| خانه 4 بلاگ 4 لیفت سینه با نخ

لیفت سینه با نخ

فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ | بلاگ | ۰ دیدگاه

لیفت سینه با نخ یکی از به روز ترین متدهای لیفت سینه است که در مقایسه با جراحی لیفت پستان، کمتر تهاجمی می باشد. لیفت با استفاده از نخ، تنها محدود به سینه ها نبوده و در بخش های دیگر بدن از جمله باسن و صورت قابل اجرا می باشد. این روند نوآورانه و مدرن، امروزه زنان بسیاری را که از شکل ظاهری سینه های خود راضی نمی باشند، به سمت خود جلب کرده است. در این مقاله راز جراحی قصد دارد علاوه بر آشنا نمودن شما با پروسیجر لیفت سینه با نخ، شما را با جنبه های مختلف این فرایند از قبیل کاندیدای مناسب لیفت سینه با نخ، ماندگاری، سن مناسب برای اجرای روند، بی خطر یا پر عارضه بودن آن، مزایای لیفت سینه با نخ و بسیاری موارد دیگر آشنا نماید. در ادامه مقاله با ما باشید.

لیفت سینه با نخ - راز جراحی

روند انجام جراحی لیفت سینه با نخ

در این فرایند، جراح نخست نواحی را که قرار است لیفت از طریق آنها انجام شود، علامت گذاری می کند. نخ مخصوص و سازگار با بدن که هیچگونه حساسیتی را ایجاد نمی کند، از طریق سوراخ های ایجاد شده ، با دقت و با ملایمت وارد بدن می شود و پس از رسیدن به درجه بالا کشیدگی مناسب، نخ ها در موقعیت مورد نظر تثبیت می شوند. این فرایند تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرد. در این روند، بیمار به دلیل قرار داشتن تحت بی حسی موضعی، دردی را احساس نمی کند.

نقش سن در فرایند لیفت سینه با نخ

لیفت سینه با نخ فرایندی است که هیچ محدودیت سنی در آن وجود ندارد. ولی با توجه به اینکه در سنین جوانی، افتادگی سینه اتفاق نمی افتد و سینه ها شادابی و سفت بودن خود را حفظ کرده اند، بنابراین بیشتر داوطلبین این فرایند درمان، زنانی هستند که دوره بارداری و شیردهی را سپری کرده و به دلیل بالا رفتن سن یا نوسانات شدید وزنی، دچار افتادگی سینه شده اند.

انواع نخ های مورد استفاده در جراحی لیفت پستان با نخ

همانطور که در مقاله متذکر شده ایم، نخ های استفاده شده در این فرایند زیبایی، به دلیل سازگاری با بدن هیچگونه حساسیتی را بوجود نمی آورد. برخی انواع نخ های مورد استفاده شامل موارد زیر می باشد:

  • نخ فیلامنت طلایی
  • نخ نرم و صاف
  • نخ سیلوئت
  • نخ خاردار

از میان تمام انواع نخ های ذکر شده، نخ های صاف و خاردار، از جمله نخ هایی هستند که کاربرد وسیع تری در مقایسه با سایر انواع نخ های قابل استفاه در این حوزه دارند.

کاندیدای مناسب جراحی لیفت سینه با نخ

در هر فرایند جراحی، بیمار باید از شرایط خاصی برخوردار باشد تا امکان اجرای فرایند مهیا شود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که بیمار از شرایط لازم برای اجرای روند برخوردار نیست، جراحی قطعاً انجام نخواهد پذیرفت.

یکی از فاکتورهای لازم برای واجد شرایط بودن در فرایند لیفت سینه با نخ، برخورداری از سلامت عمومی در سطح خوب است. افرادی که به بیماری خاصی مبتلا بوده یا سطح ایمنی بدن آنها به اندازه ای است که نمی توانند یک فرایند بهبود موفقیت آمیز را سپری کنند، پزشک اجازه انجام جراحی را برای آنها صادر نخواهد کرد.

بیشتر بانوان در اثر بارداری، شیردهی و بالا رفتن سن، دچار افتادگی سینه شده و سینه های آنها حجم خود را از دست داده و شکل ظاهری بد فرمی را پیدا می کنند. این گروه از بیماران نیز جزو داوطلبین مناسب برای بهره مند شدن از این فرایند زیبایی محسوب می شوند.

بزرگ بودن سینه ها اغلب باعث متمایل شدن سینه ها به سمت پایین می شود. البته لیفت سینه در کاهش اندازه سینه ها تاثیر گذار نیست. در این شرایط می توان جراحی لیفت سینه را به همراه ماموپلاستی کاهشی برای خلق سینه های دارای اندازه مناسب و برجسته، ترکیب نمود.

