ، نتیجه رضایت بخشی را به همراه نخواهد داشت. دوره ریکاوری بعد از عمل دماغ گوشتی نیز طولانی تر بوده و مراقبت بیشتری را می طلبد. در انیمیشن مربوطه جزئیات این جراحی به طور کامل به نمایش گذاشته شده است.

فیلم جراحی بینی قبل و بعد

به متقاضیان جراحی زیبایی بینی توصیه می شود که حتما نمونه کارها و فیلم های جراحی بینی و نتایج قبل و بعد بیماران را به خوبی مشاهده کنند. دیدن فیلم های قبل و بعد موجب می شود تا بهتر متوجه تغییرات ایجاد شده در فرم بینی و صورت افراد شویم. همچنین دیدن این فیلم ها موجب می شود تا با دیدن فردی که بینی مشابه بینی ما دارد ، دریابیم تا چه میزان بینی ما نیز ممکن است بعد از عمل تغییر پیدا کند. گاهی اوقات ممکن است با دیدن نتیجه جراحی بینی بعد از گذشت چند سال به نظر بیاید که بینی فرد تغییر چندانی نکرده و یا می توانست به فرم بهتری جراحی شود. این در حالی است که اگر تصاویر قبل از جراحی بیمار را مشاهده کنیم متوجه محدودیت هایی که در پروسه جراحی وجود داشته و یا تغییرات حساس این جراحی خواهیم شد. به هر حال لازم است حتما در رابطه با عمل زیبایی بینی انتظارات منطقی داشته باشید و هرگز نباید از انجام عمل زیبایی انتظار معجزه داشت.

فیلم چسب زدن به بینی بعد از جراحی

یکی از موارد بسیار تاثیر گذار در نتیجه عمل زیبایی بینی نحوه چسب زدن به بینی می باشد. به همین دلیل لازم است افرادی که بینی خود را جراحی می کنند به خوبی نحوه چسب زدن به بینی را بیاموزند. هرچند که نحوه چسب زدن به بینی توسط جراح به بیماران آموزش داده می شود اما برای اینکه در انجام این پروسه دچار مشکل نشوید و حتما بینی خود را به صورت صحیحی چسب بزنید ، توصیه می شود فیلم های مربوط به چسب زدن به بینی که را به صورت دقیقی توضیح داده شده است ، مشاهده کرده و مرحله به مرحله با آن ها پیش بروید. برای مثال در این نوع از فیلم ها آموزش می بینید که پیش از پروسه چسب زدن ابتدا بینی خود را به خوبی به کمک پدهای الکی تمیز نمایید. دقت کنید تا فشاری به بینی وارد نشود و توصیه می شود پد را از سمت پایین به بالا بکشید تا پوست بینی از آلودگی ها و همچنین بقایای چسب قبلی به خوبی پاک شود. سپس مرحله چسب زدن به بینی آغاز می شود. لازم است ابتدا شروع به بریدن چسب ها در قطعات مختلف که در فیلم به شما آموزش داده می شود نمایید. معمولا برای این کار به ۶ الی ۸ قطعه چسب ۵ سانتی و ۲ قطعه چسب ۱۰ سانتی نیاز دارید. ابتدا چسب های کوچک تر را به ترتیب از قسمت نوک بینی به سمت بالا شروع به چسباندن با فشار ملایم نمایید. به صورت کلی ۳ الی ۴ قطعه چسب برای پوشش بینی کافی است و لازم است هر چسب نیمی از چسب قبلی را بپوشاند. بعد از آن چسب با طول بلندتر را به صورت یو شکل به قسمت های کناری بینی بچسبانید. سپس برای استحکام بیشتر چسب توصیه می شود این مراحل را مجدد تکرار نمایید. در انتها می توانید قسمت های اضافی چسب را به کمک قیچی جدا کنید تا حالت تمیزی داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم ، با شرح جزئیات کامل جراحی ، آن هم با استفاده از فیلم و ویدیو ، شما را برای زمانی که می خواهید تحت پروسه قرار بگیرید ، آماده سازیم. حتی اگر خودتان تصمیم یا نیازی به عمل ندارید با دانستن این موارد می توانید دوستان و آشنایان خودتان را که تمایل دارند برای جراحی اقدام نمایند ، کمک کنید. جراحی زیبایی بینی روند پیچیده ای است و تصمیم گیری در جهت انجام آن ، آگاهی از تمام جوانب پروسه را نیازمند است. بدین نحو هم استرس ناشی از عمل برای شما کاهش می یابد هم می توانید تا حدودی به میزان مهارت جراح بینی پی ببرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی خلج
علی خلج
2 سال قبل

کمپرس یخ میشه استفاده کرد؟ واسه رفع کبودی

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...