افرادی که دچار کاهش وزن شدید شده و سینه های آنها دچار بد شکلی شده است نیز بعنوان داوطلبین خوب برای لیفت سینه با نخ محسوب می شوند. البته، مثل مورد ذکر شده در بالا در خصوص سینه های بزرگ، لیفت سینه با نخ، نمی تواند تغییری در اندازه سینه ها یعنی کوچک یا بزرگ نمودن آنها داشته باشد. بنابراین زمانی که سینه های فرد به علت تغییرات وزن شدید دچار از دست رفتن شدید حجم شده است، می توان با یک فرایند ترکیبی لیفت سینه با نخ و پروتز پستان، سینه های خوش فرمی را خلق نمود.

عوارض لیفت سینه با نخ

یکی از جالب ترین ویژگی های لیفت سینه با نخ، بی خطر بودن این فرایند است. تنها عارضه ای که در این روند درمان می توان به آن اشاره کرد، التهاب یا تحریک ملایمی است که در نتیجه عبورداده شدن نخ در ناحیه درمان، در پوست ایجاد می شود.
این التهاب و تحریک که ممکن است با اندکی کبودی و تورم همراه باشد، بعد از چند روز فروکش می کند. بعلاوه، می توان با استفاده از کمپرس یخ، به سپری شدن سریع تر فرایند بهبود، کمک کرد.

لیفت سینه با نخ چقدر طول می کشد؟

در طول فرایند مشاوره قبل از جراحی، گاهی پزشک متناسب با نیازهای بیمار، فرایند های زیبایی دیگری را نیز پیشنهاد می کند. برخی از این فرایند ها، از قبیل پروتز سینه، ترمیم شکل ظاهری سینه ها، رفع مشکل قرینه نبودن سینه ها، تغییر اندازه هاله و برخی موارد دیگر، که عموماً با هدف بالا بردن کیفیت نتیجه درمان انجام می گیرد، زمان مورد نیاز برای اجرای فرایند را تحت تاثیر قرار می دهند.
ولی به طور کلی، اگر تنها گزینه، لیفت سینه با نخ باشد، تقریباً دو ساعت زمان، برای تکمیل فرایند مورد نیاز خواهد بود.

مزایای لیفت سینه با نخ

یکی از عمده ترین مزیت های این فرایند، عدم ایجاد برش در سینه است. در این پروسیجر از نخ های جذبی برای بالا کشیدن نخ استفاده می شود. با توجه به اینکه متریال این نخ ها به گونه ای است که با بدن بسیار سازگار است، در نتیجه هیچگونه حساسیتی اتفاق نیافتاده و پس زدگی از طرف بدن ایجاد نمی شود.

مزیت دیگر قابل اشاره این روند زیبایی بالا کشیده شدن سینه ها و ایجاد شکل ظاهری مطلوب در این اندام می باشد. به این ترتیب، پس از اجرای فرایند، سینه ها از حالت شل و افتاده در آمده و به فرم و سفتی ایده آل دست پیدا می کنند.

مهم ترین مزیت لیفت سینه با نخ، که پیامد مثبت اکثر جراحی های زیبایی است، بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و رضایت مندی از شکل ظاهری اندام تحت درمان قرار گرفته، می باشد. لیفت سینه با نخ نیز از این امر مستثنی نبوده و با بالا کشیده شدن سینه ها، فرد علاوه بر احساس رضایت از شکل ظاهری سینه های خود، در زمان پوشیدن لباس و برازنده بودن لباس بر روی این اندام، احساس رضایت مضاعفی به دست می آورد.

آیا لیفت سینه با نخ بی خطر است؟ - راز جراحی

آیا لیفت سینه با نخ بی خطر است؟

لیفت سینه با نخ بعنوان یک فرایند بی خطر در میان کاربران آن شهرت یافته است. البته در این پروسیجر نیز مانند هر ورند جراحی دیگری مهارت و تجربه جراح، حرف اول را می زند.

در این فرایند، تنها برش های بسیار ظریفی بر روی بافت سینه ایجاد می شود تا بتوان نخ ها را از مسیر آنها بمنظور بالا کشیدن سینه ها عبور داد. این برش های ریز، ظرف مدت کوتاهی بهبود یافته و عملاً هیچ اثری از آنها بر جای نمی ماند.

تنها موردی که می توان بعنوان عارضه جانبی بعد از لیفت سینه با نخ به آن اشاره نمود، بی حسی است که البته به طور موقتی، در پوست ایجاد شده و در مدت زمان کوتاهی فروکش خواهد کرد.

علیرغم بی خطر و بی عارضه بودن این فرایند زیبایی، همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب جراح متخصص و با تجربه، مهم ترین و حساس ترین قدم محسوب می شود. پس جراح لیفت سینه با نخ خود را نیز با دقت انتخاب کنید.

آیا نتایج لیفت سینه با نخ ماندگار است؟

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان ماندگار نتیجه درمان زیبایی، سبک زندگی و نحوه مراقبت های بعد از درمان می باشد. با توجه به این موضوع، نمی توان دامنه زمانی ثابتی را در خصوص میزان ماندگاری نتیجه لیفت سینه با نخ، اعلام نمود. ولی به بیان کلی، میزان ماندگاری این روند درمان، حدوداً چند سال بوده و پس از سپری شدن این مدت و وقوع مجدد افتادگی در سینه ها می توان درمان نگهداری جهت بازیابی نتیجه مطلوب کسب شده از درمان اول را انجام داد.

البته یک سری فاکتورها هم هستند که در مدت زمان ماندگاری اثر لیفت سینه ها با نخ می توانند تاثیر گذار واقع شوند که در ادامه مطلب به آن های می پردازیم.

جنس و نوع نخی که برای لیفت پستان ها بکار گرفته می شود یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین فاکتورها در میزان ماندگاری نتیجه بدست آمده است. پیش تر هم توضیح دادیم که انواع مختلفی از نخ ها برای انجام این پروسه مورد استفاده قرار می گیرند اما پر کاربردترین نوع آن ها نخ های صاف و خاردار هستند. اگر برای بالاکشیدن سینه ها ، از نخ صاف استفاده شود ، ماندگاری آن حدود ۶ ماه تداوم پیدا می کند و بعد از آن رفته رفته دباره سینه های به حالت قبلی خود باز می گردند. اما در طرف دیگر اگر که نخ مورد استفاده از نوع خاردار باشد ، ماندگاری طولانی تری رقم می خورد که این زمان حدود ۵ سال در نظر گرفته شده است.

پیش و پس از لیفت سینه با نخ چه اقدامات و مراقبت هایی باید صورت پذیرند ؟

بخشی از نتیجه ای که از پروسه های زیبایی ، چه جراحی چه بدون جراحی ، بدست می آید به مواردی مربوط می شود که فرد موظف است قبل و بعد از فرایند ، انجام آن ها را جدی بگیرد. یکی از اقدامات مهم قبل از لیفت کردن سینه ها با نخ انجام معاینات اولیه است. طی این معاینات پزشک سینه ها را به طور کامل بررسی کرده و درجه افتادگی آن ها را مشخص می کند. بدین صورت به دو نکته پی می برد :

  1. سلامتی فرد به حدی است که می تواند بدون مشکل تحت روند مذکور قرار بگیرد .
  2. میزان افتادگی پستان با لیفت نخ برطرف می شود یا خیر ؛ زیرا امکان دارد افتادگی به قدری شدید باشد که فقط با انجام جراحی برطرف گردد.

طبق روال معمول ، متقاضی باید دکتر را در جریان هر گونه دارویی را که مصرف می کند ، بگذارد. تا ایشان تشخیص دهد مصرف این داروها می تواند اختلالی در روند انجام لیفت با نخ ایجاد کند یا خیر.

با پایان یافتن پروسه ، چسب هایی به صورت عمودی بر روی پستان قرار می گیرند که به توصیه پزشک به مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت نباید آن ها را از محل بردارید. بعد از انجام پروسه نیز می بایست از تحت فشار قرار دادن سینه ها یا ماساژ و مالش آن ها برای مدتی امتناع کنید. بهترین طرز خوابیدن بعد از لیفت سینه با نخ به نحوی است که پستان ها تحت فشار قرار نگیرند. پس اگر عادت دارید بر روی شکم و پهلو خود دراز بکشید ، این عمل را برای مدتی کنار بگذارید و سعی کنید به پشت یعنی بر روی کمر بخوابید. حتما بایستی تا ۲ هفته بعد از لیفت ، در طول روز از سوتین های طبی استفاده کنید و شب به هنگام خواب سوتین های نرم تری را بپوشید.

به جهت آن که بدن سریع تر ریکاوری شود و دوره نقاهت بدون مشکل به پایان رسد ، در روزهای ابتدایی زمان زیادی را در خانه استراحت کنید و پرداختن به امور منزل و فعالیت های سنگین را متوقف سازید. از جمله عوارض جانبی بعد از لیفت درد می باشد. بدین جهت جراح ، داروهای مسکنی را به منظور تسکین درد برایتان تجویز می نماید که می توانید آن ها را تهیه نموده و بر اساس دستور پزشک مصرف کنید. در صورت تجویز هر نوع داروی دیگر ، همین روند را برای آن در پیش بگیرید. دقت داشته باشید که کشیدن سیگار و تنباکو و هر ماده مخدری می تواند باعث بروز مشکلات جدی شوند. باید حداقل تا دو هفته بعد از روند مذکور از استعمال آن ها خودداری کنید. شنا و رفتن به استخر یا قرار گرفتن در وان حمام را به مدت یک ماه کنار بگذارید تا به مشکلی دچار نشوید.

آیا نخ های PDO برای لیفت کردن سینه ها ، انتخاب ایمنی هستند ؟

نخ های PDO کاملا ایمن هستند. متریال سازنده این نخ ها پلی دی اکسانون بوده که بدن می تواند به تدریج آن را تجزیه کند. از آن جایی که ماده پلی دی اکسانون با بدن انسان ها سازگاری بالایی دارد ، احتمال بروز واکنش های آلرژیک نسبت به آن بسیار پایین است. همچنین نخ های PDO از سوی FDA جهت استفاده و بکارگیری در لیفت پوست صورت بدن مورد تایید واقع شده اند.

آیا باید چندین مرتبه لیفت سینه با نخ انجام دهیم ؟

متذکر شدیم که ماندگاری نتیجه بدست آمده از فرایند نامبرده دائمی نیست و با توجه به نخ مورد استفاده بین ۶ ماه تا ۵ سال است. از این رو اگر می خواهید فرم جدید پستان ها که از لیفت با نخ بدست آمده است تداوم بیشتری داشته باشد باید طبق فواصل زمانی که دکتر تعیین می کند ، این پروسه را مجدداً تکرار کنید.

آیا می توان همزمان با لیفت پستان با نخ ، پروسه های دیگری نیز انجام داد ؟

با توجه به آن که بالا کشیدن سینه ها با نخ یک روند غیر جراحی است ، می توان آن را همزمان با دیگر پروسه های کانتورینگ بدن به انجام رساند؛ از جمله :

تزریق چربی به سینه

درمان پی آر پی پستان

روندهای درمانی بر پایه انرژی

چه کسانی نمی توانند کاندیدای خوبی برای لیفت سینه با نخ باشند ؟

افرادی که در گذشته یا در حال حاضر درگیر بیماری سرطان سینه بوده و هستند.

درون سینه هایشان پروتز قرار دارد

مادرانی که باردار هستند یا به نوزاد تازه متولد شده خود شیر می دهند.

کسانی که به بیماری ها و ناهنجاری های خونی مبتلا هستند.

چه عواملی باعث افتادگی سینه ها می شود؟

بارداری و زایمان : در دوره بارداری، فرد افزایش وزن یافته و سینه ها بعد از زایمان پر از شیر می شود. پس از پایان دوران بارداری و شیردهی، سینه های دچار بی حجمی شده و در نتیجه افتادگی در آنها اتفاق می افتد

علاوه بر بارداری، عوامل دیگری از قبیل نوسانات شدید وزنی، تاثیرات ناشی از نیروی جاذبه، بالا رفتن سن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، عوامل ژنتیکی و وراثتی، جزو مواردی هستند که افتادگی سینه را موجب می شوند.

سیگار کشیدن یکی از فاکتورهایی است که بر روی افتادگی سینه تاثیر گذار است. استعمال سیگار فرایند تولید کلاژن را مختل نموده و همین امر باعث کاهش خاصیت ارتجاعی در پوست شده و نهایتاً افتادگی سینه ها را موجب می شود.

لیفت سینه با نخ دردناک است ؟

در حین انجام پروسه لحظه ورود سوزن و نخ به پوست ممکن است حس سوزش مانندی را تجربه کنید. به همین خاطر قبل از شروع لیفت ، بی حسی موضعی اعمال می شود. بعد از اتمام کار ، عضله پستان ها گرفته و در ان ها احساس سنگینی می کنید. پوشیدن سوتین های طبی به کاهش این علائم کمک بسیاری می کند.

تفاوت لیفت سینه با نخ و عمل جراحی لیفت پستان

با خواندن این مطالب و در صورت مطالعه مقاله جراحی لیفت سینه ، حتما کما بیش با تفاوت میان این دو پروسه آشنا شدید. اما به طور کامل تر می خواهیم آن ها را در این بخش بیان کنیم :

لیفت سینه با نخ به خاطر اینکه پروسه کم تهاجم تری است ، تحت بی حسی موضعی می تواند به انجام رسد . درحالیکه عمل ماستوپکسی غالباً به بیهوشی عمومی نیاز دارد.

دوره نقاهت لیفت کردن سینه با نخ بسیار کوتاه تر و آسان تر از جراحی لیفت می باشد و فرد در زمان کمتری می تواند به روتین معمول خود بازگردد.

درد ، کبودی و ورمی که از ماستوپکسی حاصل می شود بسیار بیشتر از لیفت با نخ است.

ماندگاری نتیجه ای که از جراحی لیفت پستان بدست می آید بسیار طولانی مدت تر از  لیفت با نخ پستان است.

افراد بعد از انجام لیفت پستان با نخ امکان دارد به چند جلسه دیگر جهت حفظ نتیجه نیاز داشته باشند.

در مورد هزینه هم همان طور که یکبار اشاره کردیم ، ماستوپکسی به این خاطر که روند جراحی بوده و در اتاق عمل به انجام می رسد ، هزینه بیشتری را شامل می شود.

هزینه لیفت سینه با نخ

با مطالعه مقاله راز جراحی تا به اینجا ، متوجه این مسئله شده اید که لیفت پستان با نخ یک فرایند کاملا گزینشی بوده که در راستای اهداف زیبایی به انجام می رسد. پس ، از بابت بیمه ، قضیه شفاف است که این پروسه تحت پوشش آن قرار نمی گیرد. از آن جایی که لیفت با نخ یک تکنیک غیر جراحی است ، در مقایسه با عمل جراحی لیفت پستان ، مبلغ پایین تری را شامل می شود.  مثل هر روند دیگری عواملی همچون شهر محل سکونت ، کلینیک و منطقه جغرافیایی آن و حق الزحمه پزشک و کادر کلینیک در مبلغ پرداختی دخیل هستند. همچنین میزان افتادگی پستان ها که دشواری پروسه را نیز نعیین می کند و تجهیزاتی که برای انجام پروسه مورد استفاده قرار می گیرند در هزینه اثر گذار هستند.  اگر بخواهیم کمی کلی تر به قضیه نگاه کنیم هزینه های پرداختی بابت آزمایش های پیش از پروسه و داروها و تجهیزاتی که بعد از لیفت با نخ سینه باید تهیه کنید را نیز می توانیم در مبلغ کلی بگنجانیم. برای کسب اطلاع دقیق تر از هزینه می توانید به پزشک یا کلینیک موردنظر به صورت حضوری مراجعه کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

هرآنچه باید در مورد پروتز سینه بدانید⭐عوارض انواع و هزینه

  خانم های عزیزی که به خاطر بارداری های متعدد ، کاهش و افزایش وزن ، بالا رفتن سن یا اصلا به طور ژنتیکی سینه های کوچک و دفورمه ای دارند ، یا حتی اگر به سبب درمان بیماری سرطان بخشی یا تمام بافت پستان های خود را از دست داده اند ، مطلب پروتز سینه برایشان حتما بحث...

مقالات پربازدید

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
جنسیت(*)

پرسش و پاسخ تکمیلی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس (Botox) ، عمدتاً به دلیل توانایی آن در کاهش دادن شکل ظاهری چین و چروک ها و جوانسازی صورت در میان همگان شهرت یافته است. این روند همچنین برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم گردن، عرق کردن زیاد، سردردهای میگرنی، کبد بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد. در صورتی که...

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لب ها عضوی در صورت می باشند که زیبایی و شادابی آن ها می تواند باعث زیبایی چهره شود. با بالا رفتن سن لب ها مانند دیگر اجزای صورت تحت تاثیر جاذبه حالت افتادگی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای زیبا سازی لب وجود دارد که تزریق فیلر و پروتز لب از جمله این روش ها به شمار می...

باسن برزیلی

باسن برزیلی

شکل و تناسب باسن، فاکتور مهمی در جذابیت و داشتن یک اندام تراشیده می باشد. جراحی باسن برزیلی (BBL Butt Lift) ، می تواند با استفاده از تکنیک هایی از قبیل تزریق چربی ، شکل ظاهری پر تری را در باسن شما خلق کرده و کانتور باسن شما را بهبود بخشد، البته افرادی هستند که با...